Sorry Ipa
..paikalla piti tänään olla HIFK, kova ja kontaktihakuinen joukkue. Matkaan olikin lähetetty aikakoneella meidät alpon aikaan vienyt neppaileva tätikerho. Voi herranjestas sentään, toivottavasti ei häiritty kauheasti, yritettiin kyllä olla silleen huomaamatta ja hiljaa jäällä. Tämä oli masokistin maanantai; ajat about 400 km nähdäksesi lauman vätyksiä punaisissa paidoissaan. Takaisin tullessasi kakara on oksennustaudissa ja koira on syönyt ohimennessään Vagabondin uudehkot kenkäsi. Jee!
Ensin löysät pois; en löydä asteikkoa enkä sanoja kuvaamaan kuinka selvästi Ipa vei ottelun fyysisen puolen ja asenteen. HIFKin lukema oli 0. Hyvän kuvan päivän hengestä antoi se, että Jere Karalahti otti kaksi niittiä vastaan, antoi 0. Kentän taklauksien kuningas oli Timo Peltomaa, rispektiä.
On kolmen henkilön ansiota, että HIFK oli niinkin lähellä kuin 3-2. Harkins ja Kuhta yksilösuorituksillaan ja Ipan veskari, joka hörppäsi jälkimmäisen maalin. Onneksi emme saaneet pisteitä emmekä edes päässeet jatkoajalle tällä sukkahousuhiihdolla. Toivon, että se herätti ja palaamme jonkunnäköiseen ruotuun keskiviikkona. Hävitä saa, mutta taistella pitää. Siinä minun mottoni.
Plussapuolen jätkiä oli niin vähän, että mainittakoon vielä Pasi Saarinen ja Roman Vopat, joka sentään muistutti jääkiekkoilijaa ensimmäisessä erässä. Muille; hyvää yötä ja huomenta ja erityisesti Turo Järvinen; mitä jää jäljelle, kun otetaan Turo Järvisestä pois taklaukset ja taistelu. Vastauksen tiedättekin: ei mitään. Turon otin esille ilmeisimpänä esimerkkinä.
Itse ottelusarjan ennustan menevän edelleen HIFKille. Perustelut; jos näinkin paskalla hiihtelyllä ollaan maalin päässä peliä vieneestä joukkueesta ja saadaan jopa aikaiseksi enemmän maalipaikkoja kuin voittanut joukkue, matematiikan lait tuovat 4 voittoa meille ennemmin kuin Ipalle. Eli kysymykseni Ipa-faneille; eikö teistäkin Ipan olisi itse asiassa pitänyt voittaa enemmän, sen verran suuri oli tasoero? Minun mielestäni tällaisella neppistelyllä ei ole syytä mennä jatkoon ollenkaan, joten oletan, että jotain taas tapahtuu ja tämä aikamatka alpon aikaan oli tässä. Mennään sitten seuraavaksi edes Mälkiän aikaan; päätöntä ylilyöntiä pelkästään, sekin on hauskempaa.
Onnea Ipa, olitte ainoa kiekkojoukkue tänään.