”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 369 337
  • 1 772

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melko edullisesti pääsee seuraamaan jalkapallossa HIFK:n pelejä. IS-Extra näyttää kaikki veikkausliigaottelut ja kustantaa vain 9,90 kuussa. Ei tarvitse tehdä edes pidempää sopimusta vaan ihan kuukausi kerrallaan mennään. Pari euroa lisää ja saa lisäksi urheilusanomat kotiin.

Linkki tilaussivulle: Tuotteen valinta
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienompi juttu, kaikkinensa! Varmasti olisi fikassa jos kotimainen jalk.... potkupallo kiinnostaisi yhtään.
Paljon muuten muut veikkausliigajengit myy kausareita ?

Noh, ei se pelin taso kovin paljoa ole esim. Ruotsia jäljessä. Ja siellä varsinkin derbyt ovat sellaisia spektaakkeleita jollaisista saamme Suomessa vain uneksia (kaikki lajit mukaanlukien). Tai miksi meidän tarvitsee uneksia? Meillä on seura jota rakastamme, loput on kiinni meistä itsestämme. "Suomifutis=potkupalloa" ajattelutapa vaan hiiteen ja paikan päälle seuraamaan kauneimman seuran otteita. Tunnelmahan näissä IFK:n futismatseissa on ollut jo pitkään erinomaista, Suomen oloihin jopa poikkeuksellista. Tulevalla kaudella pistetään taas paremmaksi ja toivottavasti mahdollisimman moni tätäkin palstaa lukeva löytää tiensä matseihin!
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Noh, ei se pelin taso kovin paljoa ole esim. Ruotsia jäljessä. Ja siellä varsinkin derbyt ovat sellaisia spektaakkeleita jollaisista saamme Suomessa vain uneksia (kaikki lajit mukaanlukien). Tai miksi meidän tarvitsee uneksia? Meillä on seura jota rakastamme, loput on kiinni meistä itsestämme. "Suomifutis=potkupalloa" ajattelutapa vaan hiiteen ja paikan päälle seuraamaan kauneimman seuran otteita. Tunnelmahan näissä IFK:n futismatseissa on ollut jo pitkään erinomaista, Suomen oloihin jopa poikkeuksellista. Tulevalla kaudella pistetään taas paremmaksi ja toivottavasti mahdollisimman moni tätäkin palstaa lukeva löytää tiensä matseihin!

Juuri näin. Itse olen muutaman kerran ollut todistamassa paikanpäällä Tukholmalaista jalkapallospektaakkelia, eikä se merkittävin juttu ole pelin taso vaan se tunnelma siellä pelissä kun kymmenet tuhannet aidosti kannustavat ja välittävät seurastaan. Ei sielläkään mitään maailmantähtiä pyöri kentällä mutta silti oman seuran edesottamukset kiinnostavat katsojia.

Tämä potkupallomantra alkaa muutenkin olla aika kulunut juttu. Sen ymmärrän ettei kaikilla riittänyt kiinnostusta käydä katsomassa divarifutista alkeellisissa olosuhteissa mutta nyt pelataan liigaa ja peliareena ja sen tarjoamat olosuhteet ovat Suomen mittakaavassa parhaat mahdolliset. Derbyyn on jo nyt myyty arviolta 7000-8000 joten eiköhän siitä saada aika hieno kotimainen futistapahtuma aikaiseksi.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Tämän ketjun sisältö osoittaa sen, että ketju on aivan väärässä osiossa. Sisältö ei ole suomalaista jääkiekkoa, vaan jonkinlaista jalkapalloa etäisesti muistuttavan sarjan hehkutusta, joka kuuluu mielestäni osioon "Muu urheilu".
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän ketjun sisältö osoittaa sen, että ketju on aivan väärässä osiossa. Sisältö ei ole suomalaista jääkiekkoa, vaan jonkinlaista jalkapalloa etäisesti muistuttavan sarjan hehkutusta, joka kuuluu mielestäni osioon "Muu urheilu".
täysin samaa mieltä. Jatkoaika on lätkän keskustelupalsta, jossa voidaan sivuta muita lajeja... Siis muu urheiluosiossa, ei HIFK jääkiekon osiossa.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Tämän ketjun sisältö osoittaa sen, että ketju on aivan väärässä osiossa. Sisältö ei ole suomalaista jääkiekkoa, vaan jonkinlaista jalkapalloa etäisesti muistuttavan sarjan hehkutusta, joka kuuluu mielestäni osioon "Muu urheilu".

Jaahas, kendoa etäisesti muistuttavan lajin foorumilla tälläistä. Jos et ole vielä HIFK:n futispeliä käynyt tsiigamassa, toivotan sinut tällä kaudella lämpimästi tervetulleeksi katsomoon. Olen varma, että yllätyt positiivisesti sekä tunnelmasta että pelintasosta :)

Mitä itse ketjuun tulee, niin mielestäni on pelkästään hienoa, että HIFK:n kannattajat voivat käydä keskustelua seuransa merkityksestä tässä ketjussa. Ketju kuuluu mielestäni HIFK-otsikon alle, koska liittyy myös olennaisesti HIFK Hockeyyn, joka on osa HIFK:ta futiksen, bandyn, handiksen yms. tavoin.

Mitä tässä ketjussa mainittuun, ensi torstaina pelattavaan Stadin derbyyn hjk:ta vastaan tulee, kyseinen ottelu tulee keräämään korkeimman HIFK:n kotipelin yleisömäärän sitten Talviklassikon 2012 kaikki lajit huomioiden.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tässä linkki vielä Hesarissa sunnuntaina julkaistuun juttuun täälläkin puhuttaneesta aiheesta ja siitä, miksi HIFK:n futis on esillä HIFK:n lätkäkeskusteluissa.

HIFK palaa Veikkausliigaan – moni helsinkiläinen joutui vaikean valinnan eteen - Sunnuntai - Helsingin Sanomat

Kiitos tästä, olipa helvetin hyvä kirjoitus ja mielipiteitä, joista monet jaan joko kokonaan tai osittain. Itse olen skidistä asti ollut nurmella Klubin kannattaja ja käynyt satunnaisesti HJK:n matseissa. Lätkässä IFK on taas mulle...niin, se on mulle aivan saatanan iso asia. Niin iso, että se on tatuoitu ihooni ja sydämeeni, ikuisiksi ajoiksi. Eilenkin jumalauta tsiigasin juutuupista 1998 tapahtumat uudestaan ja illan päätteeksi 2011 kliimaksit moneen kertaan. Säälittävää sanoo vaimo :-) Mulla vaan edelleenkin nousee kyseisistä pätkistä edelleen melkein kyyneleet silmiin.

Itseänikin kiehtoo todella paljon ajatus yhdestä jengistä, lajista huolimatta. Muistan juhlineeni ekstaasissa kun IFK nousi Veikkausliigaan ja olleeni melkolailla vittuuntunut IFK:n hävittyä bandyfinaalin. Voinko kuitenkaan kääntää rotsia fudiksen suhteen? Veikkaan, että mahdollista se on. Olen todella otettu Stadin kingien meiningistä fudiskatsomossa. Toisaalta, ei Klubin fanienkaan meininki huonolta vaikuta.

Lopullinen päätös tekemättä, mutta enköhän jatkossa löydä itseni punaista päällä, myös fudisstadikalta, silti Klubia eurokentillä kannattaen.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kiitos tästä, olipa helvetin hyvä kirjoitus ja mielipiteitä, joista monet jaan joko kokonaan tai osittain. Itse olen skidistä asti ollut nurmella Klubin kannattaja ja käynyt satunnaisesti HJK:n matseissa. Lätkässä IFK on taas mulle...niin, se on mulle aivan saatanan iso asia. Niin iso, että se on tatuoitu ihooni ja sydämeeni, ikuisiksi ajoiksi. Eilenkin jumalauta tsiigasin juutuupista 1998 tapahtumat uudestaan ja illan päätteeksi 2011 kliimaksit moneen kertaan. Säälittävää sanoo vaimo :-) Mulla vaan edelleenkin nousee kyseisistä pätkistä edelleen melkein kyyneleet silmiin.

Itseänikin kiehtoo todella paljon ajatus yhdestä jengistä, lajista huolimatta. Muistan juhlineeni ekstaasissa kun IFK nousi Veikkausliigaan ja olleeni melkolailla vittuuntunut IFK:n hävittyä bandyfinaalin. Voinko kuitenkaan kääntää rotsia fudiksen suhteen? Veikkaan, että mahdollista se on. Olen todella otettu Stadin kingien meiningistä fudiskatsomossa. Toisaalta, ei Klubin fanienkaan meininki huonolta vaikuta.

Lopullinen päätös tekemättä, mutta enköhän jatkossa löydä itseni punaista päällä, myös fudisstadikalta, silti Klubia eurokentillä kannattaen.
Kutakuinkin samat ajatukset täällä. Jotkut hyvin kiihkeät (ja ehkä melko uudet) HIFK-hard core fanit tuomitsevat nämä Klubi sympatiat, vaikka silloin kun aloin ylipäänsä mitään urheilua seuraamaan, 70-luvun lopulla, pelasi HIFK:n futis jotain seiska divaria vai oliko hetkellisesti jopa kokonaan pois kuvioista siihen aikaan? Vähän sama kuin että alat seuraamaan Roostersia jenkkifudiksessa, vuosien päästä HIFK perustaa myös oman amerikanpallo-osaston, niin voi sitä jeesustelun määrää kun olet mennyt joskus aiemmin Roostersia fanittamaan. No jokatapauksessa, puoli pitää valita ja kannatan HIFK:ta myös fudiksessa, mutta en nyt vaan suostu vihaamaan Klubia tai sen kannattajia. Vuosia menee ennen kuin IFK pelaa eurokentillä, joten tsemppaan naapuria siihen asti europeleissä. Se on erona lätkään, jossa en ikinä kannata Narreja, pelasi ne sitten mitä sarjaa tahansa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse olen seurannut tätä sivusta hyvin kiinnostuneena, sillä tämähän on kannattajakulttuurillisessa mielessä todella mielenkiintoinen skenaario. Yksi kysymys HJK:n hylkääville ja HIFKin fanittamisen aloittaville on: entä jos HIFK tippuu divariin vuoden tai kahden sisään uudelleen (mikä on ihan mahdollinen skenaario), suhisevatko taas kansitakit Klubin katsomoiden suuntaan vaikka jatketaanko HIFKin seuraamista alasarjoissa?
 

Supa Troopa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kutakuinkin samat ajatukset täällä. Jotkut hyvin kiihkeät (ja ehkä melko uudet) HIFK-hard core fanit tuomitsevat nämä Klubi sympatiat, vaikka silloin kun aloin ylipäänsä mitään urheilua seuraamaan, 70-luvun lopulla, pelasi HIFK:n futis jotain seiska divaria vai oliko hetkellisesti jopa kokonaan pois kuvioista siihen aikaan? Vähän sama kuin että alat seuraamaan Roostersia jenkkifudiksessa, vuosien päästä HIFK perustaa myös oman amerikanpallo-osaston, niin voi sitä jeesustelun määrää kun olet mennyt joskus aiemmin Roostersia fanittamaan. No jokatapauksessa, puoli pitää valita ja kannatan HIFK:ta myös fudiksessa, mutta en nyt vaan suostu vihaamaan Klubia tai sen kannattajia. Vuosia menee ennen kuin IFK pelaa eurokentillä, joten tsemppaan naapuria siihen asti europeleissä. Se on erona lätkään, jossa en ikinä kannata Narreja, pelasi ne sitten mitä sarjaa tahansa.
Itsellä on vieläpä tässä semmoinen mutka matkassa, että pelasin pitkään fudista Klubissa junnuna 80-luvulla kaupunginosajoukkueessa... Olen myös käynyt vastaavan henkisen taiston aikanaan säbän puolella (Erä vs. HIFK). Aika hyvin sain tuolloin jaettua ne sympatiat, että eiköhän se tälläkin kertaa onnistu - varsinkin kun tuo Suomi-fudiksen seuraaminen on melko vähäistä kohdallani. Tämä kausi tuonee muutoksen, juurikin tämän derby-asetelman vuoksi. Mutta eipä se kohdallani voi millään samaksi nousta kuin PK-35 / Jokerit -aika. Tuolloin nuo menneet junnuajat vielä nostivat derbyn tasoa, kun PK-35 oli niiltäkin ajoilta ei-edes-rakas-vaan-täysiverinen vihollinen. Eniveis, tuskin Klubia jätän fudiksen puolella, mutta HIFK saa kyllä voimakkaat sympatiat, sillekään en mitään voi...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllä HIFK on nyt kun veikkausliigatasolle nousi selkeä ykkönen. Mutta pitkä historia itselläkin HJK:n seuraajana, olen täälläkin tarinoita kertoillut, itse pelannut ja noilta ajoilta syntyi side Klubiin kun johtoporrasta oli perhetuttuna ja kyseisen herran skidi pelasi samassa joukkueessa fudista meikäläisen kanssa. Tuo herra piti meille jopa treenejä 80-luvulla ja siitä kontaktista saatiin lippuja Klubin peleihin, jossain meidän junnufutiksen seuratapahtumassa oli Markku Palmroos byyrissäkin ja porukka sai kokeilla onneaan. Paljon Klubi-juttuja tuolloin 80-luvulla, ei ollut tietoakaan HIFK:sta silloin ainakaan mulla, lätkä HIFK:sta oli ja siitä mouhosin jo tuolloin 80-luvulla niin että kaikki sen varmasti tiesivät.

Summa summarum, en suostu vihaamaan Klubia, mutta kannatus on nyt entistä vahvemmin punaisten puolella.

_
 

nikozwan

Jäsen
Summa summarum, en suostu vihaamaan Klubia, mutta kannatus on nyt entistä vahvemmin punaisten puolella.

_

Vahva sama. Sellainen Klubin tapakannattaja olen ollut, mutta sydän ei ole ehkä koskaan ollut kunnolla hommassa mukana. Ei ole lainkaan vaikeaa valita HIFK:n ja HJK:n väliltä. En itsekään toivo Klubille paskaa ainakaan vielä, mutta ehkä jos saadaan joskus hamassa tulevaisuudessa aikaiseksi kunnon vastakkainasettelu, niin sitten mietitään asiaa uudestaan. Kunhan nyt HIFK saisi ensin paikan vakiinnutettua Veikkausliigan puolella!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän tässä ollaan jo vahvasti mukana ja tunnustetaan väriä, vaikken saa itse lajista niin paljon kiksejä kuin lätkästä mikä tulee vaikuttamaan pakostikin siihen kuinka paljon tulen seuraamaan HIFK:n matseja nurmella. Muutamia kaudessa paikan päällä veikkaisin, kesälomakausikin mutkistaa asioita.

Tälläisistä uutisista saa ihan hyvää keskustelua aikaiseksi, eli laji kuin laji on ollut hallussa kun tarpeeksi syvälle arkistoihin kaivaudutaan:
http://yle.fi/urheilu/elava_arkisto_lumipyry_peitti_olympiastadionin_kun_hifk_juhli_1959/7949350

_
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Aika paljon maksaisin, jos saisin noissa talvitreeneissä olleen hyväkuntoisen verkkarirotsin. 500 egeä helposti. Tänään matsiin, tottakai Klacken, en gång, alltid!
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään vierasmatsi RoPSia vastaan, eli paluu arkeen huikean derbyn jälkeen. Jos nyt Veikkausliigasta ylipäänsä vielä voi puhua IFK:n arkena. Nyt olisi kolme pinnaa tarjottimella surkeasti kautensa aloittanutta RoPSia vastaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti futispuolen fanit skarppaavat kauden edetessä, nyt vähän liian usein tuntuu valtakunnallisessa mediassa olevan näitä negatiivisia "IFK-fanit rähisemässä" -juttuja. Tiedän, että monet ifk:laiset haluavat yhtenäisempää linjaa eri jaostojen kesken, mutta lätkä-IFK:n on ajateltava myös omaa brändiään ja julkisuuskuvaa ja tuollaiset otsikot eivät ole hyvä homma, vaikka kyse olisikin futispuolen tapahtumista. Isolle osalle kansasta syntyy "IFK"-kirjainyhdistelmästä suoraan mielleyhtymä IFK:n jääkiekkojoukkueseen. Todellisuuteen perustuvia tai ei, syntyneitä mielikuvia on vaikea muuttaa.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Ihan alkuun totean, etten halua missään nimessä puolustella häiriökäyttäytymistä missään. Eilen Tampereella oli hieno reissu, jossa oli noin 300 HIFK-kannattajaa. Tunnelma oli hieno ja stadion oli täysin vieraskannattajien hallussa. Ottelusta poistettiin viisi IFK-kanattajaa ja poliisikin totesi suurimman osan käyttäytyneen hyvin. Näitä on jokaisella joukkueella, mutta valitettavasti HIFK saa suurimman liekin aikaan. Onneksi sentään vaasalaisten aivopieru sai kansallista huomiota. Kaikki mukaan sunnuntaina Soneralle, kun HIFK saa vieraita Pietarsaaresta klo 17:00 alkavassa ottelussa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onneksi sentään vaasalaisten aivopieru sai kansallista huomiota.
Jos tarkoitat sitä lakanaa, niin oliko se niin kaukana sitten totuudesta? Onhan se ennenkin nähty, miten loppujen lopuksi tuollaisille seuraviritelmille tuppaa käymään.
 

Katto

Jäsen
Näitä on jokaisella joukkueella, mutta valitettavasti HIFK saa suurimman liekin aikaan. Onneksi sentään vaasalaisten aivopieru sai kansallista huomiota.

Aivan. Vaasalaisilla oli lakana ja Stadin kingit hakkasi järkkärin saikulle. Käsi sydämmelle kumpi on pahempaa. Lisäksi 50 kingiä ryntäsi peliin maksamatta. lähteenä roskalehdet. Onko se nyt niin vakavaa jos 50 henkilöä 300:sta sikailee?
Mutta olisihan se varmaan lutuuria ja hienoa jos vaikka KooKoo fanit ryntäisi maksamatta Nordikselle ja painaisi järkkäreitä turpaan, sellaista ei ollakaan vielä nähty.

edit. niin ja se järkkärinhakkaaja saa epäilemättä jatkaa faniporukan mukana loppukauden.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan. Vaasalaisilla oli lakana ja Stadin kingit hakkasi järkkärin saikulle. Käsi sydämmelle kumpi on pahempaa. Lisäksi 50 kingiä ryntäsi peliin maksamatta. lähteenä roskalehdet. Onko se nyt niin vakavaa jos 50 henkilöä 300:sta sikailee?
Mutta olisihan se varmaan lutuuria ja hienoa jos vaikka KooKoo fanit ryntäisi maksamatta Nordikselle ja painaisi järkkäreitä turpaan, sellaista ei ollakaan vielä nähty.

edit. niin ja se järkkärinhakkaaja saa epäilemättä jatkaa faniporukan mukana loppukauden.

IFK:ssa on hienoa on seura jolla on perinteitä, brandi, sen pelaajat tietysti ja kannattajat. Pelaajat vaihtuu, yleensä joskus IFK:ssa pelannut ja jonkinlaisen jäljen jättänyt jamppa saa jatkossakin faneilta kunnioitusta.
Seura ja kannattajat kestää sukupolvesta toiseen, mikä on ja on ollut hienoa voidaan sanoa että IFK:ssa on fiksut kannattajat. Sopivan ylimielisiä, osaavat yleisesti ottaen käyttäytyä, arvostavat rehtiä, kovaa peliä jopa yli seurarajojen.
Mulla ei ole hajuakaan tapahtuneesta, mutta kuvaamasi käyttäyminen ei kuulu IFK:n kannattajien "brandiin", enkä omalta osaltani hyväksy sitä. Onko sillä jotain laajempaa merkitystä, ei varmaankaan, mielipide muiden joukossa. Jos ylläoleva tosiaan pitää sellaisenaan paikkaansa, toivoisin mokoman perseilyn loppuvan välittömästi.
Järkkäriä turpaan vetäneet jampat voi mun puolesta tsiigaa matseja jatkossa vaikka IS-TV:stä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös