Mainos

6. ottelu Blues-TPS 23.3.2004 klo 18.30, LA -arena

• 19 312
  • 267

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Alabama Song
Osaatko itse vastata kysymykseesi? Toki Mikolta on odotettu tehoja enempi kuin hänellä on kasassa, mutta eikö siltikin tätä aihetta voisi jo jättää ja keskittyä tuleviin uusiin provoiluihin/asiaan/yms. Jos Mikolla hermot jossakin vaiheessa keväällä pettää niin palataan asiaan, jooko?
Niinpä niin. Täällä vastattiin väitteeseeni lyömällä tilastot pöytään, jonka jälkeen perustelin väitettäni korostamalla tilastojen vääristävää vaikutelmaa.

Olen tätä koivua nyt pari kautta seurannut oikein erityisellä lämmöllä ja muodostanut mielipiteeni, että jannusta voisi olla joukkueelleen huomattavasti enemmän hyötyä, mikäli ei provosoituisi niin herkästi eikä sekoittaisi peliään sivuseikkojen vuoksi.

Tämän toin (taas) esille vain ja ainoastaan siksi, että tuossa aiemmin dissattiin TElomoa mielestäni harhaanjohtavalla kommentilla.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Shayne
Olen tätä koivua nyt pari kautta seurannut oikein erityisellä lämmöllä ja muodostanut mielipiteeni, että jannusta voisi olla joukkueelleen huomattavasti enemmän hyötyä, mikäli ei provosoituisi niin herkästi eikä sekoittaisi peliään sivuseikkojen vuoksi.
Joo, olen pitkälti samaa mieltä kanssasi, mutta minä ainakin olen huomaavini Mikossa kehittymistä viimeaikoina parempaan päin monessa asiassa. Playoffseissa Mikko on osoittanut olevansa pelimies, toki hän varmasti pystyy parempaankin - toivotaan parasta vai pelätään pahinta?

Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Shayne

Juuri näin. Itseänikin ihmetyttää...oikeastaan jo pieneen vitutukseen asti, kuinka helpolla äijällä käpy palaa. Palloseuran aatteen mukaan, jossa jäähyt todellakin minimoitaisiin, on suuri kompastuskivi juuri provosoituvat pelaajat. Nämä ovat juuri niitä jäähyjä, jotka voitaisiin välttää. Vastustajalle tietenkin tekee helpoksi se tieto, että pienellä provolla voidaan kuumentaa tiettyjä kavereita. Ei turhaan korosteta erikoistilannepelaamista ja varsinkin näin tärkeissä matseissa.

Ei ihminen luonnolleen mitään voi, mutta...

Morgoth

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Vanha Len
Palloseuran aatteen mukaan, jossa jäähyt todellakin minimoitaisiin, on suuri kompastuskivi juuri provosoituvat pelaajat.

Aivan! Oikeastaan tämä on se asia joka eniten tämän vuoden palloseurassa huolestuttaa. Jäähyjä tulee aivan liikaa lähes joka pelissä. TPSssa tuota ei ole tarvinnut ennen murehtia vaan lähinnä sivusta naureskella kun HIFK hölmöilee itsensä jäähyaitoon ja pilaa pelinsä siinä, mutta kun TPSssä alkaa olemaan samaa penailua, niin alkaa vituttaa kuin rottaa...

Lisäksi vielä Eloranta on tietty riski jäällä olleessaan talkauksineen. Sääli, että Koivu ja Eloranta pystyvät ratkaisemaan myös TPSlle harmilliseen suuntaan.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Vanha Len
Ei ihminen luonnolleen mitään voi, mutta...
Voin olla väärässäkin, mutta kovin itsepäiseltä kaverilta vaikuttaa.

Koivu yrittää itse jatkuvalla suunsoitolla, tönimisellä ja huitomisella hiillostaa vastustajia, mutta polttaa vastaavasti itse päreensä pieneimmistäkin ärsykkeistä. Aika ajoin jannun huomiokyky nauliintuu täysin näihin koiruuksiin ja kuohumisiin, jolloin se pelin perimmäinen tarkoitus tuntuu jäävän täysin taka-alalle.
Potentiaaliahan kaverissa on toki, kuten Alabama Song tuossa sanoikin.

Morgoth

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ontuva vertaus

Viestin lähetti Shayne
Voin olla väärässäkin, mutta kovin itsepäiseltä kaverilta vaikuttaa.

Tiedetään, ollaan oltu isomman Koivun kanssa rinnakaisluokalla peruskoulussa. Saku osasi hillitä itsensä, mutta tuollainen tietty tulisuus on "sukuvikana" tuossa suvussa. Samaa on vähän isässäkin, mutta toivottavasti iän myötä Mikkokin rauhoittuu...

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tartutaan nyt tähänkin, kun harvemmin sitä tulee oltua jostain asiasta Blues-fanien kanssa jokseenkin samaa mieltä. Vaikkei M. Koivu olisi saanut koko kautena yhtään jäähyä, Koivun keskittymistä on haitannut niin turha mussutus kuin kaikenlaiset turhat kostotoimenpiteetkin. Kun muistelee Sakun pelaamista, niin ei voi ihmetellä, miten nämä kaksi kaveria voivat olla veljeksiä. Ero Sakun ja Mikon välillä tässä asiassa on kuin yöllä ja päivällä, ehkä jopa suurempi.

Mitä sitten tuohon TElomoon tulee, niin kaverissa ei vituttanut mikään muu kuin se, ettei kaveri olisi saanut TPS-aikoinaan runkosarjassa/pudotuspeleissä kiekkoa osumaan edes ladon seinään, vaikka harjoituspeleissä kaveri taisi pätkiä maaleja vähän joka pelissä. Odotin henkilökohtaisesti kaverista todella paljon, vahinko ettei kaverista sitten tullut tuon kummempaa. Ja sanotaan nyt sitten sekin, ettei minulla ole mitään henkilökohtaista TElomoa vastaan vaikka kaverista on tullut vitsiä väännettyä enemmänkin. Hyvät jatkot missä sitten pelaatkin, mutta Tepsissä ei taida olla miehelle käyttöä.

No, eikä meidän murheet tähän lopu. Metsäranta ja Suoraniemi saavat myös lähteä sinne Espoon suuntaan, jos peli on pelkkää nurkissa pyörimistä...

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
[BNo, eikä meidän murheet tähän lopu. Metsäranta ja Suoraniemi saavat myös lähteä sinne Espoon suuntaan, jos peli on pelkkää nurkissa pyörimistä... [/B]

Jompikumpi pitäisi ainakin korvata Arttu Virtaselle, kun Eloranta palaa kehiin! Toivottavasti isä Suoraniemi ei nyt vaikuta liiaksi asiaan....

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Heh

Tuntuu siltä, että turkulaiset kirjoittajat eivät yksinkertaisesti pysty kirjoittamaan vastineitaan ilman huomautuksia tyyliin: "kirjoituksesi on aivan perseestä", "täyttä sontaa", "minkä ikäinen olet" jne. No, kertoo se teistäkin jo jotain.

Joku pyysi faktoja pöytään. No, niitä et saa. Luuletko, että mulla on Jirin viime- ja tämänvuotinen sopimus pöydälläni? Jos kyse on Chrisse Ruutun tössistä/viivyttelystä, voidaan homma laittaa hänen piikkiinsä. Itse kuulin kuitenkin saman jutun kuin mitä Kapulainen tuossa sanoi, että 10% lisäystä oltiin jopa tuohon huimaan palkkaan tarjottu, eikä ollut kelvannut. Jos TPS sen maksaa siksi, että mies on "tunnollinen harjoittelija", niin omapahan on asiansa. Sillä palkalla olisi kyllä todennäköisesti saanut aika paljon tasokkaammankin puolustajan.

Sitä en edelleenkään usko, että tuon ikäinen pelaaja lähtee enää mihinkään kehittymään, joten siitä voidaan jauhaa ikuisuuksiin asti. Se ei johda mihinkään.

Totta, Tsekeissä voisivat tosiaan sanoa samaa. Ahne mikä ahne. Tosin meitä se ei silloin haitannut. Eikä varmaan teitäkään nyt. Tosin silloin Jiri oli elämänsä kunnossa, ja varmasti palkkansa väärti.

Ja sanotaan se nyt vielä kerran, että EN OLE VÄITTÄNYT, etteikö kuka tahansa saisi tehdä mitä tahansa elämällään. Menkööt vaikka Venäjälle rahastamaan seuraavaksi. Sanoin vain, että miksi IZI ansaitsisi mestaruuden ainakaan yhtä sen paremmin kuin kukaan muukaan pelaaja. Se, oliko IZIn toiminta ahnetta, on tietysti makuasia. Omasta mielestäni oli, mikäli se meni niin kuin luulen, ja en todellakaan pidä enää miehestä. Kuten sanoin, sopii TPS:n joukkueeseen kuin nyrkki Altsi Alatalon silmään. Tulkitkaa tämä vaikka siten, että mies on niin jäätävän hyvä, että se sopii teidän huippujoukkueeseenne.

Teemu Elomosta olen osittain muutaman TPS-fanin kanssa samaa mieltä. Parempia on saatava, jos mestaruudesta halutaan pelata. Tosin Teemu on parantanut otteitaan huomattavasti Turun ajoista, ja osaa tehdä maalejakin. Miehellä on helvetin hyvä veto, ja sopii hyvin esim. toiseen pelaavaan kentälliseen, mikäli rinnalle saadaan riittävän hyviä pelimiehiä.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Tietysti Vykoukal tuli TPS:ään.. Voitettiinhan me esim. teidät? Miksi hän jäisi häviävään joukkueeseen? Tekeekö se hänestä ahneen?

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Koala
Tietysti Vykoukal tuli TPS:ään.. Voitettiinhan me esim. teidät? Miksi hän jäisi häviävään joukkueeseen?
Ah, tosiaan. Blues todellakin hävisi kaksi viime kauden kahdeksasta kohtaamisestamme. Tämäkös Vykoukalia vitutti ja näin päätti jättää häviävän joukkueen.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Shayne
Ah, tosiaan. Blues todellakin hävisi kaksi viime kauden kahdeksasta kohtaamisestamme. Tämäkös Vykoukalia vitutti ja näin päätti jättää häviävän joukkueen.

Entä jos sitä vituttikin asua Espoossa, kun siellä ei ole edes keskustaa?
Entä jos se halusikin asumaan Turun kauniiseen kaupunkiin ja nauttimaan Turun kauniista saaristosta?
Entä jos se halusikin ostaa samalla rahalla 3krt isomman talon meren rannalta, kuin mitä asunto oli Espoossa?
Entä jos Vyko halusi Suomen peliurallaaan mahdollisuuden joskus voittaakkin jotain?

K

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei se muuten tainnut Espoossa asua, vaan tuossa naapurikaupungin puolella.
Siellä on ihan kiva keskusta, jossa yleisin puhekieli lienee ruotsi ja kuuluisin kiekkomies on Don Frank.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Kaiser Soze
Entä jos se halusikin asumaan Turun kauniiseen kaupunkiin ja nauttimaan Turun kauniista saaristosta?
Entä jos se halusikin ostaa samalla rahalla 3krt isomman talon meren rannalta, kuin mitä asunto oli Espoossa?
Entä jos Vyko halusi Suomen peliurallaaan mahdollisuuden joskus voittaakkin jotain?
Eijjeijjei.
Oikeasti Vykoukal muutti Turkuun siksi, että Elyseen kaukalossa on enemmän neliöitä edestakaisin luisteluun pelin päätyttyä. Ei tartte olla koko ajan kääntymässä.

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Alla Vykon vimoset 3 kautta runkosarjassa. Ensin perinteisesti ottelut, pisteet ja jäähyt, sitten sijoitus puolustajien +/- tilastoissa ja +/- pisteet.

2001-2002 41 09 + 15 = 24 34 min +/- 74. +34 -35 = -01 Blues
2002-2003 54 13 + 25 = 38 48 min +/- 26. +35 -30 = +05 Blues
2003-2004 49 05 + 25 = 30 20 min +/- 03. +46 -23 = +23 TPS

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Viime syksyllä jälkipeleissä Vyko itse sanoi että tuli Turkuun koska halusi voittaa vielä urallaan ja oli aikaa vaihtaa maisemaa koska hommat Espoossa oli jo mennyt rutiiniksi. Suurimmaksi eroksi joukkueiden välillä hän mainitsi että astuessaan TPS:n pukukoppiin hän tunsi voittamisen halun ja kokemuksen mitä hän ei tuntenut Espoossa.

Tämä ei ollut provoa. Vain miehen omaa kertomaa. Pistäkää se vaikka slaavilaisen luonteen ominaispiirteisiin ja jatkeeksi.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Heh

Viestin lähetti Cannibal
Joku pyysi faktoja pöytään. No, niitä et saa. Luuletko, että mulla on Jirin viime- ja tämänvuotinen sopimus pöydälläni?

Totta kai luulin, kun kerran täällä täytenä totena väitit tietäväsi sopimusten sisällöt. Eli sinulla ei ole mitään muuta kuin aavistus väitteitesi perusteina, olet päätellyt tapahtumainkulusta sopimuksen sisällön. Sorrun samaan, väitän näet että Jiri halusi tässä liigassa vielä uransa aikana voittaakin jotain ja valitsi suurinpiirtein samanarvoisista tarjouksista em huomioiden itselleen sopivamman. Se on luonnollisesti sinulle mahdoton pala syötäväksi.

Viestin lähetti Cannibal
Teemu Elomosta olen osittain muutaman TPS-fanin kanssa samaa mieltä....Miehellä on helvetin hyvä veto, ja sopii hyvin esim. toiseen pelaavaan kentälliseen, mikäli rinnalle saadaan riittävän hyviä pelimiehiä. [/B]

Likipitäen mahdoton toteutuu eli olen samaa mieltä kanssasi tuosta vedosta.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Cannibal
Tuntuu siltä, että turkulaiset kirjoittajat eivät yksinkertaisesti pysty kirjoittamaan vastineitaan ilman huomautuksia tyyliin: "kirjoituksesi on aivan perseestä", "täyttä sontaa", "minkä ikäinen olet" jne. No, kertoo se teistäkin jo jotain.
Näitä Jatkoajan säännöistä piittaamattomia kirjoittajia toki löytyy myös Turusta - valitettavasti, mutta siltikin on aikamoinen yleistys sanoa turkulaiset kirjoittajat eivät plää plää. Kieltämättä joillakin turkulaisilla on TPS-pipo vähän turhan kireällä päässään.

Viestin lähetti Kaiser Soze
No joo, eiköhän olisi aika laittaa piste tälle keskustelulle. TPS-Blues ottelusarja oli ja meni. Pelien olleessa menossa on minusta ihan ok harrastaa kuittailua hyvän maun puitteissa (jokainen määritelköön oman hyvän makunsa), mutta kun pelit ovat pelattu niin palataan takaisin "sivistyneeseen" käyttäytymiseen. Turku, Espoo tai mikä tahansa paikkakunta Suomessa on varmasti ihan jees-paikka asua ja olla - ehkä?

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy