”Ei lajill' väliä” – mitä HIFK merkitsee sinulle seurana?

  • 370 069
  • 1 775

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tai sitten voitte mennä keskustelemaan rakkaasta HJK:stanne jonnekin muualle. Hyi saatana!

Menes nyt ES-jonne sinne Ilmalaan takaisin. Varmaan äitisikin on kertonut sinulle, ettei niitä energiajuomia kannata juoda liikaa ja nuorelle on tärkeää mennä aikaisin nukkumaan.

-BR-: Yksikään "klubirunkkari" ei kuulu HIFK-perheeseen.

Tällä heitolla pääset persona non grata-listalle, ehdottomasti. Meneppäs nyt kiltisti pyyhkäisemään froteepyyhkeellä ne haivenet pois, niin ne ei kutita ja tee sinusta noin kiukkuista pikku trollia.

Meinasin ensin, että kyllä armeija sitten aikanaan kasvattaa, mutta ei sekään kai ihmeisiin pysty.


Ja itse kysymykseen. IFK on elämäntapa, niin myötä- kuin vastamäessäkin.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tuosta IFK-sydämestä on nyt pakko sanoa sen verran, että kyllä minulla on kausikortti Nordikselle ollut yhtäjaksoisesti vuodesta 91 asti ja sitä ennen kävin irtolipuilla kaudesta 84-85 lähtien. Uskoisin, että saan kutsua itseäni kannattajaksi?

Ehdottomasti et ole oikea fani. Et kannusta fudisjengiä oikein ja ehkä huoraat HJK:ta. Sinun 11 vuotinen "kannattaminen" on mennyt hukkaan. Suosittelen, että soitat officell ja pyydät kausikortti rahoja takas joihin perusteena väärin kannattaminen.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jepjep. Tämän ketjun voi varmasti pikkuhiljaa sulkea. Tai sitten voitte mennä keskustelemaan rakkaasta HJK:stanne jonnekin muualle. Hyi saatana!

-BR-: Yksikään "klubirunkkari" ei kuulu HIFK-perheeseen.

Sinulla tuntuu olevan jotain hyvin henkilökohtaista HJK;ta kohtaan!?? Onko joku HJK;n pelaaja nussinu muijaasi vai kussut muroihisi muuten vaan? Mitä vittua se sinulle kuuluu mitä kukin kannattaa!? Kasva nyt saatana aikuiseksi tai mene jollekin pilipali-zättiin itkemään!
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Sinulla tuntuu olevan jotain hyvin henkilökohtaista HJK;ta kohtaan!?? Onko joku HJK;n pelaaja nussinu muijaasi vai kussut muroihisi muuten vaan? Mitä vittua se sinulle kuuluu mitä kukin kannattaa!? Kasva nyt saatana aikuiseksi tai mene jollekin pilipali-zättiin itkemään!

Katos näille 2000 luvulle syntyneille on muodikasta kannustaa IFK fudisjengiä ja leikkii pikkuhuligaania. Ei tietookaan, että elämää on myös ollut ennen heidän syntymää!
 

Jindebyne

Jäsen
Katos näille 2000 luvulle syntyneille on muodikasta kannustaa IFK fudisjengiä ja leikkii pikkuhuligaania. Ei tietookaan, että elämää on myös ollut ennen heidän syntymää!

Itselleni herättää kyllä tietynlaista ihmetystä, mikäli henkilö, joka on "en gång IFK, alltid IFK" löytää kuitenkin muista HIFK:n edustamista lajeista eri seuran, jota kannustaa?

HIFK on urheiluseura, ei pelkkä jääkiekkojoukkue.

Tottakai sitä saa ihminen valita vaikka jokainen pk-seudun jengin "omakseen", mutta ei nyt ehkä kannattaisi alkaa HIFK:ta lajirajojen yli seuraavia henkilöitä alkaa kutsua larppaajiksi / pikkuhuligaaneiksi?

