”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 371 843
  • 1 779

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Naulan kantaan, arvon Tpip....

......Toistan jo kirjoittamaani, ainakin itselläni kannattaminen menee täysin sydämen ja tunteen kautta. Jos ei ole tunteenpaloa ja rakkautta, on hankala olla täysillä mukana. Hymyilen aina, kun HIFK:n joukkue tai edustaja menestyy.....Kuitenkin rakkaus, tunteet, muistot ja kokemukset jääkiekossa ovat huomattavasti syvempiä, kuin muissa lajeissa. Jääkiekkojoukkue HIFK:n kannattaminen alkoi siinä iässä kun urheilusta ja sen seuraamisesta kiinnostuttiin. Samalla tietysti jalkapallo ja HJK. Viidennellä linjalla asuneena pikkuskidinä minulla ei ollut mitään tietoa HIFK:n jalkapallojoukkueesta................Nuoruus meni enemmän lätkän parissa, kun itsekin tuli pelattua. Fudis jäi taka-alalle, samalla osittain HJK. Silti se on edelleen se seura, jota kotimaisessa jalkapallossa tulee seurattua ehkä tarkimmin. Gloryhunttausta tai ei, en tiedä. Se on vaan se seura, jonka otteita on ~25 vuotta seurannut aina jollain tavalla. ......Pitäisikö näiden kahta seuraa kannattavien fanien sulkea kaikki vanhat muistot ja tunteet kylmästi pois ja ruveta kannattamaan vain sitä "yhtä ja oikeaa joukkuetta". Täällä on käytetty paljon sanaa pettäminen, minusta tuo olisi täydellistä itsensä pettämistä. Olla "tunteella" mukana, vaikka omat tunteet, muistot ja fiilikset on ihan toisen joukkueen mukana.

....sillä aivan samat ovat omat fiilikseni. Nuoruudesta vuosista 1966-1967 asti on ollut vain kaksi JOUKKUETTA. IFK jääkiekossa ja Manchester United jalkapallossa. Valinta on tehty enemmän tunteella ja sydämellä kuin järjellä eikä sitä muuksi saa.

Kotimaassa jalkapalloa on tullut seuratttua IFK:n kultavuosina ja matkattua silloin omatoimisesti vierasmatseihinkin. Todellinen innostus IFK-futikseen lopahti silloin kun Roto Paatelainen poistui jengistä. 1970-1990 luvuilla tuli kesällä käytyä useampien helsinkiläisjoukkueiden matseissa. HJK, Kiffen, KontU, Gnistan, Pallopojat, IFK, Mikään niistä ei iskenyt todella. Ainoastaan taitavat pelaajat kuten Kaj Pahlman, Atik Ismail (sekä Klubissa että Kiffenissä) ja Pasi Rautiainen ja muutamat muut olivat suosikkejani, eivät joukkueet. HJK:ta en ole käynyt katsomassa sen jälkeen kun Heliskoski murhasi taitojalkapallon. Enkä mene.

Minua eivät hävetä muut kannattajat, mikäli laulavat itse kehitettyjä laulujaan tai huutavat itse kehitettyjä kannustushuutojaan. Sellaiset pellet, jotka kopioivat kaiken kannustuksensa "Vi älskar AIK" tai peppipitkätossunsa ruotsalaisilta jalkapallokatsomoilta, samoin kaikki muut kannatuslaulunsa, eivät ansaitse fanin nimitystä. Tässä mielessä myös HJK:n kannustuslaulut ovat pelleilyä ja ovat olleet sitä jo 1960-luvulta lähtien, kun "Blue is the Colour" piti anastaa Chelsealta. Onneksi Pitkä potku - kaikki perään -laulussa on mahtava sanoitus, jossa on otettu huomioon yksi tuon ajan suosikkini JP Laine ja syy sanottuun suosioon ("nopea kymppi ehtii paitsioon"). Niin sanottujen stadin kingien käyttäytyminen on saanut aikaan sen, että jos käyn IFK:n vieraspeleissä, en ainakaan hanki paikkaa vierasjoukkueen ns. fanikatsomosta.
 
Mun mielestä nyt ollaan huomattu että ollaan pahasti jälkijunassa ja IFK:n kannalta asia on aika huonolla tolalla. Ollaan luisumassa selkeään farmiseura-asemaan jokereihin nähden. KHL ei ota Helsingistä toista seuraa mukaan, koska taloudelliset realiteetit ei tue sitä. Ainoa toivo on Länsi-Euroopan liiga, joka on huonoissa kantimissa jo lähtökohdissaan, koska meillä on huonot välit jo kotimaisten ykköskandidaattien kanssa, kuten esim. kärpät.
 

slevin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Eilisen uutiset ovat saaneet ajattelemaan IFK:ta normaalia syvemmältä, ohi yksittäisten Nybarien ja sentterivalintojen. Sitä, mitä IFK edustaa, ja mitä se minulle merkitsee. Miksi olen lukioikäisenä käyttänyt kaikki rahani ensin kausikorttiin, sitten 25€ reissulta junamatkoihin rahoittamaan kaksikymmentä menopaluuta Helsinkiin siitäkin huolimatta, että arkipäivinä oli lähdettävä juosten kesken 3. erän päästäkseen kotiin?

Ehkä siksi, että IFK on enemmän kuin yhden liikemiehen, jonka työtä en sinänsä halveksu, harrastus. IFK on ainakin minun päässäni seura, jonka arvoihin ei sovi venäläisten käsiin luisuminen, eikä rakenteeltaan kestämätön toiminta kestämättömässä liigassa.

Terve ylpeys. Suomenruotsalaisuus. Tyylikkyys. Tässä muutama esimerkki arvoista, jotka minuun seurassamme vetoavat. Ei se, että olisin stadilainen tai yrittäisin väkisin olla.

Toivon koko sydämestäni, että IFK:n toiminnassa heijastuvat mm. yllämainitut arvot jatkossakin, eikä seura kadota identiteettiään lopullisesti (viime kaudella kovasti yritettiin) juostessaan jonkin superliiga-utopian perässä.

Niin kauan kuin IFK pysyy IFK:na, ei minulle ole väliä missä sarjassa joukkue pelaa. Siitä tässä ei ole alkuunkaan kysymys. Kuten joku toisessa ketjussa totesikin, nyt on nimenomaan keskityttävä omaan toimintaan, ei siihen mitä Harry tekee. Tähän päättyy hajanainen tajunnanvirtani.


Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?
 

Lorimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leeds United
Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

Minä seuraan SM-liigaa edelleen,se on maailman jääkiekkosarjoista nro 1 minulle edelleen. KHL ei ole kiinnostanut koskaan, eikä kiinnosta edelleenkään.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

Noin lähtökohtaisesti olen aina ollut kiinnostunut erilaisten lajien SM-sarjoista. Venäjän mestarit eivät taas ole juurikaan kiinnostaneet. Niinpä luulen, että jatkossakin seuraan suuremmalla mielenkiinnolla SM-liigaa, kuin esimerkiksi KHL:ää.

Olen kyllä tyytyväinen, että HIFK ei ole nyt Jokerien tilalla. Jokereille KHL:n meno on melko luonnollista jatkumoa jonkin tahon bisneksentekotyökaluna. Tähän asti taho on ollut Harkimo, jatkossa venäläinen raha.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

Kaikki muut paitsi narrifanit. Ei jääkiekon seuraaminen halleissa lopu siihen että yksi seura vaihtaa sarjaa. narrifanit alkaa seuraamaan khl:ää ja unohtavat muka kokonaan suomikiekon mutta muut kyllä jatkavat sm liigankin seuraamista.

Narrifanejakin on varman kolmenlaisia. Sellaisia kuin sinä jotka siirtyvät fanittamaan khl:ää ja löytävät itsensä maneesista jatkossakin. Toiset jatkavat sm liigan seuraamista siirtyen vanhaan jäähalliin ja myöhemmin gardeniin.

Jotkut lopettavat koko kiekon seuramisen tätä tapahtunee vähiten.
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minä seuraan SM-liigaa edelleen,se on maailman jääkiekkosarjoista nro 1 minulle edelleen. KHL ei ole kiinnostanut koskaan, eikä kiinnosta edelleenkään.

Sama juttu, ei mitään hajua mitä joukkueita jossain KHLssä pelaa ja huippulätkää seuraan NHLn muodossa. Oma jengi ollut aina ja tulee ikuisesti olemaan IFK ja käydään jopa nuorten matsitkin katsomassa, ei siksi että näkisi maailman parasta jääkiekkoa, vaan koska näkee nuorten intoa, kehittymistä ja iloa pelaamisesta. Tätä kotoista liigaa seuraamme koska se on myös sosiaalinen tapahtuma, eli tapaamme siellä vuosien varrella tutuiksi tulleita ystäviä lätkän parista, seurarajojen yli.

Meillä on paljon perinteiksi muodostuneita rituaaleja, kuten kauden avaus ensin kausarikavereiden kanssa ravintolassa ennen matsia ja aika vieraalta tuntuisi että esim. Nordiksen käytävillä puolet katsojista olisi jotain venäläisseurojen kannattajia. Onneksi näin ei tule olemaankaan.

Myös se fakta KHLstä on aina ihmetyttänyt, että mistä se kaikki raha tulee ja onhan se jo selväksi tullut että aika hataralla pohjalla se on, kun seurat toimivat rahanpesuloina. Ihan jatkuvuutta ajatellen olisi terveempää että tulot ja menot olisivat balanssissa.

Toivon kyllä että jos IFK jonnekin suuntaa niin mieluummin länteen kuin itään.

Enkä näe mitään ongelmaa miksi ei SM-liiga kykenisi ilman narreja toimimaan, kyllä yksi jengi pystytään korvaamaan ja tosiaankin kotoista liigaa seurataan aina jatkossakin, oli se sitten mikä ö-sarjan liiga vaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mun mielestä nyt ollaan huomattu että ollaan pahasti jälkijunassa ja IFK:n kannalta asia on aika huonolla tolalla. Ollaan luisumassa selkeään farmiseura-asemaan jokereihin nähden. KHL ei ota Helsingistä toista seuraa mukaan, koska taloudelliset realiteetit ei tue sitä. Ainoa toivo on Länsi-Euroopan liiga, joka on huonoissa kantimissa jo lähtökohdissaan, koska meillä on huonot välit jo kotimaisten ykköskandidaattien kanssa, kuten esim. kärpät.

Olisiko sitten IFK:n pitänyt lähteä tuhoamaan seura. IFK sopii paremmin CHL:ään ja sm-liigaan. Mitkä taloudelliset realiteetit tukee Jokereita vielä nyt kun Jokerit EI ole Venäläis omistuksessa? Budjettiin olisi saatava 16 miljoonaa lisää ja väitän ihan helppoa sei tule olemaan varsinkaan kun IFK:lla hanskassa aika isoja sponsoreita ainakin pääkaupunki seudulta. Sitten jos KHL ura ei ota tuulta allensa niin sponsorit katoaa on edessä joukkueen myynti, väistämättä ja sitten voidaan se hei, hei rakkaalle seuralle.

Ehkä meillä oli huonot välit, mutta se kyllä tulee nyt muuttumaan koska nyt vähän jokaisen seuran sm-liigassa olisi herättävä.
On turha olla kateellinen Jokereiden KHL loikalle, se oli väistämättä tulossa jossain vaiheessa. Jos Helsinki Halli Oy tässä vuosien aikana tehnyt tappiota 30miljoonaa, kuinka paljon Jokereitten osuus tappiosta on ollut?
 

Andrew

Jäsen
Mun mielestä nyt ollaan huomattu että ollaan pahasti jälkijunassa ja IFK:n kannalta asia on aika huonolla tolalla. Ollaan luisumassa selkeään farmiseura-asemaan jokereihin nähden. KHL ei ota Helsingistä toista seuraa mukaan, koska taloudelliset realiteetit ei tue sitä. Ainoa toivo on Länsi-Euroopan liiga, joka on huonoissa kantimissa jo lähtökohdissaan, koska meillä on huonot välit jo kotimaisten ykköskandidaattien kanssa, kuten esim. kärpät.

Tässä on ehkä parhaiten tiivistetty tämä asia HIFK:n kannalta. Tähän mennessä HIFK ja Jokerit ovat taistelleet pelaajista tasapuolisesti samoilla taloudellisilla resurseilla, mutta nyt kun yhtäkkiä toinen voi tarjota tähtitieteellistä palkkaa verrattuna toiseen niin peliin tulee aivan uusi henki.

Itse en usko tuohon Länsi-Euroopan liigaan, koska saksalaiset seurat ovat ilmaiseet kiinnostuksensa siirtyä KHL:n piiriin ja siellä on sitä rahaa. Uskoisin, että Jokerit pelaa enemmän tulevaisuudessa pelejä juuri Eurooppalaisia jengejä vastaan, eikä venäläisiä.

Ja mitä HIFK:n tulee... niin uskokaa pois... HIFK tulee perässä heti, kun Garden valmistuu. Maailma muuttuu ja Jukka Valtanen sekä Timo Everi ovat kokeneita liikemiehiä, jotka tietävät realiteetit ja myös sen, että missä tulevaisuus on.

HIFK:n kannalta tämä skenaario on sikäli hyvä, että HIFK pystyy katsomaan ensin miten Jokerit pärjää ja organisoi projektiaan. Myöhemmin on helpompi tulla mukaan, kun yksi on jo raivannut tien.
 

atsku

Jäsen
Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

Hifkille tämä Jokerien KHL siirto tulee olemaan onnenpotku. Joukkue saa kaiken mediahuomion, kun puhutaan isosta pääkaupungin joukkueesta, jonka kaikki haluavat haastaa. Nyt Helsingissä on vain yksi joukkue. Hifkiläisten kanssa koko muu suomi puhuu samoista matseista, samoista tuomareista yms, tulee vääntöä sun muuta soppaa. Ketään ei kiinnosta tuopin ääressä keskustella Ivan Komogovin taiturimaisista harhautuksista Siperian vierasmatseissa. Jokerifanit saavat jatkossa keskustella jääkiekosta keskenään muiden jengien istuessa baarin toisessa pöydässä.

Kyllähän se niin vain on että kansallinen liiga kokoaa kansan yhteen. Hifk on nyt siinä liigassa Stadin kingi. Onnea ja menestystä, Lappeenrannassa on täysi into kaataa teidät. Se herättää tunteita nyt ja jatkossakin!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä luulen myös, että jos/kun HIFKin johdossa osataan markkinoida tilanne oikein, voi HIFK kasvaa entistäkin suuremmaksi. Nyt se on oikeasti ainoa jengi stadista!

Voi jopa olla, että nimenomaan Jokerien poistuminen näyttämöltä tuo lisää rahaa ja mahdollisuuksia Gardenin toteutumiseen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

Mitäs vittua se sulle kuuluu, edelleenkään, mitä mieltä täällä ollaan?

Taloudellisesta näkökulmasta tämä voi olla IFK:lle erinomainen mahdollisuus. Pitää muistaa, että suurin osa Suomessa toimivista yrityksistä on kuitenkin suhteellisen pieniä isommassa kuvassa eikä niiden resurssit riitä Jokereiden maailmanluokan meiningin tukemiseen. Sieltä tulee venäläisyritysten mainoksia ja -rahoja naapurin pellehattuihin. Suomen mittakaavassa merkittävillä 100 000€:n diileillä, joita liigajengeille on maksettu, saa nimensä aluspukuun tai munareihin. Näkyvyyttä sillä saa korkeintaan jarkkoruudun peliasussa. Eli ei yksinkertaisesti ole järkevää liiketoimintaa suomalaisten yritysten näkökulmasta. Hinnat nousee Jokereiden mainoksissa pomminvarmasti. Jos ei ekalla kaudella, muutaman vuoden sisällä.

Luuleeko joku oikeasti, että SM-Liiga kuolee Jokereiden poistuttua? Että pk-seudulla ei kukaan seuraa enää lätkää ja siinä samassa koko Suomi lakkaa kuluttamasta? Jokerit pelasi vuosikaudet divarissa ja kyllä IFK sai silloinkin mainosmarkkansa, riitti jopa Fränkin omin taskuihin. Ja Suomessa on aivan varmasti yrityksiä, jotka haluavat nimenomaan tukea suomalaista liigaa.

Mun mielestä on itseasiassa loistavaa, että narrit lähtee. Paikalliset ovat nykyään säälittäviä ja epäurheilijamainen käyttäytyminen niin kentällä kuin sen ulkopuolella ovat ottaneet liikaa sijaa. Kukaan ei kuitenkaan edes tappele kunnolla. Ei fanit, eivätkä pelaajat. Valmentajat puhuvat tuhmia, mutta that´s it. Turpaan vaan rehdisti ja sitten jatketaan olemista. Mutta ei. Turhaa itkemistä viikosta toiseen. Olen valmis luopumaan.

Vielä kun pääsisi näistä naapurin itkijäliisoista täällä omassa osiossa eroon kokonaan, niin vituttaisi vähemmän.

Jallis tuskin sai hallistaan mitenkään merkittävää korvausta. Eikä se mua kyllä kiinnostakaan. Tärkeintä hänelle lienee se, että velat lähti ja siten on myös yksi ongelma vähemmän. Halli on tuottanut pelkkiä tappioita eikä venäläiset mitään hyväntekijöitä ole, vaan bisnesmiehiä. Viiden vuoden päästä he omistavat Jokereitakin jo ja sitten viimeistään se on menoa.

IFK pysykööt IFK:na, kotimaisten omistuksessa. Ihan sama, vaikka pelaisivat Suomi-sarjaa. Vuonna 1897 ei ole ajateltu bisnestä eikä siitä syvimmästä toiminta-ajatuksesta ole syytä luopua nytkään, vaikka maailma on muuttunut.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
IFK pysykööt IFK:na, kotimaisten omistuksessa. Ihan sama, vaikka pelaisivat Suomi-sarjaa. Vuonna 1897 ei ole ajateltu bisnestä eikä siitä syvimmästä toiminta-ajatuksesta ole syytä luopua nytkään, vaikka maailma on muuttunut.

Mulla on samat fiilikset. Tää on meidän juttu ja pysykööt sellaisena. Tässähän viriää jopa 1897-vastakkainasettelut takaisin liiga-tasolla. Voi vain kuvitella, millaiset seuran perustajien mielipiteet venäläisestä ekspansiosta ovat olleet.

Niin juntilta kuin se nykypäivänä tuntuukin, venäläisyys ei nyt ihan positiivinen assosiaatio palveluissa ole suurelle osalle suomalaisia. Tämä pitää KHL:n murtaa, jos mielii oikeasti Suomessa menestyä. Tosin koska sillä organisaatiolla ei toiminta perustu voitolliseen liiketoimintaan, ei heidän tämmöisestä tarvitse välttämättä välittää.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Kyllä mäkin seuraan ehdottomasti mieluummin SM-liigaa eikä KHL vois vähempää kiinnostaa.

Mua mietityttää lähinnä tuo pelaajapuoli nyt kun Jokerit lähtee. Kun kaikki niiden pelaajat ei kuitenkaan mahdu KHL:ään, niin loput hyvät pelaajat menee muihin liigajoukkueisiin ja vie siis paikan huonommaltaan. Eli aika moni tämän hetken liigapelaaja löytänee itsensä jo vuoden päästä mestiksestä. Tuskin voi olla vaikuttamatta HIFKiinkään.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli aika moni tämän hetken liigapelaaja löytänee itsensä jo vuoden päästä mestiksestä. Tuskin voi olla vaikuttamatta HIFKiinkään.

Kyllä, monien toive voisi sittenkin toteutua ja Jarkko kyykkäisi sittenkin vielä kerran meidän riveissä seuraavalla kaudella..

Hyi helvetti mikä ajatus, vaikka iha zoukki tasolta lähtikin. Ei ole Ruutu KHL tasoa, mutta Sm-liigassa edelleen kärkiosaajia omassa roolissaan. Nyt alko jo oksettaa, kaikki on niin mahdollista IFKssa.
 

atsku

Jäsen
Mua mietityttää lähinnä tuo pelaajapuoli nyt kun Jokerit lähtee. Kun kaikki niiden pelaajat ei kuitenkaan mahdu KHL:ään, niin loput hyvät pelaajat menee muihin liigajoukkueisiin ja vie siis paikan huonommaltaan. Eli aika moni tämän hetken liigapelaaja löytänee itsensä jo vuoden päästä mestiksestä.

Toisaalta yksi jengi nousee liigaan ja homma jatkuu samalla joukkuemäärällä. Paska valuu alaspäin pelaajarostereissa, joten SaiPan kaltaiset pikkuseurat napsii Hifkin ym ylijäämät ja antaa liiganousijalle omat jäämistönsä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jaa-a, jatkossa saattaa olla niin, että kun perjantai-iltana Nordiksella luistelee vieraspaidassa jotain Makkosia ja kumppaneita niin Hartwallilla luistelee sitten vieraspaidassa Radulovin tapaisia staroja. Ja mitä pelaajia luisteleekaan sitten itse Jokereiden paidoissa? Lennu ja PW ja muut tälläiset suomalaiset tähtipelaajat, jotka eivät NHL:ään pääse? Kyllä se vaan fakta on, että vähän reilu vuoden päästä naapurissa pyörii paljon parempi show kuin Nordiksella. HIFK:ta kannatan ja Jokereita vihaan koko sydämestäni, mutta kyllä HIFK on pian vähän kuin farmiseura Jokereille. Me saatamme saada Jokereiden nuoret tähdet jotka eivät ole valmiita KHL:ään, mutta meillä breikkaavat kaverit puolestaan menetämme, naapurille.

Jos esim. Lennu palaisi parin kauden päästä takaisin eurooppaan, koska paikkaa ei NHL:stä enään löydy niin kyllä tie veisi ennemmin Jokereihin kuin HIFK:hon, naapurilla on tulevaisuudessa sitä rahaa huomattavasti enemmän kuin HIFK:lla. Tämä kirpaisisi...

Sm-liiga ei enään sytytä ja toivottavasti Gardenin valmistuttua myös HIFK lähtee KHL:ään tai sitten johonkin eurooppa-liigaan.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Sm-liiga ei enään sytytä ja toivottavasti Gardenin valmistuttua myös HIFK lähtee KHL:ään tai sitten johonkin eurooppa-liigaan.

Varmasti lähteekin, ja parhaimmillaan tilanne on tuolloin paljon parempi kuin Jokereilla nyt. Hjalliksen hallibisnes ei kannattanut, ja hän järkevästi myi sen. Hartwall Arena alkaa jo kaivata kohennusta (jos joukkue tavoittelee suurseuran asemaa KHL:ssä). Lisäksi on selvästi käynyt ilmi, että tulevaisuudessa pelkän hallin kaltainen konsepti ei ole riittävä vaan tarvitaan Gardenin kaltaista kokonaisuutta, johon kuuluu paljon muutakin kuin vain otteluiden, konserttien yms. kaltaisia yleisötapahtumia.

Seuraavina vuosina Jokerit tietysti on rahoittajiensa valtavien resurssien pohjalta aivan eri asemassa kuin IFK, mutta esim. viiden vuoden kuluttua tilanne voi olla täysin toinen. KHL:n tulevaisuutta on vaikea ennustaa. Saattaa hyvin käydä niinkin, että kyseinen sarja supistuu ja sen joukkueet ryhtyvät rankasti karsimaan kulujaan. Mitä Jokereilla silloin on? Venäläisille myyty halli ja pitkälti venäläisille myyty joukkue. Entä mitä IFK:lla tuolloin saattaa olla? Moderni, tuottava, pitkälti suomalaisten toimijoiden omistama halli ja suomalaisten omistama joukkue. Tällainen on tietysti vain spekulointia mutta täysin mahdollinen tilanne. Toisaalta tilanne saattaa olla aivan toisenlainenkin. Uskon kuitenkin, ettei IFK vain katsele tumput suorina ja tyydy asemaansa jonkinlaisena farmijoukkueena. Eivät sellaiset joukkueet suunnittele 400 miljoonan euron halleja ja muutenkin pyri kehittämään toimintaansa (joo, kehitettävää kyllä riittääkin monilla osa-alueilla).
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuen HIFK-nimistä jääkiekkojoukkuetta ja siinä sivussa niitä pelaajia ja valmentajia, jotka muodostavat kulloisenkin joukkueen. Jos ja kun HIFK harrastaa muitakin lajeja ne ovat kuitenkin minulle toissijaisia. Aina toki mennään HIFK-sympatia edellä :)

Rehellisesti sanottuna en tiedä miten suhtautuisin, jos joukkueeni pelaisi muualla kuin SM-liigassa, mutta onnekseni minun ei tarvitse päättää loppuelämästäni juuri tänään.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahaha, vittu mitä paskaa. hifkiä vedetään jälleen kakkoseen ja kovaa, myöntäkää suoraa. Kuka jaksaa enää seurata sm-liigaa?

13 muun joukkueen kannattajat, joista koostuu Suomen suurin maksava yleisö?

Montako russofiilia saatte näistä teidän remmiin on jo toinen juttu. En usko, että kovinkaan montaa. Jokerit ei tule koskaan olemaan koko Suomen KHL-jengi.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mieluummin seuraan SM-liigaa kuin KHL:ää. Antaa Harry Harkimon puuhata omiaan, hänellehän Jokerit on vaan bisnestä ja hän vain pyrkii saamaan bisnestä suuremmaksi rahan kiilto silmissä. Jokereilla ei tule olemaan helppo tehtävä menestyä KHL:ssä, tämän Hjallis tulee vielä huomaamaan, en ihmettelisi yhtään että myy koko seuran vielä pois jos ja kun vaikeuksia tulee. Venäläinen omistus se on joka tuolla jyllää ja venäläiset suurliikemiehet sijoittavat aivan varmasti rahaa mieluiten venäläisiin seuroihin. Jokerit on KHL.ssä pikkutekijä. KHL.n toiminta on muutenkin niin arvaamatonta, että saattaa hyvinkin olla että sarja vielä tulevaisuudessa supistuu.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen suomalainen ja asun täällä Suomessa. Mä en ole venäläinen, enkä asu siellä. Syntymäpaikaksikin on passiin merkattu Helsinki. Suomen mestaruudesta mä haluan suosikkijoukkueeni taistelevan, en Venäjän mestaruudesta. Mä olen myös eurooppalainen ja jonkinlainen Euroopan mestaruus kanssa kiinnostaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mä olen suomalainen ja asun täällä Suomessa. Mä en ole venäläinen, enkä asu siellä. Syntymäpaikaksikin on passiin merkattu Helsinki. Suomen mestaruudesta mä haluan suosikkijoukkueeni taistelevan, en Venäjän mestaruudesta. Mä olen myös eurooppalainen ja jonkinlainen Euroopan mestaruus kanssa kiinnostaa.

Mä näkisin, että Pettter on nyt asian ytimessä, olen täysin samaa mieltä. Toki toivotan naapurille onnea ryss.. venäläisten kanssa ja tietenkin paikallisotteluiden ja ylipäänsä HIFK:n ja Jokereiden välisen taistelun loppuminen vituttaa, mutta minkä sille voi. Toisia itänaapuri kiinnostaa, toisia ei.
Nyt pitää kuitenkin keskittyä omiin juttuihin ja unohtaa Jokeireiden lähtö . Asian voi ajatella niinkin, että meillä on yksi kilpailija vähemmän ajatellen Suomen mestaruutta. Okei, tämä viimeinen oli puoliksi tosissaan heitetty, mutta näinhän se oikeastaan kuitenkin on.
 

Andrew

Jäsen
Mä näkisin, että Pettter on nyt asian ytimessä, olen täysin samaa mieltä. Toki toivotan naapurille onnea ryss.. venäläisten kanssa ja tietenkin paikallisotteluiden ja ylipäänsä HIFK:n ja Jokereiden välisen taistelun loppuminen vituttaa, mutta minkä sille voi. Toisia itänaapuri kiinnostaa, toisia ei.
Nyt pitää kuitenkin keskittyä omiin juttuihin ja unohtaa Jokeireiden lähtö . Asian voi ajatella niinkin, että meillä on yksi kilpailija vähemmän ajatellen Suomen mestaruutta. Okei, tämä viimeinen oli puoliksi tosissaan heitetty, mutta näinhän se oikeastaan kuitenkin on.

En usko, että Jokerit tulee hirveästi venäläisiä joukkueita vastaan pelaamaan. 2014 liigaan siirtyy luultavasti iso määrä joukkueita lisää Euroopasta ja Jokerit tulee pelaamaan jonkun näköisessä Eurooppa lohkossa.

Riika, Praha, Bratislava, Zagreb, Milano... siihen lisätään Helsinki, Tukholma, Köln, Hamburg, Frankfurt... Minusta kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös