Ässien peliotteet kaukalossa kaudella 2018–2019

  • 300 335
  • 2 338

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosiaan ei tuo pelitavallisesti kauheasti edeltävään poikennut, muutakuin jo tuo mainittu keskustan miehitys. Paden propseiksi voi antaa sen että näyttäisi peluuttavan joukkueen tämän hetkisillä vahvuuksilla. Taisteluilmettä saatu nyt parannettua (liekö pelkkä boosti) ja yksinkertaistettu lätkä. Ei tällä kuuhun mennä, mutta toivottavasti vielä löytyy pakista eväitä kehittyä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kannata kirjoittaa sellaista, joka ei pidä paikkaansa. Aika usein tulkitset meikäläisen kirjoitukset aivan jollain omalla kummallisella tavallasi, joka ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. En minä mitään yritä vääntää. Näin ihmiset asiat näkevät, kun yrittävät puolustaa omaa näkökantaansa vertailussa. Sekin on vain inhimillistä, kuten moni muukin asia tässä maailmassa. Tässä on kyse nyt ihmisten mielipiteistä, mitkä niihin vaikuttavat ja miten ihminen tuo mielipiteensä esiin. Ei kannata nyt sekoitella puuroja ja vellejä ja harhaantua keskustelussa enempää sivuraiteelle.

Sinä toit keskusteluun väitteen, että aistittu ero johtuu siitä, että pelissä halutaan nähdä ero jonkun hyväksi ja toisen taidottomuudeksi kuten aina, en minä. Minä pyrin tarkastelemaan Ässien pelaamista aina joukkueen kannalta, en valmentajan tai yksittäisen pelaajan näkökulmasta, minulle on tärkeintä Ässät niminen joukkue. Toivoin sydämeni pohjasta Kotkaniemen ja Korpisalon onnistumista, koska se olisi tarkoittanut Ässien joukkueen onnistumista, mutta valitettavasti kävi miten kävi.

Pelitapaa olen tarkastellut koko kauden ajan, kehitystä on tapahtunut, myös eilen. Olen eri mieltä kanssasi väitteestäsi:

... Pappia ei ole muutettu vielä mihinkään, vaan mennään vanhoilla opeilla sen osalta.

Minusta Ässien papp on palannut Kivi/ Kaukoranta linjalle, jossa keskusta miehitetään tarkasti. Lisäksi pelaajat puolustavat selkeästi enemmän mailalla ja blokkaavat vetoja rohkeammin. Jälkimmäinen johtuu tietysti henkisesta puolesta, mutta kun keskitytään ensin puolustamiseen ja vasta sitten hyökkäykseen, puolustamisesta tulee myös huolellisempaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Se aistittu ero johtuu siitä, että pelissä halutaan nähdä ero jonkun hyväksi ja toisen taidottomuudeksi kuten aina. Pappia ei ole muutettu vielä mihinkään, vaan mennään vanhoilla opeilla sen osalta.
En minä ainakaan halua nähdä mitään kummankaan eduksi tai kumpaakaan vastaan... Kyllä siinä PAPPissa oli ainakin yksilötasolla jotain erilaista. Kenties juuri kärsivällisyyttä ja huolellisuutta, mikä johtui varmaan ainakin osittain juuri tuosta TosiFanin manitsemasta seikasta, ettei ollut kiire mihinkään.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Siinä oli muutokset taktisella puolella, vaikka joku muuta yrittää väittää.

Kyllä mun silmään jos vertaa kolmeen aikaisempaan peliin, niin häröilyt omissa ja vastustajan avopaikat olivat paljon harvemmassa. Tai sitten mun muisti präkää, mutta mielestäni paketti pysyi paremmin kasassa nimenomaan omissa kuin aiemmin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei oo helppo vastus, mutta toisaalta mahdollisuus sytyttää Isomäki liekkeihin: lauantai ja kirvesrintojen karavaani.

Lisäks Ässien pelatessa ke-la, Tappara pelaa ti-pe-la. Edellisenä iltana vieläpä tulikuuma Tampereen Derby. Siinä on Ässien sauma iskeä, psyykkisesti ja fyysisesti.

Komento takaisin!

Tappara paketoi pelin Kuuselan johdolla aikaan 11:41 3-0. Ei tartte ihan kaikkea laittaa peliin tänään. Kova, mutta hieno testi lauantaisessa Isomäen illassa. Kärki kurittaa ja Bloodin paluu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tiukka peli tulossa tänään. Tappara on paperilla erittäin vahva ja kokenut nippu. Ykkösessä viilettää ex-Ässät Zabo ja Ojamäki, pakistossa löytyy Bloodia ja kumppaneita. Mutta Ässät on ollut taistelumoodissa viimeiset 3 peliä joten kaikki on mahdollista jos Andy pitää luukut kiinni...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tapparan 4. ketjun laitaan hommattu Mestiksen pistepörssin seiska, 10+10 tehoilla. Matias Lehtonen, oli jo kesällä Tapparan testissä.

Seurahan on tietysti MyPa...eiku Turun Toverit. Seurojen välillä on sopimus, jonka mukaan Tappara voi tarvittaessa kutsua Lehtosen ylös, mikäli TuTolla ei ole ottelua päällekkäin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tapparan 4. ketjun laitaan hommattu Mestiksen pistepörssin seiska, 10+10 tehoilla. Matias Lehtonen, oli jo kesällä Tapparan testissä.

Seurahan on tietysti MyPa...eiku Turun Toverit. Seurojen välillä on sopimus, jonka mukaan Tappara voi tarvittaessa kutsua Lehtosen ylös, mikäli TuTolla ei ole ottelua päällekkäin.
Perhana, eikös tälläinen "farmisopimus" pitänyt olla Ässillä ja TuTolla. Noh, ei yksi Lehtonen kesää tee. Ja voi olla että asiaan vaikuttaa ainakin jossain määrin se että isoveli Mikko pelasi viime kaudella Tapparassa ennen siirtoa Ruotsiin.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Perhana, eikös tälläinen "farmisopimus" pitänyt olla Ässillä ja TuTolla. Noh, ei yksi Lehtonen kesää tee. Ja voi olla että asiaan vaikuttaa ainakin jossain määrin se että isoveli Mikko pelasi viime kaudella Tapparassa ennen siirtoa Ruotsiin.

Ilmeisesti Tapparalla ja Tutolla on sopimus koskien tätä nimenomaista pelaajaa, joka kävi harjoituskaudella pelaamassa Tapparassa.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Kyllä aikalisä oli perusteltu ja vaikuttipa vielä hyvältä ratkaisulta jälkikäteen.

Taisi mennä lataus hiukan yli ja pyörittiin karusellissa kaukalossa ja oman pään sisällä erän alussa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Näyttää siltä, että kaksi dieseliä on tänään vastakkain. Tässä kamppailussa Ässät voi vielä hyvin pärjätä.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiä millai muut näkee, mutta mun mielestä Salmiolla ja Makkosella ei kyllä oo isompaa käyttöä. Melko heikkoa suorittamista molemmilla. Muuten peli näyttää vielä ihan hyvältä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En tiä millai muut näkee, mutta mun mielestä Salmiolla ja Makkosella ei kyllä oo isompaa käyttöä..

Näkyyhän tuo tehdyissä tehopisteissäkin, eivät ole auttaneet Ässiä saamaan voittoja. Mutta ei nämä minnekään muuallekaan kelpaa, joten täytyy vain uskoa, että jossain vaiheessa saavat edes pari maalia tehtyä tällä kaudella.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkyyhän tuo tehdyissä tehopisteissäkin, eivät ole auttaneet Ässiä saamaan voittoja. Mutta ei nämä minnekään muuallekaan kelpaa, joten täytyy vain uskoa, että jossain vaiheessa saavat edes pari maalia tehtyä tällä kaudella.

Nämä pelaajat jotka eivät saaneet täysin ehjää kesää alle, niin näissä tuntuu eniten näkyvän se laadukkaan fysiikkavalmennuksen puute.

Salmiolla oli viime kaudella liike ja kamppailupelaaminen paljon parempaa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Toi maalin takana seisoskelu on kyllä järkyttävän näköistä. Mutta kai se sit toimii, nää on näitä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Toi maalin takana seisoskelu on kyllä järkyttävän näköistä. Mutta kai se sit toimii, nää on näitä.

Kaukorannan mukana tullut tämä viiveistä viiven lähtö. Mutta kuten jo totesit, jos tällä pelillä pisteitä tulee niin antaa mennä vaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kun rakennetaan uutta, pitää mennä puolustamisen kautta, riskittömästi.

Joo riskit on minimoitu niin lähdöissä kuin vastaanotoissa. Toisaalta ei noissa Ässäpakeissa oikein montaa sellaista ole, joka voisi pelkästään omalla jalalla viedä kiekon päätyyn asti. Peltola varmaan pystyisi siihen jos saisi luvan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei ollut huono peli, harmin paikka. 1-2 maalia ei missään nimessä olisi saanut päästää, ja sitten ripaus huonoa tuuria päälle. Ei voi mitään..

Onneksi tässä kuitenkin ainakin itse tiedostaa tilanteen toivottomuuden kauden pelastamisen näkökulmasta, niin eivät nämä häviöt jaksa sikäli aivan mielettömästi harmittaa. Tuollainen ryhti mitä joukkue tänään kokonaisuutena esitti on kuitenkin se, jota ennen kaikkea toivon tässä näkeväni..
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaikka tappio tuli tänään, niin Ässien pelissä on nyt sata kertaa enemmän ideaa kuin Kotkaniemen aikana. Ei ainakaan viimeisiä tulla olemaan runkosarjassa. Ei pomppinut tässä pelissä, mutta olisi voinut hyvin tulla pisteitä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on jo tunnetta ja halua mukana.

Pari koomailua ja ne maksoi paljon. Salmelan oma ja toisessa nukkuivat Peltolan kanssa, eivät pelanneet vihellykseen saakka ja siitä maali.

Seuraava peli antaa suuntaa.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Noormarkun poika pääsi ääliökäähyllään ratkaisemaan. Huhtasen on ihan turha maalille rynniä, sillä vaikka siellä ei olis vahtia, ei sais kiekkoa maaliin. Tuomarin on noista vaan pakko kakonen antaa. Muutoin ok. peliä, mutta erikoistilannepelaaminen on edelleen surkeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös