Ässien juniorit

  • 977 813
  • 3 316

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ry:n toiminnanjohtaja Jukka Pelkonen siirtyy Raumalle. Ei tosin jääkiekon pariin vaan ottaa vetovastuun Rauma Golfista. (Sorry jos oli old news)
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitääkö paikkaansa, että Ässien U20-joukkueessa olisi vielä kausimaksut käytössä pelaajien osalta?

Villi tornari kuului, että korkeat kausimaksut kiristäisi junioreiden parissa tällä hetkellä, jonka vuoksi porukkaa vissiin lähdössä normaalia enemmän pois. En tiedä tarkoitettiinko tällä kenties U18-poikia, mutta vissiin oli U20:stä kyse.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitääkö paikkaansa, että Ässien U20-joukkueessa olisi vielä kausimaksut käytössä pelaajien osalta?

Villi tornari kuului, että korkeat kausimaksut kiristäisi junioreiden parissa tällä hetkellä, jonka vuoksi porukkaa vissiin lähdössä normaalia enemmän pois. En tiedä tarkoitettiinko tällä kenties U18-poikia, mutta vissiin oli U20:stä kyse.
Ainakaan viime kaudella ei ollut U20 jengissä kausimaksuja.

Ainahan vaihtuvuutta tulee ja varmasti muutama tyytymätön vaihtaa maisemaa, toivottavasti tärkeimmät saadaan pidettyä.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pitääkö paikkaansa, että Ässien U20-joukkueessa olisi vielä kausimaksut käytössä pelaajien osalta?

Villi tornari kuului, että korkeat kausimaksut kiristäisi junioreiden parissa tällä hetkellä, jonka vuoksi porukkaa vissiin lähdössä normaalia enemmän pois. En tiedä tarkoitettiinko tällä kenties U18-poikia, mutta vissiin oli U20:stä kyse.

Sitä en tiedä, että mistä tällainen tornari on peräisin, mutta itse en ole ainakaan tätä kuullut. Aika paljon Ässien junnujen tilanteesta tiedän, mutta varmasti useampi palstatoveri Ässien puolelta tietää enemmän. Joten odotan heidän esiintuloaan tässä asiassa.

Jos nyt toisaalta ajattelee Ässien junnutoimintaa, niin sinne on kyllä viime vuodet syydetty rahaa ihan urakalla. Eli junnuihin on panostettu jopa liigajoukkueen kustannuksella.

Ja menneen ja tulevan kauden U20-joukkueessa on pelannut ja tulee pelaamaan tuollaiset ainakin 8-10 omaa junnua, joille on tehty pitkät liigasopimukset tuonne vuosiin 2024-2025 asti. Ja niitä uusia julkistetaan nyt keväällä vielä lisää. Näihin toivottavasti kuuluvat ainakin Hämeenaho, Hellman, Viirret ja kumppanit.

Eli junioreille maksetaan ihan siitä pelaamisesta. Joidenkin mielestä jopa liikaa, koska talvella oli villiä palstahuhua siitä, että Rami Määtälle Ässät maksaa ihan kaameata palkkaa. Puhumattakaan siitä, että kuinka paljon kultaharkkoja Kerttula on kärrännyt juuri kaksivuotisen jatkon tehneelle Leevi Viitalan takapihalle. Mä kyllä maksaisin näille ihan hyvin, koska nämä on todistanut liigakelpoisuutensa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.


Junnila ei paljon ruusuja antanut Ässien organisaatiolle Länsi-Suomessa. Jyri Niemen kanssa vissiin samoja ongelmia, minkä tähden mies nyt on Raumalla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vehmanen on aina ollut suorapuheinen, joten ei yllätä nämä avautumiset. Mutta kuten aina, tuo on toisenpuolen kertomus eikä välttämättä koko totuus prosessista. Raumalainen palasi takaisin kotiinsa, Ässissä on toki kiekko-oppinsa saanut
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.


Junnila ei paljon ruusuja antanut Ässien organisaatiolle Länsi-Suomessa. Jyri Niemen kanssa vissiin samoja ongelmia, minkä tähden mies nyt on Raumalla.

Tässä on nyt siis kyseessä sama henkilö eli Vehmanen, joka runsas kuukausi sitten kehui Ässien organisaation ihan kaikilla herkuilla. Joten tässä on nyt kyllä vastuu aika vahvasti lukijalla, kun tätä juttua lukee.

Muutenkin tuosta ammattitaidon arvostuksesta sen verran, että viime kausi taisi olla Vehmaselle ensimmäinen kunnon valmennuspesti. Joten ei tässä nyt puhuta vielä mistään juniorivalmennuksen gurusta, vaikka Vehmanen varmasti onkin ns. hyvä jätkä.

Lisäksi Vehmaselle on voitu ilmoittaa ihan suoraan, että sopimusta ei uusita. Voisin kuvitella, että näin on myös tapahtunut. Ässien junnuihin tuli esimerkiksi U18-joukkueen apuvalmentajaksi henkilö, joka on toiminut Vaasassa päävalmentajan työtehtävissä. Lisäksi sekin on jo voinut olla silloin tiedossa, että uransa lopettava Lukka tulee junnujen pakkivalmentajaksi.

Mitä olen itse kuullut, niin Vehmanen asui jo viime kaudella Raumalla, joten tämä siirto Lukkoon on varmaan ajankäytön kannalta helpompi ratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.


Junnila ei paljon ruusuja antanut Ässien organisaatiolle Länsi-Suomessa. Jyri Niemen kanssa vissiin samoja ongelmia, minkä tähden mies nyt on Raumalla.

Voisin melkein veikata kenestä tässä henkilössä on kyse jota ei nähty paikalla neuvotteluissa, mutta jätetään mainitsematta.

Ymmärrän kyllä Iiron vitutuksen tuossa, itellä myös käytännön vastaava tilanne ollut edellisessä työpaikassa ja se kyllä vitutti ja paljon.

Olin määräaikaisella sopimuksella töissä ja kesälomalleni (yhdistetty häämatka) aluepäällikkö ilmoitti sähköpostilla että sopimustani ei jatketa. Loman jälkeen yritin saada yhteyttä häneen puhelinsoitoilla mutta ei uskaltanut vastata puhelimeen jotta olisin päässyt kyselemään syytä miksi sopimusta ei jatketa. Kun sopimus oli loppunut laittoi vielä yhden alaisistaan soittamaan minulle ja kysymään salasanaa tietokoneelle ja puhelimeen jotta saisivat annettua ne "kesätyöläisen" käyttöön. En antanut salasanoja, koska miksi olisin? Siellä oli minun tekemää koodia, pohjia, yhteystietoja jne. mitä olin hankkinut työni aikana.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voisin melkein veikata kenestä tässä henkilössä on kyse jota ei nähty paikalla neuvotteluissa, mutta jätetään mainitsematta.

Ymmärrän kyllä Iiron vitutuksen tuossa, itellä myös käytännön vastaava tilanne ollut edellisessä työpaikassa ja se kyllä vitutti ja paljon.

Olin määräaikaisella sopimuksella töissä ja kesälomalleni (yhdistetty häämatka) aluepäällikkö ilmoitti sähköpostilla että sopimustani ei jatketa. Loman jälkeen yritin saada yhteyttä häneen puhelinsoitoilla mutta ei uskaltanut vastata puhelimeen jotta olisin päässyt kyselemään syytä miksi sopimusta ei jatketa. Kun sopimus oli loppunut laittoi vielä yhden alaisistaan soittamaan minulle ja kysymään salasanaa tietokoneelle ja puhelimeen jotta saisivat annettua ne "kesätyöläisen" käyttöön. En antanut salasanoja, koska miksi olisin? Siellä oli minun tekemää koodia, pohjia, yhteystietoja jne. mitä olin hankkinut työni aikana.

Vehmasen kohdalla, sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Osaa myös värittää ja myydä.

Jos on pientä katkeruutta, niin helposti kertoo asiat vähän kärjistäen. Toki voi myös olla että Ässissä on hoidettu asiat päin vittua, ei sekään yllättäisi.

Tuohon työtarinaasi, minä naurahdin. Syy on se, että melkein samanlainen tarina löytyy itseltä.
Jostain kumman syystä salasanaa en antanut kuukausi työsopparin päättymisen jälkeen...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja ihmiset vielä valehtelee turuilla ja toreilla, että porilaiset olis muka hankalia ihmisiä ja työntekijöitä. PASKAPUHETTA! Selkeästi hyvin lojaalia ja suoraselkäistä porukkaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tämä taas on yhden henkilön puoli tarinaa. Osaltaan kokemusperäisiä asioita. En ole ihan varma kenestä henkilöstä sitten on kyse, koska juuri strategian mukaan valtaa on jaettu?

Ja jos nyt sitten Iiro tarkoittaa Kerttulaa niin oma kokemus on erilainen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vehmanen on aina ollut suorapuheinen, joten ei yllätä nämä avautumiset. Mutta kuten aina, tuo on toisenpuolen kertomus eikä välttämättä koko totuus prosessista. Raumalainen palasi takaisin kotiinsa, Ässissä on toki kiekko-oppinsa saanut
Niin, raumalla syntynyt mutta ihan täysi Porilainen. Eli yhtä paljon palasi kotiinsa kuin Kotkaniemi.

@Juomari Turmio, niimpä, vaikeaa on olla paikalla neuvotteluissa jos Porissa ei edes välitä käydä. Ainakin uskoisin että sama henkilö on kyseessä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Peliura päättyy Euroopan alasarjojen kiertueen jälkeen Suomi-sarjaan ja seuraavaksi kaudeksi Porin Ässien U20 valmentajustoon. Tuolla vuoden koululla penkin takana kykenee analysoimaan Ässien tilanteen ja palkitsee sauman antaneen työnantajan itkemällä julkisuudessa siirryttyään paikallisvastustajaan.

Kovia juttuja, hei!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, raumalla syntynyt mutta ihan täysi Porilainen. Eli yhtä paljon palasi kotiinsa kuin Kotkaniemi.

@Juomari Turmio, niimpä, vaikeaa on olla paikalla neuvotteluissa jos Porissa ei edes välitä käydä. Ainakin uskoisin että sama henkilö on kyseessä.

Tarkoitatte siis varmaan Välimaata? Hänen vastuullaan on junnuvalmentajien rekrytointi ja hänen kanssaan Välimaa on käynyt kaikki neuvottelut. Lähteenä SK https://www.satakunnankansa.fi/jaakiekko/art-2000008782692.html

"Ässien U20-joukkueen valmentajien rekrytointi kuuluu Välimaan tehtäviin. Juuri hänen kanssaan Vehmanen kävi kaikki ässäneuvottelunsa. Valmennuspäällikkö totesi yllättyneensä valmentajan avautumisesta."

SK kuitenkin haluaa hämmentää ja ennen yllä olevaa lainausta heittää oman lentävän lauseensa Vehmasen artikkelista: "Artikkelissa ei kerrota, kuka Vehmasen kertoma ”tietty henkilö” oli. Käytännössä kyse oli kehitysjohtaja Tommi Kerttulasta."
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Välimaasta RY:n toiminnanjohtaja

"Jaakko Välimaa jatkaa nykyisessä tehtävässään Ässien U16 – U20 vastuu- ja johtohenkilönä. Välimaa toimii tässä tehtävässä aiemmin julkaistun urheilustrategian mukaisesti ja hyvässä yhteistyössä kehitysjohtaja Tommi Kerttulan kanssa."

 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
.... Kun sopimus oli loppunut laittoi vielä yhden alaisistaan soittamaan minulle ja kysymään salasanaa tietokoneelle ja puhelimeen jotta saisivat annettua ne "kesätyöläisen" käyttöön. En antanut salasanoja, koska miksi olisin? Siellä oli minun tekemää koodia, pohjia, yhteystietoja jne. mitä olin hankkinut työni aikana.

...Tuohon työtarinaasi, minä naurahdin. Syy on se, että melkein samanlainen tarina löytyy itseltä.
Jostain kumman syystä salasanaa en antanut kuukausi työsopparin päättymisen jälkeen...

OT: Erikoisia tarinoita, eikö teidän työnne tulokset ole työnantajan omaisuutta?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
OT: Erikoisia tarinoita, eikö teidän työnne tulokset ole työnantajan omaisuutta?

Salasanan pystyy resetoimaan jokaiseen palveluun, ei tarvitse jälkeenpäin kysellä ellei ole itse kryptannut konettaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
OT: Erikoisia tarinoita, eikö teidän työnne tulokset ole työnantajan omaisuutta?

Omassa tapauksessani toimin sellaisessa roolissa, ettei tietyt asiat kuuluneet työnantajalle. Olisin antanut salasanan jos poislähtiessä olisi ollut mahdollisuus tyhjentää tuo laite ja palauttaa oletuksiin. Ei siitä OT:sta sen enempää.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
OT: Erikoisia tarinoita, eikö teidän työnne tulokset ole työnantajan omaisuutta?

Omassa tapauksessani toimin sellaisessa roolissa, ettei tietyt asiat kuuluneet työnantajalle. Olisin antanut salasanan jos poislähtiessä olisi ollut mahdollisuus tyhjentää tuo laite ja palauttaa oletuksiin. Ei siitä OT:sta sen enempää.

Mulla vähän samat.

Esim. omat henkilökohtaiset sähköpostit oli laitteilla kirjautuneena yms.

Ja sanoisin että helpompi se on pistää kone ja puhelin tehdasasetuksille kuten yleisesti oli tapana, kuin yrittää kaivella mun kryptisiä muistiinpanoista jollekin muulle käyttökelpoista.

Edit. Lisätään vielä että lopulliset asiakkaalle menevät koodit ja grafiikat meni firman omaan varmuuskopiointiin ja asiakkaalla oli tietty myös valmis tuote käytössään.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarkoitatte siis varmaan Välimaata? Hänen vastuullaan on junnuvalmentajien rekrytointi ja hänen kanssaan Välimaa on käynyt kaikki neuvottelut. Lähteenä SK https://www.satakunnankansa.fi/jaakiekko/art-2000008782692.html

SK kuitenkin haluaa hämmentää ja ennen yllä olevaa lainausta heittää oman lentävän lauseensa Vehmasen artikkelista: "Artikkelissa ei kerrota, kuka Vehmasen kertoma ”tietty henkilö” oli. Käytännössä kyse oli kehitysjohtaja Tommi Kerttulasta."
Niin, hän on käynyt neuvottelunsa Vällyn kanssa, mutta olisi halunnut myös tietyn henkilön paikalle neuvotteluihin. Näin sen tuosta jutustakin ymmärtää. Mut aivan sama tässä vaiheessa, juna meni jo.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

– Porissa puhutaan paljon arvoista, Ässien arvoista. Olen Isomäen seisomakatsomon kasvatti, ja luulin ymmärtäneeni ne arvot. Jotenkin ne arvot ovat näköjään muuttuneet. Ne eivät olleet samat, Vehmanen napauttaa.

Kutakuinkin viimeinen pisara oli tapa, jolla keskustelut jatkosopimuksesta Ässien kanssa käytiin. Vehmasen mukaan hänelle oli ilmoitettu tietty henkilö, jolla oli valtuudet vastata sopimuksen sisällöstä.

Vehmanen pyysi erikseen kolmesti, että kyseisen henkilön on oltava paikalla, kun sopimuksesta keskusteltiin. Pyynnöistä ja lupauksista huolimatta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

– Koen, että arvostus mun tekemääni työtä kohtaan oli täysi nolla. Silloin on parempi olla jossain muualla.


Junnila ei paljon ruusuja antanut Ässien organisaatiolle Länsi-Suomessa. Jyri Niemen kanssa vissiin samoja ongelmia, minkä tähden mies nyt on Raumalla.

Vehmanen on varmasti pettynyt ja reagoi siihen omalla tyylillään. Mitään järkeä tässä avautumisessa ei ole, turhaan polttaa siltojaan, varsinkin kun "patasydän" siirtyy Raumalle.

Täytyy muistaa, että Ässät tarjosi Vehmaselle ainutlaatuisen tilaisuuden tavoitella liigapaikkaa muutama vuosi sitten ja vuosi sitten hän sai ilman näyttöjä valmentajapaikan A-nuorista.

Ehkä tämä lapsellinen avautuminen sitten edustaa niitä Vehmasen arvoja.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Asiasta mitään tietämättä voisi kuvitella että Vehmanen on melkoisen vittuuntunut Ässien touhuihin. Ässissä nyt ei arvatenkaan ole mitään vikaa. Nää on näitä #patavala
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli asiasta mitään tietämättä, Ässien syy?
En syytä Ässiä, enkä puolusta Vehmasta, vaan ihmettelen mitä siellä on tapahtunut/tapahtuu. Vehmanenkaan ei tietääkseni ole mikään perus lätkäjätkä ja kiekkokiertolainen, vaan käsittääkseni ihan henkeen ja vereen patasydän ollut pienestä saakka, ettei ihan pienestä luulisi vetävän herneitä nenään.

Kuitenkin myös Niemi lähti kävelemään Ässistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös