”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 321
  • 2 195

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
perununamunakkaita
Hiukan offtopic mutta näitä tykkään kyhätä itsekin kun jääkaapissa eilisen keitettyjä perunoita ja kananmuniahan aina löytyy.
Sit vähän sipulia, valkosipulia, pippuria ja suolaa.

Netissä törmäsin vähän aikaa sitten juttuun missä jokin ruokaguru hehkutti suomalaisen kokin perunamunakasta, kuulemma lähes paras mitä on koskaan syönyt ja jutun juoni oli se että oli tehty legendaarisesta suomalaisesta pakasteesta, perunasipulisekoituksesta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

  • falafel.jpg
    falafel.jpg
    372,5 KB · kertaa luettu: 271

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Hiukan offtopic mutta näitä tykkään kyhätä itsekin kun jääkaapissa eilisen keitettyjä perunoita ja kananmuniahan aina löytyy.
Sit vähän sipulia, valkosipulia, pippuria ja suolaa.

Kyllä! Ja vähän pannulla käytettyä chorizoa joukkoon, niin se on siinä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
En ole testannut kuin muutamaa, mutta tälläkin kokemuksella voin sanoa, että Helsingin Makkaratehdas osaa hommansa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän yleismaailmallinen löytö mutta ginger ale/beer on tullut suosikikseni. Eniten kuluu Nokian Panimon tuotetta Sun 'n Ginger Beer sen alhaisen hinnan vuoksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Eräs terveystuote joka multa on jäänyt vielä mainitsematta tässä ketjussa, niin ELO SoNaturalin terveysshotteja ostan nykyisin lähi Prismasta ja otan yleensä yhden huikan aamupalan yhteydessä. Sopinut ainakin omaan ruokavalioon erinomaisesti ELO SONATURAL | Bevetrade Oy
 
K

Kiekkokatsoja

Tuo näkkileipä, Leksands näkkileipä on ok. Joo Ruotsissa on muutakin kuin homoja, pakolaisjengejä, ja paljon koronaa, josta kukaan ei välitä mitään.
Viini alkossa. Uutuus Allumea. Kuiva ja hapokas viini Italiasta, hinta noin 10e.
Italiassa jos ostat kaupasta viinin, taikka ravintolasta, ei voi epäonnistua. Laaja laatu löytyy.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Fazerin Lemppari kaurarieskanen. On muuten hyvää... ja ruottalaisten leipomaa (luin juuri pussin kyljestä tämän tiedon).
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Fazer Puikula 100% kaura oli hyvä löydös. Siis se missä lukee "pehmeämpi". Useampi vuosi tuli ostettua Ruis Puikuloita, mutta jossain vaiheessa tuli siirryttyä kauraleipään, koska ei ole niin kuivaa kuin ruisleivät yleensä. Ei mitään pois kuitenkaan ruisleivältä. Ja kaikille Oululaisille suosittelen Heinäpään K-marketin makaronilaatikkoa. Toki kauampaakin lähtisin hakemaan. Ei ole edes mikään uusi löydös vaan sitä on myyty tuolla tiskillä, ainakin jo yli 20 vuotta. Turha lässyttää, että itse tehty on parempaa. Ei ole. Lähelle olen päässyt, mutta silti originaali ja ikoninen "Iikan Makaronilaatikko" vie voiton.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Fazer Puikula 100% kaura oli hyvä löydös. Siis se missä lukee "pehmeämpi". Useampi vuosi tuli ostettua Ruis Puikuloita, mutta jossain vaiheessa tuli siirryttyä kauraleipään, koska ei ole niin kuivaa kuin ruisleivät yleensä. Ei mitään pois kuitenkaan ruisleivältä. Ja kaikille Oululaisille suosittelen Heinäpään K-marketin makaronilaatikkoa. Toki kauampaakin lähtisin hakemaan. Ei ole edes mikään uusi löydös vaan sitä on myyty tuolla tiskillä, ainakin jo yli 20 vuotta. Turha lässyttää, että itse tehty on parempaa. Ei ole. Lähelle olen päässyt, mutta silti originaali ja ikoninen "Iikan Makaronilaatikko" vie voiton.
Fazerin 100% kaura puikula on paras kauraleipä. Period.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toki näitä kaikkia taitaa yhdistää se, että kauraa löytyy eniten nimestä, sisällysluettelossa saattaa olla maininta, että ”sisältää mahdollisesti kaurajäämiä jostain”.
Tiedän että leikillään tuon heitit... mutta kyllä se "nimi" kertoo asian eli Fazerin 100kaura puikulassa käytetystä viljasta 100% on kauraa. Tietty voi aina uskoa että tuoteselosteet on täyttä puppua ja meille syötetään ihan muuta mitä kerrotaan. Noin tuon Fazer leipomot kertoo:
Kauraa 53 % leivästä ja 100 % leivän viljasta.
Lainaus: Fazer Puikula Pehmeämpi 100Kaura 220g 4 kpl - Fazer
(Fazer leipomoiden kaura100 puikuloiden esittelysivu)
 

444

Jäsen
Tiedän että leikillään tuon heitit... mutta kyllä se "nimi" kertoo asian eli Fazerin 100kaura puikulassa käytetystä viljasta 100% on kauraa. Tietty voi aina uskoa että tuoteselosteet on täyttä puppua ja meille syötetään ihan muuta mitä kerrotaan. Noin tuon Fazer leipomot kertoo:

Lainaus: Fazer Puikula Pehmeämpi 100Kaura 220g 4 kpl - Fazer
(Fazer leipomoiden kaura100 puikuloiden esittelysivu)
Kyllä mä uskon, mitä niissä sanotaan. Kauraleivissä vain todella usein tilanne on sellainen, että sitä kauraa on tyyliin 20% käytetystä viljasta. Ja nimi on silti kauraleipä. Mutta ei se siltikään paras ”kauraleipä” ole. :D
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
No perhana. Ihan sama onko se nyt sitten kauraleipä vaiko ei, niin oma ehdoton suosikkileipä se on yhtä kaikki. Piste.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
K-ryhmän laareista löytyvä "Fresh LounasHetki" kana-tacosalaatti on hyvinkin syötävää tuollaiseksi valmissalaatiksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Fazer Puikula 100% kaura oli hyvä löydös. Siis se missä lukee "pehmeämpi". Useampi vuosi tuli ostettua Ruis Puikuloita, mutta jossain vaiheessa tuli siirryttyä kauraleipään, koska ei ole niin kuivaa kuin ruisleivät yleensä. Ei mitään pois kuitenkaan ruisleivältä. Ja kaikille Oululaisille suosittelen Heinäpään K-marketin makaronilaatikkoa. Toki kauampaakin lähtisin hakemaan. Ei ole edes mikään uusi löydös vaan sitä on myyty tuolla tiskillä, ainakin jo yli 20 vuotta. Turha lässyttää, että itse tehty on parempaa. Ei ole. Lähelle olen päässyt, mutta silti originaali ja ikoninen "Iikan Makaronilaatikko" vie voiton.
Tää on kyllä hyvä ja pehmeä leipä. Tykkään kyllä kauraleivästä muutenkin.
 

Barney

Jäsen
Kyseistä tuotetta tuli aikoinaan vähän epäuskoisesti vilkuiltua kaupan hyllyllä, kunnes tällä viikolla tuli kokeiltua ensimmäisen ja heti seuraavana päivänä toisen kerran. Aivan saakelin hyvä välipala, jota voi kaiken lisäksi syödä vielä hyvällä omallatunnolla. Taidan tänäänkin käydä ostamassa jääkaappiin pari tuollaista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Wilhelm Carolina Reaper grillimakkara. Harvoja tulisia makkaroita siinä mielessä että potkua löytyy oikeasti. Vielä kun makukin kohtaa oman mieltymykset suht hyvin niin mikä ettei. Silloin harvoin kun tulee grillimakkaraa mieli.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyseistä tuotetta tuli aikoinaan vähän epäuskoisesti vilkuiltua kaupan hyllyllä, kunnes tällä viikolla tuli kokeiltua ensimmäisen ja heti seuraavana päivänä toisen kerran. Aivan saakelin hyvä välipala, jota voi kaiken lisäksi syödä vielä hyvällä omallatunnolla. Taidan tänäänkin käydä ostamassa jääkaappiin pari tuollaista.

Tuplan proteiinivanukkaat ovat muutenkin parhaimman makuiset ko tuoteryhmästä.
 
Ja kaikille Oululaisille suosittelen Heinäpään K-marketin makaronilaatikkoa. Toki kauampaakin lähtisin hakemaan. Ei ole edes mikään uusi löydös vaan sitä on myyty tuolla tiskillä, ainakin jo yli 20 vuotta. Turha lässyttää, että itse tehty on parempaa. Ei ole. Lähelle olen päässyt, mutta silti originaali ja ikoninen "Iikan Makaronilaatikko" vie voiton.
Tuo makaroonilaatikko on kyllä hyvää. Sopivassa suhteessa suolaa ja rasvaa.

Heinäpään K-marketissa myös pyttipannu on erinomaista. Taidankin huomenna käydä hakemassa lounaaksi kun nyt tuli mieleen.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Onko joku löytänyt Huy Fong Foodsin Srirachalle hyvää korviketta. Havahduin vasta ettei sitä ilmeisesti enää saa sulfiittien takia. Paria on tullut testattua ja ne maistuvat perunakellarille.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Onko joku löytänyt Huy Fong Foodsin Srirachalle hyvää korviketta. Havahduin vasta ettei sitä ilmeisesti enää saa sulfiittien takia. Paria on tullut testattua ja ne maistuvat perunakellarille.
Aasialaisista liikkeistä saa alkuperäistä kamaa. Itse olen niitä harvoja joka tykästynyt siihen tahnamaiseen srirachaan, en nyt muista merkkiä. Saa ainakin s kaupoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös