Naurava Sika
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Käsittämätön väite. Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, toivoisin ettet tunkisi jatkossa sanoja suuhuni. Tai sitten pyydän sinua todistamaan syytöksesi.Tuntematta yhdistysten toimintaa olet paikalla ja käyt taistelua kriittisen keskustelun vaimentamiseksi.
Syy miksi olen paikalla on se, että tunnistan tietyn "koulukiusaajan toimintamallin", joka jostain syystä näyttää tässä asiassa nostaneen rumaa päätään. Kuten sanottua, katsomossa tapahtuvaa kannatusta ei ole ulkoistettu millekään yhdistykselle, vaikka ne sitten keskittäisivätkin toimintansa Ässien ympärille.
Jokaisella kannattajalla on "oma vastuunsa". Sinulla ihan yhtä iso kuin minulla. Tai jonkun yhdistyksen jäsenellä. Tunnelmaa saa parantaa ihan vapaasti ja asiasta saa keskustella. Mutta jos on tarve syytellä asiasta jotain yhdistystä tai näitä harrastuksenaan pyörittäviä ihmisiä, menee mielestäni pahasti metsään. Tuollainen syyttely ja sormella osoittelu ja "noi o iha paskoi"-hihittely on pelkurimaista puskistahuutelua. Siihen pystyy lahjattominkin meistä.
No niin. Sinä pyysit minua kertomaan yhden esimerkin ja minä kerroin sen sinulle. Oletko siis sittenkin samaa mieltä kanssani asiasta?5 vuotta sitten Raumalla Porilaiset tuli ja otti hallin haltuun, totta. Oliko se Ilveksen megamatka toissakaudella kun Isomäen otti haltuun vierasjengin katsojat.
Jos uskoo, että Ässien pelaajat eivät olisi koskaan olleet pettyneitä kotifaneihin, niin aika lapsenomaisesti saa uskoa siihen. Isomäessä oli viime kaudellakin otteluita missä tunnelma oli todella heikko.
Tämä ei ole ainakaan minulle mikään yllätys. Olen ihan varma, että katsomotoiminta on jollain lailla ihan jokaisen kannattajayhdistyksen ohjelmassa. Vaikkei se sitten olisikaan prioriteettilistan ykkösenä.Jos keskustelulla ei ole mitään merkitystä, niin kuitenkin satun tietämään, että nyt KK:n kokouksessa oli puhuttu katsomotoimintaan panostamisesta. Vaikka ennen kokousta sain täällä vastauksen, ettei se ole KK:n tavoitteissa.
Uskon että saman asian ymmärtävät kaikki muutkin. Paitsi ne, joilla on jostain syystä jokin tarve päästä soittamaan kyseiselle yhdistykselle ja sen aktiiveille suutaan kaivamalla syyt siihen mistä tahansa.