Ässien tunnusmusiikkeja – nostalgiset ja uudet

  • 16 900
  • 67
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kesäisin on mukava lukea muutakin kuin mutuketjujen spekulaatioita.
Tähän ketjuun keskustelua ässien uusista ja vanhoista tunnusmusiikeista.
Tunnusmusiikilla tarkoitan esimerkiksi maalin jälkeistä musiikkia, tai pitkäaikaista sisääntulomusiikkia, sellaista veisua mikä on vakituinen, ja tuo mieleen Ässät.
Myös erilaisiset kannustusbiisit lasketaan.

Vaikka en itseä miksikään musiikki-ihmiseksi voi kutsua, tällä saralla aihe kiinostaa.
Esimerkiksi olen tehnyt listausta ässien maalilauluista divarikaudesta eteenpäin, joka on viittä ville valmis.

Yksi syy miksi avasin tämän, että haluaisin tietää mistä saisi kuuneltavaksi kannustusbiisin nimeltä "ässät, maaleja"
Wikipedian tietojen mukaan on vuonna 1990 julkaistu kannatuslaulu, jonka esitti Iku Tukiainen, ja sävellyksen tehnyt Jussi Laine.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Itselle tulee päälimmäisinä mieleen NVM:n Patasydän ja tietty Emerson Lake & Powell'in Touch and Go. Muut biisit jääneet vähän vähemmälle huomiolle. Isomäen Legenda on jokseenkin hirveä tuotos, vaikka varmaan uppoaa amisteineihin.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Parhaat valinnat ovat Irwinin Poing, Poing, Poing "junatuuletuksineen" maalibiisinä ja Robbie Williamsin Let Me Entertain You pelottelemassa vastustajaa jäälletulon aikana.

Onko muuten tuota NVM:n Ässät Taistelee - kappaletta soitettu hallissa juurikaan?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin se Ässät taistelee:
Joskus joulukuussa 2017 voisin vannoa että jatkoajalla laitettiin soimaan. Muuten on laulu tainnut jäädä aika vähälle huomiolle ja käytölle, mutta olihan patasydänkin pitkään pimennossa, kunnes vuonna 2006 tämä laulu nousi, joukkueen asenteen mukaisesti, silloinhan voittoon asti taisteltiin, periksi ei annettu milloinkaan .

Sitten vielä täytyy kysyä, kun tuo angelfire väittää, että maalilauluna olisi ollut Kiss Him Goodbye
Niin mitkä kaudet oli käytössä?
Oli selvästi ennen kautta 96-97 koska tuolloin oli tuo Poing Poing Poing. Ja Tämän lähetyksen (lokakuinen Ilves matsi kaudelta 93-94) (linkki: Ässät - Ilves 10.10.1993)
Perusteella ei ollut vielä tuolloin käytössä. Eli on otettu käyttöön todennäköisesti kaudella 94-95. Ja mahdollisesti jatkunut vielä seuraavalla kaudella.
Joku joka on tuohon aikaan matseissa käynyt voinee kertoa tarkemmin?
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelicansilla oli myös divariaikoina maalilauluna Poing, poing,poing. Olisiko ollut jopa samoina vuosina kun Ässillä, satavarma en ole, mutta veikkaan näin olleen. Sinänsä jännä, että oli samat maalilaulut vaikka eri sarjoissa pelattiinkin. Lieneekö muita vastaavaisuuksia ollut muilla joukkueilla?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Olikos toi Pelsujen nykyinen maalilaulu Brian Adams - we’re gonna win tms. nimeltään? Voisin olla satavarma, että vuostuhanteen vaihteessa tuo oli jossain vaiheessa Ässien maalibiisi.

Voi tosin olla vain kauden kokeilu ja tultiin samaan lopputulokseen kuin minä, että kyseinen jenkkimäinen esiteinin nänännää-lällättely siitä et ”ollaan parhaita ja vitsinpimpurat me voitetaan teijät!” on aina nolo. Englannin kielinen versio jypin lällättely-biisistä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muistaako kukaan, mikä sisääntulobiisi oli kaudella 97-98? Tuo oli muistaakseni ensimmäinen kausi, kun Touch and Go oli heitetty romukoppaan. Minua on jäänyt vaivaamaan asia.

Tuo sivusto ei tarjoa mitään vastausta tähän kysymykseen. Touch And Go:sta luovuttiin ensimmäisen kerran jo 90-luvun lopulla.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi syy miksi avasin tämän, että haluaisin tietää mistä saisi kuuneltavaksi kannustusbiisin nimeltä "ässät, maaleja"

En edes muista minkälainen kappale tuo on, mutta sinkun B-puolella oleva "Ässät tässä" oli ainakin youtubessa joskus. Nyt ei tunnu löytyvän. Sitä soitettiin jäähallissa mun mielestä jo sillä kaudella kun pudottiin divariin. Samoin siitä tuli Radio Porin mainoksissa putoamiskaudella se lyhyt kohta missä lauletaan "Porin Ässät on voiton tiellä". Sinkku on discogsin mukaan julkaistu vasta 1990, mutta biisi varmaan ollut jossain olemassa jo aiemmin.

Visa & Harri - Hyvä Ässät tietenkin mainittava myös tässä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En edes muista minkälainen kappale tuo on, mutta sinkun B-puolella oleva "Ässät tässä" oli ainakin youtubessa joskus. Nyt ei tunnu löytyvän. Sitä soitettiin jäähallissa mun mielestä jo sillä kaudella kun pudottiin divariin. Samoin siitä tuli Radio Porin mainoksissa putoamiskaudella se lyhyt kohta missä lauletaan "Porin Ässät on voiton tiellä".
"Porin Ässät on voitin tiellä" löytyy muuten tästä:
(Matti T. Tuominen- " Porin Ässät on voiton tiellä " ( 198? ))
videon tiedoissa lukee esittäjän olevan Matti Tuominen, lataajalla nähtävästi on taustatietoja asiasta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Porin Ässät on voitin tiellä" löytyy muuten tästä:
(Matti T. Tuominen- " Porin Ässät on voiton tiellä " ( 198? ))
videon tiedoissa lukee esittäjän olevan Matti Tuominen, lataajalla nähtävästi on taustatietoja asiasta.

No jopas jotain! Kiitos tuosta. Mä olen pitkään elänyt siinä uskossa, että Iku Tukiaisella olisi jotain tekemistä tuon biisin kanssa, mutta ei nähtävästi ole.

Ja näin ollen tämän sinkun biisit ovatkin molemmat jotain ihan muita (linkki Discogsiin).
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Muistaako kukaan, mikä sisääntulobiisi oli kaudella 97-98? Tuo oli muistaakseni ensimmäinen kausi, kun Touch and Go oli heitetty romukoppaan. Minua on jäänyt vaivaamaan asia.

Tuo sivusto ei tarjoa mitään vastausta tähän kysymykseen. Touch And Go:sta luovuttiin ensimmäisen kerran jo 90-luvun lopulla.

Oliko tuo sitä aikaa kun Tipi Salonen kurvasi ekana jäälle Robbie Williamsin soidessa taustalla:D ..elikäs: -let me entertain you
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Muistaako kukaan, mikä sisääntulobiisi oli kaudella 97-98? Tuo oli muistaakseni ensimmäinen kausi, kun Touch and Go oli heitetty romukoppaan. Minua on jäänyt vaivaamaan asia.
Tuon videon (HIFK Kooste 1996-98) lopussa (alkaa kohdasta 54:23) on raportti tuon kauden playof ottelusta On Porissa, ja ainakin minusta kuulostaa, että T&G soisi sisääntulossa.
 

PataPaita67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No tuota. Kyllä itse alan pikkuhiljaa väsyä tuohon Emerson and Lake Palmereiden "Touch and Go" anthemiin. Kelpaisihan jonkinlainen uusi sisääntulo musiikki (ainakin minulle). Vaikka Children of Bodomin "Living Dead Beat" (vai oliko Ilveksen käytössä?). Ja Metallican "Enter Sandman" taitaisi myös sopia sisääntuloon. Ehdotuksia, kenelläkään, haloo?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No tuota. Kyllä itse alan pikkuhiljaa väsyä tuohon Emerson and Lake Palmereiden "Touch and Go" anthemiin. Kelpaisihan jonkinlainen uusi sisääntulo musiikki (ainakin minulle). Vaikka Children of Bodomin "Living Dead Beat" (vai oliko Ilveksen käytössä?). Ja Metallican "Enter Sandman" taitaisi myös sopia sisääntuloon. Ehdotuksia, kenelläkään, haloo?
Touch and Go on ainoa toimiva vaihtoehto, on yksi eniten Ässiin rinnastettavista biiseistä, eli on brändimme mukaisesti tunnettu, kaikki tietää "toi on Ässie sisääntulobiisi" toista se on vaikka JYP-illä joka vaihtaa musiikkejaan joka toinen vuosi . En osaisi kuvitellakaan lauantain Lukko peliä ilman T&G :tai, phyi!
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ace of Spades sopisi Ässille mutta on ehkä vähän liian rankkaa karjuntaa perheen pienimmille katsojille.
Olen samaa mieltä. Jos Touch & Go joskus jostain käsittämättömästä syystä päätetään hyllyttää, on Ace of Spades ylivoimainen vaihtoehto seuraajaksi.

Ja mustana hevosena lisään kilpailuun jo joskus ennemminkin ehdottamani Van Halenin Running with the Devilin. Toisaalta kokeilla voisi myös hieman pehmeämpää lähestymistapaa asiaan ja valita sisääntulobiisiksi esimerkiksi Cannibal Corpsen Fucked with a Knifen tai vaikka saman orkesterin esittämän kappaleen I will kill you :)
 

Patalappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen samaa mieltä. Jos Touch & Go joskus jostain käsittämättömästä syystä päätetään hyllyttää, on Ace of Spades ylivoimainen vaihtoehto seuraajaksi.

Ja mustana hevosena lisään kilpailuun jo joskus ennemminkin ehdottamani Van Halenin Running with the Devilin. Toisaalta kokeilla voisi myös hieman pehmeämpää lähestymistapaa asiaan ja valita sisääntulobiisiksi esimerkiksi Cannibal Corpsen Fucked with a Knifen tai vaikka saman orkesterin esittämän kappaleen I will kill you :)

Aijai, Fucked with a knife on oikein fantastinen kappale :)

Omasta mielestäni nykyinen Hells Bells + Touch & Go matsien alussa on varsin toimiva kuvio. Tää on mulle osastoa "jos ei rikki - älä korjaa". Patasydän taas on maailman ankein rallatus, mutta menkööt paikallisvärin nimissä. Toisen solistin kuoltua on entistä epätodennäköisempää, että sitäkään koskaan vaihdettaisiin.

Tykkäsin muuten pari kautta sitten kun oli urkuri pelissä, semmosia sais musta olla lisää. Silloin tällöin jossain Lukko tai HIFK peleissä lisämausteena toimisi oikein hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös