Arvon herrat Mondie ja Kunu.
Lippuja ei todellakaan heiluteta "koko pelin ajan naaman edessä". Lippuja heilutetaan pelikatkoilla, paitsi jos kentällä tapahtuu jotain jännittävää (tappelu tms.). Maalin tullessa muutamat henkilöt ottavat paidan pois, koska heillä saattaa jopa tulla jonkinlainen tunnereaktio kun Ässät tekevät maalin. En tiedä kuinka tarkkaan heidän nännejään tarkastelette, mutta itseäni tämä ei ole häirinnyt. Pelipaidan käyttäminen ei ole millään tavalla junttia, itsekin sellaista käytän kuten moni muukin. Jokaisella on omat syynsä vaatevalintoihinsa.
Ja sitten siihen "monotoniseen jollotukseen", "kuorolaulantaan", "rummun hakkaamiseen". Asia on katsos niin että muutaman vuoden kuluessa tunnelma rakkaassa Isomäessämme on alkanut mennä vaisumpaan suuntaan. Ässät-huutoja tulee pari kertaa ottelussa, ja lähinnä vain maalin jälkeen tai voiton tullessa. Itse haluan kannattaa Ässiä aktiivisemmin, ja mielestäni chanttaaminen on siihen hyvä keino, koska MINÄ en jaksa huutaa pelkkää "Ässät" koko ottelun läpi. Ja kyllähän se hienolta kuulostaa sitten kun chanttaajia alkaa olemaan enemmän. Vai voitteko muka väittää että Raumam Boikien meno lauantaina ei kuulostanut hienolta?
Edelleen, itse pidän tavallista toppatakkia ihan yhtä hyvänä kannattajana, kuin modernia. Haluan vain itse kannattaa "modernilla" tavalla. Jos joku on homo niin ei se tarkoita että hän iskee kaikkia miehiä. Sama pätee tähän, ei me chanttaajat tulla työntämään lippua anneliin jollekin joka halua kannattaa perinteisellä tavalla.