HokiTero87
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JOKERIT,FPS,NHL
3vs3 on hieno peli kun pelataan, esim nhl ja khl. Liigassa jäänyt vähän piippuun
Koripallon tyylinen hyökkäysaikasääntö voisi olla hyvä. Tietyssä ajassa saatava laukaus maalia kohti aikaan. Ja puolenkentän ylittämisen jälkeen ei saa palauttaa omiin. Muutoin kiekko annetaan vastustajalle, joka saa lähteä vapaasti oman maalin takaa.
Saatiinhan tänne taas yksi narri kitisemään. Eli siis showmielessä/viihdyttävyydessä jäänyt piippuun, vai mitä tarkoitat?3vs3 on hieno peli kun pelataan, esim nhl ja khl. Liigassa jäänyt vähän piippuun
Tämä onkin ainoa Liigassa näkemäni viihdyttävä 3vs3-jatkoaika. Se kertoo jotain, että tätä on käytetty nyt jo tässä keskustelussa ainakin kahdesti esimerkkinä, mutta mitään muuta esimerkkiä hyvästä ja viihdyttävästä jatkoajasta ei ole kerrottu.Tuosta alta voi katsoa kahden kotimaisen huippuseuran vääntöä:
Liiga on mielestäni vaan liiankin taktinen sarja 3vs3-jatkoaikaa ajatellen. Aika harvoin mennään päästä päähän, niin kuin on suunniteltu tuossa formaatissa, vaan ajatellaan kaksi askelta eteenpäin ja vältellään virheitä.
Ehkä mä olen outolintu, mutta mielestäni olen nähnyt useammankin hyvän jatkoajan. Toki en niitä osaa suorilta nimetä, että koska näin oli kun sitä kuitenkin joku kysyy. Toki toi 3vs3 jatkoaika on ihan oma eläimensä ja ihan aiheellisesti voi kysyä, että onko se oikea tapa ratkaista pelejä. Mutta siitä huolimatta se on omasta mielestäni ihan viihdyttävä pelimuoto.
Ehkä mä olen outolintu, mutta mielestäni olen nähnyt useammankin hyvän jatkoajan. Toki en niitä osaa suorilta nimetä, että koska näin oli kun sitä kuitenkin joku kysyy. Toki toi 3vs3 jatkoaika on ihan oma eläimensä ja ihan aiheellisesti voi kysyä, että onko se oikea tapa ratkaista pelejä. Mutta siitä huolimatta se on omasta mielestäni ihan viihdyttävä pelimuoto.
Kuin myös.Itsekin pidän 3vs.3 jatkoajasta. En niinkään sen viihdyttävyyden takia, vaan siksi, että se luo paremmat mahdollisuudet sille, että peli päättyy pelaamalla. Mieluummin 3vs.3 jatkoaika ja ratkaisu, kuin 5vs.5 jatkoaika ja ratkaisu pilkkukisaan. Itse ehkä ottaisin tasapelit takaisin kuvioihin. Niitä rankkuskaboja inhoan.
Kuin myös.
Liigassa on joukkueita jotka tulevat jatkoajalle vain kyttäämään vastustajan virhettä ja varomaan ettei itse tee sellaista. Sitten on joukkueita jotka tulevat jatkoajalle pelamaan rohkeasti. Varmaan riippuu se käsitys viihdyttävyydestä aika pitkälti siitä kumpaan koriin kuuluvaa joukkuetta itse kukin seuraa.
Heh, tuohan muuten olisikin hauska systeemi. Varsinkin jos tehtäisiin niin, että joukkueiden yhteismaalimäärä ratkaisee voittajan. Voitaisiin pelata samaan aikaan molempien kotihallissa ja scriinillä hallissa pyörisi toisen joukkuepuolikkaan peli.Se tietenkin että tässä turnauksessa on vain se 11 joukkueen pelaajaa, että jos tämä formaatti lyö jatkossa läpi niin pitäisi pelata ehkä joukkueen 2 paikassa samaan aikaan, tällöin kakkosjoukkue voisi vaikka pelata toisen joukkueen puolikasta vastaan.
Heh, tuohan muuten olisikin hauska systeemi. Varsinkin jos tehtäisiin niin, että joukkueiden yhteismaalimäärä ratkaisee voittajan. Voitaisiin pelata samaan aikaan molempien kotihallissa ja scriinillä hallissa pyörisi toisen joukkuepuolikkaan peli.
Itse lähtisin sellaisella mallilla, jossa jokaisen minipelin voitosta saisi yhden pisteen "runkosarjaan" ja siten molemmista otteluista olisi pisteitä tarjolla joko mallilla 3-0 tai 2-1, siis ihan niinkuin nyttenkin. Ja jos pelataan ikäänkuin tuplaottelut samaan aikaan molemmilla paikkakunnilla, niin pisteet voisivat jakautua illan päätteeksi 6-0, 5-1, 4-2 tai 3-3. Maalierot "runkosarjaan" sitten kustakin ottelusta sellaisinaan. Tämä periaatteessa mahdollistaisi myös sen, että kummankin joukkueen "ykkösjoukkue" pelaisi kotona ja "kakkosjoukkue" lähetettäisiin tienpäälle, joka sellaisenaan varmaan sitten paremmin palvelisi myös paikan päälle halleihin raahautuneita katsojia.
Tappara aloittanut 27.8 pidettävän 3v3 super serieksen lippujen myynnin. Päivälippu maksaa vaatimattomat 33€ (19€ alennusryhmät) ja 2 päivän lippupaketit 50€ (33€ alennusryhmät).