@Patarouva: Onko siis joku tässä kannattajaketjussa sanonut, ettei siihen olisi saanut reagoida. Koitin kahlata noita viestejä läpi, eikä ainakaan itselle iskenyt mitään sellaista silmään.
Tuolla live-seurannassa ja sekin jo ärsytti.@Patarouva: Onko siis joku tässä kannattajaketjussa sanonut, ettei siihen olisi saanut reagoida. Koitin kahlata noita viestejä läpi, eikä ainakaan itselle iskenyt mitään sellaista silmään.
Okei. Ei tule kyllä juurikaan seurattua tuota live-seurantaa. Pyrin muutenkin pitämään muissa ketjuissa käytyjä asioita omissa ketjuissaan.Tuolla live-seurannassa ja sekin jo ärsytti.
Tulee varmasti ja tunnettakin tulee olemaan mukana. Näin on aina ollut ja aina (ainakin toivottavasti) oleva. Eivätkä ne sulje toisiaan pois, kuten ei kukaan ole väittänytkään.@Naurava Sika: Tilanteeseen reagointia tulee varmasti aina olemaan ja hyvä niin. Tunnetta pitää kyllä olla mukana. Mielestäni ne eivät kuitenkaan poissulje toisiaan aktiivisen kannattamisen kanssa, kuten tuo @Brousseau:n videopätkäkin todistaa.
"Seula!"- ja "Nuija!" -huudot jakavat varmasti mielipiteitä ja jokaisella saa tietysti olla oma mielipide asiaan. En kuitenkaan ymmärtänyt täysin tuota Palolaan kohdistunutta taklausta. Sanoiko joku jossain, ettei katsomossa olisi saanut siihen reagoida?
Jos joku on tässä ketjussa tuonut sen näkemyksensä esiin, ettei Palolan taklausta olisi pitänyt protestoida, niin voit varmaan tägätä sen tyypin ja tekstin? Mielestäni taisit itse ottaa asian ensimmäisen kerran esille. Ennen sitä kukaan ei ollut maininnut sanallakaan Palolan taklauksesta tai siitä, ettei erilaisiin kentän tapahtumiin voisi reagoida.Palolan taklauksesta oltiin jonkun mielestä sitä mieltä, ettei sille olisi pitänyt protestoida. Olen siitä asiasta eri mieltä. Katsomon tulee yritää vaikuttaa tuomareihin jatkossakin, kuten se on tehnyt aina. Vaikka se sitten aiheuttaisikin sinussa "myötähäpeää".
Huomaan että triggeröidyit siitä, kun minä näin julkeasti kehtaan vastustaa näkemystäsi tuomareille ja vastustajan maalivahdille huutelusta, pitäen mielipidettäsi jopa hieman hölmönä.Jos joku on tässä ketjussa tuonut sen näkemyksensä esiin, ettei Palolan taklausta olisi pitänyt protestoida, niin voit varmaan tägätä sen tyypin ja tekstin? Mielestäni taisit itse ottaa asian ensimmäisen kerran esille. Ennen sitä kukaan ei ollut maininnut sanallakaan Palolan taklauksesta tai siitä, ettei erilaisiin kentän tapahtumiin voisi reagoida.
Jos taas puhut toisissa ketjuissa käydyistä keskusteluista, niin toivoisin, että täällä kirjoittajat olisivat sen verran fiksuja, että pitäisi asiat omissa ketjuissaan eikä lähtisi käsittelemään niitä muualla. Helpottaa keskustelua melko olennaisesti.
Vaikka täällä nyt nimimerkkien takaa kirjoitellaankin, niin toivoisin silti hieman kunnioitusta muita kirjoittajia kohtaan, eikä alettaisi asettamaan sellaisia sanoja toisen suuhun, joita ei ole edes sanottu. Enhän oikeasti sanonut, että tuomareihin vaikuttaminen aiheuttaa minussa myötähäpeää? Vai sanoinko?
Vaikka täällä nyt nimimerkkien takaa kirjoitellaankin, toivoisin silti sen verran kunnioitusta muita kirjoittajia kohtaan, ettei nyt sentään alettaisi väittämään ettei asiaa olla sanottu, jos kerran kuitenkin ollaan sanottu. Voit ihan vapaasti koittaa kääntää mustan valkoiseksi niin halutessasi, mutta kyllähän tuossa lukee ihan sinun kirjoittamanasi, että seulaksi ja nuijaksi nimittelyt herättävät sinussa myötähäpeää.Viimeisenä, tuskin vähäisimpänä, voisi ottaa esille, ei-toivotut huudot. Ymmärrän, että tunne valtaa mieltä katsomossa, mutta kyllähän nuo "Seula!", "Nuija!" ja "V*ttu mikä pelle!" -huudot enemmän herättää myötähäpeää, kuin vie kannattajatoimintaa eteenpäin.
Tartun tähän sen verran, että minun näkemyksiäni saa kyllä avoimesti kritisoida enkä ota siitä nokkiini lainkaan. Harvoin mitään hyvää tapahtuu, jos kaikki on aina samaa mieltä asioista.Huomaan että triggeröidyit siitä, kun minä näin julkeasti kehtaan vastustaa näkemystäsi tuomareille ja vastustajan maalivahdille huutelusta, pitäen mielipidettäsi jopa hieman hölmönä.
Nyt sinulla on pakkomielteenä päästä "kostamaan" tämä julkea ulostuloni minulle edes jollain tavalla ja koitat epätoivoisesti tarttua edes johonkin asiaan, josta pääsisit kuittaamaan kuvittelemasi kalavelat minulle. Tuo on mielestäni vähän lapsellista. Varsinkin, kun näyttää siltä, että sotkeudut omiin jalkoihisi yrittäessäsi olla nokkela.
Olet muuten tässä asiassa täysin oikeassa, että muissa ketjuissa käytyjä asioita voidaan sivuta myös tässä ketjussa. Toivoisin ehkä silti, että niihin tehtäisiin jokin viittaus, jos toiselta ketjulta tuodaan asiaa mukaan. Ainakin itsellä on muuten todella hankala pysyä keskustelun seuraamisessa mukana, kun en seuraa täällä läheskään kaikkia lankoja.Lisään vielä sen verran, että käsittääkseni tässäkin ketjussa voidaan sivuta muissa ketjuissa mainittuja asioita, jos ne koskevat tämän ketjun asiaa. Sinä selvästi haluaisit olla jokin auktoriteetti ja palstapoliisi, mutta ikävä kyllä et ole sellainen. Joten älä suotta ala määrittelemään pelisääntöjä muille kirjoittajille.
Viimeisenä, tuskin vähäisimpänä, voisi ottaa esille, ei-toivotut huudot. Ymmärrän, että tunne valtaa mieltä katsomossa, mutta kyllähän nuo "Seula!", "Nuija!" ja "V*ttu mikä pelle!" -huudot enemmän herättää myötähäpeää, kuin vie kannattajatoimintaa eteenpäin. Toki joku porukan ulkopuolinenkin voi yrittää näitä aloittaa, mutta silloin nousee esiin capon toiminta; antaako porukan lähteä siihen mukaan, vai olisiko jotain fiksumpaa huudettavaa porukalle.
Pitää myös paikkaansa, että "Seula!"-, "Nuija!"- ja "V*ttu mikä pelle!" -huudot herättävät minussa myötähäpeää ja se on tosiaan oma mielipiteeni. Missään en ole kuitenkaan tuonut esille, etteikö Palolan taklaukseen olisi voinut reagoida.Vaikka täällä nyt nimimerkkien takaa kirjoitellaankin, toivoisin silti sen verran kunnioitusta muita kirjoittajia kohtaan, ettei nyt sentään alettaisi väittämään ettei asiaa olla sanottu, jos kerran kuitenkin ollaan sanottu. Voit ihan vapaasti koittaa kääntää mustan valkoiseksi niin halutessasi, mutta kyllähän tuossa lukee ihan sinun kirjoittamanasi, että seulaksi ja nuijaksi nimittelyt herättävät sinussa myötähäpeää.
Noniin, eli tuomarin ja vastustajan maalivahdin painostus tuottaa sinulle myötähäpeää. Se on selvä, toisin kuin edellisessä viestissäsi väitit. Hyvä.Pitää myös paikkaansa, että "Seula!"-, "Nuija!"- ja "V*ttu mikä pelle!" -huudot herättävät minussa myötähäpeää ja se on tosiaan oma mielipiteeni. Missään en ole kuitenkaan tuonut esille, etteikö Palolan taklaukseen olisi voinut reagoida.
Olenko oikeasti sanonut, että tuomarin, vastustajan tai vastustajan maalivahdin painostus herättää minussa myötähäpeää? Edelleen kritisoin yksittäisiä sanoja ja huutoja, mitä käytetään, en painostusta.Noniin, eli tuomarin ja vastustajan maalivahdin painostus tuottaa sinulle myötähäpeää. Se on selvä, toisin kuin edellisessä viestissäsi väitit. Hyvä.
Olisiko tämä mahdollisesti se viesti, johon viittaat? Uskon edelleen, että nykyajan maalivahtien henkinen kapasiteetti ei horju enää "Seula!" -huudoista.Itse en usko, että Porissakaan kukaan aktiivista kannattamista ajavista olisi sitä mieltä, etteikö siihen voisi kuulua vastustajan mollaamista tai alaspainamista. Kyse on enemmänkin siitä, mitä huudetaan ja millaisin huudoin vastustajaan pyritään vaikuttamaan. Mielestäni esimerkiksi RB:n "Ne on paniikissa!" -huuto on nerokas ja herättää varmasti tunteita myös vastustajajoukkueen faneissa.
Luulen, että täällä haetaan kaikuja mestaruuskevään ratkaisevasta finaalipelistä, jossa seisomakatsomo aloitti psyykkaamisen jo lämmittelyssä. Itse en kyseenalaista lainkaan, etteikö sillä mölyämisellä olisi ollut jonkinlaista vaikutusta vastustajaan. Uskoisin kuitenkin, että nykyään pelaajat ja etenkin maalivahdit ovat sen verran kovan luokan ammattilaisia, että "Seula!" -huudot eivät paljoa tekemiseen vaikuta. Pelaajien henkinen valmennuskin mennyt varmasti melko ison askeleen eteenpäin 10 vuodessa.
Poliitikon ainesta sinussa ainakin on. Juuri tällaista selittelyä osasin odottaakin :)Olenko oikeasti sanonut, että tuomarin, vastustajan tai vastustajan maalivahdin painostus herättää minussa myötähäpeää? Edelleen kritisoin yksittäisiä sanoja ja huutoja, mitä käytetään, en painostusta.
Viikko sitten perjantaina Isomäessä pelasi maalivahti, jonka henkinen kapasiteetti todistetusti horjui Isomäen katsomon paineesta. Ja minun on vaikea uskoa hänen olevan ainoa laatuaan. Varsinkin kun olen tässä vuosien ja vuosikymmenten aikana todistanut useampaakin Seisomakatsomon tuottamaa kilahtamista.Olisiko tämä mahdollisesti se viesti, johon viittaat? Uskon edelleen, että nykyajan maalivahtien henkinen kapasiteetti ei horju enää "Seula!" -huudoista.
Et ilmeisesti halunnut vastata kysymykseeni? Ymmärrän toki hyvin, että olet voinut tehdä viesteistäni omia johtopäätöksiä, mutta sille asialle en valitettavasti voi mitään.Poliitikon ainesta sinussa ainakin on. Juuri tällaista selittelyä osasin odottaakin :)
Itse suhtaudun hieman kriittisemmin siihen, että "Seula!" -huudot itsessään olisivat horjuttaneet Metsolan kanttia viikon takaisessa pelissä. Voin toki olla väärässäkin. Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä siitä, että vastustajaan ja tuomareihin voidaan hyvin pyrkiä vaikuttamaan katsomosta käsin. @Patapakka :n ja @Brousseau :n tavoin perustaisin kannattamisen silti ennen kaikkea omien tukemiseen.Viikko sitten perjantaina Isomäessä pelasi maalivahti, jonka henkinen kapasiteetti todistetusti horjui Isomäen katsomon paineesta. Ja minun on vaikea uskoa hänen olevan ainoa laatuaan. Varsinkin kun olen tässä vuosien ja vuosikymmenten aikana todistanut useampaakin Seisomakatsomon tuottamaa kilahtamista.
Itse saat toki uskoa ihan mihin haluat ja häpeillä niin paljon kuin huvittaa, kukaan ei sinua estä.
Edelleen kritisoin yksittäisiä sanoja ja huutoja, mitä käytetään, en painostusta.
Uskon edelleen, että nykyajan maalivahtien henkinen kapasiteetti ei horju enää "Seula!" -huudoista.
Sinä et taida lukea näitä viestejä kunnolla, kun jo säntäät vastaamaan niihin? Etkö siis itse muista mitä olet kirjoittanut? Olen kyllä linkannut kirjoittamasi viestin jo aiemmin, haluatko siis minun tekevän niin jostain syystä uudelleen?Et ilmeisesti halunnut vastata kysymykseeni? Ymmärrän toki hyvin, että olet voinut tehdä viesteistäni omia johtopäätöksiä, mutta sille asialle en valitettavasti voi mitään.
Niin, Metsola on elävä esimerkki siitä, miten aggressiivinen porilaiskatsomo voi saada pelaajalta pasmat täysin sekaisin. Sinä voit kiistää asian niin halutessasi, mutta jokainen joka oli minun laillani hallissa 24.4.2013 tietää mitä tarkoitan ja varmasti valtaosa heistä on kanssani samaa mieltä.Itse suhtaudun hieman kriittisemmin siihen, että "Seula!" -huudot itsessään olisivat horjuttaneet Metsolan kanttia viikon takaisessa pelissä. Voin toki olla väärässäkin.
Luulen, että tässä on käynyt jonkin sortin väärinkäsitystä ja ymmärrän toki, että sen viestini on voinut ymmärtää toisin. Myönnän edelleen, että nuo "Seula!"-, "Nuija!"- ja "V*ttu mikä pelle!" -huudot herättävät minussa myötähäpeää. En kuitenkaan ole sanonut tai tarkoittanut, että vastustajaan ja tuomareihin vaikuttaminen itsessään aiheuttaisi sitä. Kaino toiveeni vain olisi, että Pataljoonassa mietittäisiin näitä huutoja, mitä lähdetään huutamaan. Kuten toivoisin myös, että capot suunnittelisivat muutenkin kokonaisuutta, että mitä chänttejä vedettäisiin ja milloinkin, ettei samassa erässä tule vedettyä samoja chänttejä useampaan kertaan.Sinä et taida lukea näitä viestejä kunnolla, kun jo säntäät vastaamaan niihin? Etkö siis itse muista mitä olet kirjoittanut? Olen kyllä linkannut kirjoittamasi viestin jo aiemmin, haluatko siis minun tekevän niin jostain syystä uudelleen?
Tässä olen kanssasi myös samaa mieltä ja taisin tästä mestaruuskeväästä mainitakin jossain aiemmassa viestissäni. Pahoittelut myöskin, että nopealla lukemisella taisin ymmärtää väärin tuon aiemman viestisi Metsolasta. Ymmärsin, että reilun viikon takaisessa Tappara-matsissa Metsolan henkistä kapasiteettia oltaisiin onnistuttu horjuttamaan, mutta tarkoititkin varmaan juuri tuota mestaruuskevättä. Tuollaista painekattilaa ja tunnelmaltaan ainutlaatuista tapahtumaa ei ole taidettu Porissa sen koomin nähdä.Niin, Metsola on elävä esimerkki siitä, miten aggressiivinen porilaiskatsomo voi saada pelaajalta pasmat täysin sekaisin. Sinä voit kiistää asian niin halutessasi, mutta jokainen joka oli minun laillani hallissa 24.4.2013 tietää mitä tarkoitan ja varmasti valtaosa heistä on kanssani samaa mieltä.
Minua nauratti vielä makeammin, kun katsoin tulostaululle ottelun päätyttyä :)Metsola oli oppinut kymmenessä vuodessa sen verran että nauroi aina kun mainsatauolla seulaa huudettiin.
Karhunkämmenen porukka tuolla katsomossa.Onkohan huomenna Espoossa patakannattajia paikalla keskittyneenä johonkin katsomonosaan?
Karhunkämmenen porukka tuolla katsomossa.
Taitaa olla kokonaan varattu vierasfaneille. En itsekään muutama viikko takaperin onnistunut hankkimaan lippuja 401:een niin otin sitten 402:sta.Onkohan tuo koko katsomo varattu vierasfaneille ja lipunmyynti jotain muuta kautta kun Ticketmasterilta? Näyttäs olevan loppuun varattu/ei myynnissä. 402:ssa on onneks tilaa.