Ei minullakaan mitään HJK:ta vastaan ole ja toivon heidän kellistävän Celticin tänäiltana, mutta Stadissa menen fudikset katsomaan Bragulle.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
HIFK on urheiluseura, ei pelkkä jääkiekkojoukkue.

Katsos kun kaikille se ei välttämättä ole. En puhu itsestäni vaan yleisesti. Jotaikin ihmisiä (yllätys yllätys) voi kiinnostaa vain tämä jääkiekko.

Jos kannustaisin yleisurheilussa Helsingin Kisaveikkoja enkä IFK:ta niin huudettaisiinko (huutaisiko TheSirpentti) minulle täällä huoraamisesta ymsyms muusta paskasta? Tai jos kannustan salibandyssä SSV:ta enkä IFK:ta niin olenko jotenkin huonompi fani?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
HIFKin jääkiekkojaos on vieläpä tarkoituksella tehnyt pesäeron emäseuraan, joten ennemminkin toi nimen perusteella kannattaminen tuntuu pakotetulta. Jääkiekko-HIFK on eri seura ja sillä on eri identiteetti kuin muissa lajeissa.

Noin muuten, futiksessa stadi on sinivalkoinen, vaikka joku hulilarppaaja muuta haluaakin itselleen uskotella.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse seuraan eniten HIFK:n lätkää, mutta myös viimeisen parin vuoden aikana enemmän HIFK:n futista, kun kehitystä on tapahtunut ja nousukin Ykköseen. Muuten olen futikset käynyt katsomassa lähinnä HJK:n toimesta, vaikka en heitä fanitakkaan. Veikkausliiga on silti aina pääsarja ja mielummin olen käynyt satunnaisia pelejä vuodessa siellä katsomassa kuin alasarjojen puulaakia, ihan vain puitteiden ja pelin laadun kannalta.

Salibandyssä tuli käytyä myös takavuosina katsomassa IFK:ta sekä SSV:tä, mutta ne ovat jääneet nykyään kokonaan. Myös Jääpallossa joukkueen esityksiä tulee välillä seurattua mielenkiinnolla, lähinnä Urheiluruutujen ja Teksti-TV:n muodossa kylläkin.

Joka tapauksessa, IFK on lajissa kuin lajissa se numero yksi eikä muita tule, kai sitä silti ihminen saa käydä katsomassa myös muiden seurojen otteluita, urheilu on silti aina urheilua? Jos henkeen ja vereen Liverpool-fani menee vaikka katsomaan suurena jalkapallon ystävänä Mestareiden liigan loppuottelua Barcelona-ManU, tekeekö se hänestä "huonomman fanin?"
 
Suosikkijoukkue
IFK
HIFKin jääkiekkojaos on vieläpä tarkoituksella tehnyt pesäeron emäseuraan, joten ennemminkin toi nimen perusteella kannattaminen tuntuu pakotetulta. Jääkiekko-HIFK on eri seura ja sillä on eri identiteetti kuin muissa lajeissa.

Noin muuten, futiksessa stadi on sinivalkoinen, vaikka joku hulilarppaaja muuta haluaakin itselleen uskotella.

Mun mielestä asia on just näin! Jääkiekkopuoli on tarkotuksella halunnut kulkea omia polkuja, mutta parhaat asiat emäseurasta kuten pitkät perinteet, historia ja suomenruotsalaisuus yms. on haluttu säilyttää mikä on hemmetin hienoa. Niiden avulla erotutaan, luodaan brändi ja markkinoidaan, kuten nytkin voidaan tien varsilta huomata.

Ja vaikka kuka sanois mitä, menen tänään Finskille (vai mikä nykyään onkaan) tsiigaamaan ja toivon todella, että Klubi yllättää ja samalla suomalainen futis ottaa askeleen kohti kansainvälistä tasoa. Ei se ole jääkiekolta, fudikselta, IFK:lta tai faneilta pois!
 

Jindebyne

Jäsen
Katsos kun kaikille se ei välttämättä ole. En puhu itsestäni vaan yleisesti. Jotaikin ihmisiä (yllätys yllätys) voi kiinnostaa vain tämä jääkiekko.

Jos kannustaisin yleisurheilussa Helsingin Kisaveikkoja enkä IFK:ta niin huudettaisiinko (huutaisiko TheSirpentti) minulle täällä huoraamisesta ymsyms muusta paskasta? Tai jos kannustan salibandyssä SSV:ta enkä IFK:ta niin olenko jotenkin huonompi fani?

Tottakai joitain ihmisiä kiinnostaa urheilulajeista vain jääkiekko. En sanonutkaan, että jos kannatat HIFK:ta jossain lajissa, sinun pitää alkaa seuraamaan jokaista uutta lajia vain joukkueen takia? Lähinnä tarkoitin, että itse kannusta HIFK:ta jokaisessa lajissa, jota itse seuraan. Näitä ovat jääkiekko, jalkapallo ja käsipallo. En minäkään jääpalloa tai kaukista käy tsiigaamassa pelkästään joukkueen takia, mikäli laji ei kiinnosta noin muuten.

Mikäli viimeinen kysymyksesi oli minulle osoitettu, niin en näe ihmistä "huonompana fanina", mikäli hän seuraa SSV:tä tai Kisaveikkoja. Seuravalinnat tulee tehdä tunteen mukaan. Tottakai olisi hienoa, jos esim. HJK:ta Veikkausliigassa seuraavat HIFK-henkiset urheiluihmiset kävisivät katsomassa myös HIFK:n pelejä Ykkösessä, koska jokainen pääsylippu edesauttaa joukkuetta eteenpäin kohti ylintä sarjatasoa. Tietysti jos tuntee negatiivisia fiiliksiä HIFK:n fudista kohtaan, niin silloinhan on ymmärrettävää, ettei peleissä halua käydä.

HIFKin jääkiekkojaos on vieläpä tarkoituksella tehnyt pesäeron emäseuraan, joten ennemminkin toi nimen perusteella kannattaminen tuntuu pakotetulta. Jääkiekko-HIFK on eri seura ja sillä on eri identiteetti kuin muissa lajeissa.

Noin muuten, futiksessa stadi on sinivalkoinen, vaikka joku hulilarppaaja muuta haluaakin itselleen uskotella.

HIFK:n jääkiekkojaos on todellakin tarkoituksellisesti irtautunut emäseurasta, mutta viime vuosina tuokin ero on kaventunut paljolti kannattajien vaikutuksesta, koska mm. Stadin Kingit ovat edesauttaneet näkyvästi tämän "Ei lajill' väliä" -ajattelutavalla myös jääkiekkojaoksen ymmärtämään sen vahvuuden, jonka muista HIFK:n lajeista pystyvät mahdollisesti hyödyntämään.

Noin muuten, Espoo on punainen dösäreitä myöten, vaikka siellä larppaajat pesismailoineen heiluvatkin.
 

Jindebyne

Jäsen
Joo-o. Itse asuin 80- ja 90-luvuilla Bragua vastapäätä ja siihen aikaan mentiin stadiin, kun mentiin keskustaan. Ajat näköjään muuttuvat.

Kyllä sä voit vieläkin Helsingin keskustaa kutsua Stadiksi. Muuten voidaan jatkaa näitä kravun kääntöpiirin mittailuja yv:llä, jos ihmetykseltäsi välttämättä haluat.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Minun mielestäni on naurettavaa edes olettaa, että joku lätkää seuraava automaattisesti kannattaisi jalkapallossa HIFK:ta. Minun aikanani jalkapallossa ovat mestaruussarjassa pelanneet seuraavat helsinkiläiset joukkueet:

HJK
Kiffen
Ponnistus
FinnPa
KontU
PK-35 (Jokerit)
Atlantis (Helsinki -> Vantaa)
Viikingit

HIFK on taapertanut suurimman ajan jossakin nelosdivarissa. HIFK ei siis ole ollut ikinä edes varteenotettava vaihtoehto, vaikka muutaman divarimatsin näinkin 70-80-luvun vaihteessa. Itse olen nähnyt eniten Ponnistuksen ja Kiffenin matseja mestaruussarjassa. Muutaman HJK:n matsinkin olen ilmaiseksi käynyt katsomassa, mutten ole lämmennyt kannattamaan Klubia.

Käsipallossa taas HIFK on ollut niin umpiruotsalainen, että siellä pelaaminen ei olisi ollut minulle mitenkään mahdollista. Niinpä pelasin Kiffenissä ja sitä kannatin aina seuran lopettamiseen saakka (...perustettiin uudelleen ja on nykyisin kakkosdivarissa).

Jääpallossa HIFK (ja Veikko Niemikorpi) on aina ollut se ainoa oikea.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tottakai olisi hienoa, jos esim. HJK:ta Veikkausliigassa seuraavat HIFK-henkiset urheiluihmiset kävisivät katsomassa myös HIFK:n pelejä Ykkösessä, koska jokainen pääsylippu edesauttaa joukkuetta eteenpäin kohti ylintä sarjatasoa.

Jep aivan samaa mieltä, MUTTA niinkuin TheSirPentti täällä jo ilmoitti ja muutenkin niin, jos kannustat Klubia et voi kannustaa IFK:ta fudiksessa, koska huoraat vastustajille vaikka sarjatasokin on eri.

Hyvä kirjoitus, pitkälti samaa mieltä kanssasi kaikessa.
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n jääkiekkojaos on todellakin tarkoituksellisesti irtautunut emäseurasta, mutta viime vuosina tuokin ero on kaventunut paljolti kannattajien vaikutuksesta, koska mm. Stadin Kingit ovat edesauttaneet näkyvästi tämän "Ei lajill' väliä" -ajattelutavalla myös jääkiekkojaoksen ymmärtämään sen vahvuuden, jonka muista HIFK:n lajeista pystyvät mahdollisesti hyödyntämään.


Tähän haiseva vastalause. Kuten suuremmassa kuvassa suomalaisessa urheilukentässä, niin kyllä se jääkiekko on se laji josta mahdollisesti muut lajit hyötyvät. Näin myös tässä HIFK:n tapauksessa, ei jääkiekkoperhe hyödy juuri mitään siitä että esim. futiksessa on noustu ykköseen. Pesäeron yksi suurin syy on luullakseni talous, jolloin perheen "runsaudensarvi" ja "kruununjalokivi" eli jääkiekko HIFK ei halua rahoittaa muita lajeja isossa kuvassa.

Ja itselle suurin intohimo on HIFK:n osalta jääkiekossa. Bragulla tulee kyllä käytyä myös futispeleissä, mutta ymmärrystä ei löydy vastakkainasetteluun HJK vs. HIFK!
 

Jindebyne

Jäsen
Jep aivan samaa mieltä, MUTTA niinkuin TheSirPentti täällä jo ilmoitti ja muutenkin niin, jos kannustat Klubia et voi kannustaa IFK:ta fudiksessa, koska huoraat vastustajille vaikka sarjatasokin on eri.

Hyvä kirjoitus, pitkälti samaa mieltä kanssasi kaikessa.

Tälläiset "vihanpidot" ovat toki pelkkää hiekkalaatikkokamaa. Tottakai tällä hetkellä HJK on Suomi-futiksen kirkkain tähti ja sen menestys, varsinkin kansainvälisesti tekee hyvää koko lajille Suomessa. En näe Klubin hyviä otteita milläänlailla pois HIFK:n jalkapallolta, jopa päinvastoin. Se saa uusia ihmisiä lajin pariin ja jokunen näistäkin pk-seudulla asuvista menevät seuraamaan myös divarimatseja, eikä pelkkää Klubia.

Tähän haiseva vastalause. Kuten suuremmassa kuvassa suomalaisessa urheilukentässä, niin kyllä se jääkiekko on se laji josta mahdollisesti muut lajit hyötyvät. Näin myös tässä HIFK:n tapauksessa, ei jääkiekkoperhe hyödy juuri mitään siitä että esim. futiksessa on noustu ykköseen. Pesäeron yksi suurin syy on luullakseni talous, jolloin perheen "runsaudensarvi" ja "kruununjalokivi" eli jääkiekko HIFK ei halua rahoittaa muita lajeja isossa kuvassa.

Ja itselle suurin intohimo on jääkiekossa HIFK:n osalta. Bragulla tulee kyllä käytyä myös futispeleissä, mutta ymmärrystä ei löydy vastakkainasetteluun HJK vs. HIFK!

Komppaan perusteluasi täysin. HIFK:n taloudellinen tilanne jääkiekossa on niin hyvä, ettei sitä pidä pilata muiden lajien kustannuksella, varsinkin kun muissa lajeissa liikevaihto on hyvin pientä ja harvemmin kovinkaan voitokasta. Yritystoimintaa tarkasteltaessa on vain hyvä asia, että pesäero on tehty.

Mielestäni HIFK:n jääkiekko hyötyy siitä, että esimerkiksi jalkapallojoukkueen nousu ykköseen on nostanut HIFK:n näkyvyyttä entisestään. Vielä kun Stadin Kingit (joihin en siis itse lukeudu) edustavat yli lajirajojen, saattaa Nordiksellekin tarttua muutama uusi naama futiksen puolelta.

Nythän HIFK:lla on futiksessa todella tukalat paikat ykkösessä ja tappio huomenna Kotkaa vastaan tarkoittanee putoamista kakkoseen. Sinne mahtuu uusiakin naamoja seuraamaan ottelua, vaikkei se ihan HJK-Celtic olekaan ;)
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jotain HJK-vihaa sitten olemassa vanhemmissakaan sukupolvissa?

Sanoin tuon vain oletuksena, koska en ole HJK-HIFK väliseen futishistoriaan perehtynyt ja en tiedä mistä joillekin tämä HJK-viha on syntynyt. Minun ikäisistäni en tiedä yhtäkään, joka ei pystyisi sietämään HJK:ta tai pitäisi sitten meitä muita jonain "klubirunkkareina".

... Ei sillä, olen itsekin toisinaan ihmetellyt miten paljon tällä monilajiseuralla on multikannattajia, jotka ovat futiksessa kuitenkin HJK:n puolella.

Eihän täälläkään hirveän moni ole HJK:n puolella, mutta harvalla mitään on kuitenkaan HJK:ta vastaan, eikä näe asetelmaa HIFK-Jokerit tapaisena.

Ei se mielestäni ole mitään väärin kannattamista, jos vain HIFK:n jääkiekkojengi on se mille syttyy, vaikka HIFK onkin monilajiseura. Mä olen rakastunut HIFK:hon jääkiekon puolella. Lajeina ylipäätään suomifudis, jääpallo, salibandy, muut palloilulajit tai suomen yleisurheilu eivät liiammin kiinnosta, joten ehkä siksi samanlaista tunnesidettä ei ole syntynyt. Jääkiekko on minulle kaikki kaikessa.

Fudisfaneista näköjään vaan löytyy näitä, jotka pitävät itseään parempina ja uskollisempina faneina, koska ovat myös fudiksessa HIFK:n miehiä ja käyvät peleissä. Tästähän lähtisi hieno kierre liikkeelle, kun seuraavaksi HIFK:n yleisurheiluseuraajat pitäisivät fudisfaneja "Helsingin Kisa-Veikot huorina", jos HIFK ei ole henkeen ja vereen myös siellä puolella..

HIFK-jääkiekkofanit voivat sitten jatkossa olla laulamatta "ei lajil väliä" -huutoja tai jättää "muttei narrit eikä hoojiikoo" chantista HJK:n sanomatta, niin ei tule kenellekkään paha mieli.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tähän haiseva vastalause. Kuten suuremmassa kuvassa suomalaisessa urheilukentässä, niin kyllä se jääkiekko on se laji josta mahdollisesti muut lajit hyötyvät. Näin myös tässä HIFK:n tapauksessa, ei jääkiekkoperhe hyödy juuri mitään siitä että esim. futiksessa on noustu ykköseen. Pesäeron yksi suurin syy on luullakseni talous, jolloin perheen "runsaudensarvi" ja "kruununjalokivi" eli jääkiekko HIFK ei halua rahoittaa muita lajeja isossa kuvassa.
!

Ei jääkiekko mitenkään rahoita muita lajeja. Tämä kuvitelma on täysin harhaa. Jääkiekko on myös hyvin lähellä emoseuraa, eikä mitään pesäeroa ole.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ulkopuolisen kommentti:

Itse ymmärrän sen, että IFK:ta jalkapallossa intohimoisesti kannattavat henkilöt kokevat Klubin vihollisekseen. Eikös se teidän chantti mene "Ei lajill' väliä, AINA IFK"? Jos sä kannatat jääkiekossa IFK:ta, sillon Jokerien kannattaminen ei vaan tule kysymykseen. Miksei sama voisi päteä jalkapallossakin sarjatasoon katsomatta? En gång IFK, alltid IFK, eller hur? Glory hunterit on sitten erikseen...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Pelkkä jääkiekkojoukkue. Toki sympatiat muiden lajien joukkueille, mutta kyllä jalkapallo puolella HJK on selvä ykkönen, eikä suurten kysymysten äärellä tarvitse olla vielä ainakaan kahteen kauteen, koska nythän valitettavasti näyttää siltä, että tähtirinnat dippaa kakkoseen kauden päätteeksi.

Itse olen löytänyt tieni HIFK:n pariin vasta HJK:n jälkeen. Eli pienenä tuli seurattua paljon enemmän jalkapalloa ja vasta yläaste/lukio ikäisenä alkoi jääkiekko kiinnostaa enemmän ja sitä myötä HIFK. Vaikka tosiaan sympatioita on myös HIFK:n jalkapallopuolelle, niin jos joku tulisi vaatimaan minulta heidän asettamista samalle viivalle HJK:n kanssa, niin toteasin, että on HJK:llakin jääkiekon Suomen mestaruuksia, enkä silti aseta heitä jääkiekkojoukkueena samalle viivalle HIFK:n kanssa.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
Ulkopuolisen kommentti:

... En gång IFK, alltid IFK, eller hur? Glory hunterit on sitten erikseen...

Vei naapuri sanat suustani. Itse kannatan HIFK lätkää & fudista, niitä muita tulee seurattua lähinnä teksti tv:sta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tälläiset "vihanpidot" ovat toki pelkkää hiekkalaatikkokamaa. Tottakai tällä hetkellä HJK on Suomi-futiksen kirkkain tähti ja sen menestys, varsinkin kansainvälisesti tekee hyvää koko lajille Suomessa. En näe Klubin hyviä otteita milläänlailla pois HIFK:n jalkapallolta, jopa päinvastoin. Se saa uusia ihmisiä lajin pariin ja jokunen näistäkin pk-seudulla asuvista menevät seuraamaan myös divarimatseja, eikä pelkkää Klubia.

Tätä on hyvä kompata ja kertoa omat fiilikset.
HIFK-lätkä on selkeä ykkönen, parina viime kautena olen fudista käynyt tsiigaa Ykkösessä, ihan ok potkupalloahan se on ja nimenomaan siellä kannatetaan seuraa= HIFK vaakunaa. Mutta en häpeile myöntää että käyn tsiigaa myös ainakin näitä Klubin isoja pelejä(mm legendaariset 1998 pelit stadikalla) ja kannustan silloin Klubia kohti parempia suorituksia ja euroopan kenttiä. Ja näyttäähän se vähän enemmän jalkapallolta kuin Bragun esitykset. En sanoisi tätä glory hunttaukseksi tai mitä lie, vaan puhtaasti stadilaisen/suomalaisen seurafutiksen kannustamista parempiin suorituksiin.
Kävin joskus 5 vuotta sitten tsiigaa Ratinallakin TamU - Lazio pelin paremman jalkapallon toivossa, hyvä välillä tsiigaa miten suomalainen seurafutis pärjää euroopan tasolle. Sielläkin kannustin suomalaisia, hui ja oli vielä Tamperelainen jengi.

Tähän lisään vielä että kun harrastin aktiivisesti salibandya reilu 10 vuotta sitten niin tuli käytyä Pasilassa HIFK-matseja katsomassa, kun jengissä oli Reeo, Tähkä, Strömsten, Ville Hautajoen lämäri jne silloin matseissa oli vauhtia, taitoa, sekoilua jne...


_
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni herättää kyllä tietynlaista ihmetystä, mikäli henkilö, joka on "en gång IFK, alltid IFK" löytää kuitenkin muista HIFK:n edustamista lajeista eri seuran, jota kannustaa?
Erikoinen termi tuo "löytäminen."

Tuliko mieleen, että täällä on ihmisiä kuten minä, jotka on esim. aloittanut futiksen pelaamisen 1980-luvulla 6-vuotiaana jossain muussa pääkaupunkiseudun seurassa, kuten minun kohdallani PK-35:ssä?

Siellä ei kuitenkaan paljon kiekkoa pelailtu niin siinä mielessä oli helppo pikkuskidinä löytää IFK, eli ei tämä ole mikään aikuisiällä tehty valinta että nyt kannatetaan IFK:ta tai PK-35:sta lajista toiseen vaan hommaan on aikanaan kasvettu pikkunappulasta asti. Helppoa ja luonnollista tunnepohjaista kasvamista johonkin yhteisöön ilman minkäänlaisia tehtyjä uusien fanituskohteiden valintoja.

Ja kun kerran olen PK-35:n täysipainoinen kasvatti, minulle ei "yllättäen" HIFK:n futispuolelle ole minkäänlaista fanitussidettä ihan kun ei ole myöskään HJK:n suuntaan, molemmat ovat minulle paikallisvastustajia eri nurkista stadia.

Täysin perseestärevitty ajatus, että IFK:n kiekkofanin tulisi olla myös futispuolen fani.

Siitä päästäänkin otsikonmukaiseen kysymykseen, HIFK on minulle sydämeni kiekkoseura ja tulee aina olemaan. Yksi ylitse muiden eli punainen ja kuninkaallinen Stadin ykkönen. Muiden lajien menestyminen ei juuri kiinnosta, tai no toki esim. futismenestys kiinnostaa kun lajia aktiivisesti seuraa sarjatasolta toiseen, muttei herätä sen kummempia tunteita.
 
Viimeksi muokattu:

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Täysin perseestärevitty ajatus, että IFK:n kiekkofanin tulisi olla myös futispuolen fani.

Tässähän se tuli lyhyesti ja ytimekkäästi. Muutenkin on hassua, että sämpylää jakavat IFK-Ultrat tulevat kertomaan, miten ja mitä fanitetaan.

Itse asiassa siinä ei ole mitään hassua vaan hommahan on aivan perseestä. Juuri tuollaisten vitun TheSirPenan tapaisten apinoiden vuoksi en edes itse jaksa kirjoitella, mitä IFK merkitsee minulle seurana. Sen tiedän kuitenkin, etten ole sen paskempi ihminen, vaikka kannatan futiksen puolelta Klubia, pyyhin teidän säälittävillä laulukirjoillanne persettä ja huudan I-F-K! Taputanpa vähän käsiäkin yhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös