Mainos

Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2024–2025

• 83 498
  • 852

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kärki totesi haastattelussa laivalla että tuo Ässien koppiin "manselaista swägää". Kun häneltä kysyttiin, mitä se tarkoittaa niin vastaus oli "No jos ei sitä tiedä, niin eipä sitä varmaan tarvi sanoa." Todella ylimieliseen äänensävyyn totesi. Vaikutti kyllä aika raskaalta persoonalta ja muut Ässien pelaajatkin vaikuttivat vaivaantuneilta Kärjen sanoessa kommenttinsa.
Okei.

Joo, voin kuvitella, että jos tuo tulee sellaisella teinimäisellä nasaaliäänellä yhdistettynä idioottimaiseen virnistykseen, niin se varmasti kuulostaa aika hemmetin ärsyttävältä. Uuden pelaajan tulisi tietysti aina ymmärtää antaa ulospäin kuvan siitä, että hän on kiitollinen saadessaan tulla osaksi näinkin legendaarista joukkuetta. Vaikkei sitten edes oikeasti ajattelisi niin. Mutta kaikki ei vaan aina ymmärrä, mikä on se kevyemmän ristin tie.

No avataan nyt tämäkin sitten kun yleisö vaatii.

Tosiaan Kärki totesi pariinkin otteeseen illan aikana ääneen kanssapelaajille, että "vaihdetaan nyt paikkaa, kun ei jaksa noita vitun kannattajia". Joo ymmärrän, jos haluaa pitää hauskaa omalla porukalla, mutta se on omalla tavallaan myös noiden risteilyjen idea, että kannattajat pääsevät kanssakäymisiin pelaajien kesken. Ja luulisi ammatikseen jääkiekkoa pelaavan osaavan hieman pitää myös mölyjä mahassaan.

Seuraavana päivänä Pataljoonan järjestämässä päiväohjelmassa sama mies tosiaan pyöritteli silmiään ja vastaili todella ylimielisen oloisena Pataljoonan puolelta olleelle kysyjälle. Myös tuo yllämainittu "manselainen swägä" kommentti jäi mieleen. Kaikesta näki, että kiinnostus aivan nolla.

Ainakin itselle jäi todella mulkku kuva äijjästä. Ja tosiaan olet juuri uutena tullut mukaan.

Eikä nämä tuskin mikään maailmanloppu ollut kenellekkään, mutta tämänpäiväsellä hetkellä sylki saattaa helposti tuoda alitajunnasta asioita julki noiden jälkeen.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mutta kaikki ei vaan aina ymmärrä, mikä on se kevyemmän ristin tie.

90-, 00- ja varmaan vielä 10-luvulla NHL-selostajat ja kommentaattorit muisti aina kehaista nuoria pelaajia jotka puhuivat ja käyttäytyivät tyylikkäästi.

Suomeksi se tarkoitti sitä, että älä sano mitään, älä tee mitään, peruskliseistä jargonia ja ole värikäs kuin harmaa betoniseinä syyssateisena iltana.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No avataan nyt tämäkin sitten kun yleisö vaatii.

Tosiaan Kärki totesi pariinkin otteeseen illan aikana ääneen kanssapelaajille, että "vaihdetaan nyt paikkaa, kun ei jaksa noita vitun kannattajia". Joo ymmärrän, jos haluaa pitää hauskaa omalla porukalla, mutta se on omalla tavallaan myös noiden risteilyjen idea, että kannattajat pääsevät kanssakäymisiin pelaajien kesken.

Seuraavana päivänä Pataljoonan järjestämässä päiväohjelmassa sama mies tosiaan pyöritteli silmiään ja vastaili todella ylimielisen oloisena Pataljoonan puolelta olleelle kysyjälle. Myös tuo yllämainittu "manselainen swägä" kommentti jäi mieleen. Kaikesta näki, että kiinnostus aivan nolla.

Ainakin itselle jäi todella mulkku kuva äijjästä. Ja tosiaan olet juuri uutena tullut mukaan.

Eikä nämä tuskin mikään maailmanloppu ollut kenellekkään, mutta tämänpäiväsellä hetkellä sylki saattaa helposti tuoda alitajunnasta asioita julki noiden jälkeen.
Ymmärrän kyllä ihan täysin, että nuo kommentit tulevat varsinkin tällaisella hetkellä mieleen. Vaikuttaa siltä, että Kärki ei oikein ymmärrä omaa parastaan. Noista kommenteista kun joutuu kantamaan vastuun koko loppu-uransa ajan. Ja jokaiselle pelaajalle tulee vastaan huonoja hetkiä. Juuri siksi kiekkojargon on niin tärkeää :)

Toivottavasti poika ottaa opikseen tämän iltaisten tapahtumien jälkeen. Yleensä sen tarvittavan nöyryyden opettaa elämä kantapään kautta, jos sitä ei ole äiti kotona opettanut. Ja se on aina kivuliaampi tapa oppia.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ymmärrän kyllä ihan täysin, että nuo kommentit tulevat varsinkin tällaisella hetkellä mieleen. Vaikuttaa siltä, että Kärki ei oikein ymmärrä omaa parastaan. Noista kommenteista kun joutuu kantamaan vastuun koko loppu-uransa ajan. Ja jokaiselle pelaajalle tulee vastaan huonoja hetkiä. Juuri siksi kiekkojargon on niin tärkeää :)

Toivottavasti poika ottaa opikseen tämän iltaisten tapahtumien jälkeen. Yleensä sen tarvittavan nöyryyden opettaa elämä kantapään kautta, jos sitä ei ole äiti kotona opettanut. Ja se on aina kivuliaampi tapa oppia.

Tähän pätenee se jonkun kokeneen kiekkomiehen viisaus, että jos ne selkääntaputtelijat ja päänaukojat alkaa tökkimään niin täytyy vaan opetella tekemään valintoja sen suhteen missä ja milloin tuolla ulkosalla aikaansa viettää.

Tietysti, nuori pelaaja ja tuore vahvistus. Ei kevyin perustein viittiny jäädä poiskaan.

Tai sitten oli vaan liian rehellinen. Turhan rehellinen.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tähän pätenee se jonkun kokeneen kiekkomiehen viisaus, että jos ne selkääntaputtelijat ja päänaukojat alkaa tökkimään niin täytyy vaan opetella tekemään valintoja sen suhteen missä ja milloin tuolla ulkosalla aikaansa viettää.

Tietysti, nuori pelaaja ja tuore vahvistus. Ei kevyin perustein viittiny jäädä poiskaan.

Tai sitten oli vaan liian rehellinen. Turhan rehellinen.
Niinhän se menee.

Itse en Kärkeä, hänen peliään tai käytöstään ala sen koommin sadatella. Ymmärrän sen että ylimieliset kommentit jää mieleen ja ymmärrän, että tämän iltainen virhe pännii myös. Vaikka tämän iltainen taisi mennä ainakin puoliksi myös laitahyökkääjän (Vanhatalo?) piikkiin, miestä varmasti itseäänkin kaduttaa tuo pelissä tapahtunut.

Mutta isossa kuvassa olen ihan tyytyväinen, että hän on Porissa ja voisin jopa harkita sitä, että hän olisi ensi kaudellakin riveissä mukana. Tässä on kai nyt tilanne, että ymmärrän ihan kaikkia osapuolia :)

Olisi ehkä Kärjen itsensä kannalta hyvä, että jos hän esim tekee sopimuksen Ässiin ensi kaudeksi, niin asiaa koskevassa haastattelussa muistaisi olla extra-kiitollinen Ässien erinomaisia kannattajia kohtaan. Olisi varmasti vähän mukavampi pelailla sillä tavoin :)

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Onhan Tampere suurempi kuin Pori ja Mansen valot kirkkaammat, mutta ihan tuolla asenteella ei ehkä kannata uuteen seuraan ja kaupunkiin tulla. Nyt stadilainen Korppi Korpisalo voisi pitää koulutuksen kuinka Porissa käyttäydytään ja tullaan vielä enemään porilaiseksi kuin alkuperäiset porilaiset itse :)

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Harvinaista kyllä, olen @Raimoton kanssa samaa mieltä. Megafoniin ei voi huutaa idiotismeja. Kyllähän porukka olisi voinut ilman capoakin huudella solvauksia, mutta tuollaista ei voi ryhmällä huudattaa.

Ja toisaalta, jos peli on sivuasia kannatuksen ohessa niin miksi edes arvostelee pelin tasoa?

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Harvinaista kyllä, olen @Raimoton kanssa samaa mieltä. Megafoniin ei voi huutaa idiotismeja. Kyllähän porukka olisi voinut ilman capoakin huudella solvauksia, mutta tuollaista ei voi ryhmällä huudattaa.

Ja toisaalta, jos peli on sivuasia kannatuksen ohessa niin miksi edes arvostelee pelin tasoa?
Peli on sivuasia kannatuksen ohessa?
Onks tää Pataljoonan virallinen kanta.

Oot sää kyl vässykkä tapaus...
Tosin ei taida lauantai illassa olla muuta viihdettä ku ulista täällä tyhjää provoa.

Muista et jatkossakin niille, jotka kiertää Suomen ton JOUKKUUEEN perässä ja chänttää aktiivisesti peli on vain sivutuote. Tirsk

Eetu

Jäsen
Mäkeläinen kirjoittaa SK/LS pääkirjoituksessa tänään
"Rauma on urheilussa gallialainen kylä, jossa ajatusmallina on ”me vastaan muut”.

Siinä se ”muut” ei kuitenkaan ole kaupungin muut seurat vaan ne kaupungin rajojen ulkopuolella tukikohtaansa pitävät
."

Sama asenne oli joskus Porissa. Eri mieltä ehkä oltiin, mutta ulospäin sitä ei näytetty. Nykyään tapellaan foorumeilla julkisesti keskenään ja porilainen inhoaa toista porilaista. Pällit.

Mitä jos jatkossakin keskityttäisiin niiden oikeiden vastustajien haukkumiseen ja kritisoimiseen, ja omien kanssa hoidettaisiin tällainen vääntö muualla kuin julkisesti? Nyt Ässäfaneille nauraa takapihan harakatkin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peli on sivuasia kannatuksen ohessa?
Onks tää Pataljoonan virallinen kanta.

Oot sää kyl vässykkä tapaus...
Tosin ei taida lauantai illassa olla muuta viihdettä ku ulista täällä tyhjää provoa.

Muista et jatkossakin niille, jotka kiertää Suomen ton JOUKKUUEEN perässä ja chänttää aktiivisesti peli on vain sivutuote. Tirsk
Eikös täällä ole muutamakin oikeinkannattaja kertonut että näyttävyys ja kuuluvuus on tärkeintä. Tuskin se kollektiivisesti edes voisi olla minkään yhdistyksen kanta.

Mulla oli kyllä ihan kiva lauantai-ilta, mistä sä mun viihteestä edes tiedät. Ehkä sitten kun muutat iskän ja äidin helmoista pois opit tietämään että iltaisin voi tehdä muutakin kuin katsoa masked singeriä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ei mikään estä antamasta palautetta, mutta silloin kun capo vetää kovaäänisellä "eikö yhtään hävetä?" niin ei ole kyseessä yksittäiset huutelijat. Siihen lisäksi "Hävetkää saatana" "Kärki vittu olet paska tuu pois" yms. Onko tämä sitä vähän negatiivistä palautetta?.

Mikäli tämä on totta, kovaäänisen tulisi vaihtaa omistajaa. Muutama virhe aiheutti tappion, mikä on taas maailmanloppu joillekin. Unohtuu taas, että Ässien paketti on hyvässä kunnossa, varsinkin kun katsoo sairasosastoa.

Aika ylimielistä kommentointia faniosastolta. Seisomakatsomo on ollut olemassa vähintään 50 vuotta ja on aina ollut joukkueen takana, hyvässä kuin pahassa. Menestys on tuonut ääntä, tappiot puukotusta, mikään ei ole muuttunut, nämä "oikein kannattajat" toimivat ihan samalla tavalla.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kärki totesi haastattelussa laivalla että tuo Ässien koppiin "manselaista swägää". Kun häneltä kysyttiin, mitä se tarkoittaa niin vastaus oli "No jos ei sitä tiedä, niin eipä sitä varmaan tarvi sanoa." Todella ylimieliseen äänensävyyn totesi. Vaikutti kyllä aika raskaalta persoonalta ja muut Ässien pelaajatkin vaikuttivat vaivaantuneilta Kärjen sanoessa kommenttinsa.

Kuulostaa sopivasti ylimieliseltä porilaiselta, meidän mies.

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Eikös täällä ole muutamakin oikeinkannattaja kertonut että näyttävyys ja kuuluvuus on tärkeintä. Tuskin se kollektiivisesti edes voisi olla minkään yhdistyksen kanta.

Mulla oli kyllä ihan kiva lauantai-ilta, mistä sä mun viihteestä edes tiedät. Ehkä sitten kun muutat iskän ja äidin helmoista pois opit tietämään että iltaisin voi tehdä muutakin kuin katsoa masked singeriä.
Et löydä täältä yhtään tollasta tekstiä ja sen harmittavasti tiedät itsekin.
Kirjotuks(i)esi perusteella arvioin sun lauantai illan viihdettä.
Näytän kyl muksuille masked singeriä jos haluavat katsoa mut en koe tarpeelliseks opettaa ettet sit saatana laula Ässien pelissä ku näin on aina ollut.
Seisot perkele kädet puuskassa ja Ässät tai nuija saat huutaa!

Vamma se on asenteellinenkin. Tosin jos viimeksi on suostunut oppimaan uutta kansakoulussa ni minkäs teet.

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seisot perkele kädet puuskassa ja Ässät tai nuija saat huutaa!

Vamma se on asenteellinenkin. Tosin jos viimeksi on suostunut oppimaan uutta kansakoulussa ni minkäs teet.
Mistäs sä tiedät mitä ja paljonko mä huudan? Ja toisaalta, luulen että olen opiskellut sua enemmän.

Mut jos sulla on jotain kuvitteellisia lapsia niin kannattaisi mennä juttelemaan jollekin ammatti-ihmisille. Ymmärrän kyllä että lapset leikkii välillä kotia, mutta...

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Mistäs sä tiedät mitä ja paljonko mä huudan? Ja toisaalta, luulen että olen opiskellut sua enemmän.

Mut jos sulla on jotain kuvitteellisia lapsia niin kannattaisi mennä juttelemaan jollekin ammatti-ihmisille. Ymmärrän kyllä että lapset leikkii välillä kotia, mutta...
Sun korkean oppimisen tason pystyy lukemaa viesteistä. Edelleen lukemalla sun viestejä saa aika selkeen kuvan mitä teet, mitä et tai oikeestaa mitä pidät oikeenlaisena. Ilmeisesti se johtuu sun paljosta opiskelusta et sä kyllä pystyt kertomaan, kuinka muille pelillä ei ole merkitystä.

Tää alkaa nimeomaa olee ku lapsen kanssa puhuis et ei muutaku tsemppiä tähänki sunnuntaihi.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sun korkean oppimisen tason pystyy lukemaa viesteistä. Edelleen lukemalla sun viestejä saa aika selkeen kuvan mitä teet, mitä et tai oikeestaa mitä pidät oikeenlaisena. Ilmeisesti se johtuu sun paljosta opiskelusta et sä kyllä pystyt kertomaan, kuinka muille pelillä ei ole merkitystä.
Sun viesteistä ei oikein saa mitään kuvaa, kun niitä on niin vähän mutta ilmeisesti paskan jauhaminen kokeneemmille käyttäjille ja riidan haastaminen on itse pelin seuraamista tärkeämpää. Ja tietty se että ei ole kuin yksi oikea tyyli kannattaa.

Mukavaa sunnuntain jatkoa, eiköhän tämä ollut tässä.

Guarantee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, MuSa, ManU
Sun viesteistä ei oikein saa mitään kuvaa, kun niitä on niin vähän mutta ilmeisesti paskan jauhaminen kokeneemmille käyttäjille ja riidan haastaminen on itse pelin seuraamista tärkeämpää. Ja tietty se että ei ole kuin yksi oikea tyyli kannattaa.

Mukavaa sunnuntain jatkoa, eiköhän tämä ollut tässä.
Unohdin että kokeneemmat palstalle kirjoittajat saavat ilmaista mielipiteensä ja sanoa mitä sylki suuhun tuo :D
Riidan haastaminen? Kumman puolelta?

Minä en osaa lukea sun viesteistä mitään kun en oo nii paljo kouluja käyny ku sinä. Sen verran oon kuitenki opiskellu et sun ei tarvi kirjottaa viestejä mun puolesta niiku tässä teet. Löydät tästä nyt 3 asiaa mitä en ole sanonut ja sinä kuitenki väität minun sanoneen. Ainii mut oot palstan kokeneempi käyttäjä ni sulla lienee siihe oikeus.

Peiliin kannattaa joskus vilkasta. Sieltä saattaa löytyä muutaki ku oma naama.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mikäli tämä on totta, kovaäänisen tulisi vaihtaa omistajaa. Muutama virhe aiheutti tappion, mikä on taas maailmanloppu joillekin. Unohtuu taas, että Ässien paketti on hyvässä kunnossa, varsinkin kun katsoo sairasosastoa.
Tuo ensimmäinen huuto tuli tosiaan megafonin läpi ja se mitä suuremmalla todennäköisyydellä kuului ihan kentällekin. Loput oli sitten sitä yleistä huutelua pitkin jälkimmäistä osaa kolmannessa erässä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
En edes aio ottaa kantaa koko huutelucaseen, mutta minun mielestäni siinä vaiheessa kun on tarve luoda narratiivia itsestään palstan grand old manina ja tämä kortti lävähtää joka kerta pöytään kun joku on eri mieltä, niin ollaan aika heikoilla hangilla.
Kannattaisko nyt lukea vähän enemmän noita viestejä, ei tässä tartte mitään narratiivia rakentaa. Kyllä mä vastaan niinkuin haluan jos mulle alkaa joku vittuilemaan. Ja lue myös @TosiFani :n viesti tuosta, hän on se oikeampi grand old man, itte oon vielä nöösipoika.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy