Se voi muuten hyvinkin olla, että päällikkö teki tietoisen ratkaisun ajattaa vekotin rantaan "hallitusti". Kun videota katsoo, niin siellähän on satama-altaassa vielä edellinen laiva manöveeraamassa. Gracen puikottajalle puolestaan tuli kenties yllätyksenä noin voimakas tuulen kanavoituminen ja odotettua isommat puuskalukemat sataman läheisyydessä -> hitaasta vauhdista laiva ei ollutkaan enää hallittavissa kuten oli suunniteltu, ja kovempia konekierroksia ei puolestaa voinut käyttää koska muuten olisi pakittanut altaassa olevaan toiseen laivaan. Eteenpäinkään ei enää kyennyt lähtemään, koska 180 käännös oli tehty oikean kautta, jolloin todnäk perä ja potkurit olisi anyways osunut kivikkoon. Edit: video pätkästään ratkaisevalla hetkellä, mutta kyllä tuossa sittenkin olisi varmaan voinut ajaa vielä eteenpäinkin. Näytti vähän siltä, ettei yhdessä vaiheessa tapahtunut mitään koneiden puolella ja vasta lähempänä rantaa alkoi puskemaan > voi hyvinkin olla konevika.
Vasemman kautta kääntyessä olisi jättänyt enemmän pelivaraa itselleen, ja mahdollisuuden ajaa tuulta vasten karkuun satamasta, mutta nyt ei tosiaa omaan silmään ollut mahdollista. Todennäköisesti virhe on kuitenkin tehty jo lähtiessä yrittämään tuota kiinnitystä noin kovalla tuulella, Gracella itsellään kun on kokemusta ihan vaan laiturinkin kolaamisessa samaisessa paikassa.
edit: Enpä ollut aiemmin edes huomannut, että nuo ajelee tommosessa possujunassa kaikki kiinni. Ihan älyvapaata touhua, miksei siinä ole edes sitä 20-30min taukoa välissä?