Minua on tönitty
Kun aikanaan liityin tähän kerhoon, niin olin ensimmäinen klubin Jokeri-jäsen. Tästä syystä - täysin aiheesta - minulle luvattiin jonkinlainen erikoispalkinto/tunnustus. Mitään ei ole kuulunut, vaikka olen kaksin käsin haravoinut informaatiovirtaa ja käräytellyt tönijöitä, lähettänyt heille vieläpä kaiken aikaa paskamaisia yksityisviestejä ja koittanut välillä puristaa sormiani nyrkkiinkin. (pannaanko peukalo nyrkissä kämmenen sisään, vai ulos?)
Urheasti olen välttänyt naisellisia avokämmenlyöntejä ja munille potkimisia. Ketään en ole repinyt hiuksista, enkä ole purrut käsivarteen. En ole rääpinyt, enkä nipistellyt.
Sitä vastoin olen juonut saksalaista, tislattua viiniä. Olen silittänyt paitani. En ole juonut Koffia, mutta olen säännöllisesti ostanut sitä. Tukkaanikin olen kasvattanut.
Minä - Oulussa asuva Jokeri-fani - olen tehnyt kaiken tämän ja tällä kerholla on varaa jättää lupauksensa lunastamatta. Onko tällä kerholla muutenkaan enää selkärankaa? Minun lähtökohtani on, että EI tarkoittaa EI ja Penttiä EI tönitä. Ei missään muodossa, ei suoraan, eikä kieroon. Ei näkyvästi, ei rivien välissä. Minun toleranssini on nolla.
Monilla se ei ole. Olemmeko ajautumassa tilanteeseen, jossa on aika perustaa uusi ja ehyempi - ennenkaikkea vastuullisempi ja varteenotettavampi järjestö, jolla todella on halua ja munaa puolustaa Penttiä?
Vai onko nykyjohto valmis terästämään otettaan, kantamaan vastuunsa, innostamaan muita ja pitämään lupauksensa? Odotan vastausta.