Olin itse Ahmojen puolelta järjestämässä Tukosen vierailua Ässiin. Ässät hausi Laten näytille ja hän harjoittelikin liigajoukkueen kanssa muutaman päivän. Hän pelasi sen jälkeen A- junnujen mukana Turussa ja teki joukkueen ainoan maalin ja pelasi hyvin. Lauri ei kuitenkaan vielä halunnut lähteä kotipuolesta ja päätyi vasta myöhemmin Bluesiin liigasopimuksella. Ässät tarjosi hänelle hyvän mahdollisuuden, muttei käsittääkseni antanut varusteita. Ahmojen tiedon mukaan kukaan ei varsinaisesti ollut puhunut vielä siirrosta vaan kokeilusta.
Itse keskustelin Tukosen agentin kanssa ja sovimme siirtymisen Poriin. Kyse ei ollut Ässien halusta vaan A-nuorten päävalmentaja Läntisen halusta, jonka apuna etsin pelaajia nimenomaan A-nuoriin. Erään A-nuorten pelaajan avulla saimme tiedon Tukosen mielenkiinnosta ja asiat sovittiin Pullisen kanssa loppuu. Kun Tukonen saapui Poriin Toivola innoistui tietysti asiasta. Ehkä olisi ollut Tukoselle parempi paikka peliajan suhteen kuin Blues, vrt. Kuusela.
Ja Tukonen antoi kyllä ihan ymmärtää, että pelaa loppukauden Porissa, huoltaja mm. kyseli hanskojen perään kun Tukonen pelasi Ässien hanskoilla Bluesin paidassa Isomäessä. Ei jäänyt kovin asiallinen kuva herrasta.