Minä taas olisin kyllä sitä mieltä, että RY on se osa Ässä-perhettä, joka toimii edes jollain tasolla "ammattimaisesti". Myllymaan Jounin persoona tuntuu jakavan voimakkaasti mielipiteitä, mutta fakta on kuitenkin se, että Jounin kaudella Ässien junnujoukkueet ovat pärjänneet lähtökohtiinsa nähden hyvin, huomattavasti paremmin kuin ennen Jounin aikaa joka tapauksessa. Vanhoja pelimiehiä on saatu hyvin mukaan valmennustoimintaan ja toisaalta Jouni on myös poistanut muutaman sinällään hyvän, mutta junioritoimintaan sopimattoman valmentajan. Itse hivenen epäilen, että kriitikin kärki tulee juuri täältä ja tietysti sitten niiltä fanaattisilta isiltä ja tänä päivänä myös äideiltä, joiden poika ei pääse ykkösketjuun.
Itsekin olen muutaman kerran joutunut tilanteeseen, jossa joku puolituttu on soittanut tai olen muuten vain törmännyt kaveriin ja tämä on kysynyt "käy ny kattomassa meidän Keijo-Petterin peli ja soita Myllymaalle ja sano sille, että meidän Keke on ihan änäritason jätkä ja sen pitää saada lisää jääaikaa, jne. Kato muuten meiän täytyy lähteä Lukkon, on meinaan jo kyselty". Tähän mennessä Keke-Petteriä ei ole joko itseään juurikaan kiinnostanut jääkiekon pelaaminen (isää ja äitiä kyllä) tai sitten vain yksinkertaisesti joukkuueessa on ollut vieläkin kovempia änärijätkiä parisen tusinaa.
Lisäksi satun omakohtaisesti juurikin tietämään, että liikennettä on myös Raumalta Poriin päin, koska olen tarvittaessa itse luvannut majoittaa silloin tällöin alunperin yhden kaverin ensi syksynä, jos ei aina harjoitusten tai pelien jälkeen jaksa lähteä Raumalle mopoautolla. Ja juuri viime viikolla kyseltiin vielä, että mahtuisiko toinenkin poika, hyvin mahtuu. Tämä ensimmäinen poika on käsittääkseni joukkueensa kärkipelaaja ja ainakin ennen on ollut joukkueen kapteeni. Eli lihapatojen äärestä ollaan jostakin syystä siirtymässä myös kivikauteen ja tiedän varmasti, että Ässät ei ole tässä asiassa aloitteellinen, vaan tämä lähtee pelaajista itsestään.