Minä kyllä väitän, että Ässät ei ole tarjoamassa ainakaan tässä vaiheessa palkan alennuksia. Väitän myös, että palkat ovat maksussa tällä hetkellä. En perustele, enkä puhu lähteistä mitään, näin se vain on. Tai sitten ei. Aika näyttää mikä on totuus, siihen asti kukin uskokoon mitä haluaa.
Torstai: motiivi voisi olla vaikka se, että tuo kaksi milliä kerätään tavalla tai toisella, vaikka sitten herrojen omista taskuista. Motiivi voisi olla myös se, että he ihan vilpittömästi haluavat pelastaa Ässät, vaikka sitten omiakin rahoja kuluisi. En silti väitä, enkä välttämättä täysin edes usko, että he näin tulisivat tekemään.
Lähinnä kai nuo mahdolliset motiivit löytyvät tunnepuolelta, eihän toki voi sanoa, että Ässiin sijoittamisessa olisi järkeä. Minä sijoittaisin jos minulla olisi ylimääräistä. Toisaalta helppoa sanoa sijoittavansa kun ei ole mitä sijoittaa, voi hyvin olla, että itsekin ajattelisin asioita hieman toiselta kantilta jos konkreettisesti olisin tilanteessa, jossa pitäisi päättää sijoittaako Ässiin vaiko ei.
EDIT: jos suhteellisen onnistuneita palkkojen pudotuksia mietitään, niin Ilveksessä asiat hoituivat varsin hyvin. Lähtijöitä ei tainnut olla kuin Marois ja joukkueen urheilullinen menestyskään ei palkka-alen takia romahtanut. J.Härkälä taisi muuten juuri silloin vaikuttaa Ilveksen organisaatiossa...minun on silti vaikea uskoa, että Ässissä moinen palkkatempaus onnistui yhtä hyvin. No, sama se, Ässät ei tee tuollaista tempausta.