Mainos

Ässien talous

  • 1 614 005
  • 7 186

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Organisaation on pakko päästä tästä kyläseuratason puuhastelusta eroon, mikäli halutaan seuran statusta hilata ylöspäin. Tämä olisi aivan otollinen hetki rahastaa sellaisiltakin, jotka saivat tämän kevään aikana sysäyksen kannattaa Ässiä. Ässien tie mestaruuteen oli poikkeuksellinen, joten uusia faneja on varmasti tullut seuralle myös Porin ulkopuolella.
 

Tuamas

Jäsen
Onhan tämä nyt markkinoinnillisesti taas klassinen esimerkki siitä kuinka tällaisessa tilanteessa ei missään nimessä, koskaan, tule toimia.

Ässien julkifanina on media-alan ammattilainen joka käy uskollisesti katsomassa pelejä ja ilmoittaa että haluaisi juontaa torijuhlan.
Mitä tekee Ässät?
Pistää jonkun markkinointijampan seuran sisältä juontamaan.

Ässien julkifanina on tuotteistamisen Suomen kärkinimi, joka on alalla maailmanlaajuisestikin kova tekijä.
Mitä tekee Ässät?
Ei vittu mitään.

Ässät voittaa mestaruuden ja fanimyynti räjähtää käsiin.
Mitä tekee Ässät?
Sulkee nettikaupan ja iso osa kivijalkamyymälöistäkin myy ei-oota, vaikka juuri on lehdessä brassailtu painofirman toimesta sillä että mestaruuspaitoja saadaan tehtyä tuhansia yössä.

Kovin kiima on jo mennyt ja isoimmat mokat on jo valitettavasti tehty, toivottavasti näistä opitaan mahdollisimman nopeasti ja homma lähtee oikeasti rullaamaan.

Ässien organisaatio huutaa markkinoinnillista osaamista, sitä on nyt tähän väliin oikeasti hankittava joko sitten konsulttiapuna tai palkkaamalla riittävän pätevä jannu vetämään ja visioimaan. Nyt on se sauma nousta taas pykälää suuremmaksi seuraksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juuri tässä kohtaa on nyt iso ajatusvirhe. Totta on se, että Porissa se noin 3000 katsojaa, jotka vääntäytyvät hallille ja luultavasti ostavat myös Ässien fanituotteita joka tapauksessa. Totta on myös se, että tämän ryhmän ja perusyhteistyökumppaneiden panostus riittää nostamaan Ässien pelaajabudjetin sijalle yhdeksän ja tämä vieläpä vuonna, jolloin on satsattu normaalia enemmän.

Minä nyt lähinnä tarkoitin sitä että Ässät on nyt pelkästään Porissa huomattavasti isompi juttu nyt kuin vaikka puoli vuotta sitten ja tämä uskoakseni kestää sen vaikka nettimyynti olisi hetken kiinni. Jo ennen mestaruuden varmistumista sk:ssa kirjoitettiin että fanituotemyynnissä on tulossa 50 prosentin kasvu normikauteen ja luultavasti kasvua on tulossa mestaruuden myötä vain lisää. Tätä taustaa vasten pidin vähän hupaisena tuota että "iso prosentti ostajista ei palaa kun Ässät ei ole enää valtakunnan ykkösuutinen".

Periaatteen tasolla toki samaa mieltä ja sen tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin että Ässien pitää päästä pois tuosta pikkuseuran meiningistä jossa työtä tehdään liian pienellä organisaatiolla ja joka käänteessä säästetään.
 

Tuamas

Jäsen
Minä nyt lähinnä tarkoitin sitä että Ässät on nyt pelkästään Porissa huomattavasti isompi juttu nyt kuin vaikka puoli vuotta sitten ja tämä uskoakseni kestää sen vaikka nettimyynti olisi hetken kiinni. Jo ennen mestaruuden varmistumista sk:ssa kirjoitettiin että fanituotemyynnissä on tulossa 50 prosentin kasvu normikauteen ja luultavasti kasvua on tulossa mestaruuden myötä vain lisää. Tätä taustaa vasten pidin vähän hupaisena tuota että "iso prosentti ostajista ei palaa kun Ässät ei ole enää valtakunnan ykkösuutinen".

Rauta oli kuuma keskiviikosta sunnuntaihin, jolloin olisi varmasti myyty kaikki tavara mitä tarjolla oli.

On se tietysti eri asia jos tyydytään siihen että nyt saadaan vaikkapa 100 000 euron lisämyynti fanituotteisiin ja voidaan esittää 50-100% kasvu.
Kuitenkin väitän että tuossa kriittisillä hetkillä olisi ollut otettavissa vähintään toinen samanmoinen siivu näiltä herännäisporukoilta, joka olisi saatu otettua pienellä panostamisella, pienellä varautumisella ja järkevämmällä toimintatavalla (edelleen, nettimyynnin sulkeminen osoittaa täydellistä järjen köyhyyttä ja ilmeisesti Ässissä on joku keksinyt että on muka joku maaginen "toimitusaikaraja" jonka sisällä tuotteet pitää toimittaa).

Veikkaisin, että tilanne helpottuu tilikauden päättyessä tänään. Tulot saadaan näet 1.5.2013 alkaen tapahtuvasta myynnistä seuraavan tilikauden puolelle, joten oletettavasti verkkokauppa aukeaa melko pikaisesti. Toki tuo toimitusaikaongelma on varmaan ihan todellinenkin.

Tämä ei pidä paikkaansa.
Osakeyhtiön kirjanpidossa noudatetaan suoriteperustetta, eikä maksuperustetta.

Eli jos tilaus on tehty vaikkapa 27.4.2013, mutta toimitus tapahtuu vasta 2.5.2013 voidaan myynti täysin perustellusti kirjata uudelle tilikaudelle.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
(edelleen, nettimyynnin sulkeminen osoittaa täydellistä järjen köyhyyttä ja ilmeisesti Ässissä on joku keksinyt että on muka joku maaginen "toimitusaikaraja" jonka sisällä tuotteet pitää toimittaa).

Näin tämä on tuon tekstin mukaan tulkittava. Olisiko ollut järkevämpää laittaa esim. teksti, että toimitusajat ovat tavallista pidempiä suuren kysynnän vuoksi tms? Ei koko helvetin kauppaa kannata laittaa kiinni, jos kysyntä on tavallista suurempaa. Tämähän on nimenomaan jokaisen normaalin kauppiaan unelma.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
On se tietysti eri asia jos tyydytään siihen että nyt saadaan vaikkapa 100 000 euron lisämyynti fanituotteisiin ja voidaan esittää 50-100% kasvu. Kuitenkin väitän että tuossa kriittisillä hetkillä olisi ollut otettavissa vähintään toinen samanmoinen siivu näiltä herännäisporukoilta, joka olisi saatu otettua pienellä panostamisella, pienellä varautumisella ja järkevämmällä toimintatavalla (edelleen, nettimyynnin sulkeminen osoittaa täydellistä järjen köyhyyttä ja ilmeisesti Ässissä on joku keksinyt että on muka joku maaginen "toimitusaikaraja" jonka sisällä tuotteet pitää toimittaa).

Eiköhän tuossa käynyt vähän sama kuin torijuhlan kanssa eli kukaan ei osannut täysin ennakoida mitä tapahtuu. Amatöörimäisyyttä tietysti sekin, ei voi kieltää. Vähän tosin mietityttää että kukahan se olisi ollut se "ulkopuolinen konsultti" joka olisi kertonut Ässille etukäteen mitä tapahtuu.

No, tämä tästä, kai se myynti sieltä lähiaikoina aukeaa.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mikä ihmeen peruste tuolle nettikaupan sulkemiselle voi edes olla? Luulisi olevan jokaiselle selvää, että tilauksia vastaan vaan sen mitä ehditään. Ja tavarantoimittajille vetämään. Sitten kun toimitukset viipyy, syytetään "tavarantoimitusvaikeuksia".

Edit.
Vähän tosin mietityttää että kukahan se olisi ollut se "ulkopuolinen konsultti" joka olisi kertonut Ässille etukäteen mitä tapahtuu.

Kuka tahansa. Tuo homma nyt oli helposti järkeiltävissä.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eli jos tilaus on tehty vaikkapa 27.4.2013, mutta toimitus tapahtuu vasta 2.5.2013 voidaan myynti täysin perustellusti kirjata uudelle tilikaudelle.

Juuri näin ja lisäksi luottokorttikaupassa raha ei edes siirry luottokorttiyhtiöltä Ässille ennen kuin tavara on vähintään lähetetty asiakkaalle. Osa luottokorttiyhtiöistä jopa edellyttää tavaran fyysistä saapumista asiakkaalle ennen kuin "setlementointi" voidaan lopullisesti tehdä.
 

Tuamas

Jäsen
Näin tämä on tuon tekstin mukaan tulkittava. Olisiko ollut järkevämpää laittaa esim. teksti, että toimitusajat ovat tavallista pidempiä suuren kysynnän vuoksi tms? Ei koko helvetin kauppaa kannata laittaa kiinni, jos kysyntä on tavallista suurempaa. Tämähän on nimenomaan jokaisen normaalin kauppiaan unelma.

Niin, no asia olisi hoitunut sillä että jokaisen tuotteen osalta joka on loppu tai jonka toimittamisessa kestää normaalia pidempään (esim. 4-6 viikkoa) olisi merkitty verkkokauppaan arvioitu toimitusaika.

Tässä olisi mennyt nohevalta bittinikkarilta Ässien tuotevalikoiman olemattomuus huomioiden sellainen tunnista neljään tuntiin.

Tällä tavalla oikeat verkkokaupat toimivat.
 

Tuamas

Jäsen
Eiköhän tuossa käynyt vähän sama kuin torijuhlan kanssa eli kukaan ei osannut täysin ennakoida mitä tapahtuu. Amatöörimäisyyttä tietysti sekin, ei voi kieltää. Vähän tosin mietityttää että kukahan se olisi ollut se "ulkopuolinen konsultti" joka olisi kertonut Ässille etukäteen mitä tapahtuu.

No, tämä tästä, kai se myynti sieltä lähiaikoina aukeaa.

Niin, no toki varmasti kävi näin että organisaation ammattitaito ei yksinkertaisesti riittänyt näin kovassa paikassa.

No, riippuu tietysti asiasta missä ulkopuolinen konsultti olisi voinut auttaa.

Keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä tuotteistamiseen liittyen Ässät olisi voinut hakea apua vaikkapa tuotteistamisen Suomen kärkinimeltä.

Lyhyellä aikavälillä olisi voitu soittaa vaikka jollekin verkkokaupan osaajalle tai tekstiilikaupan osaajalle, että kuinka tällaisessa tilanteessa kannattaa toimia. Nyt tehtiin kaikista amatöörimäisin virhe ja lyötiin verkkokauppa kiinni kesken kaikkien aikojen kuumimman myyntiajan.

Torijuhlan osalta yhteys vaikkapa Mato Valtoseen, Riku Räsäseen tai muuhun elämystehtailun ammattilaiseen.

Nämä tulivat nyt noin viiden minuutin miettimisellä ja pojilla oli kuitenkin aikaa ja rahaa käytettävissä.

Nyt mentiin ilmeisesti täysin oman ammattitaidon varassa ja tulos oli juuri ja juuri keskinkertainen.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Itse väitän, että kyse ei ollut niikään ammattitaidon loppumisesta vaan liian alas sijoitetusta rimasta kera sen, että väärinsijoitusta ei jaksettu havaita.

Asiat on yleensä yhtä halpa tai kallis tehdä niin hyvin kuin huonostikin. Hyvin tekeminen ei edes ole vaikeampaa, mutta työläämpää se on.
 

Tuamas

Jäsen
Itse väitän, että kyse ei ollut niikään ammattitaidon loppumisesta vaan liian alas sijoitetusta rimasta kera sen, että väärinsijoitusta ei jaksettu havaita.

Asiat on yleensä yhtä halpa tai kallis tehdä niin hyvin kuin huonostikin. Hyvin tekeminen ei edes ole vaikeampaa, mutta työläämpää se on.

No, se jos markkinointipuolella tyydytään siihen että juuri horjahdetaan riman yli, on se nimenomaan ammattitaidon puutetta.
Kyllä se kiertävä imurikauppias tai puhelinmyyjäkin osaa sen perusmyynnin tehdä, tilanteet joissa on mahdollisuus ottaa askel seuraavalle tasolle ovat ne joissa organisaation ja erityisesti johdon ammattitaito mitataan.

Nyt olisi kaikkien aikojen sauma tehdä Ässillä rahaa, toivottavasti se käytetään.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
No, se jos markkinointipuolella tyydytään siihen että juuri horjahdetaan riman yli, on se nimenomaan ammattitaidon puutetta.
Kyllä se kiertävä imurikauppias tai puhelinmyyjäkin osaa sen perusmyynnin tehdä, tilanteet joissa on mahdollisuus ottaa askel seuraavalle tasolle ovat ne joissa organisaation ja erityisesti johdon ammattitaito mitataan.

Nyt olisi kaikkien aikojen sauma tehdä Ässillä rahaa, toivottavasti se käytetään.

Toki. Lähinnä tarkoitin tuota toteutusta.

Mutta kunnianhimoisempi ote olisi ollut paikallaan tavoitteita asettaessa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pakko myös todellakin olla tyrmistynyt verkkokaupan sulkemisesta. Ei ole varmaankaan olemassa mitään virallista "toimitusaikaa" jonka puitteissa tuotteet olisi toimitettava, vaan tilanteen mukaanhan sitä eletään, kunhan asiasta vain infotaan kuluttajia..

Senkin takia verkkokaupan alasajo ottaa päähän (eli terveisiä vaan sinne toimiston suuntaan) että uskallan väittää täällä Satakunnan ulkopuolella asuvan taatusti ainakin sadoittain ja taas sadoittain Ässä-faneja jotka olisimme aivan kiimaisina ostamassa niitä mestaruustuotteita, kun niitä nyt sen yhden kerran kolmeenkymmeneenviiteen vuoteen tarjolla on. Kyllä minä ainakin haluaisin alkavana kesänä "boostailla" tuolla pitkin katuja Ässien mestaruuslippis päässä. Eikä sitä ole niin yksinkertaista lähteä Porista hakemaan, etenkin jos kerran on se vaara että vähittäismyyntipisteetkin myyvät tällä haavaa ei-oota..
 
Senkin takia verkkokaupan alasajo ottaa päähän (eli terveisiä vaan sinne toimiston suuntaan) että uskallan väittää täällä Satakunnan ulkopuolella asuvan taatusti ainakin sadoittain ja taas sadoittain Ässä-faneja jotka olisimme aivan kiimaisina ostamassa niitä mestaruustuotteita, kun niitä nyt sen yhden kerran kolmeenkymmeneenviiteen vuoteen tarjolla on.
Pitkälti näin. Paitaa ja lippistä pitäisi muutenkin hankkia ainakin kaksi kappaletta kumpaakin. Toinen käyttöön ja toinen arkistoon.
Nyt ne äijät hommiin siellä. Verkkokauppa auki jo huomiseksi ja ilmoitus toimitusajan venymisestä. Ei voi olla niin vaikeata.

Ja sitten niitä kaikkia muita mestaruustuotteita kehitteille ja myyntiin. Ei niitä enää kauden alun jälkeen osta kuin hyvin harvat.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ja sitten niitä kaikkia muita mestaruustuotteita kehitteille ja myyntiin. Ei niitä enää kauden alun jälkeen osta kuin hyvin harvat.

Aivan. En ole kaupallisen alan ihminen, mutta sen minäkin tiedän että tässä on nyt vain nelisen kuukautta sellaista oikeasti potentiaalista myyntiaikaa mestaruuskrääsälle (ja muistutan, että Hirsimäen mukaan noin 100 000€ tulot on budjetoitu sen myynnistä). Syyskuun ensimmäisestä päivästä eteenpäin alkaa asia sitten varmasti jo painua vahvasti taka-alalle, kun uusi valmentaja ja uusiutunut joukkue aloittavat työnsä tosissaan

Nyt siis äkkiä ne kamat myyntiin..

EDIT: ja juuri kun päästiin manaamasta..

http://www.assat.com/page.php?id=19&article_id=1573
 
Viimeksi muokattu:

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Juuri näin ja lisäksi luottokorttikaupassa raha ei edes siirry luottokorttiyhtiöltä Ässille ennen kuin tavara on vähintään lähetetty asiakkaalle. Osa luottokorttiyhtiöistä jopa edellyttää tavaran fyysistä saapumista asiakkaalle ennen kuin "setlementointi" voidaan lopullisesti tehdä.

Nyt puhut kyllä vero soopaa. Raha siirtyy luottokorttiyhtiöltä myyjäyhtiölle tismalleen sellaisen aikavälin jälkeen, kun luottokorttiyhtiö tilittää rahat myjäyhtiölle. Tämä ei liity suoriteperusteisuuteen millään tavalla. Vai kuvitteletko, että jokaisen maksutransaktion jälkeen luottoyhtiöstä soitellaan myyjäyhtiölle, että "Noniin, jokos asiakas on saanut pizzansa, jonka hän maksoi luottokortilla, jotta voimme tilittää teille nämä rahat?"

Muutenkaan en välillä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun lukee tätä talousketjua. Jengi heittelee ilman mitään ymmärrystä liiketaloudesta aivan pokerinaamalla uskomattomia analyysejä kuten rosnäs edellä. "Ei myydä ennen 1.5. enempää fanikrääsää, ettei tilikauden tulos kasva. Suoriteperuste, missä pelaa?
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt puhut kyllä vero soopaa. Raha siirtyy luottokorttiyhtiöltä myyjäyhtiölle tismalleen sellaisen aikavälin jälkeen, kun luottokorttiyhtiö tilittää rahat myjäyhtiölle. Tämä ei liity suoriteperusteisuuteen millään tavalla. Vai kuvitteletko, että jokaisen maksutransaktion jälkeen luottoyhtiöstä soitellaan myyjäyhtiölle, että "Noniin, jokos asiakas on saanut pizzansa, jonka hän maksoi luottokortilla, jotta voimme tilittää teille nämä rahat?"

Puhuttaessa verkkokaupoista luottokorttiyhtiöt eivät suinkaan tilitä rahaa verkkokaupalle sillä hetkellä kun asiakas painaa "tilaa" nappulaa. Rahasiirto tapahtuu pääsääntöisesti sillä hetkellä kun verkkokauppa ilmoittaa toimittaneensa tavaran. Eli tässä Ässien tapauksessa, jossa toimitus olisi vasta viikkojen päästä, myös raha siirtyisi luottokorttiyhtiöltä Ässille vasta toimitushetkellä viikkojen päästä. Luottokorttiyhtiöt ovat varsin tarkkoja tästä, koska asiakkaalla on oikeus vaatia rahojaan ensisijaisesti nimenomaan luottokorttifirmalta takaisin, jos toimituksessa on epäselvyyksiä. Ja jos sama verkkokauppa tyrii liian usein, se Visa, MasterCard tai AMEX häviää aika nopeasti maksutapavaihtoehdoista.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutenkaan en välillä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, kun lukee tätä talousketjua. Jengi heittelee ilman mitään ymmärrystä liiketaloudesta aivan pokerinaamalla uskomattomia analyysejä kuten rosnäs edellä. "Ei myydä ennen 1.5. enempää fanikrääsää, ettei tilikauden tulos kasva. Suoriteperuste, missä pelaa?

Pahoittelut, seison nöyränä korjattuna. Ajattelin virheellisesti ennakkomaksujen tilinpäätöskäsittelyn eli toki loppupeleissä toimitusaika ratkaisee. Käsittääkseni jokainen ennen 1.5.2013 tehty kauppa on kuitenkin joka tapauksessa tilinpäätöksessä käsiteltävä saatuna ennakkomaksuna ja toimitushetkellä sitten oikaistaan erä tulosvaikutteiseksi. Aika lailla tulee kirjaamista tilinpäätökseen, kun tapahtumia lienee erittäin paljon, ehkä hieman helpompaa käsitellä sekä myynti että toimitus saman tilikauden sisällä.

Kaupan nyt kuitenkin siis pitäisi aueta huomenna, hyvä näin. Ajankohta lienee siis sattuma eikä sillä ole mitään tekemistä tilikauden päättymisen kanssa. Täytyy sitten vain uskoa, että toimistolla ei vain osata.

Sinällään voisit kyllä lainata viestiä, jota kommentoit. En pidä noista itse keksityistä "lainauksista".
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
SpaidAce on teorian ja asetusten tasolla oikeassa, mutta käytännössä nuo kirjaamistavat ja -käytännöt on hyvinkin monimuotoisia. Tosin niillä spekulointi on siinä mielessä turhaa että kaupan kiinniolollla ei ollut niiden kanssa mitään tekemistä.

Vähän tuo Ässien nettikauppa haiskahtaa siltä että siellä on hyvinkin manuaalinen prosessi taustalla ja siksi se menee solmuun. Pääasia että nyt saadaan rautaa taottua ja jouluksi toivottavasti fanikrääsä v2.0 kehiin.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Myy Jukka kausareita jonkinlaisella %-alennuksella, niin kassaan karttuu rahaa kovalla vauhdilla. Tämä tietenkin heti uusien pelaajasopimusten julkaisun yhteydessä.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Pakko myös todellakin olla tyrmistynyt verkkokaupan sulkemisesta. Ei ole varmaankaan olemassa mitään virallista "toimitusaikaa" jonka puitteissa tuotteet olisi toimitettava, vaan tilanteen mukaanhan sitä eletään, kunhan asiasta vain infotaan kuluttajia..

Senkin takia verkkokaupan alasajo ottaa päähän (eli terveisiä vaan sinne toimiston suuntaan) että uskallan väittää täällä Satakunnan ulkopuolella asuvan taatusti ainakin sadoittain ja taas sadoittain Ässä-faneja jotka olisimme aivan kiimaisina ostamassa niitä mestaruustuotteita, kun niitä nyt sen yhden kerran kolmeenkymmeneenviiteen vuoteen tarjolla on. Kyllä minä ainakin haluaisin alkavana kesänä "boostailla" tuolla pitkin katuja Ässien mestaruuslippis päässä. Eikä sitä ole niin yksinkertaista lähteä Porista hakemaan, etenkin jos kerran on se vaara että vähittäismyyntipisteetkin myyvät tällä haavaa ei-oota..
Itselleni kävi juuri näin. Mestaruushuumassa olin jo miettinyt aidon pelipaidan ostamista ja klikkailin jo ostoskorin täyteen erilaista tavaraa, ei varmasti ollut halpa sessio.. Ajattelin palata astialle seuraavana päivänä kun pelipaidan nimi & nro selkiytyy - #19 se sittenkin taitaisi olla. Noh, nyt kun olen saanut asiaa pähkäillä useamman päivän niin ei tässä ostoskoriin ainakaan lisää ole tavaraa tullut, päinvastoin. Mestaruuslippiksen ynnä t-paidankin jouduin Porissa asuvalta kaverilta tilaamaan kun ei niitä muualta saa!
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Saisi tuo nettikauppa nyt toimia. Tarkoitus olisi tilata iskälle synttärilahjat sitä kautta tänään. Klo 09 luvattiin nettikauppa avata ja ainakaan vielä ei sinne pääse.

Aika mukavasti menettävät rahaa tällä fanituotepelleilyllä, ihan amatöörimäistä puuhastelua. Joko sinne toimistolle saataisiin joku asiansa osaava tätä hoitamaan?
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
45 minuuttia sitten olis tosiaan pitänyt avautua shoppi. Ja paskat. Nyt hereillä siellä toimistolla, eikö sitä krääsää haluta myydä vai mikä on? Tilikausikin vaihtunut joten ei tarvi senkään takia pihdata.

EDIT: noni, aukes se.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nettikaupassa ei ole lainkaan kuvia niistä tärkeimmistä myyntiartikkeleista, eli mestaruuslippiksestä ja mestaruus t-paidasta. Noh, lippikset nyt tietysti ollaan jo nähtykin pelaajien päissä, mutta toivottavasti kuvat silti saadaan.. ehkä tilaan muutenkin lippiksen kaveriksi ennemmin tuon hard hockey paidan, kaipa se yksi mestaruustuote riittää
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös