Onko jotain HJK-vihaa sitten olemassa vanhemmissakaan sukupolvissa?
Sanoin tuon vain oletuksena, koska en ole HJK-HIFK väliseen futishistoriaan perehtynyt ja en tiedä mistä joillekin tämä HJK-viha on syntynyt. Minun ikäisistäni en tiedä yhtäkään, joka ei pystyisi sietämään HJK:ta tai pitäisi sitten meitä muita jonain "klubirunkkareina".
... Ei sillä, olen itsekin toisinaan ihmetellyt miten paljon tällä monilajiseuralla on multikannattajia, jotka ovat futiksessa kuitenkin HJK:n puolella.
Eihän täälläkään hirveän moni ole HJK:n
puolella, mutta harvalla mitään on kuitenkaan HJK:ta vastaan, eikä näe asetelmaa HIFK-Jokerit tapaisena.
Ei se mielestäni ole mitään väärin kannattamista, jos vain HIFK:n jääkiekkojengi on se mille syttyy, vaikka HIFK onkin monilajiseura. Mä olen rakastunut HIFK:hon jääkiekon puolella. Lajeina ylipäätään
suomifudis, jääpallo, salibandy, muut palloilulajit tai
suomen yleisurheilu eivät liiammin kiinnosta, joten ehkä siksi samanlaista tunnesidettä ei ole syntynyt. Jääkiekko on minulle kaikki kaikessa.
Fudisfaneista näköjään vaan löytyy näitä, jotka pitävät itseään parempina ja uskollisempina faneina, koska ovat myös fudiksessa HIFK:n miehiä ja käyvät peleissä. Tästähän lähtisi hieno kierre liikkeelle, kun seuraavaksi HIFK:n yleisurheiluseuraajat pitäisivät fudisfaneja "Helsingin Kisa-Veikot huorina", jos HIFK ei ole henkeen ja vereen myös siellä puolella..
HIFK-jääkiekkofanit voivat sitten jatkossa olla laulamatta "ei lajil väliä" -huutoja tai jättää "muttei narrit eikä hoojiikoo" chantista HJK:n sanomatta, niin ei tule kenellekkään paha mieli.