Ässien kannattajatoiminta ja -matkat kaudella 2015–2016

  • 82 977
  • 534

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras kannattaja on kaltaiseni kotona istuja, joka joskus käy hallilla nauramassa tyhmille vastakkainasettelijoille ja ihmettelemässä kaljan hintaa. Idiootit.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Paras kannattaja on kaltaiseni kotona istuja, joka joskus käy hallilla nauramassa tyhmille vastakkainasettelijoille ja ihmettelemässä kaljan hintaa. Idiootit.
Hianot valot hallis ku näyttää noi kirkkaalt näytöl. Mahtava tyyppi.

Eipä tämä nyt niin hirveän suurta vastakkaiasettelua ole edes ollut. Olisko tilanne aika tasan 5 puolesta ja 5 vastaan.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Minkä takia täällä pitää aina vääntää mikä on oikein kannattamista ja mikä väärin kannattamista? Selkeästi kummatkin kulkee omia kannatustyylipolkujaan joten ei nämä väännöt mitään auta.

Se myöskin ihmetyttää miksi pitää hävetä näitä modernin asian edustajia? Tuovat ääntä halliin ja koittavat saada uudenlaista kulttuuria aikaiseksi, jonka tietysti seisomakatsomon "juntit" lyttäävät. On kyllä ihan totta, että organisoitu kannattaminen, ylipäätään chäntit kesken ottelun Isomäessä ovat vähissä, jos Pataljoonan moderni osasto ei pistäisi edes sitä vähääkään ääntä peliin. Kyllä Isomäessä erinomainen (Suomen paras) tunnelma on hyvänä päivänä, mutta hyvän ja huonon päivän (pelin) ero katsomossa on aivan liian suuri. Itse ainakin hyväksyn sen, että tämän eron minimoimiseksi Pataljoona pistää ääntään peliin.

Tuskin ketään on eri mieltä siitä, mitä enemmän mekkalaa pelin aikana on, sitä parempi vaikutus sillä voi olla joukkueeseen sekä itse yleisöön.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja kenties rivien välistä on välillä luettavissa jopa hiukan hyväntahtoista vastakkainasettelua :)
Itsekin oli alunperin tarkoituksena kertoa, että ihan sama miten siellä kannatatte, niin kunhan menette edes paikalle niin se on jo hieno asia, kyllä halliin mahtuu erilaisia kannatusmuotoja. Ehkä vähän vaikeasti sen tuosta sai ymmärrettyä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itsekin olen vahvasti sitä mieltä että kyllä Pataljoonan meininki mahtuu ihan hemmetin hienosti sinne joukkoon. Hyvin se minun mielestäni on mennyt ainakin niissä peleissä joissa olen paikalla ollut. Vastakkainasettelu on kyllä syvältä hanurista eikä siihen ole mitään syytä. Jokainen kannattakoon tyylillään kunhan kannattaa. En ymmärrä miten ketään voi häiritä se, jos siinä on porukka joka veisaa chänttejään. Ei siihen tappituntumalle ole kenenkään pakko mennä jos Pataljoonan touhu pännii, seisomakatsomossa on kyllä tilaa muuallakin. Itse olen yleensä melko lähellä tuota Pataljoonan porukkaa ja hienolta menolta vaikuttaa, joten ei muuta kuin pökköä pesään vaan ja lisää samaa meininkiä!

Ja sanoa täytyy myös tietysti se, että näyttäisi sillä vanhallakin tavalla olevan tilausta. Ainakin kun katsoo viime kotipelin tapahtumia. Kummasti näytti Järvenpään hanska vapisevan ja Hupi-Huhtasen pinna palavan kun seisomakatsomo alkoi poikia hiillostaa. Joten vaikka jotkut sanovat ettei sillä huutelulla ja v-lulla ole mitään merkitystä, niin kyllä minä olen vahvasti eri mieltä. Aika monta kertaa aiemminkin on vastustajajoukkueen silmätikuiksi joutuneet pelaajat huudettu hermoraunioiksi, jopa jo ennen pelin alkua. Tästä malliesimerkkinä unohtumattoman kevään 2013 viimeinen peli ja Juha Metsolan totaalisen pelokas vapina raivokkaan seisomakatsomon silmätikkuna ja naurun kohteena, joka alkoi jo heti alkulämmittelystä.

Joten hyvät jatkot vaan molempien tapojen kannattajille, kaikki kannatus on kotiinpäin. Älkääkä unohtako että samalla puolella tässä kuitenkin ollaan :)
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Hatunnosto tälle janarille, joka tänään meidän ympärillä olevien kohdennetusta naurusta huolimatta piti inspiroivan puheen siitä, miten katsomossa tulisi olla hiljaa ja siihen päälle vielä julkaisukelvotonta materiaalia. Sentään uskalsi ilmaista mielipiteensä paikanpäällä eikä täällä. Hyvä puhe. Ja näin. ;)
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
No olipas se rohkea. Me tyydymme kohdennettun naureskeluun sivummalla.
 
Suosikkijoukkue
löytyy
Saako aktiivisesti läpi ottelun ääneen kannattava liittyä mukaan kannattamiseen? :)
Tottakia saa. Emme lallattele liian alhaalta, emmekä hyppele ohjeistetusti, mutta kirosanat ja manailu kuuluvat repertuaariin. Jos tämä junttimainen toiminta sopii sinulle, niin varmasti löydämme toisemme navetassa.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hienolta näytti patapaidat Hartwall-areenan katsomossa Suomen U20 -pelissä tänään. Pari-kolmekymmentä oli saatu matkaan ja vielä suht samoille paikoille. Saarelalle vielä pari (?) maaliakin, vaikka kirvelevä tappio tuli. Hyvää meininkiä!
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ässien junioreja. Miksi nostit kyseisen asian esille tässä ketjussa?


Jaa… Ehkä väärä ketju, mutta ihan vilpittömästi kehuakseni kannatustoimintaa. Tuskinpa Vaasasta olis lähdetty Sportin pelipaidat päällä Robin Salolle ja Suomelle huutamaan, vaikka pikku-Roope olisi sinne päässytkin. Ei siis päässyt. Vierasreissut tahtoo tökkiä tällä hetkellä ihan kunnolla täällä päässä. Ässien kannatustoiminta on selkeästi saanut piristystä uudistetusta hallista ja nyt siis nuorten maajoukkueen peleissäkin hienosti näkyvillä. Yritetään sinne teille lauantaina 6.2. Sori, jos meni väärin nää kommentit...
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei saa sekoittaa fanipaitaisia porilaisia porilaiseen kannattajatoimintaan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Upea kannattajamatka eilen Hämeenlinnaan, kiitoksia mukana olleille!

Kokonaisuutena jälleen paras kannattajamatka, missä ollut mukana. Nyt saatiin visuaalisuutta vielä mukaan Rauman reissuja paremmin ja rutiinitason parantumisen myötä uskon, että äänellisestikin olimme derbyjen tasolla. Sen verran hyvin väki oli sitoutunut mukaan ja porukasta saatiin revittyä kelvollisesti kaikki mahdollinen teho irti. Harmi ettei se siivittänyt lopulta tulostaululle asti.

Tänään jatkuu heti perään Isomäessä ja nyt toivomme, että jatkumoa saataisiin pidettyä eilisestä yllä kotipeliinkin. Eli ei muuta kuin B-päätyä kohti!

Paljon on ehtinyt asioita taas tapahtua syksystä lähtien, mutta tuntuu että hyvään suuntaan ollaan jatkuvasti menossa. Etenkin vierasmatkat ovat nyt olleet onnistuneita ja tuntuu että sinne on oikeasti lähdetty kannattamaan äänekkäästi omaa joukkuetta eivätkä ole pelkästään olleet passiivisia ryyppyreissuja.

Otteluohjelman kannalta nyt sitten vain huonona puolena vierasmatkojen kannalta on se, että viikonloppupelejä on enää 2 jäljellä runkosarjalle. Arkitempauksiakin vaaditaan mukaan, mikäli enemmän halutaan vielä reissata. Mutta tämä kausi nyt oli mitä oli tämän osalta kun koti- ja vierasottelut jakautuivat epätasaisesti. Toivottavasti kymppisija ei karkaa käsistä, niin saataisiin jatkumoa vielä sitten runkosarjan jälkeenkin.

Ei muuta kuin pystypäin kohti kevättä! Toivotan hyvää uutta vuotta kaikille Ässien kannattajille!
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitokset myös minun puolestani Hämeenlinnassa mukanaolleille. Veli Brousseau tuossa jo tiivistikin illan annin erinomaisesti. Sen verran vielä lisään, että tuossa nyt konkreettisesti nähtiin, minkälaista meininkiä saadaan aikaiseksi, kun on edes se reilu 30 aktiiviseen kannattamiseen läpi ottelun sitoutunutta henkilöä mukana. Monipuolista ääneen kannattamista ja visuaalisuutta läpi ottelun intohimoisella asenteella. Tykkään.

Haluan myös kannustaa kaikkia toiminnasta kiinnostuneita tulemaan seisomakatsomon B-päätyyn kotipeleissä, tänään on jälleen yksi mahdollisuus!
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Eilen nähtiin mitä sillä kolmenkymmenenkin hengen ytimellä voi saada aikaan kun jokainen antaa aivan kaikkensa. Ehdottomasti paras vierasreissu millä itse olen ollut mukana. Äänellisesti ei ehkä ihan, mutta lähellä Raumalla derbyissä nähtyä tasoa, mutta visuaalisesti sitten aivan eri luokassa. Liput olivat ilmassa koko pelin ajan ja huivit aina chanteissa mukana. Kiitos mukana olleille!

Ja tänään tosiaan jatkuu taas seisomakatsomon B-päädyssä. Keskiviikon kiimaa.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Siellä katsomossa ei varmasti tahallaan ketään yritetä ärsyttää. Faktaa on kuitenkin se, että se on seurajohdon tehtävä mahdollistaa lippujen aktiivinen heiluttaminen aivan kuten joka muullakin paikkakunnalla. Ratkaisusta pitäisi neuvotella seuran ja (kannattajaryhmään kuuluvien) kannattajien välillä siten, ettei siitä sitten muille olisi haittaa. Näin ainakin Liigan kilpailutoimenjohtajan mukaan.

Mutta pahoittelut kuitenkin. Silti mun mielestä pelikatkoilla flaguttaminen on Porissakin sallittua.
 
Mutta pahoittelut kuitenkin. Silti mun mielestä pelikatkoilla flaguttaminen on Porissakin sallittua.
Otin oleellisen.

Moni muukin asia on sallittua, mutta käytöstavat ja järjen käyttäminen kannattaa myös pitää mielessä. Nyt toki tarkoitan vain tilanteita, joissa kentällä tapahtuu vielä jotain jännää.
 

Mush

Jäsen
Suosikkijoukkue
U.S.V.A
Otin oleellisen.

Moni muukin asia on sallittua, mutta käytöstavat ja järjen käyttäminen kannattaa myös pitää mielessä. Nyt toki tarkoitan vain tilanteita, joissa kentällä tapahtuu vielä jotain jännää.

Elämä olisi todella tylsää, jos kaikki olisivat aina samaa mieltä. Isomäen olosuhteet ovat Liigan huonoimmat aktiiviselle kannattamiselle, mihin lippujen heiluttaminen myös kuuluu ja tähän ollaan koitettu sitten sopeutua väliratkaisulla, jossa ne ovat sitten pelkästään pelikatkojen aikana ilmassa. Se että täällä on joku valittamassa vaikka ollaan ihan sääntöjen mukaan niitä heiluteltu on mun mielestä puhdasta sentterin näyttämistä koko toiminnalle. Ja sitten täällä täytyy pahoitella kun joku ei yhtä tilannetta osittain nähnyt pelikatkolla. Vielä kun keskiviikkona tunnelma oli täysin tämän pienen porukan varassa niin... aika heikossa hapessa on tunnelma Ässien otteluissa. Porukan vielä pienestä koosta johtuen vaikutus on toki vielä pienehkö yleiseen tunnelmaan mutta tällä hetkellä siellä on sentään jotain, mistä voi kehittyä sitten ajan myötä jotain suurempaa ja vaikutus tunnelmaan mutta myös seuraan ja sen tekemiin päätöksiin onkin sitten paljon suurempi. Joku varmaan ihmettelee että miksi ihmeessä seuran pitäisi kuunnella jotain pientä porukkaa. Omasta mielestä sen takia, että halutaan vielä ihan omasta halusta eikä seuran pyynnöstä luoda tunnelmaa sen peleihin. Kuulin että joku olisi hankkimassa toista rumpua seisomakatsomoon, että voivat rummuttaa meidän laulujen päälle. Heidän käyttäytymistään voisin vähintään kyseenalaistaa mutta toivottavasti tollaista ei nyt sentään tapahdu.

No miten tämä sitten ratkaistaisiin että kaikki olisivat tyytyväisiä? Ensinnäkin seuran pitäisi mahdollistaa se, että aktiiviset kannattajat pystyvät toimimaan täysillä joka pelissä mutta kuitenkin siten, että muille kannattajille ei synny harmia tästä näköesteiden johdosta. Ideoita on itsellä monia mitkä olisivat helposti toteutettavissa, mutta tuskin tällä kaudella ellei sitten koskaan muutu mikään. Joten olennainen asia nyt on varmaan se, että liput heiluvat pelikatkoilla ja toki nyt jos siellä joku tappelu on niin varmasti ymmärretään, että silloin liput pysyvät poissa näkyvistä. PS: En ole mikään puhemies, joka ajaisi kenenkään etua vaan kirjoitan yhä edelleen omia ajatuksiani.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
En nyt ihan faktana sanoisi tuota tunnelman tuomista halliin. 20 hengen kuoro ei tuo tunnelmaa, ELLEI suuri massa lähde mukaan huutoihin. Eikä ole kertaakaan lähtenyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös