Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2023–2024

  • 53 617
  • 484

67-Hgy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oliko haastiksessa viittaus mahdolliseen podcastiin vai vain heitto ilmaan?

Omat prioriteettinsa varmasti kannattaja ym. toiminnan puolesta. Mutta ihan vain Ässien, menneiden ja tulevien perkaaminen fanien näkökulmasta, joku vieraskin sillon tällön, luulis olevan kysyntää ja kuuntelijoita.
Podcast on työnalla ja tulossa.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ihminen monta kertaa kuulee ja ymmärtää asiat niin kun haluaa.
Jos puhuttiin, että jatkossa halutaan olla enemmän Pataljoonan tukena ja yhdessä tekemässä kannattajatoimintaa ja niin että siitä tulisi laajasti YHTEINEN juttu.

En tiedä miten siitä saa käsityksen että heitämme pallon vain Pataljoonalle?

Ja puhuttiin että perushuudot ja chäntit riittää jos saadaan siihen massa mukaan.
Ei puhuttu että Ässät tap tap riittää.
Yhteinen palaveri ei ole vain meistä kiinni vaan myös Ässien ja Pataljoonan aikatauluista.
Heillä vuosikokous (valitaan uusi hallitus) saattaa mennä kesäkuun puolelle niin ennen sitä meidän kolmen palaveria tuskin tulee.
Jos ei sitten ns vanhat hallitukset kokoonnu.
Heti kun mahdollista niin koitetaan saada ryhmä kasaan ja aloittaa ensi kauden katsomotoiminnan suunnittelu.

Toivotaan, että sinä olet myös mukana ettei vaan täällä jatkoajassa yritetä asioita hoitaa.
Tähän tarvitaan myös muiden tukea/osallistumista jos halutaan, että tämä asia notkahtaa eteenpäin

Yksi Karhunkämmen ei tätä aloita vaan YHDESSÄ.
Miten Karhunkämmen olisi tukemassa osaltaan Pataljoonaa? Katsomotoiminnan kehittäminen ei nyt ihan ykkösjuttu kuulostanut olevan, joten vähän siitä päättelin, varsinkin kun kehuttiin Pataljoonalla se olevan keskiössä. Ja en sitten tiedä, onko tässä jotain väärinymmärrystä käsitteistä, mutta nimenomaan ultras tyylistä kannatusta täälläkin oltaisiin ajamassa eteenpäin. Edelleenkään ei aukea, mitä halutaan.

Onko Porissa harrastettu mitään muita yksinkertaisia huutoja kuin Ässät tap tap viimeisen 10v aikana? No joo maalin jälkeiset heipat ja seulat ja tuomarille huutelut on ollu läsnä. Muita nyt ei tule mieleen. Mitä se perushuudot sitten sisältää?

Palaveriin vastasit jo aiemmin, mutta jos leikitään ajatuksella, että ryhmistä koostetaan pari aktiivia vetämään toimintaa, niin mitä Karhunkämmen yhdistyksenä tuo tähän? En nyt ainakaan jää pidättämään hengitystä, että tämä palaveri "yhdessä" tuottaa suurempaa hedelmää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mitäpä jos sää @Raimoton alkaisit tekemään asioiden eteen jotain etkä vaan oleta että muut tekevät sun eteesi ja vingut vaan täällä.

Kaikilla ryhmillä on varmaan oikeus tehdä ihan niinkuin itse haluat, koita saada Raimottoman ryhmään tuhannen jäsentä niin varmaan saat enemmän ääntä kuuluviinkin.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Miten Karhunkämmen olisi tukemassa osaltaan Pataljoonaa? Katsomotoiminnan kehittäminen ei nyt ihan ykkösjuttu kuulostanut olevan, joten vähän siitä päättelin, varsinkin kun kehuttiin Pataljoonalla se olevan keskiössä. Ja en sitten tiedä, onko tässä jotain väärinymmärrystä käsitteistä, mutta nimenomaan ultras tyylistä kannatusta täälläkin oltaisiin ajamassa eteenpäin. Edelleenkään ei aukea, mitä halutaan.

Onko Porissa harrastettu mitään muita yksinkertaisia huutoja kuin Ässät tap tap viimeisen 10v aikana? No joo maalin jälkeiset heipat ja seulat ja tuomarille huutelut on ollu läsnä. Muita nyt ei tule mieleen. Mitä se perushuudot sitten sisältää?

Palaveriin vastasit jo aiemmin, mutta jos leikitään ajatuksella, että ryhmistä koostetaan pari aktiivia vetämään toimintaa, niin mitä Karhunkämmen yhdistyksenä tuo tähän? En nyt ainakaan jää pidättämään hengitystä, että tämä palaveri "yhdessä" tuottaa suurempaa hedelmää.
Jopas nyt on kiukuttelua.

Itse olen huomannut, että Karhunkämmen on parin vuoden olemassaolon aikansa saanut aikaan valtavasti eri asioita. Eritoten tuo hyväntekeväisyys on on ollut aika hiton hienoa toimintaa. Samoin he ovat hienosti yhdistäneet Patasydämiä ympäri Suomen ja muutenkin näyttävät olevan jatkuvasti esillä ja nimenomaan positiivisessa mielessä.

Mitä sinä olet saanut aikaan samassa ajassa, muuta kuin tuollaista passiivis-aggresiivista kitinää, jossa näytät tarttuvan johonkin yhteen sanaan ja nostat siitä kauhean älämölön? Sinulla on vapaus mennä hallille kannattamaan tyylilläsi! Ota kaverit mukaan ja tee asioita, tai liity vaikka johonkin olemassa olevaan ryhmään ja ala hommiin! Lupaan ettei kukaan tule estämään sinua.

Zemiä ja kaikkea hyvää niin Karhunkämmenelle, Pataljoonalle ja kaikille muillekin. Kaikkia tarvitaan!
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mitäpä jos sää @Raimoton alkaisit tekemään asioiden eteen jotain etkä vaan oleta että muut tekevät sun eteesi ja vingut vaan täällä.

Kaikilla ryhmillä on varmaan oikeus tehdä ihan niinkuin itse haluat, koita saada Raimottoman ryhmään tuhannen jäsentä niin varmaan saat enemmän ääntä kuuluviinkin.
Keskustelupalstalla keskustellaan ja oikein ketjun mukaista asiaakin vielä. Mitäänhän en oleta, eikä ole seuraavaksi kalenterissa alkaa kasailemaan faniyhdistystä. Yksittäisenä toimijana olen ihan rivikatsoja muiden joukossa. :)
Jopas nyt on kiukuttelua.

Itse olen huomannut, että Karhunkämmen on parin vuoden olemassaolon aikansa saanut aikaan valtavasti eri asioita. Eritoten tuo hyväntekeväisyys on on ollut aika hiton hienoa toimintaa. Samoin he ovat hienosti yhdistäneet Patasydämiä ympäri Suomen ja muutenkin näyttävät olevan jatkuvasti esillä ja nimenomaan positiivisessa mielessä.

Mitä sinä olet saanut aikaan samassa ajassa, muuta kuin tuollaista passiivis-aggresiivista kitinää, jossa näytät tarttuvan johonkin yhteen sanaan ja nostat siitä kauhean älämölön? Sinulla on vapaus mennä hallille kannattamaan tyylilläsi! Ota kaverit mukaan ja tee asioita, tai liity vaikka johonkin olemassa olevaan ryhmään ja ala hommiin! Lupaan ettei kukaan tule estämään sinua.

Zemiä ja kaikkea hyvää niin Karhunkämmenelle, Pataljoonalle ja kaikille muillekin. Kaikkia tarvitaan!
Tää on aina hyvä kommentti, kun joku esittää kritiikkiä. "Tee ite paremmin". Ensinäkin, puhuttiin katsomotoiminnasta. Karhunkämmen on saanut aikaan paljon hyvää, enkä ole sitä moittinut mistään hyväntekeväisyydestä saatikka yhteisöllisyyden luomisesta. Luulisi kuitenkin, että noin isolla jäsenmäärällä ja niillä puheilla mitä täälläkin kuukausi takaperin keskusteltiin, olisi jotain ajatusta, mihin suuntaan toimintaa halutaan viedä katsomossa. Nyt kirjoitukset tänne eivät vastaa puhetta.

Parissa vuodessa en ole kerinnyt paljon saada aikaan kuin hajottaa selän töissä, aivotärähdyksen puulaakissa ja puolison kanssa pyöräytettiin neljäs lapsi perheeseen. Että on siinä sitä jo! Tokihan en ole kannattajayhdistys eikä toimintani ole kovinkaan liittynyt katsomotoiminnan kehittämiseen muuta kuin viemällä muksuja hallille.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyl mä ymmärrän mitä @Raimoton tuossa haastaa.

Karhunkämmen tekee erinomaista työtä hallin ulkopuolella. Hallilla, en muista kertaakaan nähneeni tai kuulleeni koko ryhmästä.

Jännä nähdä tuleeko mitään todellista yhteistyötä koskaan Ässien kannattajayhdistysten välillä. Edelleen olen sitä mieltä, että katsomotoiminnan kehitys vaatii ihan uuden porukan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tää on aina hyvä kommentti, kun joku esittää kritiikkiä. "Tee ite paremmin". Ensinäkin, puhuttiin katsomotoiminnasta. Karhunkämmen on saanut aikaan paljon hyvää, enkä ole sitä moittinut mistään hyväntekeväisyydestä saatikka yhteisöllisyyden luomisesta. Luulisi kuitenkin, että noin isolla jäsenmäärällä ja niillä puheilla mitä täälläkin kuukausi takaperin keskusteltiin, olisi jotain ajatusta, mihin suuntaan toimintaa halutaan viedä katsomossa. Nyt kirjoitukset tänne eivät vastaa puhetta.
Olet oikeassa, se on todella hyvä kommentti! Tällainen "kritisointi" mitä sinä harrastat on helvetin helppoa, varsinkin kun lapsikin huomaa, että sinulla on jokin perusteellinen asennevamma tuota Karhunkämmen-ryhmää kohtaan ja koitat jankuttamalla haastaa riitaa ja saada heitä näyttämään huonolta edes jossain valossa.

Joten mene ja tee paremmin. He hoitavat omat hommansa omalla tavallaan. Lopeta tuo kadehtiva ja kaunainen kiukuttelusi ja hoida omat hommasi omalla, paremmalla tavallasi. Näytä meille miten se tehdään! Tee itsestäsi uusi kannattaja-Messias, joka tuo "kulttuurin ja tunteen Isomäkeen". Tee meidät kaikki ylpeiksi, tiikeri.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Olet oikeassa, se on todella hyvä kommentti! Tällainen "kritisointi" mitä sinä harrastat on helvetin helppoa, varsinkin kun lapsikin huomaa, että sinulla on jokin perusteellinen asennevamma tuota Karhunkämmen-ryhmää kohtaan ja koitat jankuttamalla haastaa riitaa ja saada heitä näyttämään huonolta edes jossain valossa.

Joten mene ja tee paremmin. He hoitavat omat hommansa omalla tavallaan. Lopeta tuo kadehtiva ja kaunainen kiukuttelusi ja hoida omat hommasi omalla, paremmalla tavallasi. Näytä meille miten se tehdään! Tee itsestäsi uusi kannattaja-Messias, joka tuo "kulttuurin ja tunteen Isomäkeen". Tee meidät kaikki ylpeiksi, tiikeri.
Eli jos esitän kysymyksiä, miten ryhmä aikoo katsomotoimintaa kehittää ja sivussa tunnelmaa hallissa kehittää, on se "riidan haastoa"? Mielenkiintoinen ajattelutapa. Miksi ihmeessä minulla pitäisi olla joku tarve nostaa itseäni joksikin messiaaksi? Aihe kiinnostaa, siksi siitä keskustellaan ja selvästi se kiinnostaa myös muita, kun täälläkin on yhtäkkiä seittemän sivua asiaa puitu.

Puhutaan Ässien kannattajatoiminnasta ja siinä mielestäni Karhunkämmen pitäisi olla oleellinen tekiä, ei yksittäinen Raimoton. Ei mun tarvi mihinkään mennä, vaan koitan keskustella asiasta siihen kuuluvalla palstalla.

Mitä muuten itse toisit tähän keskusteluun? Muuta kuin näet ongelmaa toisten kirjoituksista.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eli jos esitän kysymyksiä, miten ryhmä aikoo katsomotoimintaa kehittää ja sivussa tunnelmaa hallissa kehittää, on se "riidan haastoa"? Mielenkiintoinen ajattelutapa. Miksi ihmeessä minulla pitäisi olla joku tarve nostaa itseäni joksikin messiaaksi? Aihe kiinnostaa, siksi siitä keskustellaan ja selvästi se kiinnostaa myös muita, kun täälläkin on yhtäkkiä seittemän sivua asiaa puitu.

Puhutaan Ässien kannattajatoiminnasta ja siinä mielestäni Karhunkämmen pitäisi olla oleellinen tekiä, ei yksittäinen Raimoton. Ei mun tarvi mihinkään mennä, vaan koitan keskustella asiasta siihen kuuluvalla palstalla.

Mitä muuten itse toisit tähän keskusteluun? Muuta kuin näet ongelmaa toisten kirjoituksista.
Karhunkämmen nähdäkseni on vastannut sinulle jo pariinkin otteeseen, mutta sinulle ei näytä vastaukset kelpaavan.

KK tekee omaa hommaansa, Pataljoona omaansa, jne. Ilmeisesti yhteistyöstäkin käydään keskusteluja jatkossa. Kaikki tämä on jo aiemmin sinulle kerrottu. Mikä sinua vielä askarruttaa? Jos noiden kannattajaryhmien toiminta ei sinulle jostain syystä kelpaa, liity toki niihin jäseneksi ja ala muuttaa niiden toimintaa suuntaan, joka miellyttää sinua. Tai sitten tee jotain omaa ja parempaa, jutuistasi päätellen sinulla on mielessä jokin tarkka kuva siitä, mitä haluaisit katsomossa nähdä.

Luehan itse ajatuksella nuo aiemmat viestisi läpi. Huomaat kyllä itsekin sieltä tuon suht tympeän asenteen, joka puskee läpi. Vaikket kehtaa sitä tunnustaakaan. Siitä syystä vastaan sinulle omalla tyylilläsi.

Kysymyksiisi on joka tapauksessa vastattu. Onko sinulla vielä jotain muuta sydämellä?

Minun mielestäni Ässien kannattajaryhmät tekevät ihan mainiota työtä, puhtaasti rakkaudesta lajiin. Kaikkea hyvää vaan heille jatkoon minun puolestani.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Karhunkämmen nähdäkseni on vastannut sinulle jo pariinkin otteeseen, mutta sinulle ei näytä vastaukset kelpaavan.
Missä kohtaa oltaisiin vastattu suorasti kysymykseen? Tule nyt opastamaan, kun selvästi kova tarve siihen on. Vai löytyiskö sulta kenties vastauksia?
KK tekee omaa hommaansa, Pataljoona omaansa, jne. Ilmeisesti yhteistyöstäkin käydään keskusteluja jatkossa. Kaikki tämä on jo aiemmin sinulle kerrottu. Mikä sinua vielä askarruttaa?
Mikä on tämä yhteistyö? Jos yhdistykset järkkäilevät omia matkojaan ja pöyrittävät omaa toimintaa, niin mikä on tämä yhteistyöllä tuotettu asia joka ajaisi katsomotoimintaa eteenpäin? Pataljoonalta on vaikeampi täällä saada keskustelua aikaiseksi, koska en ainakaan itse tiedä heiltä aktiivista jäsentä täällä. #yhdessä on aika kulutettu fraasi eikä ole mielestäni mikään mullistava eteenpäin vievä ajatus. Näinhän pitäisi aina toimia. Onko Karhunkämmenellä oikeasti innokkaita toimijoita, jotka haluavat kuluttaa vapaa-aikaansa oikeasti viemään asioita eteenpäin katsomotoiminnassa? Mikä on ajatus, minkälaista toimintaa haluttaisiin nähdä, ultras-tyylistä vai perus kannattamista mitä on Porissa 20 vuotta jympätty eteenpäin, välillä paremmalla menestyksellä? Aiemmin tällä palstalla ihannointiin esim. Osasto41 toimintaa, onko se suunta mihin halutaan kehittyä? Se on kuitenkin kaukana perushuudoista ja vaatii isosti oraginoistua järjestäytymistä katsomossa, johon voisi jopa ultras sanan liittää. Perus chäntit ja "Jos saadaan massa siihen mukaan" vaikuttaa juuri siltä samalta toiminnalta mitä tässä on ollut vuosikaudet. Kai nyt jos oltaisiin valmiita käymään yhteistyöstä keskustelua yhdistysten välillä, olisi jo osviittaa mihin suuntaan KK haluaisi asiaa viedä? Tälläisiin kysymyksiin esim. ei ole vastauksia tullut.
Jos noiden kannattajaryhmien toiminta ei sinulle jostain syystä kelpaa, liity toki niihin jäseneksi ja ala muuttaa niiden toimintaa suuntaan, joka miellyttää sinua. Tai sitten tee jotain omaa ja parempaa, jutuistasi päätellen sinulla on mielessä jokin tarkka kuva siitä, mitä haluaisit katsomossa nähdä.
Ryhmien toiminta katsomossa on ollut kehnohkoa. Paria iloista hetkeä lukuunottamatta tämän kauden tunnelma oli yleisesti vaisuhkoa. Näihin ei kumpikaan porukka tuonut mitään. Ajatuksia täällä vaihdellaan ja on täällä ilmeisesti monella muullakin tarkempaa kuvaa siitä, mitä asiat voisivat olla Porissakin. Täällä on ihan faniporukoita, jotka voivat tehdä asiat parempaa. Hallin ulkopuolisesta toiminnasta KK:lla on näyttöä, nyt se pitäisi saada näkymään peleissäkin. Jos siis halua on ja ainakin aiempien kirjoitusten perusteella sitä olisi(?)
Luehan itse ajatuksella nuo aiemmat viestisi läpi. Huomaat kyllä itsekin sieltä tuon suht tympeän asenteen, joka puskee läpi. Vaikket kehtaa sitä tunnustaakaan. Siitä syystä vastaan sinulle omalla tyylilläsi.
Luin viestit ja mietin missä on vastattu muuta kuin #yhdessä. Jossei maistu, niin miksi tulet sivusta huutelemaan tyhjiä? Annat keskustelulle aika paljon nollaa, kun kiinnität enemmän tyyliini huomiota kuin siihen mitä kirjoitan.
Kysymyksiisi on joka tapauksessa vastattu. Onko sinulla vielä jotain muuta sydämellä?
Ei ole vastattu, niin kuin edellä toin esille. Sydämellä oisi toive ykköspakista ja +15 maalin laiturista.
Minun mielestäni Ässien kannattajaryhmät tekevät ihan mainiota työtä, puhtaasti rakkaudesta lajiin. Kaikkea hyvää vaan heille jatkoon minun puolestani.
Mielipide on kuin se perärööri. Jokaisella oma. Mielestäni tekevät työtä arjen sivussa ja siitä peukkua. Itselläni ei esimerkiksi riitä kellossa tunnit kovinkaan aktiiviseen faniyhdistys toimintaan. Aina voi parantaa.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Missä kohtaa oltaisiin vastattu suorasti kysymykseen? Tule nyt opastamaan, kun selvästi kova tarve siihen on. Vai löytyiskö sulta kenties vastauksia?
Mikä on tämä yhteistyö?
Luin viestit ja mietin missä on vastattu muuta kuin #yhdessä. Jossei maistu, niin miksi tulet sivusta huutelemaan tyhjiä? Annat keskustelulle aika paljon nollaa, kun kiinnität enemmän tyyliini huomiota kuin siihen mitä kirjoitan.

Kas tässä:

@Raimoton . Ässät, Pataljoona ja Karhunkämmen tapaaminen on toukokuuksi sovittu. Ennen sitä tänne paha siitä mitään kirjoitella.

Kas siinä oli sinulle vastaus. Yksinkertaisesti sanottuna asia siis näyttää olevan työn alla, mutta kesken. Onko tämä nyt jo tällä tavoin sinulle selvää, vai pitääkö hakea lisää rautalankaa?

Ryhmien toiminta katsomossa on ollut kehnohkoa. Paria iloista hetkeä lukuunottamatta tämän kauden tunnelma oli yleisesti vaisuhkoa. Näihin ei kumpikaan porukka tuonut mitään. Ajatuksia täällä vaihdellaan ja on täällä ilmeisesti monella muullakin tarkempaa kuvaa siitä, mitä asiat voisivat olla Porissakin. Täällä on ihan faniporukoita, jotka voivat tehdä asiat parempaa. Hallin ulkopuolisesta toiminnasta KK:lla on näyttöä, nyt se pitäisi saada näkymään peleissäkin. Jos siis halua on ja ainakin aiempien kirjoitusten perusteella sitä olisi(?)
Se on mitä se on. Jos sinä osaisit tehdä homman paremmin, niin mene tekemään. Kukaan ei estä sinua. Netissä huutelu on helppoa ja siihen pystyy kuka tahansa. Toimeen tarttuminen ja asioiden tekeminen on vaikeampi homma. Karhunkämmen on onnistunut tekemään paljon asioita. Paljon muutakin kuin huutelua netissä.

Ei ole vastattu, niin kuin edellä toin esille. Sydämellä oisi toive ykköspakista ja +15 maalin laiturista.

On vastattu, kuten jo sinulle osoitin. Pelaajatoiveisiisi ei voi Karhunkämmen vaikuttaa. Joten toiveesi menee aivan väärään osoitteeseen.

Mielipide on kuin se perärööri. Jokaisella oma. Mielestäni tekevät työtä arjen sivussa ja siitä peukkua. Itselläni ei esimerkiksi riitä kellossa tunnit kovinkaan aktiiviseen faniyhdistys toimintaan. Aina voi parantaa.

Totta, aina voi parantaa. Ja sitä siellä ihan varmasti yritetäänkin. Ainakaan omaan silmääni ei ole osunut viestiä, jossa todettaisiin: "Nyt on kaikki kohdallaan ja kehitystä ei enää tarvita".
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-
Se on mitä se on. Jos sinä osaisit tehdä homman paremmin, niin mene tekemään. Kukaan ei estä sinua. Netissä huutelu on helppoa ja siihen pystyy kuka tahansa. Toimeen tarttuminen ja asioiden tekeminen on vaikeampi homma. Karhunkämmen on onnistunut tekemään paljon asioita. Paljon muutakin kuin huutelua netissä.
-

Mitä täällä koko palstalla mitään lässytetään mistään jos periaate on se, että mene itse tekemään jos tekisit paremmin.

Aika harva täällä voi kommentoida pelejä sen jälkeen. Pelasipa joku pelaaja huonon pelin/kauden, no meneppä itse ja pelaa paremmin....

Olisi eri asia jos Karhunkämmen tai Pataljoona olisivat yhdistyksiä ilman Ässiä. Nyt Ässät on se brändi minkä ympärille on luotu nämä yhdistykset. Totta helvetissä Satakunnan aikalailla seuratuimman brändin ympärille viritetyt asiat herättää keskustelua. Myös kritiikkiä.

Saako muuten kritisoida sitten jos on maksanut yhdistyksen jäsenyyden?

Hyväntekeväisyysjutut yms. on hoidettu hyvin ja niistä kehut.

Katsomossa yksi hiljaisimmista faniporukoista liigassa. Sinne osastolle toivottavasti lyövät tulevaisuudessa paukkuja isosti.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kas siinä oli sinulle vastaus. Yksinkertaisesti sanottuna asia siis näyttää olevan työn alla, mutta kesken. Onko tämä nyt jo tällä tavoin sinulle selvää, vai pitääkö hakea lisää rautalankaa?
Ota kottikärryllinen, koska itse ainakin käsitin, että tuo oli vastaus tiedusteluun onko yhdistykset päässeet jostain jo sopimaan. Mitään aikataulujahan ei asiasta ollut tiedossa vissiin, mutta nyt on, että joko touko tai kesäkuussa palaveerataan.

En taas tiedä kuinka paljon itse tarvitsisi rautalankaa asiaan. Kyllä, Karhunkämmen on saanut aikaan paljon hyviä asioita. Se ei ole näkynyt katsomotoiminnassa. Vaikka kuinka myydään makkaraa ja järkätään festareita, en ole niistä täällä kestellut vaan se miten yhdistys näkyy ja kuuluu areenan katsomossa. Tämä on keskustelua aiheesta ja siihen ei ole tullut vastauksia mitä Karhunkämmen haluaa tuoda toimintaan? Jos jotain palaveria ollaan järkkäämässä niin kai jotain pohjia on visioille jo itsestään Karhunkämmenellä?
Ainakaan omaan silmääni ei ole osunut viestiä, jossa todettaisiin: "Nyt on kaikki kohdallaan ja kehitystä ei enää tarvita".
Omaan silmään on osunut pieni innostuminen toiminnan kehittämiseen katsomon puolella, mutta ainakin podcastin kohdalla osui korvaan sellaisia juttuja, että mulle on ainakin ihan täysi kysymysmerkki, mitä tänne lopulta halutaan. Itse ainakin toivoisin, että yhdistyksen avulla eteenpäin nytkähtänyt toiminta tulisi jatkossa myös näkymään ja kuulumaan hallilla pelin ollessa käynnissä. Pohjaa löytyy.

Nyt vittuun palstalta tämä Raimoton vs. Karhunkämmen show. Raimoton on vapaa kertomaan ja näyttämään todeksi juttujaan. Tota vinkumista tuskin kukaan jaksaa.
Mutta näitä toki moni jaksaa? Oikein rakentava keskusteluun osallistuminen Ässien kannattajatoiminnasta.

Ja mitä mun pitäisi kertoa ja näyttämään todeksi?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ota kottikärryllinen, koska itse ainakin käsitin, että tuo oli vastaus tiedusteluun onko yhdistykset päässeet jostain jo sopimaan. Mitään aikataulujahan ei asiasta ollut tiedossa vissiin, mutta nyt on, että joko touko tai kesäkuussa palaveerataan.
Joka tapauksessa siinä oli vastaus kysymykseesi. Vastaus on selvä ja mitä ilmeisimmin kaikki muut sen ymmärtävät paitsi sinä. Joten kiukuttele nyt siitä sitten mitä haluat, itsesi sinä siinä vaan hölmöksi teet. Tapaaminen on nähtävästi tulossa ja siellä he koittavat saada asioita eteenpäin. Koita elää sen faktan kanssa.

En taas tiedä kuinka paljon itse tarvitsisi rautalankaa asiaan. Kyllä, Karhunkämmen on saanut aikaan paljon hyviä asioita. Se ei ole näkynyt katsomotoiminnassa. Vaikka kuinka myydään makkaraa ja järkätään festareita, en ole niistä täällä kestellut vaan se miten yhdistys näkyy ja kuuluu areenan katsomossa. Tämä on keskustelua aiheesta ja siihen ei ole tullut vastauksia mitä Karhunkämmen haluaa tuoda toimintaan? Jos jotain palaveria ollaan järkkäämässä niin kai jotain pohjia on visioille jo itsestään Karhunkämmenellä?

Omaan silmään on osunut pieni innostuminen toiminnan kehittämiseen katsomon puolella, mutta ainakin podcastin kohdalla osui korvaan sellaisia juttuja, että mulle on ainakin ihan täysi kysymysmerkki, mitä tänne lopulta halutaan. Itse ainakin toivoisin, että yhdistyksen avulla eteenpäin nytkähtänyt toiminta tulisi jatkossa myös näkymään ja kuulumaan hallilla pelin ollessa käynnissä. Pohjaa löytyy.
Mitä täällä koko palstalla mitään lässytetään mistään jos periaate on se, että mene itse tekemään jos tekisit paremmin.

Olisi eri asia jos Karhunkämmen tai Pataljoona olisivat yhdistyksiä ilman Ässiä. Nyt Ässät on se brändi minkä ympärille on luotu nämä yhdistykset. Totta helvetissä Satakunnan aikalailla seuratuimman brändin ympärille viritetyt asiat herättää keskustelua. Myös kritiikkiä.

Saako muuten kritisoida sitten jos on maksanut yhdistyksen jäsenyyden?
Kieltämättä on hieman outoa nähdä näinkin kovaa huutelua tällaisessa asiassa. Kyseessä on asia, jota ihmiset tekevät jääkiekkopelin katsomossa vapaa-ajallaan. Se on siis kai jonkin sortin harrastus. Mikä ihmeen tarve teillä kahdella on räyhätä siitä, miten jotkut hoitavat kannattamisensa? Tämähän alkaa olla jo absurdilla tavalla huvittavaa :D Minäkin käyn katsomossa aina toisinaan ja päätän itse millä tavoin siellä käyttäydyn.

Jos te haluatte katsomoon jotain tiettyjä elementtejä, niin millä ihmeen perusteella te vaaditte muita ihmisiä toteuttamaan niitä? Hyvin helppo tapa saada asiaan muutoksia on se, että liitytte itse näihin yhdistyksiin ja alatte ajaa asioita, jotka selvästi ovat teille hyvin tärkeitä ja joista selvästi tiedätte paljon. Tai sitten perustatte oman porukkanne ja menette hallille näyttämään miten se tehdään. Joten jos kerran kritiikki on näinkin kovaa luokkaa niin kyllä, kritisoikaa siellä yhdistysten sisällä. Täällä Jatkoajan palstalla huuteleminen tuskin muuttaa yhtään mitään.

Olemassa olevat yhdistykset varmasti tekevät sen minkä pystyvät ja tulos on se mikä se on. Ainakaan itse en tunne omaavani minkäänlaista kompetenssia mennä sanomaan hallilla Ässien matsissa oleville ihmisille, että he kannattavat täysin väärin. Ja sanoa se vieläpä vaativaan ja ilkeään sävyyn.

Jos te osaatte kannattaa paremmin kuin hallilla nyt käyvät kannattajat, menkää ja tehkää se. Jos osaatte tehdä maaleja paremmin kuin Ässien nykypelaajat, soitelkaa Vuorisen Jannelle ja tarjoutukaa joukkueen avuksi siinä asiassa. Näinhän tämä menee, #yhdessä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
-

Kieltämättä on hieman outoa nähdä näinkin kovaa huutelua tällaisessa asiassa. Kyseessä on asia, jota ihmiset tekevät jääkiekkopelin katsomossa vapaa-ajallaan. Se on siis kai jonkin sortin harrastus. Mikä ihmeen tarve teillä kahdella on räyhätä siitä, miten jotkut hoitavat kannattamisensa? Tämähän alkaa olla jo absurdilla tavalla huvittavaa :D Minäkin käyn katsomossa aina toisinaan ja päätän itse millä tavoin siellä käyttäydyn.

Jos te haluatte katsomoon jotain tiettyjä elementtejä, niin millä ihmeen perusteella te vaaditte muita ihmisiä toteuttamaan niitä? Hyvin helppo tapa saada asiaan muutoksia on se, että liitytte itse näihin yhdistyksiin ja alatte ajaa asioita, jotka selvästi ovat teille hyvin tärkeitä ja joista selvästi tiedätte paljon. Tai sitten perustatte oman porukkanne ja menette hallille näyttämään miten se tehdään. Joten jos kerran kritiikki on näinkin kovaa luokkaa niin kyllä, kritisoikaa siellä yhdistysten sisällä. Täällä Jatkoajan palstalla huuteleminen tuskin muuttaa yhtään mitään.

Olemassa olevat yhdistykset varmasti tekevät sen minkä pystyvät ja tulos on se mikä se on. Ainakaan itse en tunne omaavani minkäänlaista kompetenssia mennä sanomaan hallilla Ässien matsissa oleville ihmisille, että he kannattavat täysin väärin. Ja sanoa se vieläpä vaativaan ja ilkeään sävyyn.

Jos te osaatte kannattaa paremmin kuin hallilla nyt käyvät kannattajat, menkää ja tehkää se. Jos osaatte tehdä maaleja paremmin kuin Ässien nykypelaajat, soitelkaa Vuorisen Jannelle ja tarjoutukaa joukkueen avuksi siinä asiassa. Näinhän tämä menee, #yhdessä.

Siis mitä tässä nyt räyhätään? Onko kritisoiminen räyhäämistä? Olen kehunut ja antanut kritiikkiä. Kuten huomaat jos luet viestini.

On se nyt perkele jos Porin Ässiin liittyvä yhdistys perustetaan ja sen toiminnasta ei saisi keskustella kuin vaaleanpunaiset lasit silmillä pelkkää positiivista.

Kuka on sanonut että kannattavat väärin? Voin sanoa ihan suoraan jos törmätään, että tempaukset hallin ulkopuolella ovat hoidettu hyvin ja puolestaan kannatustoiminnassa hallin sisällä ovat hiljaisia. Miksen voisi sanoa? Suuttuuko siellä väki niin paljon kritiikistä, että joku käy päälle? :D

Tuo on oikeasti todella ummehtunut ajatusmaailma keskustelupalstalla, että mene ja tee itse jos pystyt paremmin älä huutele palstalla.
Jos et osaa pelata jääkiekkoa paremmin kuin Ässien pelaajat, älä kritisoi sanallakaan pelaamista ensi kaudella. :D menee vähän keskustelufoorumin pointti ohi nyt tuossa...

Btw. on tässä tullut yksi aamujäätempaus järjestettyä Kotkaniemen aikana. Kolikkoakaan ei käytetty tuohon ja ihan jatkoajassa huutelemalla tuli ihan onnistunut tempaus.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Joka tapauksessa siinä oli vastaus kysymykseesi. Vastaus on selvä ja mitä ilmeisimmin kaikki muut sen ymmärtävät paitsi sinä. Joten kiukuttele nyt siitä sitten mitä haluat, itsesi sinä siinä vaan hölmöksi teet. Tapaaminen on nähtävästi tulossa ja siellä he koittavat saada asioita eteenpäin. Koita elää sen faktan kanssa.



Kieltämättä on hieman outoa nähdä näinkin kovaa huutelua tällaisessa asiassa. Kyseessä on asia, jota ihmiset tekevät jääkiekkopelin katsomossa vapaa-ajallaan. Se on siis kai jonkin sortin harrastus. Mikä ihmeen tarve teillä kahdella on räyhätä siitä, miten jotkut hoitavat kannattamisensa? Tämähän alkaa olla jo absurdilla tavalla huvittavaa :D Minäkin käyn katsomossa aina toisinaan ja päätän itse millä tavoin siellä käyttäydyn.

Jos te haluatte katsomoon jotain tiettyjä elementtejä, niin millä ihmeen perusteella te vaaditte muita ihmisiä toteuttamaan niitä? Hyvin helppo tapa saada asiaan muutoksia on se, että liitytte itse näihin yhdistyksiin ja alatte ajaa asioita, jotka selvästi ovat teille hyvin tärkeitä ja joista selvästi tiedätte paljon. Tai sitten perustatte oman porukkanne ja menette hallille näyttämään miten se tehdään. Joten jos kerran kritiikki on näinkin kovaa luokkaa niin kyllä, kritisoikaa siellä yhdistysten sisällä. Täällä Jatkoajan palstalla huuteleminen tuskin muuttaa yhtään mitään.

Olemassa olevat yhdistykset varmasti tekevät sen minkä pystyvät ja tulos on se mikä se on. Ainakaan itse en tunne omaavani minkäänlaista kompetenssia mennä sanomaan hallilla Ässien matsissa oleville ihmisille, että he kannattavat täysin väärin. Ja sanoa se vieläpä vaativaan ja ilkeään sävyyn.

Jos te osaatte kannattaa paremmin kuin hallilla nyt käyvät kannattajat, menkää ja tehkää se. Jos osaatte tehdä maaleja paremmin kuin Ässien nykypelaajat, soitelkaa Vuorisen Jannelle ja tarjoutukaa joukkueen avuksi siinä asiassa. Näinhän tämä menee, #yhdessä.
Pitäiskö ensin sisäistää mitä tänne edes kirjoitetaan? Ensinäkin, kysyin palaverista ja siihen sain vastauksen. Nämä muut kysymykset jotka esitin suoraan 67-Hgylle eivät liittyneet palaveriin. Olenko jossain väittänyt palaverin olevan huono asia? En tiedä millaiseen muottiin pitäisi hitsipilli vääntää, että sullekin aukeisi mitä edes kirjoitetaan.

Asia kiinnostaa ja se mitä olet kokenut huuteluna on ihan perus keskustelua jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla. Aatella, joku vois jopa olla kiinnostunut kannattajatoiminnasta suosikkijoukkueen ympärillä, muullakin tapaa kuin suoraan vaikuttamalla. Sä voit edelleenkin mennä katsomoon miten tykkäät, ei kai toisten kiinnostus asioihin ole sulta pois? Absurdilla tavalla on huvittavaa miten näet aiheesta keskustelun vaikeena.

Ja toiseksi, mitä ollaan vaadittu? Tai siis ketä on vaatinut? Se että kehuu täällä pohjia yhdistyksellä ja toivoisi sen näkyvän myös katsomossa ei käsittääkseni vaadi yhdistystä tekemään mitään. Hienoahan se vain olisi, jos tuosta oikeasti kehkeytyisi jotain omanlaatuista hedelmää yhteistyöllä. Itseäni ainakin suuresti kiinnostaa, että onko tässä kaupungissa sellaista määrää porukkaa jota voisi ns. aktiivinen/ultras kannattaminen kiinnostaa. Karhunkämmenellä on iso jäsenmäärä ja jos tämän henkistä porukkaa jossain olisi, luultavasti sitä voisi löytyä heiltä. Mutta kysymyshän on edelleen onko yhdistyksellä aikomusta panostaa siihen ja mitä se haluaa. Ja se on kysymysmerkki, mihin ei ole vastausta tullut muuta kuin sinun jorinasi palaverista. Siihen ei käsittääkseni tarvitse istuttaa Pataljoonaa ja Ässiä pöytään tietääkseen mitä Karhunkämmen haluaa.

Ketään ei kannata väärin vaan omalla tavallaan. Olen jopa käynyt kannattajana siellä hallilla ja voin kokemuksesta sanoa, ettei kauden 2023-2024 aikama tullut koettua mitään erikoisempaa tapahtumaa tai peliä, missä olisi ollut tunnelma sitä erinomaista, mistä Poria aina jaksetaan kehua. Tämä ei ole mikään kritiikki Karhunkämmenelle, mutta yleinen huomio. Joo sitä en yksin minäkään pysty kääntämään, vaan se tehdään yhdessä, mutta taas palataan kysymykseen mitä tehdään? Porukkaa kävi yli odotusten peleissä eli sinänsä ei vika ainakaan massan pienuudessa luulisi olevan.
 

67-Hgy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä, Karhunkämmen on saanut aikaan paljon hyviä asioita. Se ei ole näkynyt katsomotoiminnassa. Vaikka kuinka myydään makkaraa ja järkätään festareita, en ole niistä täällä kestellut vaan se miten yhdistys näkyy ja kuuluu areenan katsomossa. Tämä on keskustelua aiheesta ja siihen ei ole tullut vastauksia mitä Karhunkämmen haluaa tuoda toimintaan? Jos jotain palaveria ollaan järkkäämässä niin kai jotain pohjia on visioille jo itsestään Karhunkämmenellä?
Yhteispalaveria järkätään ja se pidetään Pataljoonan ja Ässien kanssa.
Tottakai me oman ydinryhmän kanssa keskustelemme katsomotoiminnasta, mutta emme niitä täällä vielä huutele. Karhunkämmen ei ole yksinään tekemässä katsomotoimintaa, vaan yhdessä kaikkien kiinnostuneiden kanssa.

Palaverin jälkeen olemme viisaampia ja jos jotain tehdään, se kerrotaan.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Yhteispalaveria järkätään ja se pidetään Pataljoonan ja Ässien kanssa.
Tottakai me oman ydinryhmän kanssa keskustelemme katsomotoiminnasta, mutta emme niitä täällä vielä huutele. Karhunkämmen ei ole yksinään tekemässä katsomotoimintaa, vaan yhdessä kaikkien kiinnostuneiden kanssa.

Palaverin jälkeen olemme viisaampia ja jos jotain tehdään, se kerrotaan.
Onko ne jotain liikesalaisuuksia? Mutta ei kai siinä. Jäädään odottamaan mielenkiinnolla, jos jotain tehdään.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottakai me oman ydinryhmän kanssa keskustelemme katsomotoiminnasta, mutta emme niitä täällä vielä huutele. Karhunkämmen ei ole yksinään tekemässä katsomotoimintaa, vaan yhdessä kaikkien kiinnostuneiden kanssa.
Itse en näe mitään väärää siinä, jos katsomotoimintaan liittyvistä asioista kertoisi täällä avoimesti. Tähänkin ketjuun on tullut hyvin paljon uusia nimimerkkejä kommentoimaan ja uskon, että asia varmasti kiinnostaa monia. Jos itse olisin yhdistystoiminnassa, jossa tarkoituksena olisi saada porukkaa mukaan kannustamaan, kertoisin asioista melko avoimesti, jotta asiasta kiinnostuneet voisivat hypätä mukaan ja vaikka tuoda omia näkemyksiään asioihin.

Olen hieman eri mieltä myöskin tuosta @Raimoton parjaamisesta. Toki voi olla montaa mieltä siitä, millä sävyllä asioita tuo esille, mutta melko omituiselta tuntuisi, ettei Ässien kannattajayhdistystä voisi kritisoida kovemminkin ilman, että täällä vaaditaan mennä näyttämään itse, miten asiat tehdään. Edelleenkin näen, että kannattajayhdistyksen tärkein tehtävä on katsomotoiminta ja kannattaa joukkuetta ottelutapahtumassa. Mikäli asia ei toimi, voi kannattajayhdistystä kritisoida siitä ihan aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Edelleenkin näen, että kannattajayhdistyksen tärkein tehtävä on katsomotoiminta ja kannattaa joukkuetta ottelutapahtumassa. Mikäli asia ei toimi, voi kannattajayhdistystä kritisoida siitä ihan aiheesta.

Karhunkämmenen tyypit vastailkoon tähän, mutta on sekin vähän nihkeää jos ensin itse määrittelee kannattajayhdistyksen tärkeimmän tehtävän ja alkaa sitten mahdollisesti kritisoimaan jotain osapuolta näillä omilla määritelmillään.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Edelleenkin näen, että kannattajayhdistyksen tärkein tehtävä on katsomotoiminta ja kannattaa joukkuetta ottelutapahtumassa.
Täysin samaa mieltä. On toki hienoa että tekee hyväntekeväisyyttä ja paistaa makkaraa pesäpallopeleissä yms, mutta vähän omituiselta se tuntuu että kannattajayhdistyksen pääpointti on katsomon ulkopuolella varsinkin kun kyseinen yhdistys markkinoi itseään Ässien kannattajayhdistyksenä ja pääpointti on otteluiden ja Ässien ulkopuolella.

Eikä tässä mitään väärää ole, kunhan ihmettelen.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, jokainenhan määrittelee kannattajayhdistyksensä tehtäväksi sen, minkä itse haluaa. Jos tarkoituksena ei ole laittaa tikkua ristiin katsomotoiminnan suhteen, niin eihän asiasta sitten kannata kritisoida. Hölmöltä se kieltämättä tuntuisi, että raumalaiset kritisoisivat vaikkapa Lukkofanit ry:tä katsomotoiminnasta, kun heillä ei varmaan ole tarkoituksenaankaan satsata siihen puoleen. KK:n suhteen olen ainakin alusta alkaen ymmärtänyt, että heillä olisi tarkoitus jotain katsomotoiminnan eteen tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Ei ole liikesalaisuuksia, mutta yhdistykset toimii erilailla, kuin jatkoajan kirjoittelijat.
Ainakin syksyllä liputit avoimuuden puolesta ja olet tasaisin väliajoin tännekin avannut Karhunkämmenen toimintaa. Miksei katsomotoiminnasta täällä voisi vaihtaa ajatuksia? Ei nyt ainakaan parempaa paikkaa heti tule mieleen, missä siitä voisi käydä keskustelua.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Sveitsi
  • 15.00
  • 11.00
  • 1.09
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös