Tero Koskirannan mukaan Pori on nykyään liigassa niitä harvoja paikkoja, jossa on aina fiilistä. Tästä iso käsi esim. Pataljoonalle. Laulu on aivan upeaa ja vielä kun leviäisi koko seisomakatsomoon, voitaisiin puhua Keski-Eurooppalaisesta tunnelmasta! Jos jotakin voisi toivoa, niin haudatkaa se vanhahtanut ja väsähtänyt "na na naa naa, porin ässät" äkkiä jonnekin ja syvälle.
Olen istunut kolme ensimmäistä pelia A6 katsomon alaosassa, laulu ei ole kuulunut sinne. Kun hallissa on muuten hiljaista, olen huomannut että vastapuolella lauletaan, mutta sanoista ei saanut selvää. Hienoa, että yritätte, vaatii kärsivällisyyttä. Vastakkain asettelua en edelleenkään ymmärrä.
Kiitoksia teille molemmille palautteesta. Työskennellään sen eteen, että jatkossa laulu ja huuto kuuluisi entistä paremmin. Itse tulin sunnuntain peliin myöhässä ja katselin peliä pari minuuttia A-katsomon portailta. Silloin laulu kuului siihen. Mutta se nyt ei ole mikään absoluuttinen totuus, jokaisen kokemus on yhtä arvokas ja kokijalle itselleen se totuus. Ja mitä tulee vastakkainasetteluun, niin ainakin me aktiivisen ääneenkannattamisen kehittäjät pyrimme vaikuttamaan siihen, että turhaa vastakkainasettelua ei "meidän puolelta" aloitettuna syntyisi.
On aivan selvä, että seurat joutuvat laskemaan lipunhintoja nykyisessä taloustilanteessa. Toimistolla ollaan kyllä huomattu pienentyneet lipputulot, vaikka lippujen myyty määrä onkin ollut hyvällä tasolla. Nyt Ässien täytyy katsoa kausi loppuun ja laskea oheismyynnit yms., ennen kuin tekevät suuria päätöksiä.
Niin, tämä on asia, joka on itseänikin mietityttänyt. Nyt on paljon porukkaa hallissa, mikä on tietysti ainakin seuran yleisen imagon kannalta hyvä asia sekä paikallisesti että valtakunnallisesti. Kuitenkin mietin, että mitähän mahtaa viivan alle jäädä, kun lippuja myydään jatkuvasti kampanjoilla ja sitten toki iso osa katsojista maksaa vain 3€/peli halvan seisomakausikortin myötä. Ideana on tietysti ollut se, että kun saadaan enemmän väkeä halliin, niin oheismyynti kasvaa. Tällä hetkellä empiiristen havaintojen perusteella on kuitenkin vaikea uskoa, että oheismyynti riittäisi kattamaan halvalla myydyistä lipuista syntyvää tulojen pienentymistä. D-päädyn oheismyyntitilat valmistuvat ilmeisesti joskus ensi vuoden puolella ja jos oikein ymmärsin, niin myös A-katsomon takana on myyntipisteitä, jotka eivät vielä ole valmiina. Eli ajateltu oheismyyntihyöty menetetään. Minusta Ässien olisi kannattanut tehdä näiden kampanjoiden kanssa ennemmin niin, että olisivat nyt luottaneet uusitun hallin viehätysvoimaan normaalihinnoilla ja aloittaneet kampanjoinnin sitten, kun loputkin oheismyyntitilat ovat käyttökunnossa. Silloin olisi kampanjoiden aiheuttama tulonmenetys saatu paikattua paremmin oheismyyntituloilla.