ÄTPPOMK Online 24h – raportoi tänne tönimisistä!

• 332 656
  • 2 492

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Wir fangen an 2

"Oooh Jurgen , Du hast lang wie ein bockwurst ! Ooooh ich komme schon" = " Koettaakaa jätkät pitää ne mailanlavat jäässä yv pelissä ja vetäkää heti reboundit sisään , kun tulee paikka "

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Iso P käyttää pelaajia scoutatessaan jokaisen TJ:n omistamaa Deutch-Finland sanakirjaa. Otteita kyseisestä opuksesta:

Ich habe keine syvyysnäkö. = Olen maalivahti

Ich will 400k€ pro monat, im cash oder ich will nicht spielen = Tulen vaikka puoli ilmaiseksi. Pääasia että pääsen pelaamaan.

Der Doktor sagt das ich muss nicht hengästyä, oder mein herzt brennt = Peruskuntoni kestää n. 30 min / peli pelaamisen vaivatta.

Ich habe ein grosse alcoholproblem = Minulla on tarkka kuti

Mein links knee ist kaput = Lauon vasemmalta

Ich bin ein ringet-spielerin = Olen tappelija/poliisi/enforcer

Ich komme nicht unter rotelinje. Ich bin ein schniper-spieler. = Olen puolustava hyökkääjä

Wo ist meine hachsishpipen? = Minne voin allekirjoittaa?

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ich bin klein = Olen hyvä kiekollisena

Ich bin eines grosses idiot = Haluan tehdä sopimuksen täksi kaudeksi nimenomaan Ilveksen kanssa

Ich bin aus Albanien = voitin ylivoimaisesti maamme liigan pistepörssin

Mein liebstwurst ist unmöghliche gigantish = olen oikeasti koripalloilija

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
ich bin sven hannawald = olen hieman ylipainoinen
ich bin ein rummstein fan = missä ovat seinäjoen tangomarkkinat

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Deutsche Rundfunk ist mein hobby = tykkään tanssia ympyrässä saksalaista teknomusaa

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkujoulut lähestyy!

Enää muutama yö, ja huikeat penailijat kohtaavat sielunveljensä!

Olisiko aika kysellä ketä sinne on tulossa ja ketä ei?
Voisi katsoa, uskaltautuakko vai jäädäkkö viettämään lauantai-iltaansa muussa seurassa.

nimim. varautunut ja varovainen

Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Oh, Tannenbaum! = Ajaaaa!!!!

Lange nicht gesehen = pitkä kiekko

Ich und du, Muellers Ko, Mueller Esel dass bist du = vitun puusilmä

Hast du ein bischen = tarjootko pitkän?

Wer hat meine sauerkraut gegessen oder gefressen = Turpa kiinni ta Rautakanki polttaa sun savusaunan!

Hast du meine neue Strumpfhosen gesehen? = Kai Nurminen on meidän gooni.

Frohe Weinachten = Kuka joi mun viinat?

Kennen Sie Pena? = Onko penaali kadonnut?

Sie muessen sich selber kaata = Kaada itsellesi vaan.

Carlos

Jäsen
Ich bin ein ÄTPPOMKer = Osama bin Laden on ÄTPPOMKin jäsen

Ein volk, ein Reich, ein Pena! = Pena ajaa risalla volkkarilla

Wir haben kein intresse um über das hinta zu konkurrieren = Suomessa on halvemmat tuopit kuin täällä

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Donnerwetter!

Viestin lähetti JHag
Täällähän on jengiä menossa paskaan maahan. Miksi ihmeessä?

Kaksi syytä; a) levittämään pyhän Penailun aatetta ja b) kokeilemaan näitä iskulauseita käytännössä. Eli jos Suomeen kantautuu tammikuussa tai helmikuussa huhuja joiden mukaan joku Suomalainen on haastanut riitaa ja ottanut kunnolla turpiinsa jossain päin Ruhria niin tiedätte kuka on kyseessä.

Nim. Deutschland ist eine schlechte Plätze

Anton

Jäsen
Wo ist meine Kartoffelkoffer?

Entinen loistava saksan sanavarastoni (alunperin yli 30 sanaa) on kutistunut nykyisin kahteen lauseeseen, mutta ne ovatkin sitten tehokkaita. Ammensin oppini deutsch für die oberstufe –oppikirjoista (?) ja siellä seikkaili muuan perhe nimeltään Müller.

Juttuseuraa etsivän teutonin kuin teutonin saa hiljaiseksi sanomalla:
Ich heisse Jürgen und Renate Müller und ich wohne im Kühlschrank. Kirjoitusasu ei liene ihan oikea, mutta tärkeintä onkin sanoma. Sitten saakin baaritiskillä keskittyä rauhassa tärkeimpiin eli ryypiskelyyn ja pallienkyhnyttelyyn.
Jos samainen germaani yrittää vielä illan aikana tulla puhe-etäisyydelle voi hänelle sanoa, ennen kuin hän ehtii mitään aloittaa: Ich habe mit meine Zeitkugel hierher gekommen.
Saksalaiset eivät ole kovin avoimia, mutta osaavat arvostaa maassaan vierailevien Turistmusten avoimuutta. Siksi, jotta vastapuoli ymmärtää, että et ole vihamielinen, hymyile leveästi. Anna poskipaikkojen näkyä, osoituksena että suomalainen sosiaalihuolto ja hammaslääketiede voivat hyvin.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Donnerwetter!

Viestin lähetti Nikke
Eli jos Suomeen kantautuu tammikuussa tai helmikuussa huhuja joiden mukaan joku Suomalainen on haastanut riitaa ja ottanut kunnolla turpiinsa jossain päin Ruhria niin tiedätte kuka on kyseessä.

Klubilainen haastaa aina riitaa, muttei ota turpaansa. Klubilainen ottaa tarvittaessa likaiset temput käyttöön tai turvautuu turvamiehiin. Toki ottanet mukaasi käsivaraston hevosenpäitä?

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Puolityhjällä baaritiskillä oluttaan ryystävä ikä-horst saa taatusti vaahdot väärään weeberiin, kun suomipoika huomauttaa hänelle noin niin kuin ohimennen, että "Lebensraum, bitte!" ja tönäisee kaveria sivummalle. Jos sankarillinen yritys tapahuu Baijerissa, löytyy huomauttajan pää satavarmasti täytettynä muulla aineella, kuin oluella baarin seinältä hevonpäiden, sekä muun sotasaaliin joukosta.

edit: Siellä päin on muutenkin vallalla veikeä tapa täyttää elukoita yhdistellen lintujen ja nisäkkäiden osia toisiinnsa. Esimerkiksi saksalaisella sarvipöllöllä on todella sarvet. Törmäsin tällaiseen "viritykseen" eräässä baarissa Munchenin lähellä. Sarviksi olivat kelvanneet villisian torat.

Ja ennen kuin kukaan irvileuka alkaa kysyä hallusinaatioista tahi ylenmääräisestä ryyppäämisestä ilmoitan olleeni (kohtuullisen) selvin päin otuksen nähdessäni. Tai sitten kamerakin oli juovuksissa ja tallensi piruuttaan harhani.

Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Oloneuvos
Puolityhjällä baaritiskillä oluttaan ryystävä ikä-horst saa taatusti vaahdot väärään weeberiin, kun suomipoika huomauttaa hänelle noin niin kuin ohimennen, että "Lebensraum, bitte!"

Ei perjantai soikoon Oloneuvos, mutta mä putosin tästä ihan täysillä!!! :-) Täytyy pitää mielessä... piru sentään.. :-)

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Re: Pikkujoulut lähestyy!

Viestin lähetti bisnesman
Enää muutama yö, ja huikeat penailijat kohtaavat sielunveljensä!

Olisiko aika kysellä ketä sinne on tulossa ja ketä ei?
Voisi katsoa, uskaltautuakko vai jäädäkkö viettämään lauantai-iltaansa muussa seurassa.

nimim. varautunut ja varovainen

Tämä penailija on aikeissa ilmaantua paikalle johonkin aikaan lauantaita. Mihinkähän aikaan muut penailijat ovat suuntaamassa "viiksensä" Sports Academyyn?

bisnesman, tosi Penailija uskaltaa tulla kaikissa tapauksissa paikalle!

vlad#16.

edit: Toiveeni olisi, että ainakin muutama kovan luokan Penailija saapuu paikalle, miksei vaikkapa The Pentti itse.

Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Pikkujoulut lähestyy!

Viestin lähetti vlad
Tämä penailija on aikeissa ilmaantua paikalle johonkin aikaan lauantaita. Mihinkähän aikaan muut penailijat ovat suuntaamassa "viiksensä" Sports Academyyn?

bisnesman, tosi Penailija uskaltaa tulla kaikissa tapauksissa paikalle!

vlad#16.

edit: Toiveeni olisi, että ainakin muutama kovan luokan Penailija saapuu paikalle, miksei vaikkapa The Pentti itse.

Noniin, ensimmäinen rohkea ilmottautui!
Lisää?
Tottakai, paikalle Ape, Pena, Jore, Nielikäinen ja kumppanit. Lauletaan sitten yhdessä karaokemixejä ;)

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Re: Re: Donnerwetter!

Viestin lähetti Senior
Klubilainen haastaa aina riitaa, muttei ota turpaansa. Klubilainen ottaa tarvittaessa likaiset temput käyttöön tai turvautuu turvamiehiin. Toki ottanet mukaasi käsivaraston hevosenpäitä?

Nou hätä. Carlos siunasi hevosenpäähankkeeni ja lupasi toimittaa minulle hevosenpäitä mihin tahansa Saksaan 9 tunnissa. Ja olen vielä suht lännessä joten hevosenpäät järjestynevät pikapikaa.

Viestin lähetti vlad

Tämä penailija saattaa tulla pistäytymään yllätysvierailulle. Riippuu siitä miten glögi eikun grappa on alkuillasta maistunut. Yhtään kerhon jäsentä en muistaakseni tunne mutta eiköhän klubilaiset erotu. Pääsisi hieman paikkaamaan mentystä kun tuo JA-risteily jäi väliin....

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Donnerwetter!

Viestin lähetti Senior

Ja satavarma tapa saada fragiksen pystyyn on etsiä ravintolasta (bierstube =räkälä) vanhemman ikäluokan nahkahousu. Sytytä stidi kaverin edessä ja sano kovalla ja uhmaavalla äänellä
- ROVANIEMI!!

Muista, raportoi tänne kaikki "saavutuksesi" ja "otteluraporttisi", jotta tiedämme saadaanko edes yksi Ober- Fuehrer - ÄTPPOMK-jäsenen.

Zum Wohl! (Varokaa heikkoja jäitä)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
No toki Sportsiin wie ain Wolf = sutena!

Eikös me kaikki olla siellä jossain vaiheessa iltaa... Kokoontumisajot vaikka 19-21, oisko mitään, häh?

Wer wie was = Kuka mitä häh?

K

kangaroo

Olisi varmaan aika passeli tuo alkuilta noin yleiseksi tapaamisajaksi, jos jostain syystä aikaisemmin niin yv:t peliin ?

Nyt paljastan tyhmyyteni viimeistään: saako Sportsista grappaa ?

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Hesari tänään:

Vatsatautiin sairastuneita tuhansittain ympäri maata

Nyt olis Grapalla käyttöä. Lainatakseni erään kirjoittajan allekirjoitusta: Grappa avaa röörit

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Italian...

...edustustonkin on tarkoitus vierailla ko häppeningissä ja ampua alas kylmästi nämä palstalla esiintyvät panettelut grapan suhteen! Ei TV-shopmaisilla myyntipuheilla vaan ihan aidoilla maistiaisilla...

Mikä sitten lienee ravitsemusliikkeen kanta oman pullon kallisteluun... Jos jollain kerholaisella on suhteita, ja tottakai on, niin voisi sopia asiasta henkilökunnan kanssa jo etukäteen!

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Niin, JHagin kanssa grappa-asiasta puhuttiin, mutta onko ehtinyt asiaa ollenkaan hoitaa, on toinen homma.

18.10-19.05 tulee Suomen pelistä kooste, joten ehkä sen jälkeen voisi Sporttiin raahautua.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Italian...

Viestin lähetti Risa

Mikä sitten lienee ravitsemusliikkeen kanta oman pullon kallisteluun... Jos jollain kerholaisella on suhteita, ja tottakai on, niin voisi sopia asiasta henkilökunnan kanssa jo etukäteen!
Juu. Ja mä tuon oman pulloni (60% kossua) kans!
Eipä tartte sit tuhlata vähiä rahoja ravitsemusliikkeen ökyhintaisiin tuotteisiin...

Vai vetäisenkö sen lekan jo ennen kemuja? ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy