Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2019–2020

  • 25 126
  • 154

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä vika nykyisessä on jos saadaan räme-homot, Vaasan muna-armeija ja muut siirrettyä muualle.

Lähinnä se, että kannattajatoiminta ei oikein noilla jalansijoilla tule tuosta oikein kehittymään. Mutta tosiaan jos päätarkoituksena, että peliä on mukavaa katsella hyviltä paikoilta niin silloin nykyisissä paikoissa ei tosiaankaan ole mitään vikaa.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Kannattajatoiminta ei Porissa tule kehittymään koskaan kovinkaan hyvin. Nykyinen kannattajatoiminta ei sovi eikä myöskään kuulu tänne.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ääneen pystyi kannattamaan seisomakatsomossa jo 1990-luvulla ja ääneen pystyy kannattamaan Porissa istumakatsomossakin, jos vaan kantti kestää.
Varmasti pystyy, mutta kyse taisi ollakin parhaiden mahdollisten olosuhteiden luomisesta tällaiseen toimintaan. Toki siitäkin voi olla montaa mieltä millaiset ne parhaat olosuhteet ovat, mutta ainakin oma empiirinen tutkimus viime vuosilta on osoittanut, ettei Pori erottaudu positiivisesti monistakaan Liigapaikkakunnista tunnelmaltaan. Eli joko tunnelma on mennyt huonompaan suuntaan vuosien saatossa tai sitten se myyttinen porilainen hulluus ja Isomäen lauantaisauna on aina ollut tosiaan pelkkä myytti. Uskoisin kuitenkin ensimmäisen vaihtoehdon osuvan oikeaan.

Eikä siinä, mulle on ihan sama vaikka Isomäessä oltaisiin kuin kirkossa, kunhan tylsyyttäni osallistuin keskusteluun.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varmasti pystyy, mutta kyse taisi ollakin parhaiden mahdollisten olosuhteiden luomisesta tällaiseen toimintaan. Toki siitäkin voi olla montaa mieltä millaiset ne parhaat olosuhteet ovat, mutta ainakin oma empiirinen tutkimus viime vuosilta on osoittanut, ettei Pori erottaudu positiivisesti monistakaan Liigapaikkakunnista tunnelmaltaan. Eli joko tunnelma on mennyt huonompaan suuntaan vuosien saatossa tai sitten se myyttinen porilainen hulluus ja Isomäen lauantaisauna on aina ollut tosiaan pelkkä myytti. Uskoisin kuitenkin ensimmäisen vaihtoehdon osuvan oikeaan.

Eikä siinä, mulle on ihan sama vaikka Isomäessä oltaisiin kuin kirkossa, kunhan tylsyyttäni osallistuin keskusteluun.

Peli on mielestäni keskiössä. Jos joukkue ja peli vie yleisön mukanaan niin tunnelma nousee. Mielestäni pelkkä peliin reagoimaton kannustus ei paljon läpsyttimistä eroa. Samaa monotonista toimintaa tapahtui pelissä mitä tahansa ja oli aloitus kummassa päässä vaan jne.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kannattajatoiminta ei Porissa tule kehittymään koskaan kovinkaan hyvin. Nykyinen kannattajatoiminta ei sovi eikä myöskään kuulu tänne.

Huonoja argumentteja.

Nythän ollaan jo hyvässä vauhdissa. Ei kannata missään nimessä pessimismiin vajota.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin absurdia ajatella, että tämä ei ole kaikille ihan itsestään selvää.

Ei se ole, jos toimintaa halutaan kehittää. Viitaten siihen, että jos saavutettu huippu on nyt tässä sitten, niin aika ohkaista on.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Peli on mielestäni keskiössä. Jos joukkue ja peli vie yleisön mukanaan niin tunnelma nousee. Mielestäni pelkkä peliin reagoimaton kannustus ei paljon läpsyttimistä eroa. Samaa monotonista toimintaa tapahtui pelissä mitä tahansa ja oli aloitus kummassa päässä vaan jne.
Samaa ja eri mieltä. Peli on luonnollisesti keskiössä, tuskin sinne kukaan menisi tyhjälle kaukalolle laulamaan tai huutamaan (hetket ennen ja jälkeen peliä poikkeuksena). Toisesta virkkeestäsikään en voi olla eri mieltä, peli vaikuttaa ehdottomasti tunnelmaan. Loppuviestistäsi paistaa kuitenkin ehkä pieni vihkiytymättömyys asiaa kohtaan, mielestäni ns. chänttääminen (oletan, että puhumme nyt siitä) mahdollistaa reagoinnin pelitapahtumiin siinä missä mikä muukin tahansa kannustus. Itse en esimerkiksi ole koskaan jättänyt reagoimatta tuomarin virheeseen sen vuoksi eikä se varmaan olisi mahdollistakaan, niin automaationa ne reaktiot kuitenkin tulee. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä.

Mutta taidettiin eksyä ketjun aiheesta, ja muutenkin siitä alkuperäisestä kommentistani. + tämä sama keskustelu tunnutaan käyvän täällä Ässäosiossa epäsäännöllisen säännöllisin väliajoin muutenkin. ;)
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Avasin Isomäen Jäähalliketjun, sain ilmeisesti koronan aiheuttaman tuoreen urheilun puutteen takia kannattajakulttuurikeskustelun uusinnan jostain reilun viiden vuoden takaa.

Vierasfanit laitetaan mihin laitetaan, vaikka kivahan se olisi mikäli ne eivät seisomakatsomossa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko koko pataljoonaa enään olemassa? Eipä niitä siellä paljon kuulu. Hyvä niin etteivät itseään enempää nolaa.

En ole koskaan ollut mitenkään aktiivi Pataljoonassa, vaikka viime kaudellakin tuli jäsenmaksu maksettua. En ollut vierasreissuilla mukana, mutta telkkarin välityksellä meininki näytti hyvältä muutamissa peleissä. Ensimmäisenä tulee mieleen idän kiertue ja sitten perinteisesti Raumalla oltiin edustettuina.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Eräs Ässien pelaajakin, joka on pelannut monen monta vuotta Ässissä on pyöritellyt päätään ja naureskellut Pataljoonan touhulle. Ja samalla kehunut erästä toista kannattajayhdistystä, jonka seuraa edusti pari kautta.

Eikä tämä ollut edes vitsi. Pelaaja joka istuu paljon katsomossa.
 

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Lähteenmäki on oikeutettu mielipiteeseensä siinä kuin muutkin, mutta hänen naureskelunsa ei vähennä mielestäni mitenkään Pataljoonan tekemän työn arvoa.
Kyllähän se on Liigan yksi paskimmista ellei jopa paskin kannattajayhdistys mitä on.
Kaiken lisäksi se on täynnä teinejä ja (VAROITUS: MULLA EI OLE MITÄÄN VASTAAN KEHITYSVAMMAISIA KOHTAAN, MULLA ON OMIA SUKULAISIAKIN JOTKA OVAT KEHITYSVAMMAISIA) kehitysvammaisia.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelaajista ainakin jotkut naureskelevat kannattajille, vaikka eivät sitä fiksusti ääneen kertoisikaan. Ihmisiä hekin ovat omine mielipiteineen.

Olen monesti miettinyt, kuinka paska tunnelma hallissa olisi, jos koko yleisö olisi esim. entisten liigapelaajien kaltainen. Seuratkaa, jos saatte mahdollisuuden, kuinka vaikeaa heistä monille on edes taputtaa maalille tai hienolle suoritukselle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, Kraken
Kyllähän se on Liigan yksi paskimmista ellei jopa paskin kannattajayhdistys mitä on.
Kaiken lisäksi se on täynnä teinejä ja (VAROITUS: MULLA EI OLE MITÄÄN VASTAAN KEHITYSVAMMAISIA KOHTAAN, MULLA ON OMIA SUKULAISIAKIN JOTKA OVAT KEHITYSVAMMAISIA) kehitysvammaisia.
No nyt oli "i'm not racist but"-tason kommentti.
Ei sillä ole mitään väliä mitkä geenit kullakin fanilla on tai minkä ikäisiä kukakin fani on. Se että kannustetaan ja pidetään ääntä merkitsee. En itse ymmärrä miten Pataljoona on paska kannattajayhdistys? Järkkäävät reissuja ja ovat patasydämiä loppuun asti. Myöskin nopealla ig-scouttauksella JYP:n, Pelsujen, Jukurien, Sportin, Saipan ja KooKoon (varmasti muissakin, mutta enempää en katsonut) kannattajien virallisilla ig:tileillä oli vähemmän seuraajia kuin Pataljoonan vastaavalla. Peukut pataljoonalle hyvästä työstä, kun varmasti tätä luette. Ja lisätään vielä että allekirjoittanut ei ole Pataljoonan jäsen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Lähteenmäki on varmaan ajatellut Pataljoonaa vertailukohtana siihen, millainen vaikka Raumam Boja on. Mutta tietenkään näitä kahta ei voi suoraan rinnastaa, koska toimintamuoto on sen verran eri. Onhan se itselläkin aina pistänyt silmään, että Pataljoonan porukka on vuodesta toiseen todella nuoren oloista, siis arvioni mukaan jopa ihan sellaista yläasteikäistä (tämä siis arvio, en ole varma) ja tosiaan tyttöjä on mukana paljon. Raumam Boja taas toimii sellaisella ajatuksella, että jäsenet ovat parinkympin molemminpuolin olevia nuoria miehiä, ja toiminta on sellaista futiksen kannatuskulttuurin henkeä (ei mitään huliganismia siis, mutta sitä henkeä) kun heitä katselee.. eli tosiaan näiden vertailu on hyvin vaikeaa

Lukolla on sitten erikseen lukkofanit ry, joka on käsittääkseni tällainen koko kansan matalan kynnyksen faniyhdistys. Pataljoona ei ole oikein tainnut onnistua muovautumaan sellaiseksi, vaan koostuu tosiaan lähinnä verrattain hyvin nuorista aktiivisesti peleissä kävijöistä. Se mitä olen itse käynyt Ässien vieraspeleissä viidellä eri paikkakunnalla niin olen muodostanut käsityksen, että näissä peleissä kaikki paikallaolevat selkeästi aikuiset ässäfanit eivät ole koskaan Pataljoonan porukkaa, vaan omatoimikävijöitä tai sitten esimerkiksi kyseisessä kaupungissa asuvia ässäfaneja. Mutta eihän tämä tietenkään tee Pataljoonan toiminnasta vähempiarvoista, saati sitten "paskaa"

Kehitysvammaisista en sano tässä yhteydessä muuta kuin sen, että olen itse työskennellyt heidän parissaan useita vuosia, ja mikään ei ole niin ihanaa kuin lempiasiansa äärellä hullaantuva kehitysvammainen ihminen. Usein heillä on jokin yksi asia, johon he suhtautuvat aivan yliampuvan intohimoisesta, ja sen asian äärellä kaikki padot avautuvat. Siihen hypätään sitten täydellä tunteella ja vilpittömästi, ehkä juuri tästä syystä itsekin olen tavannut kehitysvammaisten joukossa useampia lätkäfaneja..
 

Nakkimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Montreal
Onhan se itselläkin aina pistänyt silmään, että Pataljoonan porukka on vuodesta toiseen todella nuoren oloista, siis arvioni mukaan jopa ihan sellaista yläasteikäistä (tämä siis arvio, en ole varma) ja tosiaan tyttöjä on mukana paljon.
Itse Pataljoonan aktiivisena jäsenenä voin kyllä allekirjoittaa tuon, että ryhmä on nuorta. Porukassa paljon juuri semmoista ikäluokkaa 13-18v. Kaikkeista aktiivisin porukka on silti se pienehkö porukka äijiä kahdenkympin kummaltakin puolelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös