”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 373 114
  • 1 779

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä sitten vaan, jos jollain on pinkka kunnossa.

Mutta helposti saa sitten omansa pois.

Myynti-ilmoituksen mukaan IFK:lle aukeaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia, kun vedonlyöntimarkkina siirtyy monopolista lisenssimalliin 2025 tai 2026.
"Professional Finish Football Club"

Siinä lienee kaikki oleellinen tästä keissistä.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Keskusjärjestö saisi puuttua tohon maineen pilaamiseen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Touhu on kyllä epätoivoista ja näyttää kamalalta ulospäin. Olisin niin toivonut, että HIFK-futiksen siivet olisivat kantaneet, mutta on tämä ollut sellaista säätöä, että ei tuollainen voi toimia.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Siitä sitten vaan, jos jollain on pinkka kunnossa.

Mutta helposti saa sitten omansa pois.

Myynti-ilmoituksen mukaan IFK:lle aukeaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia, kun vedonlyöntimarkkina siirtyy monopolista lisenssimalliin 2025 tai 2026.
Tämäkin on kyllä sellainen klikkiotsikko ettei ole tosikaan. Aika moni on varmaan kuvitellut
että tämä koskee kiekko-osastoa, kaikki ei tiedä että nämä ovat ihan erillisiä firmoja joilla ei
ole mitään tekemistä toistensa kanssa, keskushallintoa lukuun ottamatta.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en kyllä tiedä, miten tuosta uutisesta saisi kuvan että kyseessä olisi kiekko-osasto. Kuva futiksesta ja uutinen itsekin "Jalkapallo" osastolla.

Futiksen puolelta tarvittaisiin nyt joku mandaatti, joka jyrähtäisi että "Stuntti seis! Mitä hemmettiä?". Lähtökohdaksi junnupolun kuntoon saattaminen ja uusi startti jostain kolmosesta.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
No en kyllä tiedä, miten tuosta uutisesta saisi kuvan että kyseessä olisi kiekko-osasto. Kuva futiksesta ja uutinen itsekin "Jalkapallo" osastolla.

Futiksen puolelta tarvittaisiin nyt joku mandaatti, joka jyrähtäisi että "Stuntti seis! Mitä hemmettiä?". Lähtökohdaksi junnupolun kuntoon saattaminen ja uusi startti jostain kolmosesta.
Joku aihepiiriin täysin perehtymätön ihminen joka noteeraa pelkän otsikon saattaa helposti kuvitella niin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Joku aihepiiriin täysin perehtymätön ihminen joka noteeraa pelkän otsikon saattaa helposti kuvitella niin.

Luulen, että jos perehtymätön tuosta häkeltyy, niin varmasti klikkaa uteliaisuuttaan ja asian laita selviää pelkästään jutun ensimmäisen lauseen lukemalla ja kuvitusta katsomalla.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, kyllähän toi rötvää, kun edes täällä ei suuri yleisö tiedä miten hallinto ja omistukset on HIFK:ssa järjestetty, saati sitten niiden keskuudessa, jotka käy pari kertaa kaudessa matseissa.

Olen sitä mieltä edelleen, että ennen kiinalaisen tuloa HIFK oli vakaahko veikkausliigajengi ja kumuloituvaa velkaa ei ollut paljoa ja katsojia oli nousujohteisesti ja omistus oli saatavissa parillasadalla tonnilla. Siinä oli paikka lätkä-hifk:lla saada laajennettua liiketoimintaa ydinosaamisalueella urheiluviihdebisneksessä hyvällä henkilökunnan synergialla. Jos näin olis tehty, ei olis mainehaittaa, HIFK:n futis olis vakaa suomen top-5 jengi ja taloudellisesti kannattava, tuoden omistaja lätkänkin kassaan pikku hiljaa fyrkkaa. Siinä oli paikka, miksei lauottu ineen?

Nyt projekti olis kerta- tai kahta luokkaa vaikeampi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Luulen, että jos perehtymätön tuosta häkeltyy, niin varmasti klikkaa uteliaisuuttaan ja asian laita selviää pelkästään jutun ensimmäisen lauseen lukemalla ja kuvitusta katsomalla.
Sekin pitää kyllä paikkansa, ehkä kärjistin vähän. Iltapäivälehdethän on aina harrastaneet tuon tyyppistä journalismia.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Haluatko ostaa lisää? Voin sopivaan hintaan luopua.
Veikkaan että Fotbollin toimistolta ei löydy osaamista transaktiolle jossa osakkeesi siirtyvät minulle, niin annetaan heidän olla nyt rauhassa vaan. Toki voisi olla hauska prosessi.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan että Fotbollin toimistolta ei löydy osaamista transaktiolle jossa osakkeesi siirtyvät minulle, niin annetaan heidän olla nyt rauhassa vaan. Toki voisi olla hauska prosessi.

Paperiosakekirjasta kyse, niin siihen voi kirjoittaa omistajavaihdoksen ihan itse. Ainoa ongelma on se etten tiedä missä kyseinen "arvopaperi" on, mutta jos tässä aletaan kauppaa vääntämään niin kyllä se jostain löytyy.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Paperiosakekirjasta kyse, niin siihen voi kirjoittaa omistajavaihdoksen ihan itse. Ainoa ongelma on se etten tiedä missä kyseinen "arvopaperi" on, mutta jos tässä aletaan kauppaa vääntämään niin kyllä se jostain löytyy.
Itse olen osallistunut kaikkiin kolmeen antiin. Ensimmäisestä tuli se hieno osakekirja postissa. Toisesta tuli joku linkki josta sai halutessaan itse tulostella ja kolmannesta ei yhtään mitään. Jotenkin loogista. Sorry, mutta en kyllä oikeasti ole ostamassa enää.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen osallistunut kaikkiin kolmeen antiin. Ensimmäisestä tuli se hieno osakekirja postissa. Toisesta tuli joku linkki josta sai halutessaan itse tulostella ja kolmannesta ei yhtään mitään. Jotenkin loogista. Sorry, mutta en kyllä oikeasti ole ostamassa enää.

No en kyllä oikeasti ajatellutkaan. Hieno osakekirja, olen joskus pohtinet sen kehystämistä, mutta on jäänyt tekemättä.
 

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto enkö mää osaa lukea. Ihan ku Mäyräkoira ois puhunu klikkiotsikosta, jonka Sonic Empire noteerasi siten, että Mäyräkoira olisi tarkoittanut uutista. Jääkiekostahan tämä seura on tunnettu. Voihan tuosta "Antti Tyrväinen palaa Pelicansiin" nopeasti otsikoita lukiessa tulla viestiä Väärin luetut otsikot ketjuun. Jottei menisi aiheen ohi, lämmitän saunan nykyisellä sarjajärjestelmällä 60+ kertaa kauden aikana. Kevään tullen lähden baariin saunan jälkeen, iha jees sinänsä mutta aina siellä on joku ääliö pilaamassa tunnelmaa. 2016 keväällä kesähessupoke lupaili ovella että ois skumppaa ja nakkimukia tarjolla, tavarantoimittajan erehdyksen takia ne meni jonneki pöndelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Surettaa fudiskingit ja Honka. Ei ole jalkapallo eikä ehkä jääkiekkokaan liiketoimintaa pk-seudulla. Maaseudun miljonäärit rulettaa TRE ja HIFK liiga lukuunottamatta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Surettaa fudiskingit ja Honka. Ei ole jalkapallo eikä ehkä jääkiekkokaan liiketoimintaa pk-seudulla. Maaseudun miljonäärit rulettaa TRE ja HIFK liiga lukuunottamatta.
Klubihan on täysin ylivoimainen jalkapallossa kaikin puolin ja he nimenomaan tekevät todella voitollista liiketoimintaa. Jalkapallossa eivät siis maajussit juhli ja ruleta.

IFK Fotboll ja Honka, jos toisessa todellisuudessa sulautuisivat yhteen niin siinä syntyisi todellinen tekijä suomalaiseen jalkapalloskeneen. Hongan huippuluokan junnuorganisaatio toisi IFKlle sen puuttuvan palasen. Sitten heräsin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Klubihan on täysin ylivoimainen jalkapallossa kaikin puolin ja he nimenomaan tekevät todella voitollista liiketoimintaa. Jalkapallossa eivät siis maajussit juhli ja ruleta.

IFK Fotboll ja Honka, jos toisessa todellisuudessa sulautuisivat yhteen niin siinä syntyisi todellinen tekijä suomalaiseen jalkapalloskeneen. Hongan huippuluokan junnuorganisaatio toisi IFKlle sen puuttuvan palasen. Sitten heräsin.
Totta. Unohdin Klubin. Hymiö.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Olisiko viimeinen keräys sittenkin tuottanut tulosta.

Puheenjohtaj Kaiposen kommentit eiliseltä Ylelle eivät paljoa antaneet:

Kaiponen vahvistaa, että HIFK hakee lisenssiä Ykkösliigaan, mutta selvitettäviä asioita on yhä. Kaiponen ei halua avata tarkemmin seuran tilannetta kuin sanoa sen, että johtoporras ”tekee absoluuttisesti kaikkensa”, jotta HIFK voisi jatkaa toiseksi korkeimmalla sarjatasolla. Osakeantitavoitteestaan seura on yhä jäljessä.
--
Kaiponen ei halua vielä tässä vaiheessa kommentoida palkanmaksuongelmia tai mennä yksityiskohtiin, millaisia asioita seuran pitää vielä selvittää ja hoitaa, jotta se olisi kelpoinen Ykkösliigaan.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös