”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 366 040
  • 1 754

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Hatun nosto sulle V-G- ! Todella mielenkiintoinen ja itselleni uusiakin yksityiskohtia esiin tuova tuotos tuo gradusi. Uutta oli mm. se, että Aimo Mäkinen oli hannupikkaraismainen rahoillaleveilijä ja onnistui itsepintaisella värväyspainostuksellaan suututtamaan Jokereihin tuloillaan olevan Rantasilan, joka sitten onneksi jäikin HIFK:n. Ja paljon muita vastaavia mielenkiintoisia uusia juttuja toit esille sen lisäksi, että lukija saa selkeän kokonaiskuvan tuosta 60-70 -luvun vaihteen helsinkiläisen kiekkoilun uuden nousun ajasta.

Sivuhuomiona todettakoon, että mun kummisetä oli kiekkoilevan HJK:n rahastonhoitajana noihin aikoihin. Eikä tainnut hommat mennä ihan nappiin... Tehtäviensä hoidosta en silloin koskaan kuullut puolta sanaakaan, vaikka perheemme usein usein tapasivat. Täytyykin kysyä faijalta, oliko heillä “miesten kesken” koskaan keskusteluja HJK:n taloudentilasta.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Kiitos tästä gradulinkistä V-G, WPK:n tavoin: 'chapeau' Tamityyliin. Mielenkiintoista juttua.
Poika skulasi HJK:ssa E-A junnuna, itse olin jojona pari kautta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ma 17.9.
HIFK-Klubi-04 3-0

Ti 18.9.
Sport-HIFK 3-4 ja.

Ke 19.9.
BK-46-HIFK 28-31

To 20.9.
HIFK-HPK 6-2

Pe 21.9.
HIFK-ÅIFK 29-18

La 22.9.
Dicken-HIFK 25-28
HIFK/2-SalPa 3-1

Su 23.9.
EIF-HIFK 0-3

Ei paha viikko, ei paha... Muitakin voittoja tuli - ainakin junnulätkästä ja naisten futiksesta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eilisen voiton jälkeen HIFK varmisti vähintään karsintapaikan veikkausliigaan. Kaksi matsia enää jäljellä ja kahden viikon päästä lauantaina pelattava himamatsi sarjakärkeä vastaan tulee olemaan kiimaa.

Siihen toivoisi että tulisi selkeästi enemmän jengiä katsomoon ja yleisömäärä alkaisi kolmosella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on nousu niin lähellä kuin voi vain olla. Jos et vielä seuraa jalkapallopuolta, niin rupea viimeistään nyt.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jossei matikkapää ja ymmärrys ykkösen säännöistä petä täysin, veikkausliiganousu varmistu just.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jossei matikkapää ja ymmärrys ykkösen säännöistä petä täysin, veikkausliiganousu varmistu just.

Kyllähän se nyt petti, koska on vielä peli jäljellä. Jos sen onnistuu häviämään, niin kaikkea voi vielä tapahtua. Karsintapaikkahan on tietenkin varma, mutta sitä kautta ei kannattaisi lähteä yrittämään.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Kyllähän se nyt petti, koska on vielä peli jäljellä. Jos sen onnistuu häviämään, niin kaikkea voi vielä tapahtua. Karsintapaikkahan on tietenkin varma, mutta sitä kautta ei kannattaisi lähteä yrittämään.
No perkele. Jotenki muistin et voitosta saa 2 eikä 3 pongoa. Siinäkohtaa ois ollu koska keskinäiset menny IFK:lle ja maalieroki on parempi
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No perkele. Jotenki muistin et voitosta saa 2 eikä 3 pongoa. Siinäkohtaa ois ollu koska keskinäiset menny IFK:lle ja maalieroki on parempi

Tämä olisikin hyvä pubivisakysymys. Kuinkahan kauan jalkapallossa on saanut voitosta 3 pongoa, varmaan ainakin parisenkymmentä vuotta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis mahtavaa! Futis-IFK:n nousu takaisin olisi hieno juttu, ja sitten viimeistään täytyy käydä myös futista katsomassa. On ollut vähän liikaa vaan ajatusten tasolla tätä ennen.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tällaista saapui eilen telefaxiini:

HIFK Fotboll Ab järjestää ylimääräisen yhtiökokouksen ma 29.10. klo 17.30. Kokouspaikka on maanpuolustusjärjestöjen auditorio, Töölöntorinkatu 2, sama kiinteistö kuin HIFK:n toimisto. Yhtiökokoukseen ovat tervetulleita vain osakkeenomistajat tai heidän valtakirjalla varustamansa asiamies.

Yhtiökokouksessa käsitellään seuraava asia:
  • Osakeantivaltuutus yhtiön hallitukselle
Osakeantivaltuutus tarkoittaa, että yhtiön hallitus hakee valtakirjaa päättämään uudesta/uusista osakeannista/-anneista. Valtakirja ei poissulje suunnattu antia, joten yhtiökokouksen päätös pitää tehdä määräenemmistöllä (2/3 yhtiökokouksessa annetuista äänistä) Osakeyhtiölain 5. luvun 27 §:n sekä 9. luvun 4 §:n mukaisesti.

Ilmoittaudu viim. to 25.10. klo 23
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Siihen toivoisi että tulisi selkeästi enemmän jengiä katsomoon ja yleisömäärä alkaisi kolmosella.

Toiveeni toteutui ja olisi alkanut nelosella ilman eri tahojen perseilyä.

Aivan loistava meininki, Klackenissa ei ole ollut vastaavaa pöhinää sitten Derbyjen.

Onko kukaan ollut noissa yhtiökokouksissa? Kannattako mennä?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Nyt on nousu niin lähellä kuin voi vain olla. Jos et vielä seuraa jalkapallopuolta, niin rupea viimeistään nyt.
Heti kun seura löytää jonkinlaisen identiteetin touhuun! Pelkän klackenin vuoksi ja hyvän meiningin vuoksi voi toki, muuten touhu on helvetin sekavaa ja tekopyhää.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Heti kun seura löytää jonkinlaisen identiteetin touhuun! Pelkän klackenin vuoksi ja hyvän meiningin vuoksi voi toki, muuten touhu on helvetin sekavaa ja tekopyhää.

Miten tekopyhyys nähdäksesi ilmenee?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Heti kun seura löytää jonkinlaisen identiteetin touhuun! Pelkän klackenin vuoksi ja hyvän meiningin vuoksi voi toki, muuten touhu on helvetin sekavaa ja tekopyhää.
Jalkapallo tarvitsee kannattajia ja tukijoita. Minusta se on tekopyhää, että ilmoitetaan, että tullaan mukaan sitten, kun kaikki muu on kunnossa.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jalkapallo tarvitsee kannattajia ja tukijoita. Minusta se on tekopyhää, että ilmoitetaan, että tullaan mukaan sitten, kun kaikki muu on kunnossa.
Eiköhän kaikki kuitenkin itse päätä mihin rahaa lyö ja minkä kautta saa elämään fiiliksiä ja elämystä. Helvetin kiva, että kaiffareilla on keskenään hauskaa ja kannattajiahan seurojen olemassaolo vaatii! Niin kauan kun puuhastelu seuran sisällä jatkuu se ei olemassaoloanikaan ansaitse! Todetaan lopuksi, että joo olen tekopyhä tämän suhteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten tekopyhyys nähdäksesi ilmenee?

Tuossa touhussa ei ole mitään sekavaa ainakaan ulospäin nähtynä. Se on tietysti ikävää, että edellinen nousu ei tuonut vakiopaikkaa ja hissijoukkueen kannattaminen voi olla raskasta.

Mitään syytä ei ole uskoa sellaiseksi jouduttavan, vaikka tuskin tässä vielä kannujakaan nostellaan. Joskus taas sitten.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Todetaan lopuksi, että joo olen tekopyhä tämän suhteen.

Mutta sanoit aikaisemmin että touhu on tekopyhää. Sitä kysyin että mikä siinä on tekopyhää?
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heti kun seura löytää jonkinlaisen identiteetin touhuun! Pelkän klackenin vuoksi ja hyvän meiningin vuoksi voi toki, muuten touhu on helvetin sekavaa ja tekopyhää.
Tässä on kyllä ihan pointtia. Kannatatko hyvän fiiliksen vuoksi vai oletko siellä sen oman lajin seurasi takia?
Mä olen lätkä IFK miehiä, mutta potkupallossa en niin intohimoinen fani. HJK on mun juttu ollut lapsesta asti kuten IFK lätkässä. Potkupalloa pelasin silloin Hongassa...
Ja ainoa mitä vastustan on katsomohulinointi! Tehkää mitä haluatte, mutta jossain helvetin kaukana urheiluseurojen logoista hiekkakuopilla.
URHEILU ENSIN! Sitähän me mennään seuraamaan?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ja ainoa mitä vastustan on katsomohulinointi!

Ihan aito kysymys, koska tämä kiinnostaa. Minkä lasket "katsomohulinoinniksi"?

Onko savut ja pommit sellaista? Tai pitch invasion? Entä "Klubirunkkari"-chantit? Nämä ovat niitä asioita joita olen itse todistanut HIFKn matsien katsomossa.

Muita asioita on sitten tapahtunut muualla.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan aito kysymys, koska tämä kiinnostaa. Minkä lasket "katsomohulinoinniksi"?

Onko savut ja pommit sellaista? Tai pitch invasion? Entä "Klubirunkkari"-chantit? Nämä ovat niitä asioita joita olen itse todistanut HIFKn matsien katsomossa.

Muita asioita on sitten tapahtunut muualla.
Henkkoht mä tykkäisin noista punaisista savuista, haluaisin joskus kokeilla, mutta se pitäisi toteuttaa niin, että järkkärit näyttää paikan missä ne voisi käryttää ennen halliin menoa. Kasvomaalit on se verran testattu vuosien varrella Mömmöm kisoissa, että ollaan päästy Suomea vähän suurempien maiden päälehtien urheilusivujen etukuvaan koko sivun kuvalla :)
Siis kaikki mikä tapahtuu omalla paikalla ja ei riko sääntöjä on ok. Kaikki saa huutaa mitä haluaa, kun joku järki pysyy huudoissa... Isot kuitit vastustajalle on jopa hävinnyt halleista ja niitä pitäisi taas elvyttää....
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Eiköhän kaikki kuitenkin itse päätä mihin rahaa lyö ja minkä kautta saa elämään fiiliksiä ja elämystä. Helvetin kiva, että kaiffareilla on keskenään hauskaa ja kannattajiahan seurojen olemassaolo vaatii! Niin kauan kun puuhastelu seuran sisällä jatkuu se ei olemassaoloanikaan ansaitse! Todetaan lopuksi, että joo olen tekopyhä tämän suhteen.
Toki jokainen päättää omista rahoistaan ja menemisistään. Suomesta ei löydy montaa futisorganisaatiota, jonka toiminta ei ole puuhastelua. Minä puolestani käyn katsomassa suomalaista jalkapalloa puhtaasti HIFK:n takia. Jos HIFK:lla ei olisi jalkapallojoukkuetta en seuraisi jalkapalloa.
 

Arminius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toiveeni toteutui ja olisi alkanut nelosella ilman eri tahojen perseilyä.

Aivan loistava meininki, Klackenissa ei ole ollut vastaavaa pöhinää sitten Derbyjen.

Onko kukaan ollut noissa yhtiökokouksissa? Kannattako mennä?

Samaa mietin minäkin, mietin että pamahdanko rikkaiden pukumiesten yhtiökokoukseen säälittävän yhden osakkeen voimalla ihmettelemään tilannetta. Yhdessäkään yhtiökokouksessa en ole koskaan ollut, kiinnostaisi kyllä nähdä miten homma hoidetaan ja varsinkin nyt uuden nousumahdollisuuden myötä kiinnostus entisestään kasvanut asiaa kohtaan. Myös se mihin edellisen osakeannin pääomavarat on tarkalleen käytetty ja kuinka tulevan annin tulot tullaan hyödyntämään, minkälaisia suunnitelmia seuran tulevaisuudelle jne...

Eli ts. kannattaako lähteä paikalle?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eli ts. kannattaako lähteä paikalle?

Samat ajatukset ollut itselläkin. Tehdään diili, lähde sinäkin, niin minäkin. Toki olen suuromistaja sinuun verrattuna, koska omistan kaksi osaketta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös