”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

• 649 762
  • 2 278

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itselleni tuo Suprema ei oikein avautunut. Testattiin ihan hyvä salamiversio sekä ylimakealla nduja-tahnalla pilattu tuliseksi markkinoitu pizza. Ihan hyvähän tuo taikina on, mutta ei missään nimessä ravintolalaatua - edes hinta huomioiden, sillä mauttomuus vaivaa, ja lopulta kyse on edelleenkin vain ja ainoastaan pakastelätystä. Sellaiseksi se on liian kallis, ja sama pätee kumpaankin kilpailijaan. Plussaa kuitenkin koosta.

Jos haluaa paremmalla pohjalla varustetun, mutta silti asiansa pakastepizzana ajavan pakastepizzan, Casa di mama -sarja tarjoaa mielestäni parhaan hinta-laatu-suhteen. Nuo premiumit eivät lopulta ole täysin rehellisiä siitä mitä ne ovat ja mitä eivät ole.

Oma suosikkini on silti edelleen perustohtori, mieluiten tonno tai pollo, miksei benchmark-mozzarellakin. Itselleni ne vastaavat täydellisimmin sitä mitä haluan kun laitan ns. jääkiekon uuniin.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Nuo premiumit eivät lopulta ole täysin rehellisiä siitä mitä ne ovat ja mitä eivät ole.
Tätä olen vähän itsekin miettinyt. Backenia en ole maistanut, koska joka kerta siinä altaalla olen tullut kysyneeksi itseltäni haluanko oikeasti laittaa pakastepizzaan euroja sen verran, että sillä jo melkein saa ihan kohtuullisen ravintolapizzan. Tai sitten nappaa fazerin valmiit taikinapallot pakasteesta ja kivelle uuniin parin täytteen kera. Saa taikinat ja täytteet Backenin hinnalla ja tulee useampi pizza. Pakastepizzalla todellakin on paikkansa ja aikansa, mutta lähes kymppi per lätty on vaan hitosti liikaa.

Suosikkijoukkue
comes in waves
Kukin tavallaan. Itse en käytännössä ole muita pakastepizzoja enää ostellut sen jälkeen kun Backenia kokeilin. Nyt oon tosin mäkin pitänyt melkein pari viikkoa noista taukoa.

Täytteisiin en ota kantaa, mutta Backeneiden pizzapohja on ihan ravintolatasoa. Koskaan ei tule fiilis että söisin "jotain pakastepizzaa".

Nyt olis taas Ristoranten pizzat K-kaupoissa mobiilietuna mut plääh. Taidan jättää väliin.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Carrefourin tuorepitsat. Vaimon mielestä parasta valmispitsaa, jota ikinä syönyt. 1,60e/kpl kun osti kaksi tarjouksessa tänään. Nyt puhun tietenkin Espanjasta, mutta löytynee aika monesta maasta (ei Suomesta). Muut tuorepitsat täällä tuplahintaisia, mutta silti halvempia kuin pakastepitsat.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Liitteet

• Screenshot 2025-02-25 at 22-08-45 7350126087786 (AVIF-kuva 600 × 600 kuvapistettä).png
    Screenshot 2025-02-25 at 22-08-45 7350126087786 (AVIF-kuva 600 × 600 kuvapistettä).png
    487,2 KB · kertaa luettu: 61

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Täytteisiin en ota kantaa, mutta Backeneiden pizzapohja on ihan ravintolatasoa. Koskaan ei tule fiilis että söisin "jotain pakastepizzaa".
Yhden testipizzan perusteella täysin samaa mieltä tästä. Pohja on saatu hienosti kestämään pakastusta, on sitkoa ja erinomaisen makuinen. Meillä meni jatkoon

Tulipa nyt maisteltua tuo yllä keskustelua aikaan saanut Dr. Oetkerin Suprema viiden juuston versiona.

Odotukset olivat kohtalaisen korkeat, koska juustopizzat olen todennut yleisesti varsin kelvollisiksi tuotteiksi pakastelätty-katergoriassa. Tämä Suprema oli kyllä iso pettymys. Pohja oli toki pakastepizzaksi hyvä niin maultaan kuin rakenteeltaankin mukavan kuohkea, siitä pisteet. Täytteet taas, noh, eipä hirveämmin maistunut muu kuin vetinen tomaattikastike. Juusto toi toki suolaisuutta, mutta eipä tuosta maistamalla pystynyt sanomaan, mitä juustoja päällä oli. Sinihomejuuston makua esimerkiksi en havainnut lainkaan. Ei jatkoon omalta osaltani.

Backenin nduja säilyttää edelleen vankan kärkipaikan omalla pakastepizzalistalla. Yhtä vahvana kakkosena tulee Grandiosan kolme juustoa+aprikoosihillo, josta olen tässäkin ketjussa tainnut mainita aiemmin. Erinomainen suolaisen ja makean kombo.

Viimeksi muokattu:

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jerry100, Hereworth
Katinalan lihakaupan konjakkisalami. Uusi himonaposteltava. Kuvittelisin olevan hyvää krapula-aamunakin.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nuo Backenin pizzat päihittävät helposti heikoimmat ravintolapizzat (tosin hintakin on samaa luokkaa). Tuli vihdoin testattua ensimmäinen pari viikkoa sitten, kun läheisessä K-Superissa oli maistiaiset. Tosin oli aikomuksena ilman niitäkin ostaa, kun olin edellisellä reissulla huomannut tuollaisia pakastealtaassa.

Ensimmäisen yrityksen tämä paulbocuse kyllä onnistui pilaamaan, kun pidin sitä liian kauan uunissa ja pohja meni näkkileipääkin kovemmaksi. Pepperoni ja neljä juustoa testattuna ja hyvin uppoaa molemmat. Se pilattu oli pepperoni, mutta koitin sitäkin jo uudestaan paremmalla menestyksellä.

Perineet parhaan pakastepizzan tittelin Lidlin Italian-teemaviikkojen pizzoilta ja vielä kotimaisia.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tofu.

Niin pitkään ja paljon kuullut tuosta ja muutaman kerran satunnaisesti jossain muodossa maistanutkin että Pirkka luomutofu-pala lähti mukaan kauppareissulla.
Burgerin tein. Viipaloin tofun, airfryerissä kuivatin ja lämmitin ja pannulla öljyn kans väriä pintaan.
Suolaa tuohon tarvii ripotella ja jauhelihamaustetta laitoin myös.

Ihan hyvvää tuli, jatkoon. Pittääpä kokkeilla mitä kaikkee tuosta saa tehtyä, reseptejä ainakin on netti pullollaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seuraava jamppa on FB:n ruokaryhmässä löytänyt mullistavan keksinnön
"Hernekeittoa, tomaattimurskaa, kanamunia, makkarapaloja, vähän makaronia, sinappia mausteeksi "

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
"Hernekeittoa, tomaattimurskaa, kanamunia, makkarapaloja, vähän makaronia, sinappia mausteeksi "
Miten noi munat tohon lisätään? Paistettuna yheltä vai molemmin...keitettynä kuorineen vai ilman? ..ja keittoaika jos noin?.. uppomuna?..raakana?..ja jos ni kuorineen vai ilman?..?

En käytä fb.tä niin siks ois kiva tosiaan tietää tarkemmin. Meinaan tosin vaihtaa makaronin spagetiksi ja sinapin korvata bbg kastikkeella.

Ja jos mietityttää miks oon munasta sitten kiinnostunut kun olen muutenkin jo ohjetta muokkaamassa, niin koen munan suhteen tärkeänä kunnioittaa ohjetta sillä koen sen olevan annoksen tähti.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miten noi munat tohon lisätään? Paistettuna yheltä vai molemmin...keitettynä kuorineen vai ilman? ..ja keittoaika jos noin?.. uppomuna?..raakana?..ja jos ni kuorineen vai ilman?..?

En käytä fb.tä niin siks ois kiva tosiaan tietää tarkemmin. Meinaan tosin vaihtaa makaronin spagetiksi ja sinapin korvata bbg kastikkeella.

Ja jos mietityttää miks oon munasta sitten kiinnostunut kun olen muutenkin jo ohjetta muokkaamassa, niin koen munan suhteen tärkeänä kunnioittaa ohjetta sillä koen sen olevan annoksen tähti.
Älä kysy, tässä hänen ottama lopputulos.

Liitteet

• WhatsApp Image 2025-03-10 at 14.53.29.jpeg
    WhatsApp Image 2025-03-10 at 14.53.29.jpeg
    170,6 KB · kertaa luettu: 47

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Älä kysy, tässä hänen ottama lopputulos.
Vaikuttais siltä että muna on lisätty raakana. Makkaran kyllä värjään pannulla ja ehdottomasti spagetti makaronin sijaan sillä onhan se puoliruokaa miltä se näyttää.

Mutta mistäs tätä tosiaan sitten halukkaat löytää? Onko ihan valmisruoka hyllyillä vai peltästään joku turkulainen lähi koon lihatiskin erikoisuus?

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuohon Backeniin mitä tulee omalta osalta niin täyttä kuraa. Juustopizzansa joskus loppuvuodesta söin kun niitähän on yleensäkin hyvä tuunata, ja täten uusia kokeillessa usein ostan juurikin juustopizzan. Ainakin tämä yksilö oli täysi piirakka sillä juustoo oli vaan törkeesti liikaa, enkä sitä pohjasta kypsäksi saanut millään, vaikka kuinka uunitti miedolla paiston jälkeen.

Mutta reunoiltaanhan tuo oli kyllä maukas, ja oliko lie vuohenjuusto mousse joka oli myös tosi nam. Eli potentiaalia olla hyvä ja pakkohan se on siis antaa vielä mahdollisuus kun sitä niin kehutaan, sillä ehkä mä sain vaan jonkun maanantai version. Käsintekeminenhän tuosta paistui heti läpi ja toivottavasti seuraavan kokeilun pohja paistuu myös.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuohon Backeniin mitä tulee omalta osalta niin täyttä kuraa. Juustopizzansa joskus loppuvuodesta söin kun niitähän on yleensäkin hyvä tuunata, ja täten uusia kokeillessa usein ostan juurikin juustopizzan. Ainakin tämä yksilö oli täysi piirakka sillä juustoo oli vaan törkeesti liikaa, enkä sitä pohjasta kypsäksi saanut millään, vaikka kuinka uunitti miedolla paiston jälkeen.

Mutta reunoiltaanhan tuo oli kyllä maukas, ja oliko lie vuohenjuusto mousse joka oli myös tosi nam. Eli potentiaalia olla hyvä ja pakkohan se on siis antaa vielä mahdollisuus kun sitä niin kehutaan, sillä ehkä mä sain vaan jonkun maanantai version. Käsintekeminenhän tuosta paistui heti läpi ja toivottavasti seuraavan kokeilun pohja paistuu myös.
Mullakin jäi Backenin pohja raa’aksi. Pitäneekö tämä jollain alalämmöllä paistaa alatasolla vai miten… Tokihan sitä voisi pizzakiven iskeä uuniin.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joku on ilmeisesti löytänyt Pasi Viherahon herkkujen herkku-keittokirjan. Viherahon bravuuri oli juuri tuollainen sotku kaikkea mahdollista. Vielä jäiset kalapuikot tuohon sekaan niin ei kun bon appetit.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy