Ässien tunnusmusiikkeja – nostalgiset ja uudet

  • 16 868
  • 67

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Minä en lähtisi vaihtamaan sisääntulobiisiä. Touch and Go on jo niin pitkään ollut osa Isomäen illan ottelutapahtumaa, että se alkaa ikään kuin kuulumaan seuraidentiteettiin. Ei se nyt yhtä pyhä asia ole kuin Pata-logo tai seuran värit, mutta aika vahvasti se yhdistyy mielikuvissa Ässiin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tykkäsin muuten pari kautta sitten kun oli urkuri pelissä, semmosia sais musta olla lisää. Silloin tällöin jossain Lukko tai HIFK peleissä lisämausteena toimisi oikein hyvin.
Tuossa kun olin San Josen matsissa vajaa kuukausi sitten niin menin sitten pelin jälkeen hallin liki johonkin baariin ja siellä oli hallin urkuri vetämässä keikkaa joukkueen faneille. Jotain jenkkimusaa se siellä soitti ja lauloi mukana. Tuolla tietysti on sama urkuri joka matsissa, mutta aika hauska assosiaatio kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rummut kuulostavat myös hallin kaiuttimissa säkenöiviltä ja voimakkailta, mistä nautin suuresti.
Isomäen äänentoiston bassoefektit ovat järkyttävän huonoja, musiikkia soitetaan kovalla, vaikka väkeä ei olisi hallissa niin paljoa.
Homman voisi ratkaista betoniportaiden poistolla, akustiikka voittaisi.
 

PataPaita67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No jos ei muuten, niin tuon käsittämättömän (oma mielipide) "Powerplay" rallatuksen tuosta ylivoimasta saisi vaihtaa. Yleensä Ässistä pitäisi tulla mieleen se joukkue, joka saa vastustajat tutisemaan. Lisäksi tuo yv tunnari on niin kliseinen kuin kliseinen vain voi olla.

Omat ehdotukset. (Ensin bändi/artisti, sitten teos.)

- Ottawan - Hands up.
- Airbourne - Live It Up
- Apollo 440 - Stop The Rock
- Nick Waterhouse, Ofenbach - Katchi

Linkit:

Hands up : Hands Up

Live It Up : Live It Up

Stop The Rock : Stop The Rock

Katchi : Katchi - Ofenbach vs. Nick Waterhouse
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Muistaako ketään sitä yhtä peliä jossa oli joku livebändi joka soitti pelikatkojen musat? Oli hauska lisä peliin ja voisi uudestaan kokeilla.
 

Patalogo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät #90 #96
Jaa-a kyllähän "Touch and Go" vahvasti linkittyy Ässiin ja tietysti fiiliksen nostatukseen joukkueen luistellessa jäälle. Voisin ehkä nykyään kuvitella myös jonkin muun kappaleen jäälletulo-biisinä. Joku jo ehdottikin Enter Sandman, voisi kyllä olla toimiva kipale. Van Halen on myös mainittu aiemmin. Omasta mielestä juuri Van Halenilla olisi parikin maukasta sisääntulobiisiä: 1. MEAN STREET 2. I AM THE ONE 3. HOT FOR TEACHER. Mutta en tiedä vielä, olisinko valmis sittenkään luopumaan Touch n Go:sta (;
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ottawan - Hands up.

Tuo on Ilveksen vanha maalibiisi. Muuten kyllä ihan kiva kappale.

Touch and Go:lla on niin pitkät perinteet, etten haluaisi sitä vaihdettavan. Tuotahan soitettiin hallissa jo divarikaudella. Muistan kun vedin sen C-kasetille Radio Porista jonkun matsin (olisko ollut KarhuKissat-Ässät) erätauolla, juontajan spiikatessa että "toivottavasti nämä sävelet auttavat Ässät voittoon".
 

PataPaita67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuo on Ilveksen vanha maalibiisi. Muuten kyllä ihan kiva kappale.

Touch and Go:lla on niin pitkät perinteet, etten haluaisi sitä vaihdettavan. Tuotahan soitettiin hallissa jo divarikaudella. Muistan kun vedin sen C-kasetille Radio Porista jonkun matsin (olisko ollut KarhuKissat-Ässät) erätauolla, juontajan spiikatessa että "toivottavasti nämä sävelet auttavat Ässät voittoon".
Jaa a. Puhuin kyllä YV sambasta.
 

Hufsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Tietääkö joku selitystä miksi Tarkka-a:n loistava "Seisomakatsomo" ei soi enemmän Porin ottelutapahtumissa? Tuossa on musiikillisestikin palikat kohdallaan niin voi tällainen turkulainenkin kuunnella.

Linkki youtubeen: Tarkka-a - Seisomakatsomo
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
@Jurvanen tuu ny itte selittämään.

En mä tiedä. Mun karisma? Tai sitten mä oon vaan musiikillinen palikka.
En vastaa ottelutapahtumien musiikista, joten sillee en tiedä. Ei siellä taida räppi muutenkaan kauheasti soida. Ehkä pitävät enemmän oikeasta musiikista?

Kerran on video kuulemma pyöräytetty screenillä (tienasin 0e), ja kerran se on vedetty livenä Ässien juhlakonsertissa (maksettiin muuten 0e) ja kerran kysyttiin, että tulenko vetämään jollain erätauolla tuon biisin halliin (palkkana 0e), mutta sitten se kaatui johonkin. Että en mä ihan sivussa ole ollut, hei.
Mutta kyllä mä lipuista maksoin tuohon peliin, missä video on kuvattu, että ei tässä ihan paskaa bisnestä pyöritetä <3
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kato, @Jurvanen on alkanut ymmärtää musiikkibisneksen periaatteet. Onneks sitä itte käy töissä että on varaa keikkailuun ja musahommiin.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Onneks sitä itte käy töissä että on varaa keikkailuun ja musahommiin.

Kyllä mulla on varaa maksaa itselleni keikkapaikkoja, hei <3 mäkin oon töissä ja kaikkea. Että ihan suotta sä pädet - mäkin oon yksi niistä noin kymmenestä porilaisesta kendofanista, jolla on työpaikka.

Ihan, että jotenkin nivoan tämän nyt takaisin aiheeseen, niin tämä KISS'n Crazy Nights (Youtubeen linkki) on kyllä legenda. Kaveri just kyseli, että: "Mikä se hallin biisi oli, missä lauletaan pöötsi, pöötsi pöötsi, pöötsi pöö?"

Urkuri (Jussi "Jussi" Reunamäki) oli kyllä mahtava lisä ottelutapahtumiin ja livebänditkin olisivat toki kivoja, mutta kyllähän nuo aina maksaa ylimääräistä (eipä Jullekaan silti ilmainen taida olla...). Että sikäli pitäisi myydä taas neljä tankillista silkkaa vaahtoa, että tuonne saisi lisää ohjelmaa.

Ja on vieläkin pakko sanoa, että tuo ranteetauki-Isomäen Legenda on kyllä tosi jännä biisi esittelybiisiksi. Kun mua ainakin alkaa masentaa sitä kuunnellessa jo ennen sitä "wooo-oo-oo"-kohtaa. Sen jälkeen olo onkin kuin laskuhumalaisella. No, kai se on sitä erilaista uskollista veljeyttä (mitä ikinä se sitten onkaan).
Ja muuten - vastustan viimeiseen asti adjektiivia "nöyrä", joka on jostain syystä pesiytynyt biiseihin porilaisten luonteenkuvauksena. Ollaanko me? Mun mielestä me ei olla.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muutama kannatuslaulu vuodelta 1978:
Suurimpana tietysti Visan ja Harrin "hyvä ässät" jota soitetaan edelleen joskus Isomäessä. Tykkään.
Visa & Harri - Hyvä Ässät ( 1978 )

Epävirallisia on ainakin
Jonkin tyttöjoukon levyttämä "ässäläisten jenkka" olisko samaa joukkoa, joka hallilla huuteli "Ä'ässät klap-klap-klap"?
Niina, Anne, Merja, Heidi ja Anne - Ässäläisten jenkka 1978

Sitten Purema yhtyeen laulu, jota ei julkaistu, soi kyllä pariin otteeseen radiossa, koko laulua ei ole saatavilla, mutta pätkä radiolähetyksestä löytyy
PUREMA - ÄSSÄT, ÄSSÄT SOTAHUUTO SOIMAAN! (julkaisematon kannatusbiisi 1978)
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Joka kausi tulee muutaman kerran Porissa käytyä Ässien pelissä ja minusta nuo musiikit mitä soitetaan on toimivia ja tuo joka kausi mukavan tunteen, kuinka taas ollaan Isomäessä :)

Isomäen legenda on kyllä vähän "korni" biisi eikä nyt minusta mikään musiikillinen helmi, mutta sopii kuitenkin erittäin hyvin joukkueen esittelyvideon yhteyteen missä myös hyvin on usein kuvia Porista. Tosin tällä kaudella taisi puolet ukoista vaihtua ketä siinä kauden alla oli...Tästä legenda biisistä tietysti erityisen tekee vielä se, että eikös se tehty mestaruuskauden 2012-13 alla ikään kuin sopivasti. Jos olisi tehty tälle kaudelle, silloin voisi jäädä aika nopeasti mappi ööhön...

Touch and go kyllä kuuluu Ässien matsin alkuun siinä missä harmaat kerrostalot Porkkaan :) Eli sitä ei pidä vaihdettaman. Sen sijaan AC/DC:n "kellojen" tilalle itse vaihtaisin jo edellä mainittuun Kiss yhtyeen renkutuksen Crazy Nights. Voisi se minun puolesta vaihtaa vaikka maalilauluksikin.

Ei Patasydän silti huono maalibiisinä ole ja onhan sekin tietynlainen ilmiö. Sanat ja melodia on kyllä jotenkin porilaiset, vaikkei sinänsä biisinä mikään huippu ole. Ja vaikka Europen Final Countdown on biisinä parempi ja kyllä ollut Lukolta hyvä valinta aikoinaan maalilauluksi, niin silti Patasydämen sävelet miellyttävät sattuneesta syystä enemmän kuin tuo Ruotsin poikain kipale Äijänsuolla :)
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tässä kun päässäni ynnäilen, niin eikös se ole mennyt niin, että kun 2000-luvulla on saatu uusi kannustusbiisi, on joukkuekin ollut finaaleissa?

Mielestäni "Patasydän" tuli maalilauluksi kaudelle 05-06 ja finaaleissa oltiin. "Isomäen legenda" taasen tuli kaudelle 12-13 ja kaikkihan tietää mitä silloin tapahtui.

Lyhyellä matikalla siis lasken että seuraava kannatusbiisi julkaistaan tulevalle kaudelle ja näin ollen ensi keväänä Porissa pelataan finaaleja :)
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yksi fakta vielä, täytyy odottaa 1-3 vuotta laulun julkistamisen jälkeen. Sitten vasta saadaan tuloksia, mutta eikös tämä olekin sitä pitkäjänteisyyttä? :D
 

Mikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool
Oman muistikuvani mukaan, laitan tähän Ässien maalilauluja 90 -luvun alkupuolelta alkaen, jolloin oma taival navetassa on saanut alkunsa.
En tule väittämään, että vuosiluvut/biisit ovat täysin synkassa keskenään, mutta aika lähellä totuutta kuitenkin ollaan.
Muut asiasta kiinnostuneet/paremmin muistavat kommentoikoot, jos muistikuvia löytyy.

Hyviä muisteloita :)

kausi/kaudet
90-92
Bill Haley & His Comets - Rock Around The Clock
Bill Haley & His Comets - Rock Around The Clock (1955) HD

92-94
Na Na Na Na Hey Hey-ey Goodbye
Na Na Na Na Hey Hey-ey Goodbye

94-95
Bonanza - Intro
Bonanza - Intro [HQ]

95-96
James Brown - Living in America
James Brown - Living in America (Official Video)

96-98
Irwin Goodman - Poing poing poing
Irwin Goodman - Poing poing poing

98-01
ZZ Top - Gimme All Your Lovin'
ZZ Top - Gimme All Your Lovin' (OFFICIAL MUSIC VIDEO)

01-04
James Brown - I Feel Good
James Brown - I Feel Good

Linkit vievät Youtubeen mainitun artistin mainittuun kappaleeseen.

Niin ja Touch An Go on pyhä. Sitä ei tarvitse alkaa muuttamaan. Muistan itsekin Let me entertain You ja Welcome to the jungle (toki hyvä biisi, ei siinä mitään) soineen sisääntulossa, mutta tässä tapauksessa paluu vanhaan oli oikea ratkaisu mielestäni.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vakituista vastustajan jäähymusiikkia ei taida olla? Tai no se Porin energia mainos, mutta se alkaa myöhään.
Kaipaisin sellaista rallatusta, joka saa yleisön naurunsekaiseen taputukseen ja ulvontaan.
Martti Servolta löytyy ainakin pari ihan hauskaa rallatusta.
 

Eetu

Jäsen
Martti Servo oli joskus vastustajan jäähylauluna. Samoin "äidin pikkupoika". Joku muukin vastaava hömppäily, mutten nyt saa päähäni mikä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kalteritango soi, eli pätkä Popedan Kuinka kummassa voikin käydä näin.

Onkohan Hit the road Jack ollut koskaan Porissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös