”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 366 332
  • 1 754

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllä tänään ainakin lisenssi HIFK:lle irtosi muiden mukana Veikkausliigaan ensi kaudeksi, mutta sellainen kutina että mitä vaan voi vielä tapahtua.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuli mailia osakkeenomistajille, nyt näyttää paremmalta, klo 12 julkaistaan, kinu lähtee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
IFK:n ylivoimaisesti paras urheilija lämminveritamma Massi (Mascate Match) voitti Vermossa ajetun derbyn, Voittosummaksi tuli 151 000 egeä, josta tonni annettiin bonuksena Suomen ennätyksestä. Onnea meidän Massille, valmennusjoukolle ja hoitajille. Olette tehneet loistavaa työtä.

Massi on tehnyt paljon hyvää myös syöpäsairaiden lasten ja nuorten yhdistys Sylva ry:lle:

 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
HIFK varmisti tänään pääsyn jatkoon Cupin lohkovaiheesta. Harvinaista herkkua, yleensä jengi on ollut aina aivan hukassa vielä tässä kohtaa kautta.

Lämmittää kovasti tapa jolla voitto tuli. Yksi maali tarvittiin, niin 81. minuutilla siirtyminen yhteen toppariin, ja vaihdosta pari hyökkäävämpää pelaajaa sisään. Minuutti siitä niin verkko heilahti. Sitten loppuun kovaa puolustustaistelua. Nautin.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK varmisti tänään pääsyn jatkoon Cupin lohkovaiheesta. Harvinaista herkkua, yleensä jengi on ollut aina aivan hukassa vielä tässä kohtaa kautta.

Lämmittää kovasti tapa jolla voitto tuli. Yksi maali tarvittiin, niin 81. minuutilla siirtyminen yhteen toppariin, ja vaihdosta pari hyökkäävämpää pelaajaa sisään. Minuutti siitä niin verkko heilahti. Sitten loppuun kovaa puolustustaistelua. Nautin.

Oli loppujen lopuksi hyvä IFK-päivä tänään. Futismatsi oli viihdyttävä, samoin kaikesta huolimatta JYP-peli. Välissä lähetys, jossa Lotta Kemppinen teki Suomen ennätyksen 60 metrin hallissa: "Helsingfors IFK:n nainen karkaa muilta heti alussa!"

Instagramissa juoksu.



 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siirrän ”just nyt hymyilyttää”-ketjusta tänne, kun aihe ei varsinaisesti ole itseäni mitenkään hymyilyttävä...

Periaatteessa ymmärrän tämän, mutta en näin mustavalkoisesti. Karrikoidusti: jos pelaaja on En Gång, Alltid -henkinen, mutta ei saa sopimustarjousta enää muualta, kuin Liigaa pelaavasta Jokereista vaikkapa try-outin kautta, niin pitäisikö sitten änkeä väkisin heikompaan sarjaan ulkomaille, lähteä Mestikseen tai paketoida ura, koska on En Gång, Alltid -henkinen?

(Lainauksen lihavointi oma)
Kyllä pitäisi. Oikeasti HIFK-laiselle Jokerit ei koskaan ole vaihtoehto. En odota, että kaikki ovat kanssani samaa mieltä ja hyväksyn eriävät mielipiteet.

Tiedän, että olen täysin mustavalkoinen tässä asiassa. Mulle tämä on vähän sellainen ”joko panit naapuria tai et pannut”- tilanne. Mitään ”vähän vaan panin”-vaihtoehtoa ei ole olemassa.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Mulle HIFK on lätkässä päävastus ja niitä harvoja jengejä, jotka jaksaa vastustajana sytyttää lokakuisen loskan keskelläkin. Futiksen puolella myös ylimääräistä kipinää aina sekä katsomotoiminnan, että kentällä tapahtuvan osalta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Siirrän ”just nyt hymyilyttää”-ketjusta tänne, kun aihe ei varsinaisesti ole itseäni mitenkään hymyilyttävä...



(Lainauksen lihavointi oma)
Kyllä pitäisi. Oikeasti HIFK-laiselle Jokerit ei koskaan ole vaihtoehto. En odota, että kaikki ovat kanssani samaa mieltä ja hyväksyn eriävät mielipiteet.

Tiedän, että olen täysin mustavalkoinen tässä asiassa. Mulle tämä on vähän sellainen ”joko panit naapuria tai et pannut”- tilanne. Mitään ”vähän vaan panin”-vaihtoehtoa ei ole olemassa.

Voiko tästä tulkita, että et halua nähdä tulevaa päävalmentajaa enään koskaan IFK:ssa? Ja ihan ilman sarvia ja hampaita.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Oikeasti HIFK-laiselle Jokerit ei koskaan ole vaihtoehto. En odota, että kaikki ovat kanssani samaa mieltä ja hyväksyn eriävät mielipiteet.

Tiedän, että olen täysin mustavalkoinen tässä asiassa. Mulle tämä on vähän sellainen ”joko panit naapuria tai et pannut”- tilanne. Mitään ”vähän vaan panin”-vaihtoehtoa ei ole olemassa.

Ymmärrän tämänkin näkökulman, mutta paalutuksesi uskottavuutta syö hivenen kommenttisi esimerkiksi narriporukan kapteenina mestaruuden voittaneesta Peltosesta.

Tehdään heti kärkeen selväksi, että jääkiekkoilija Ville Peltonen on suuri sankari. Ehdoton voittajatyyppi.

En mene asioiden edelle, vaan Ville saa saman mahdollisuuden ja realistiset odotukset kuin kuka tahansa muukin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän tämänkin näkökulman, mutta paalutuksesi uskottavuutta syö hivenen kommenttisi esimerkiksi narriporukan kapteenina mestaruuden voittaneesta Peltosesta.

Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä lukemaansa vai eikö vain haluta ymmärtää?

Ville Peltonen jääkiekkoilijana on mulle suuri sankari, mutta ei hän ole mun kategoriassani "En gång, alltid"-äijä. Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. En tosin ole koskaan missään niin väittänytkään. Minun mielestäni Villen paitaa ei pitäisi nostaa meillä kattoon, koska hän on pelannut urastaan hyvin vähän aikaa HIFK:ssa. Villen merkitystä seuralle pelaajana voidaan muistaa jollakin muulla tavalla merkittävästi. Ja ehkä myöhemmin vielä valmentajanakin. Toivottavasti.

Jääkiekkoilija voi olla hieno ihminen, hyvä pelaaja, omata HIFK-sydämen, hän on voinut pelata Jokereissa ja minä voin hurrata katsomossa ja voin jopa kokea hänet täysin "meidän mieheksi". Mutta mulle hän ei ole "En gång, alltid"-pelaaja. Jollekin muulle voi olla, mutta mulle ei. En paheksu muita, jos näin kokevat.

Mutta ehkä tämä tästä aiheesta riittää, koska mun mielipiteelläni ei ole oikeasti mitään merkitystä muille kuin itselleni. Jos joku nyt ei vieläkään ymmärrä pointtejani, niin sekin on ihan okei.
 

Paha Elvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Topicin kysymykseen vastaten. Ihan skidistä asti, ihan sama mikä laji niin aina HIFK. Oli kyse handiksestä tai pilleristä tai vaikka jumalauta keilaamisesta, aina HIFK:n puolella automaattisesti. Kovin testi oli kuitenkin se futis. En silloin IFK:n kolmosdivariaikoina edes ajatellut, että aika pian painetaan bulilla liigassa. Itse olin klubirunkkari, siis pelasin b-junnuna vielä raitapaidalla ja kävin katsomassa edarin pelejä. Ensimmäinen veikkausliigaderby, ei kahta sanaa. Aivan järjetön huuto ja riehuminen päällä, kun HIFK upotti tasoitusmaalin rankkarista Klubin verkkoon. Näin se menee, jos joku herättää tunteita, se on HIFK.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eikö ihmiset oikeasti ymmärrä lukemaansa vai eikö vain haluta ymmärtää?

Ville Peltonen jääkiekkoilijana on mulle suuri sankari, mutta ei hän ole mun kategoriassani "En gång, alltid"-äijä. Ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. En tosin ole koskaan missään niin väittänytkään. Minun mielestäni Villen paitaa ei pitäisi nostaa meillä kattoon, koska hän on pelannut urastaan hyvin vähän aikaa HIFK:ssa. Villen merkitystä seuralle pelaajana voidaan muistaa jollakin muulla tavalla merkittävästi. Ja ehkä myöhemmin vielä valmentajanakin. Toivottavasti.

Jääkiekkoilija voi olla hieno ihminen, hyvä pelaaja, omata HIFK-sydämen, hän on voinut pelata Jokereissa ja minä voin hurrata katsomossa ja voin jopa kokea hänet täysin "meidän mieheksi". Mutta mulle hän ei ole "En gång, alltid"-pelaaja. Jollekin muulle voi olla, mutta mulle ei. En paheksu muita, jos näin kokevat.

Mutta ehkä tämä tästä aiheesta riittää, koska mun mielipiteelläni ei ole oikeasti mitään merkitystä muille kuin itselleni. Jos joku nyt ei vieläkään ymmärrä pointtejani, niin sekin on ihan okei.

Turhaan nyt räyhäät. Ihan vilpittömästi kysyin, enkä tiennyt tarpeeksi tästä "en gång, alltid" kategoroinnista. Nyt ymmärrän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Lainaten nykyään vapaan keskustelun puolella vaikuttavaa nimimerkkiä ”käsi ylös virheen merkiksi”, sillä minähän tuon ”En Gång Alltid”-käsitteen nostin esille. Tarkoitus oli hassutella vanhan IFK-kasvatin Bergenheimin legendaarisella kommentilla nyt Pulkkisen yhteydessä. Palstasisko @BOL ille tuo käsite on selkeästi tärkeämpi, eikä leikin asia.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
On se ikävää, kun nuoret pelaajat, jotka ovat yrittäneet päästä jengiin, saavat kuulla että olisi hyvä mennä muualle kehittymään. Ja tervetuoa sitten takaisin.
Kun sitten joskus esim. NHL:stä palaavat ja sydän on aina sykkinyt punaisena, pelaavat ratkaisevana pelaajana mestaruudesta ja voitetaan, saavat kuulla olevansa eri kastissa. Et kuulu uskollisiin En gång tai sitten ei-joukkoihin, eikä paitaakaan voi saada kattoon.
Itse silloin tekisi mieli haistattaa jotain.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainaten nykyään vapaan keskustelun puolella vaikuttavaa nimimerkkiä ”käsi ylös virheen merkiksi”, sillä minähän tuon ”En Gång Alltid”-käsitteen nostin esille. Tarkoitus oli hassutella vanhan IFK-kasvatin Bergenheimin legendaarisella kommentilla nyt Pulkkisen yhteydessä. Palstasisko @BOL ille tuo käsite on selkeästi tärkeämpi, eikä leikin asia.

Ei se mikään virhe ollut, ainakaan mun mielestäni ja ymmärsin kyllä viittauksesi Bergenheimiin. Ainoa virhe, mikä tässä on tehty on ehkä se, että kirjoitin sen alkuperäisen viestin. Jälkikäteen ajateltuna sen mun viestini oli ihan jonninjoutavaa lätinää, eikä liity mihinkään muuhun kuin mun henkilökohtaisiin ajatuksiini. Joilla niilläkään ei ole mitään merkitystä muille kuin minulle.

HIFK on vakava asia. Jos siis et sitä vielä tiennyt :). Meidän perheessämme ei esimerkiksi kukaan saa käyttää vaatteissa ja asusteissa punaista ja keltaista samaan aikaan. Tällä hetkellä. Kai sekin sitten joskus taas muuttuu, kuten naapurissa on tapana ollut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
HIFK on vakava asia. Jos siis et sitä vielä tiennyt :). Meidän perheessämme ei esimerkiksi kukaan saa käyttää vaatteissa ja asusteissa punaista ja keltaista samaan aikaan. Tällä hetkellä. Kai sekin sitten joskus taas muuttuu, kuten naapurissa on tapana ollut.
Hah, kyllä se on huomattu ja uskoisin havainnon olevan molemminpuolinen vaikka asioita eri perspektiivistä usein tarkastelemme. Arvostan suuresti tuota teidän perheen dresscodea. Meillä faija on kieltänyt Karjalan ja Lapin Kullan juomisen, koska ovat narrioluita.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä faija on kieltänyt Karjalan ja Lapin Kullan juomisen, koska ovat narrioluita.

Fiksu faija sulla. Tosin eihän noita voi oluiksi edes kutsua, joten olisit varmasti itsekin osannut tämän päätöksen tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös