Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2016–2017

  • 40 183
  • 233

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On ihan perseestä heilutella niitä lippuja yleensäkään pelin ollessa käynnissä. Onneksi RB on Raumalla tuon ottanut hienosti huomioon kannatuksessaan.

Se riippuu, että mitä haetaan ja mitä arvostetaan. Jos halutaan mahdollisimman näyttävää kannattajatoimintaa, niin se ei ole hyvä että näitä seikkoja karsitaan toiminnasta. Tuon pohjalta lähdin vain vielä muistelemaan edelleen tuota asiaa. Tällainen mielikuva elää vain sitkeästi, että kun toiminta Raumalla kasvoi, niin valittajia alkoi olemaan enemmän aktiiviselle liputtelulle ja tämän seurauksena sitä luvattiin vähentää ja nyt lopulta systeemit hiipuivat kokonaan. Muistelisin tällaista keskustelua käyneeni kun ensimmäisiä kertoja ihmettelin asiaa, että miksei toiminta näytä yhtä hyvältä kuin ennen.

Kun massaa on enemmän mukana, niin varmasti onnistuisi taakkaa jakaa tasaisesti toimijoiden kesken tässäkin asiassa. Tai sitten tosissaan massut ovat hiljaisuudessa päässeet täyttymään jo siihen pisteeseen alkuinnostuksesta, ettei ole paluuta vanhaan kukoistukseen.

Minäkin, kun olen tämmöinen "vanha jäärä", joka haluaa nähdä pelin lippujen sijaan, niin tuo on hieno homma.
En minä sinne peliin laulamaan mene mutta tykkään kyllä kun nuo pitävät meteliä ja joihinkin chantteihin on kiva osallistua taputtamalla. Juurikin niihin yksinkertaisiin ja ytimekkäisiin. Onhan siellä niitä pitkiä rimpsuja mitkä jotenkin hyydyttää tunnelmaa katsomossa eikä niiden tahtiin kukaan ylimääräinen lähde mukaan.

Edelleen tuntuu absurdilta tämä malli, että hallissa on edelleen valtaosa kapasiteetista aluetta, missä pystyy peliä katselemaan häiriöittä, niin miksei sitten voi luoda sellaista sektoria, missä mennään kannattajatoiminnan ehdoilla joka myös tarkoittaa sitä että toiminta on näyttävää. Näin vain ihan yleisenä pohdintana. Saati nyt taas sitten, että kaikki pitää typistää samaan muottiin. Paljon tietysti varmasti on kyse siitä laajuudesta, että miten moni toimivasta väestä haluaa paremman näköistä toimintaa etc. ja se varmasti myös kielii näissä.

Käytetään jo legendaksi muodostunutta havainnollistamista Juutupen kautta: Pätkä1 & pätkä2. Kyllä toi omaan silmään näyttää todella hyvältä, vaikka hieman näköestettä hetkellisesti saattaa tullakin.

Se tahtoo olla ihmeellistä, että monesti sitten suurempia päätyjä ollaan valmiina ihailemaan näyttävyytensä ja kuuluvuutensa kera, mutta sitten kun huomataan taas mitä extravaivaa se vaatii siellä mukana oleminen, niin kummasti hommeliinit hyytyy monilta. Ja tämä koskee nyt yleisesti Suomessa monia paikkakuntia.
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
@Brousseau puhuu kauniisti näyttävyydestä mutta kuka oikeasti on valmis maksamaan kausikortin siitä, että pääsee heiluttamaan lippuja ja siinä samalla vetämään chanttejä näkemättä edes koko peliä?
Mistä nuo visuaalisesti näyttävät kannattajaryhmät näkevät visuaalisen näyttävän kannattajatoiminnan? Ei ainakaan sieltä kannattajaryhmän keskeltä. Onko niillä sitten joku kuvaaja toisella puolella hallia ja pelin jälkeen katsotaan DVD.tä yhdessä ja ihaillaan kuinka hienosti liput liehuu koko pelin ajan?
Suurin osa katsojista haluaa katsoa peliä ja siinä samalla taputtaa ja jotkut jopa huutaa joukkueen nimeä siinä samalla. Niille on aivan sama mitä jossain kannattajakatsomossa tapahtuu. Ei ne niitä heiluvia lippuja katso vaan peliä.
Ja olen minäkin Raumalta hakenut seisomakatsomosta sellaisen paikan missä ei nuo silloin tällöin heiluvat liput estä näkemästä peliä. Ja kyllä mä pidän suurimmasta osasta heidän chanteistäänkin. Osa aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistä nuo visuaalisesti näyttävät kannattajaryhmät näkevät visuaalisen näyttävän kannattajatoiminnan? Ei ainakaan sieltä kannattajaryhmän keskeltä.

Näköesteet nyt varmaan enemmän hetkellisiä, saati että kokonaan peittyis. Sen osalta liioittelua. Yllättävän vähän tuosta on haittaa, mitä nyt omakohtaista kokemusta on tällaisissa katsomonosissa olemisesta.

Niin, se on sitä mitä arvotetaan. Itse taas haluaisin kausikorttia maksaessa, että pelin ohessa myös kannattajatoiminta on tikissä katsomossa, että sinne on jotain ideaa saapua otteluita katsomaan ja on todellista tunnelmaa eikä vain kuvitelmissa ja menneiden vuosikymmenten muistoissa.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Kyllä se tytöt ja pojat on niin, että kenttätapahtumat luovat tunnelmaa. Ovat aina luoneet.
Peli on vaan muuttunut niin konemaiseksi ja tunneköyhäksi ettei mitään syytä hirveeseen karnevaalitunnelmaan ole.
Veikkaan aika monen olevan saamaa mieltä kansani siitä, että kovat taklaukset, kahinat ja joskus ehkä joku näyttävä harhautus saavat toppatakki kannattajan syttymään.
Se aikanaan seisomakatsomossa ollut tunnelma tulisi ihan itsestään takaisin, jos siellä kentällä tapahtuisi jotain.
Itse ainakin lähden peliin hakemaan elämyksiä, en luomaan niitä. Jos kenttätapahtumat saavat minut syttymään, annan sen myös kuulua.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Kyllä se tytöt ja pojat on niin, että kenttätapahtumat luovat tunnelmaa. Ovat aina luoneet.
Peli on vaan muuttunut niin konemaiseksi ja tunneköyhäksi ettei mitään syytä hirveeseen karnevaalitunnelmaan ole.
Veikkaan aika monen olevan saamaa mieltä kansani siitä, että kovat taklaukset, kahinat ja joskus ehkä joku näyttävä harhautus saavat toppatakki kannattajan syttymään.
Se aikanaan seisomakatsomossa ollut tunnelma tulisi ihan itsestään takaisin, jos siellä kentällä tapahtuisi jotain.
Itse ainakin lähden peliin hakemaan elämyksiä, en luomaan niitä. Jos kenttätapahtumat saavat minut syttymään, annan sen myös kuulua.

Aamen. Tälle keskustelulle voi laittaa pisteen. Oi niitä aikoja, kun Ässissä oli Korpisaloa ja Levosta kentällä ja Lukolla Toporowskia ja Torkkia. Silloin ei tarvinnut syttymistä etsiä muualta kuin kentältä.
Sitä jääkiekko tarvitsee.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Juuri näin, mutta onhan se kyllä fakta että kauden ekassa paikallispelissä oli enemmän tunnetta ja tunnelmaa kuin Dufvan ajan paikallismatseissa yhteensä. Ja sit kun Porissakin oli sellaisia valmentajia jotka halusivat tappaa tunteen oli homma valmis.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä se vaan edelleen vaikuttaa minun silmääni siltä, että teikäläisillä on vaatimuksena omat paikat hallista, mielellään parhailta paikoilta ja lisäksi sinne pitäisi päästä halvemmalla kuin muut katsojat. Sitten kun nämä vaatimukset on täytetty, te saatatte suvaita alkaa kannattamaan joukkuetta haluamallanne tavalla laulaen ja tanssien. Ikäväkseni voin todeta että se nyt vaan ei mene niin. Ensin te annatte näytöt ja mikäli ne ovat Ässäjohdon mielestä riittävän hyvät, saatte ehkä jotain palkintoa seuran puolelta halvempien pääsylippujen tai jopa oman fanikatsomon muodossa.

Ja kyllä vaan minäkin, niin kuin kaikki muutkin toppatakkiset, olen Porin Ässien kannattaja, vaikka sinä et siitä pitäisikään. Väitteesi on hölmö ja teet itsestäsikin hölmön väittämällä päinvastaista. Joku saa huutaa vaikka koko illan kurkku suorana tai joku toinen saa olla tuppisuuna ja nostaa vain kätensä ilmaan kun Pata tekee maalin. Kannattamista yhtä kaikki molemmat tavat. Puhumattakaan tietysti siitä rahallisesta puolesta. Joillain on sitä enemmän ja joillain vähemmän, mutta joka ainoa hallilla käytetty euro menee seuran kassaan ja se on myös kannattamista.

Näyttää olevan sama laulu vuodesta toiseen...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nykyräppärien tyylinen "me ollaan parempia kuin muut" -asenne näyttää kuuluvan myös ns. moderniin kannatustyyliin.

Helvetti, ottakaa se oma tilanne ja paikkanne sieltä älkääkä itkekö sitä kun ette saa sopivia paikkoja. Niin ne raumallakin tekivät.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
@Brousseau puhuu kauniisti näyttävyydestä mutta kuka oikeasti on valmis maksamaan kausikortin siitä, että pääsee heiluttamaan lippuja ja siinä samalla vetämään chanttejä näkemättä edes koko peliä?
Mistä nuo visuaalisesti näyttävät kannattajaryhmät näkevät visuaalisen näyttävän kannattajatoiminnan? Ei ainakaan sieltä kannattajaryhmän keskeltä. Onko niillä sitten joku kuvaaja toisella puolella hallia ja pelin jälkeen katsotaan DVD.tä yhdessä ja ihaillaan kuinka hienosti liput liehuu koko pelin ajan?
Suurin osa katsojista haluaa katsoa peliä ja siinä samalla taputtaa ja jotkut jopa huutaa joukkueen nimeä siinä samalla. Niille on aivan sama mitä jossain kannattajakatsomossa tapahtuu. Ei ne niitä heiluvia lippuja katso vaan peliä.
Ja olen minäkin Raumalta hakenut seisomakatsomosta sellaisen paikan missä ei nuo silloin tällöin heiluvat liput estä näkemästä peliä. Ja kyllä mä pidän suurimmasta osasta heidän chanteistäänkin. Osa aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.

Ihme "avautumista". Aika kuollut olisi sinunkin ottelutapahtumasi jos hallissa olisi hiljaista mitä oli ennen tätä nyky-trendiä. Ja mistä tiedät, että se lipun heiluttaja ei näe peliä jos et ole itse koskaan ollut lähelläkään sitä lipun heiluttajaa? Ja olet kyllä väärässä siinä ettei kukaan katsoisi niitä lippuja. Niitä on mediassakin esitelty kuten myös bandiksia ja tifoja.

Olet oikeassa siinä, etta osa aiheuttaa kyllä myötähäpeää mutta se ei leimaa koko toimintaa. Tämä on sitä kulttuuria jota osa porilaisistakin on koittanut ja ilmeisesti koittaa ajaa myös poriin. On siis vain ja ainoastaan hienoa jos joka puolella Suomea ja myös porissa tämä kannatuskulttuuri kehittyisi mutta tälläinen puhe sinulta ei ainakaan anna mitään osviittaa parempaan suuntaan. Kyllä ihan jokainen missä tahansa tietää, että jos et näe jostain paikasta niin haet paikan mistä näet. Sitä ei tarvitse erikseen kenellekkään kertoa.

Oli ihan pakko ottaa tähän kiinni. Ei ole tarkoitus pilata ketjua.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Lippujen heiluttelu ei kiinnosta ketään muuta kuin itse heiluttelijoita, muille katsojille jatkuva lakanoiden kuivaus on täysin yhdentekevää. Paitsi jos niitä heilutellaan nokan edessä kun peli on käynnissä.

Maalin jälkeen saa olla niin monta lippua ilmassa kuin sinne suinkaan mahtuu.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aamen. Tälle keskustelulle voi laittaa pisteen.

En tiedä teitkö tuon tahallasi, mutta onhan tuo aivan huikeaa komediaa, kun raumalainen tulee sanomaan pisteen keskustelulle Ässien kannattajatoiminnasta. :D Eiköhän keskustelu voi kuitenkin edelleen jatkua rakentavasti.

Kyllä se vaan edelleen vaikuttaa minun silmääni siltä, että teikäläisillä on vaatimuksena omat paikat hallista, mielellään parhailta paikoilta ja lisäksi sinne pitäisi päästä halvemmalla kuin muut katsojat. Sitten kun nämä vaatimukset on täytetty, te saatatte suvaita alkaa kannattamaan joukkuetta haluamallanne tavalla laulaen ja tanssien. Ikäväkseni voin todeta että se nyt vaan ei mene niin. Ensin te annatte näytöt ja mikäli ne ovat Ässäjohdon mielestä riittävän hyvät, saatte ehkä jotain palkintoa seuran puolelta halvempien pääsylippujen tai jopa oman fanikatsomon muodossa.

On todella harmillista, että teet edelleen vääriä olettamuksia asioista, etkä edes pyri ottamaan selville minun tai esimerkiksi Brousseaun mielipiteitä. Oma kannattajakatsomonosansa on olemassa jo suurimmassa osassa Liiga-paikkakuntia, ja siellä visuaalisuus kannattamisessa on vapaanpaa. Tällöin ei häiritä muita katsojia ja muissa katsomonosissa olevat saavat varmasti sen, mitä tulevat urheilutapahtumalta hakemaan. Jos itse saisin päättää, niin sijoittaisin kannattajakatsomon B-päädyn puoleiseen kulmaan, kaarteeseen. Samanlaisesti, kuin esimerkiksi Hakametsän jäähallissa Ilveksen ja Tapparan faneille tämä on toteutettu. Sijainniltaan tuo ei varmasti ole paras paikka seurata peliä, kun ei näe kentälle tasavertaisesti molempiin päihin. Luulen, että nykyisen seisomakatsomon keskiosasta näkee pelin huomattavasti paremmalta paikalta. Mitä tuohon hintaan tulee, niin henkilökohtaisesti olisin itse valmis maksamaan joka ikinen vuosi vaikka 500€ kausikortista, mikäli Isomäkeen saataisiin tällainen erillinen kannattajakatsomo. En oikein ymmärrä, onko tämä joltain katsojalta pois, mikäli kannattajakatsomo toteuttettaisiin?

Ja kyllä vaan minäkin, niin kuin kaikki muutkin toppatakkiset, olen Porin Ässien kannattaja, vaikka sinä et siitä pitäisikään. Väitteesi on hölmö ja teet itsestäsikin hölmön väittämällä päinvastaista. Joku saa huutaa vaikka koko illan kurkku suorana tai joku toinen saa olla tuppisuuna ja nostaa vain kätensä ilmaan kun Pata tekee maalin. Kannattamista yhtä kaikki molemmat tavat. Puhumattakaan tietysti siitä rahallisesta puolesta. Joillain on sitä enemmän ja joillain vähemmän, mutta joka ainoa hallilla käytetty euro menee seuran kassaan ja se on myös kannattamista.

En saanut oikein kunnolla kiinni ajatuksestasi. Taloudellisen kannattamisen merkityksestä ei varmaan kannata edes lähteä keskustelemaan, etenkään tässä ketjussa. Selvää on, että jokainen euro Ässien kassaan on kullanarvoista kannattamista.

Tässä ketjussa haluamme kuitenkin keskustella Ässiin liittyvästä kannattajatoiminnasta, joka tapahtuu katsomossa.
 
Viimeksi muokattu:

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihme "avautumista". Aika kuollut olisi sinunkin ottelutapahtumasi jos hallissa olisi hiljaista mitä oli ennen tätä nyky-trendiä. Ja mistä tiedät, että se lipun heiluttaja ei näe peliä jos et ole itse koskaan ollut lähelläkään sitä lipun heiluttajaa? Ja olet kyllä väärässä siinä ettei kukaan katsoisi niitä lippuja. Niitä on mediassakin esitelty kuten myös bandiksia ja tifoja.

Olet oikeassa siinä, etta osa aiheuttaa kyllä myötähäpeää mutta se ei leimaa koko toimintaa. Tämä on sitä kulttuuria jota osa porilaisistakin on koittanut ja ilmeisesti koittaa ajaa myös poriin. On siis vain ja ainoastaan hienoa jos joka puolella Suomea ja myös porissa tämä kannatuskulttuuri kehittyisi mutta tälläinen puhe sinulta ei ainakaan anna mitään osviittaa parempaan suuntaan. Kyllä ihan jokainen missä tahansa tietää, että jos et näe jostain paikasta niin haet paikan mistä näet. Sitä ei tarvitse erikseen kenellekkään kertoa.

Oli ihan pakko ottaa tähän kiinni. Ei ole tarkoitus pilata ketjua.

Huvittavasti raumalaiset siirtyivät keskustelemaan porilaisten kannatustoimintaketjuun. ;)

Jaan ehdottomasti @Zalmonella n kanssa mielipiteen kannatustoiminnan näyttävyydestä. Itse pidän visuaalisuutta kannatustoiminnassa lähes yhtä tärkeänä, kuin ääntä. Kannattajat haluavat näkyä ja kuulua. Tämän kaiken teemme puhtaasta rakkaudesta seuraan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lippujen heiluttelu ei kiinnosta ketään muuta kuin itse heiluttelijoita, muille katsojille jatkuva lakanoiden kuivaus on täysin yhdentekevää. Paitsi jos niitä heilutellaan nokan edessä kun peli on käynnissä.

Se kiinnostaa niitä, joita kiinnostaa ja jotka osaavat antaa arvoa näyttävälle kannattajatoiminnalle ja kannattajakatsomoille. Isossa maailmassa nämä ovat ylpeyden aihe seuroille kaikessa näyttävyydessään sekä niiden kannattajille kannattajakatsomoissa sekä niiden ulkopuolella. Kai sielläkin tuosta kaikesta hienoudesta huolimatta sekaan mahtuu areenoilla ihmisiä, joita ei kiinnosta hevon vittua ja sekin on ok. Niiden ei silti tarvitse olla toisiaan poissulkevia asioita, vaan kaikki saadaan istutettua samaan ottelutapahtumaan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tässä ketjussa haluamme kuitenkin keskustella Ässiin liittyvästä kannattajatoiminnasta, joka tapahtuu katsomossa.
"Haluamme"? Siis ketkä "te"? Onko teitä useampiakin saman nimimerkin alla? Oletko (oletteko) mielestäsi asemassa jossa voit päättää minkälaisesta kannattamisesta Ässien kannatusketjussa keskustellaan? :D

Sanon sadannen kerran: menkää sinne katsomoon pitämään meteliä ja ottakaa oma tilanne. Sitten joskus, mikäli syytä on, seura varmasti harkitsee vastaustaan pyyntöihisi omasta fanikatsomosta. Minkä ihmeen takia pitäisi rakentaa fanikatsomoa ryhmälle jota ei ole näemmä edes olemassa!? Ei näkynyt eilenkään, vaikka täällä palstalla näköjään suun pieksentä jatkuu. Menkäähän sinne katsomoon pitämään ääntä itsestänne, ei tästä mitään tule että ainoa huutelu mikä tapahtuu, tapahtuu Jatkoajan keskustelupalstalla :) Enemmän tekoja, vähemmän puheita.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Vanha vitsi joka jaksaa naurattaa vuodesta toiseen: Ässien kannattajatoiminta ketju
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siihen menee Ässiltä aikaa, vaivaa ja rahaa jos aletaan rakentelemaan jotain erillistä kannattajakatsomoa pienelle tuuliviiriporukalle, jotka tulee ja menee miten sattuu. Sen tähden ei voi sanoa etteikö se olisi keneltäkään pois, koska tälle ajalle, vaivalle ja rahalle on parempiakin kohteita. Eikös raumalaisetkin saaneet oman katsomonsa siinä vaiheessa, kun olivat saaneet toimintaansa edistettyä vai muistanko väärin?
Tuntuu ihan oikeasti siltä, että haluaisitte omat hienot loossinne, mutta ette olisi itse valmiita näkemään vaivaa asian puolesta lainkaan. Kyllä mun mielestä kaiken lähtökohta on se, että ensin pitää olla joku toiminta, jota varten tehdä katsomoon muutoksia ja vasta sen jälkeen lähteä edes hattu kourassa toimistolle anelemaan tätä.
Kuulostaa siinäkin mielessä hullulta, että nytkin on kuulemma teidän sisällä vaihtoehtoja liikaa, joten toimintaa on mahdotonta kehittää. Miten se paranee jos sinne tehtäisiin lisää vaihtoehtoja? Pitäisikö niitä kannattajakatsomoita tehdä useampikin, jotta teistä kaikki olisi tyytyväisiä?
Yksi teistä jo tässä ketjussa ilmoitti olevansa valmis maksamaan 500€ kaudessa, jos saisitte oman loossinne. Siis tä? Sen summanhan maksaa ihan peruskatsojat kausaristaan ilman minkäänlaista vaatimusta omasta rauhasta. Yksi vaihtoehto on se että vuokraatte aition. Niin mä ainakin teen pari kertaa kauteen, kun haluan viettää aikaa isommalla kaveriporukalla. Nämä vaan ei ole niitä ilmaisia asioita, joita te haluatte aina.
Tehkää hommanne paremmin jos jotain haluatte. Tässä vaiheessa oma osuutenne on jäänyt nollatasolle ja sieltä on turha alkaa vaatimaan yhtään mitään.
Kannattakaa aivan miten haluatte, mutta tehkää se niillä puitteilla jotka ovat jo olemassa. Muuallakin sen on pystynyt toteuttamaan samoissa olosuhteissa, joten kaikki on nyt teistä itsestä kiinni. Se ei vaadi kuin sinnikkyyttä, pitkäjänteisyyttä ja hyvää käytöstä muita kohtaan. Joku näistä ainakin mättää kohdallanne ja kannattaa miettiä sitä asiaa.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä keskustelu kannattajakatsomosta taisi lähteä osittain liikkeelle tuosta minun maininnastani, että tunnelman luomiseksi olisi tärkeää saada kannattajatoimintaan aktiivisesti osallistuva kannattajakatsomo. Ketään ei toki minuun ole tässä viitannut, mutta halusin vain selventää, että oma ajatukseni ei missään kohtaa viitannut erilliseen kannattajakatsomoon.

Oma ajatukseni on se, että on mentävä sinne missä ihmiset ovat. Eroja tulee pyrkiä pienentämään, ei kasvattamaan. Ja myöskään en ole missään vaiheessa itse maininnut, että kannattajakatsomolla tarkoitetaan sitä, että kymmenen lippua heiluu jatkuvasti ja kaikki käsi toistensa olkapäillä hyppivät samaan tahtiin. Ei sillä, etteikö se olisi hienoa, mutta se nyt ei ole tässä tilanteessa missään mielessä realistista.

Itse viittasin kannattajakatsomolla lähinnä siihen, että olisi seisomokatsomossa esimerkiksi yksi lohko pyhitetty puhtaasti aktiiviselle kannattajatoiminnalle. Tällä en tarkoita sitä, etteikö jokainen ottelulipun ostanut olisi kannattaja. En missään nimessä. Tässä viitataan siihen, että saataisiin kaikki kannattajatoimintaan aktiivisesti haluavat samaan katsomonosaan, jolloin kynnys huutoihin tai lauluihin osallistumiseen on mahdollisimman matala.

Tunnelma ei tule parantumaan koskaan jos asialle ei tehdä jotain. Tunnelma on aina iso osa ottelutapahtumaa ja monille ihmisille yksi syy, jonka takia otteluun mennään aina uudelleen.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Jaahas. Pitkästä aikaa taas täällä, ja sama sössötys jatkuu kaudesta toiseen. Tämä on ihanaa!
Jaa mut oli mul asiaaki; Toivoisin hartaasti että lauantain matsissa yleisö huutaisi tämän väsähtäneen maalintekijän nimen lisäksi toisen syöttäjän sukunimen kohdalla "Uusitalo!". Oli se sitten kuka tahansa.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jaahas. Pitkästä aikaa taas täällä, ja sama sössötys jatkuu kaudesta toiseen. Tämä on ihanaa!
Jaa mut oli mul asiaaki; Toivoisin hartaasti että lauantain matsissa yleisö huutaisi tämän väsähtäneen maalintekijän nimen lisäksi toisen syöttäjän sukunimen kohdalla "Uusitalo!". Oli se sitten kuka tahansa.


Valitettavasti en usko, että tämä idea saa liialti kannattajia. Ässät on varmasti suunnitellut Udelle arvoisensa suosionosoitukset ja eikohän Patajoonakin levitä jonkun Udelle suunnatun teippitifon.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jaa mut oli mul asiaaki; Toivoisin hartaasti että lauantain matsissa yleisö huutaisi tämän väsähtäneen maalintekijän nimen lisäksi toisen syöttäjän sukunimen kohdalla "Uusitalo!". Oli se sitten kuka tahansa.
Loistava idea! Tuskin tosin saanee osanottajia hirveästi. Viestiä pitäisi viedä ovelta ovelle ja jakaa lappunen ennen peliä, jotta tuosta saisi näyttävän.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä on aikaisemminkin kirjoiteltu virallisen kannattajayhdistyksen Pataljoonan asemasta ja siitä, mitä seuran kannattajayhdistyksen rooli pitää sisällään.
Vaikka miten tätä pyrkisin lähestymään, en käsitä miten Pataljoonan hallitus on missään tilanteessa nähnyt hyväksyttäväksi tehdä virallisen kannattajayhdistyksen nimellä vierasmatkan Helsingin Jokereiden KHL-otteluun.

Yksityishenkilöinä ihmiset saavat toki tehdä mitä haluaa, mutta Pataljoonan tehtävä ei ole järjestää vierasmatkoja entisen vastustajajoukkueen peleihin. Tämä oli mielestäni jo niin ennenkuulumatonta, että näin tarpeelliseksi nostaa sen täällä esiin. Nyt viimeistään lähti omalla kohdallani kaikki Pataljoonan toiminta boikottiin.

Tässä vielä linkki Pataljoonan mainokseen.
 
Viimeksi muokattu:

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Samaisesta asiasta pitänyt kirjottaa jo tovi. Onhan se aivan käsittämätöntä että Porin Ässien virallinen kannattajayhdistys järjestää Helsingin Jokereiden otteluun matkaa. Siitä en välittäisi, millaisia matkoja yksityishenkilöinä järjestettäisiin, mutta siinä vaiheessa kun toisen joukkueen virallinen kannattajayhdistys vedetään touhuun mukaan voidaan vaan kysyä, että mitäköhän helvettiä taas. Toivoisin tähän asiaan jo reagointia seuran sisältäkin asti. Mikä se Pataljoonan tärkein tehtävä nyt olikaan? Tukea Porin Ässiä? No älkää sitten järjestäkö hassuhattureissua Helsingin Jokerien otteluun! Häpeällistä.

Pientä positiivistakin tähän loppuun. Lauantaina Isomäessä oli hyvä tunnelma. Viihdyttävä peli herätti kotiyleisön, ja sen lisäksi rummun ympäriltä taisi laulut sekä huudot kaikua koko hallissa. Hyvään suuntaan ollaan siis menossa. Ainiin, montako Pataljoonan hallituksen jäsentä / aktiivia oli rummun ympärillä? Ei yhtään.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä on aikaisemminkin kirjoiteltu virallisen kannattajayhdistyksen Pataljoonan asemasta ja siitä, mitä seuran kannattajayhdistyksen rooli pitää sisällään.
Vaikka miten tätä pyrkisin lähestymään, en käsitä miten Pataljoonan hallitus on missään tilanteessa nähnyt hyväksyttäväksi tehdä virallisen kannattajayhdistyksen nimellä vierasmatkan Helsingin Jokereiden KHL-otteluun.

Yksityishenkilöinä ihmiset saavat toki tehdä mitä haluaa, mutta Pataljoonan tehtävä ei ole järjestää vierasmatkoja entisen vastustajajoukkueen peleihin. Tämä oli mielestäni jo niin ennenkuulumatonta, että näin tarpeelliseksi nostaa sen täällä esiin. Nyt viimeistään lähti omalla kohdallani kaikki Pataljoonan toiminta boikottiin.

Tässä vielä linkki Pataljoonan mainokseen.
Minä taas kuulin röökipaikalla kun yks pataljoonan jäsen kehui Jesse Joensuun pelanneen hyvin jossakin pelissä tällä kaudella. Valitettavasti en ehtinyt saada videolle kun tuli niin puskista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös