Osui päähän => loukkaantuminen => liigan säännöillä rangaistus.Ja jos oli puhdas taklaus niin miksi tuli rangaistus? Yritin lukea koko ketjun läpi mutta en löytänyt selkeää vastausta.
Etkö seuraa SM-liigaa? SM-liigassahan tuomitaan rangaistuksia täysin puhtaista taklauksista, jos taklattava pelaaja loukkaantuu tilanteessa. Tämähän on osasyynä siihen, miksi SM-liigassa nähdään niin vähän kunnon pommeja.Siis oliko se puhdas taklaus vai ei? Voisiko joku "asioista tietävä" kertoa. Ja jos oli puhdas taklaus niin miksi tuli rangaistus? Yritin lukea koko ketjun läpi mutta en löytänyt selkeää vastausta.
Etkö seuraa SM-liigaa? SM-liigassahan tuomitaan rangaistuksia täysin puhtaista taklauksista, jos taklattava pelaaja loukkaantuu tilanteessa. Tämähän on osasyynä siihen, miksi SM-liigassa nähdään niin vähän kunnon pommeja.
ps. änärissä ei olis tullu mitään.
Paskapuhetta mies! Takuuvarmasti olisi.
Mutta tällä kertaa tosin kyseessä ei ollut kumpikaan yllä olevista scenaarioista. Kyseessä oli täysin alytön päähän kohdistunut taklaus, joka tuhosi loistavan pelimiehen uran. Ei millään, ei siis millään tavalla puolusteltavissa.
Taklaus oli puhdas ja pulinat pois.
mixu: onko Hassinen tässä asiassa joku absoluuttinen totuus?Ja sinä sitten syytät Hassista valehtelijaksi. Suora lainaus Hämeen Sanomien jutusta "- En syytä taklaajaa millään tavoin. Se oli puhdas taklaus. Kaverin olkapää osui minuun. Toisaalta se ei ollut oma vikakaan. Eihän minulla ole silmiä selässä. Siinä oli vaan huonoa tuuria kaikin puolin, Hassinen pohtii."
mixu: onko Hassinen tässä asiassa joku absoluuttinen totuus?
mixu: onko Hassinen tässä asiassa joku absoluuttinen totuus?
Yleensä tuomari tai (pelin jälkeen) muut tahot kuin pelaajat päättävät mikä oli oikein ja mikä väärin? Käsittääkseni näillä perustein taklaus oli väärä koska rangaistuksia tuli.
Hassinen ei todellakaan tajunnut mitä kävi kun Porthen jyräsi miehen yli. Taju kankaalla ei varmaan jäänyt paljoakaan muistikuvia itse aktista. Toisekseen, olisipa miehekäs teko Hassiselta itkeä jälkeen päin kun oli niin kauhean ruma ja väärä taklaus..
Juu, mä nyt en todellakaan vaahtosuussa tähän asiaan suhtaudu, mielenkiintoinen ketju vaikka suureksi osaksi onkin eipäs-juupas sahailua. Oma mielipide on suht lähellä sitä yleistä: kova taklaus joka tulee vain huonosta kulmasta Hassisen kannalta. Huonoa tuuria, mutta ei mun mielestä suoranaista rikettä.luotan Hassisen (tai kenen muun tahansa itse osallisena olleen ja jääkiekkoa toistakymmentä vuotta ammatikseen pelanneen) näkemykseen paljon enemmän, kuin värilasien läpi katsovien vaahtosuisten fanien mielipiteisiin (enkä tällä nyt suoranaisesti nimimerkki kakkoseen viittaa, vaan ihan yleensä).
Jea, tämähän tekee tästä tapauksesta mielenkiintoisen. Noinhan se on, nää ei ole kovin yksinkertaisia asioita ja siksi toisaalta mielenkiintoisia jauhaa. Tai no, kai se jauhaminenkin on parasta jossain vaiheessa lopettaa.Tuomarin tai kurinpitoelimen antamat rangaistukset ovat toki ovat "virallinen" mielipide esim. ko. tapahtumasta, mutta eivät ne aina todellakaan tarkoita, että itse teko olisi aina ollut väärä tai sääntöjen vastainen. SM-liigan kurinpitolinja on melko vaihteleva ja asiat eivät ole aina täysin mustavalkoisia. Toki kuten kirjoitit noilla kriteereillä tuokin taklaus oli virallisesti sääntöjen vastainen.
Vaikka kuinka monta kertaa tota kattoo, niin taklaus ei osu päähän. Taklaus on puhdas, herra Hassisen kypärän remmi on löysällä -> taklaus tulee -> kypärä ja pää heilahtaa ja ilmeisesti tolkku lähtee kun äijä kaatuu...! Hifkin olkapää osuu rintaan, ja Hassinen kääntää sitäpaitsi katseensa juuri ennen taklausta eteenpäin. Kypärä kiinni, itku seis ja takaisin jäälle...!
Puhdas taklaus, jossa oli paskaa säkää. Kun ihan oikeasti se puhdaskin taklaus voi osua päähän. Säännöt muistaakseni sanovat, että se on rangaistavaa, jos taklaus kohdistetaan päähän. Nythän se kohdistui, ei kohdistettu.
Sääli, että tapahtui tällä tavalla, mitään rikettä ei tilanteessa ollut.
Niin.. säännöissä taisi olla päähän kohdistunut taklaus eikä päähän kohdistettu taklaus. Joka tapauksessa liigan linja on jokaiselle kiekkoa seuranneelle selviö, eli jos kovaa mällää niin aina jäähy. Se ei ole hyvä asia, mutta jotenkin tuntuu, että täällä näitä sattuu enemmän kuin muualla. Onko tämä sittenkään ammattilaissarja? Enkä tarkoita nyt Hassista.
Taklauksessahan ei ollut mitään väärää sinänsä, mutta liigan käytännön mukaan oli. Ja vastakin tulee samanlaisia tuomioita. Ainahan se harmittaa, kun jollain kolahtaa aivotärähdyksen tai muiden vammojen arvoisesti, mutta semmoista se on.
Niinpä olikin. Tulkinta on kuitenkin juuri kuten esitin.. onko siinä jotain uutta tai epäselvää? Ei varmasti. Näinhän se täällä menee, mutta en itse ainakaan löydä mitään järkevää syytä miksi näin on.
löytyykö sieltä sääntökirjasta mitään kohtaa LEIKKAAMISESTA?