Mainos

Ässien talous

  • 1 613 756
  • 7 186

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki pienetkin tulovirrat on tietty kotiinpäin, mutta edelleen kaipaisi niitä oikeesti isoja firmoja Ässienkin kelkkaan. Tämä maalausliike näyttää pyörittävän sellaista 7 miljoonan vuosiliikevaihtoa reilun 30 ihmisen henkilöstöllä. Vrt Luvata Pori Oyn 180 M euron liikevaihto. Siitä liikevaihdosta kykenee lohkaisemaan jo ihan toisen näköisen summan sponsorirahaa. Yhteistyökumppanin näkyvyys liigajoukkueen paidassa / ottelutapahtumassa on kaiken järjen mukaan ihan toisessa mittaluokassa kuin vastaavat mainokset Karhu HT:n tai Kupari-kiekon tai KKV:n paidassa / ottelutapahtumassa.

No, esimerkiksi juuri mainitsemasi Luvata on Ässien yhteistyökumppani.
 

Tuamas

Jäsen
Tuolla isoihin firmoihin keskittymisellä on monet liigajoukkueiden taloudet saatu vedettyä vituiksi, myös Porissa aikanaan, kun tavoiteltiin niitä kuusinumeroisia soppareita ja unohdettiin pienemmät firmat.

Ihan samalla tavalla se viisinumeroinen yhteistyösoppari lämmittää kassassa, maksoi sen Luvata tai Terästyö.

Ihan ihmeellistä rutkutusta taas vaihteeksi.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Tuolla isoihin firmoihin keskittymisellä on monet liigajoukkueiden taloudet saatu vedettyä vituiksi, myös Porissa aikanaan, kun tavoiteltiin niitä kuusinumeroisia soppareita ja unohdettiin pienemmät firmat.

Ihan samalla tavalla se viisinumeroinen yhteistyösoppari lämmittää kassassa, maksoi sen Luvata tai Terästyö.

Ihan ihmeellistä rutkutusta taas vaihteeksi.
Juuri näin.
Etenkin Porin kaltaisessa kuolevassa kaupungissa ei ole enää varaa ylenkatsoa pienintäkään yhteistyökumppania.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse seuraan aika läheltä erästä Ässien yhteistyökumppania, jonka liikevaihto pyörii 10milj€ paikkeilla ja kyllä heidän tuella Ässät hommaa yhden ~40€ miehen. Jos vertaa 100milj€ liikevaihdon omaavan firman tukeen, niin tuskin tulee puolta miljoonaa rahaa sisään. Tämä toki osittain mutuilua.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse seuraan aika läheltä erästä Ässien yhteistyökumppania, jonka liikevaihto pyörii 10milj€ paikkeilla ja kyllä heidän tuella Ässät hommaa yhden ~40€ miehen. Jos vertaa 100milj€ liikevaihdon omaavan firman tukeen, niin tuskin tulee puolta miljoonaa rahaa sisään. Tämä toki osittain mutuilua.

No juu.. varmasti ei voi mennä sillä nyrkkisäännöllä, että jokainen yhteistyökumppani osallistuisi pelaajatalkoisiin "noin 0,5%" liikevaihdostaan (Luvatan kohdalla vaikkapa pelkästään tuo yllä olevan esimerkin mukainen 0,4% liikevaihdosta olisi jo 700k). Etenkään tietysti tässä koronamaailmassa, missä nyt on reilu vuosi eletty. Muutenkin tuo puoli kaiketi määritellään yhteistyösopimuksissa tietysti tapauskohtaisesti.

Tämän hetkinen toiminta kuulostaa järkevältä taktiikalta, että nyt pienistä puroista kertyy se isompi virta, on lämmittävää kuulla jos myyntipuoli siis vetää mukavasti tällaisina aikoina, kuten täällä aiemmin todettiin. Eikä vähiten siksi, koska vaikka yleisö palaa takaisin katsomoon syksyllä, niin ihmisten lompakoiden varaan laskeminen tällaisen maailmanpalon jälkeen on epävarmaa..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Isompien yhteistyökumppaneiden perään huutelu on sukua iänikuiselle valitukselle siitä että Ässillä ei ole rikasta miljonääriomistajaa joka laittaisi rahoillaan kaiken kuntoon. Taitaa vaan tuo potentiaalinen ongelmakin olla molemmissa aika sama: mitä isompi siivu, sitä isompi riippuvuus, ja sitä isompia vaikeuksia jos hommat menevätkin perseelleen.

Erilaisia yhteistyökumppaneita näyttää Ässillä olevan lähemmäs parisataa ja se on tältä seutukunnalta ihan kelpo lukema. Jos ja kun paikallisuutta pidetään tärkeänä arvona, ei ketään sovi väheksyä.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kuuntelin erään mielenkiintoisen haastattelun, jossa haastateltiin erään ison firman toimaria. Tuossa haastattelussa kävi ilmi, että nykyään firmat vaativat kattavaa synergiaa eikä rahaa anneta vain sen takia, kun on annettu ennenkin.
Monien yritysten markkinoinnista vastaa - anteeksi vain - naiset, joille tämä pelkkä "logo paitaan" ei riitä. Ja siksi monen liigajoukkeen markkinointimiehet ovat muuttuneet setä-osastolta kaupallisen koulutuksen saaneiden nuorten ihmisten paikaksi.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kuuntelin erään mielenkiintoisen haastattelun, jossa haastateltiin erään ison firman toimaria. Tuossa haastattelussa kävi ilmi, että nykyään firmat vaativat kattavaa synergiaa eikä rahaa anneta vain sen takia, kun on annettu ennenkin.
Monien yritysten markkinoinnista vastaa - anteeksi vain - naiset, joille tämä pelkkä "logo paitaan" ei riitä. Ja siksi monen liigajoukkeen markkinointimiehet ovat muuttuneet setä-osastolta kaupallisen koulutuksen saaneiden nuorten ihmisten paikaksi.
Totta tuokin. Sponsorisopimuksista vaaditaan enenevässä määrin molemminpuolista hyötyä. Mutta jotta edes päästään keskustelemaan isojen firmojen rahoista, pitää omata suhteet. Olen antanut itseni ymmärtää että Mr. Säkkituolilla oli juurikin näitä suhteita alueen isoihin yrityksiin ja hänet korvattiin henkilöillä joilla joko ei ollut lainaan kontakteja alueen yrityksiin tai sitten ne olivat johonkin torigrillin tason yrityksiin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta tuokin. Sponsorisopimuksista vaaditaan enenevässä määrin molemminpuolista hyötyä. Mutta jotta edes päästään keskustelemaan isojen firmojen rahoista, pitää omata suhteet. Olen antanut itseni ymmärtää että Mr. Säkkituolilla oli juurikin näitä suhteita alueen isoihin yrityksiin ja hänet korvattiin henkilöillä joilla joko ei ollut lainaan kontakteja alueen yrityksiin tai sitten ne olivat johonkin torigrillin tason yrityksiin.

Et sitten lukenut lainaamaasi viestiä tai et sisäistänyt sitä?

Maailma on muuttunut, entistä vähemmän rahaa saa pelkillä suhteilla, firmat vaativat vastinetta rahalle. Ahola oli Bolidenin tekninen johtaja, joka pystyi "kiristämään" yhteistyökumppaneilta sponsorirahaa, mutta tämäkin on muuttunut. Enää ei sopimuksia tehtäessä voi suuressa määrin edellyttää tietyn seuran tukemista, laki tulee vastaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Et sitten lukenut lainaamaasi viestiä tai et sisäistänyt sitä?

Maailma on muuttunut, entistä vähemmän rahaa saa pelkillä suhteilla, firmat vaativat vastinetta rahalle. Ahola oli Bolidenin tekninen johtaja, joka pystyi "kiristämään" yhteistyökumppaneilta sponsorirahaa, mutta tämäkin on muuttunut. Enää ei sopimuksia tehtäessä voi suuressa määrin edellyttää tietyn seuran tukemista, laki tulee vastaan.

Tuota viimeistä mainintaasi harrastetaan kyllä reippahasti, tiedän ihan suoran tapauksen Ässiin liittyen. Se vain todetaan suullisesti jossain tilanteessa neuvotteluja. En kylläkään oikein keksi, että mikä lakikaan sen kieltäisi yksityisiltä yrityksiltä.

Että silleen...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuota viimeistä mainintaasi harrastetaan kyllä reippahasti, tiedän ihan suoran tapauksen Ässiin liittyen. Se vain todetaan suullisesti jossain tilanteessa neuvotteluja. En kylläkään oikein keksi, että mikä lakikaan sen kieltäisi yksityisiltä yrityksiltä.

Että silleen...

Ei harrasteta enää reippaasti, ihan ovat myyntimiehet tämän kertoneet. Yksityiset yritykset saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat, mutta aika monissa projekteissa mukana on julkinen puoli tai EU. Ja kun yksityinen on tarpeeksi iso, yksittäinen johtaja ei voi enää toimia muita huomioimatta.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ei harrasteta enää reippaasti, ihan ovat myyntimiehet tämän kertoneet. Yksityiset yritykset saavat tehdä rahoillaan mitä haluavat, mutta aika monissa projekteissa mukana on julkinen puoli tai EU. Ja kun yksityinen on tarpeeksi iso, yksittäinen johtaja ei voi enää toimia muita huomioimatta.

Yritin vähän pohtia tuota mainitsemaasi, etenkin tuolta julkinen/EU -kannalta. Ehkä mietit asian eri kantilta kuin itse. Etenkin tuo viimeinen lause viittaa siihen, kun kyllä päättävä johtaja voi päätöksen tehdä itse. Vaikka julkista rahaa on joissain yrityksen projekteissa mukana, niin ei se vaikuta sponsorointiin. (Paitsi Kärppien tapauksessa, jossa paikallinen viraston johtaja oli Kärppien fani)

Että silleen...
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
Et sitten lukenut lainaamaasi viestiä tai et sisäistänyt sitä?

Maailma on muuttunut, entistä vähemmän rahaa saa pelkillä suhteilla, firmat vaativat vastinetta rahalle. Ahola oli Bolidenin tekninen johtaja, joka pystyi "kiristämään" yhteistyökumppaneilta sponsorirahaa, mutta tämäkin on muuttunut. Enää ei sopimuksia tehtäessä voi suuressa määrin edellyttää tietyn seuran tukemista, laki tulee vastaan.
Tää SJS on kyl omast mielestään vekkuli kaveri. Keksi Aholallekin taas niin halventavan lempinimen...paremmin sopis legendaarisen selostajan lanseeraama "Harmaalinnan Pavarotti".
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todetaan nyt ohi aiheen että Aholaa on sanottu täällä Säkkituoliksi varmaan kymmenkunta vuotta.
Ehkä voisi todeta ettei tuota mautonta nimeä ole kukaan muu kuin @San Jose Shark #50 käyttänyt enää kymmeneen vuoteen.

Nimityksellä tulee ikää 13 vuotta tuossa ensi kuussa. Kyseenalainen kunnia nimen keksimisestä menee Major Jullille, joka ei ole enää Jatkoajassa aktiivinen.
Omien lähteiden mukaan Plusenko ja Riitsev olivat jo saaneet monoa UFAsta ja lopettaneet kiekon ja siirtyneet raksa-alalle. Olivat sitten Luvian saaristoon rakentamassa mökkiä eräällä suomen venäläiselle, kun käydessään Starkissa huopakaton paikkoja hakemassa eksyivät väärästä ovesta erääseen parakkiin:

"Onjko pjaikkoja?"
"Onhan meillä aika lailla, mitäs paikkaa pelaatte?"
"Kjattoa pjaikkaamme"
"Katsotaan paikkaanne? No, kyllä meille try-outkin sopii"
"Mjinä eij jymmärrä ..."
"No ei varmaan ymmärrä Suhonenkaan kun teidät näkee. Tosta ovesta vasemmalle, saatte sihteeriltä sopimuspaperit ... Niin ja se säkkituoli, älkää istuko sen päälle, se ei oikeasti ole säkkituoli vaan Ahola päiväunilla"
 

Mullet1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, Leijonat, Huuhkajat
Todetaan nyt ohi aiheen että Aholaa on sanottu täällä Säkkituoliksi varmaan kymmenkunta vuotta.
My bad...varmasti näin, oon palstaa lukenut viitisentoista vuotta ja alkaa ikä sekä tuhotut aivosolut tehdä tepposiaan. Mut hyvä, kun korjataan asiavirheet ja on ilo todet, että Ässien palsta on selvästi vilkkain ja viriilein, kun vertaa muihin liigajengeihin.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pikaisella googletuksella HIFK:n pääyhteistyökumppanit parin kauden takaa. Yli 20.

Joskus 90-luvulla Hifkillä oli vain yksi (1) sponsori. KOFF, silloin heillä oli panimo vielä Porissakin. Hartwall kun tuki Jokereita.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joskus 90-luvulla Hifkillä oli vain yksi (1) sponsori. KOFF, silloin heillä oli panimo vielä Porissakin. Hartwall kun tuki Jokereita.
Höpö höpö. Joskus 90-luvulla KOFFin osuus HIFK sponsoripotista on voinut olla nykyistä merkittävämpi, mutta kyllä siellä silloinkin on ollut kymmeniä sponsoreita mukana eri tavoin.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Seurat myyvät aika paljon muutakin sponsorointia kuin paitamainoksia.
En löydää faktaa mutta muistan Jonkun IFK Pomon näin maininneen että Sinerbryhoff on ainoa. Mitä lie tarkoittanut.
Ainakin heidän välinen sopimuksensa oli aikanaan liigan suurin sopimus.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
En löydää faktaa mutta muistan Jonkun IFK Pomon näin maininneen että Sinerbryhoff on ainoa. Mitä lie tarkoittanut.
Ainakin heidän välinen sopimuksensa oli aikanaan liigan suurin sopimus.

Olisiko mahdollista että on ollut ainoa yritys joka ostanut kaikki mainospaikat paidasta, ja täten paidassa ei ole ollut kuin KOFF-logo ommeltuna?
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koffin (Sinerbryhoff) Ja HIFKin soppari on myös liigan pitkäaikaisimpia. Ryppyjä aiheutti nämä kohutappelut (Nielikäinen oli mukana) jotka oli menossa oikeuteen saakka,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös