Mä oon messissä. Aika siistiä omistaa IFK. Sijoitetun pääoman tuottoa ei tarvitse aina laskea rahassa. Omistan myös skotlantilaisen panimon, jonka tuotteista pidän. Okei, yhden osakkeen omistan molempia, mutta asian voi ilmaista rehvakkaammin... Ihan mielettömän hieno tapa kerätä iso kasa rahaa tässä urheilukulttuurin kehitysmaassa. Juntit ja narrit räksyttää, että eihän sillä kolmella satkulla mitään tee. Kateelliset paskiaiset, miksi ette itse yritä?
Olen aina ollut lajill´ei välii - filosofian kannalla. Jo skidinä tuli seurattua handista ja futista livenä ja Hesarin ei-niin-reaaliaikaisessa seurannassa (urheilutulokset sivulla noin 158, se pieni laatikko kulmassa)
Futis IFK on tarjonnut viime vuosien suurimmat urheiluelämykset. Hienot nousut, tunnelma peleissä kotona ja vieraissa, jengi joka haluaa pelata punaisessa. Vuosien varrella muutama tuttu on skulannut futista IFK:ssa ja kaverit ovat olleet ihan fiiliksissä, fanit ja hyvä henki jengin sisällä on oikeasti poikkeuksellista. Yhteisöllisyys on ihan todellista ja jotain sellaista, mitä seuran ulkopuoliset juntit ei ikinä bonjaa.
Ottaa päähän kaikenmaailman rahastajapesoset. jotka tulee meidän jengiin staroina pelaamaan omaan pussiin muutaman kuukauden. Samaan aikaan jossain futisdivaripelissä jätkät tuulettaa merkityksettömän pelin maaleja kuin maailmanmestaruutta, fanien kanssa huutaen. V-ttu, silloin kuin IFK-paita pannaan päälle merkityksettömiä pelejä ei ole. Tsekatkaa vaikka viime kauden IFK-Haka tubesta. Vaikka futiksesta ei tykkäisi, jokaisen todellisen IFK-fanin sydäntä varmasti lämmittää se mieletön IFK- meininki kentällä ja katsomossa.
Tätä fiilistä kaipaisi lätkään takaisin, kun suurin osa peleistä on väsynyttä läpsyttelyä, sydän puuttuu, jengi pelaa narrilätkää ja katsomossa näpytellään niitä s-tanan älypuhelimia vaikka kiekko on pelissä. No, huhtikuussa räjähtää kun IFK ja Klubi skulaa. Toivottavasti jäähalliin tarttuu vastaava meininki, niin ei tarvitse alkaa kirkollisveroa maksaa Nordiksen peleistä.