Taitaa olla parempi, että selostelet näitä pelejä ihan vaan radion ja tekstitv:n perusteella. Itse pelitapahtumista tunnut, ainakin allekirjoittaneen mielestä, olevan hieman kahvilla. Alla muutamia kohtia joissa oma näkemykseni eroaa sinun vastaavasta tai muuten vaan tekee mieli korjata.
Ässiltä mm. hylättiin yksi maali paitsiona.
Olisikohan johtunut siitä, että kyseinen maali oli paitsio. Maaleja ei ole tapana hyväksyä, jos joku on paitsiossa laukauksen lähtiessä alueen ulkopuolelta.
Ryzhkovi otti tokan erän alussa luulot pois Jokereiden Sami Tervoselta. Tervoselle 5+PRK ja Ryzkoville arvottiin OR. Ehkä tuomio oli jollain tapaa tasapuolinen, sillä Ryzhkov ei malttanut linjureiden pyynnöistä huolimatta lopettaa vaan antoi ns. soittaa koko orkesterilla. Matsi oli muutoinkin kunnon toe-to-toe matsi eikä samanlaista nyhjäämistä kuin liigassa.
Kyllä juu.. Aivan maailman luokan lätkämyllyä päästiin todistamaan. Tervonen lähes hengenvaarassa, kun Ryzhkov moukaroi menemään. Todellisuudessahan kyseessä oli melko tasaväkinen mylly, johon tuomarit tulivatkin melko nopeasti väliin.. Eli kyllä oli toe-to-toet kaukana. Ja OR:n tuomarit arpoivat vain, koska aloittaja oli melko selvä.
Muutamaan muuhunkin myllyyn olisi hyvin ollut aihetta ja tilaisuuksia, mutta lieneekö muilla ns. vetelät housuissa vai mikä mättää. Javanaisen numerolla (4) ilman nimeä pelannut Jyrkkiö mm. sai maistaa poikittaista oman maalin edustalla useammankin kerran ja pari kertaa jokeripelaajat jyräsivät hänet mm. Järvenpään syliin. Valitettavasti vain on omena pudonnut kauas puustaan eikä Jyrkkiö juniorilla ole isänsä tempperamenttia.
Jyrkkiön olisi ehdottomasti pitänyt tapella itsensä suihkuun ja mielellään vielä OR:n arvoisesti.. Silloinhan hänestä Kivi saisi parhaan hyödyn irti. On se kumma, kun Karri ei tätä asiaa ymmärrä. Siis et oikeasti ole tosissasi!! Voisit oikein kertoa minulle kaikki ne pienikokoiset (180cm/78kg) joukkueen ykköspakit, jotka tappelevat itsensä katsomoon aina paikan tullen. Voit vapaasti ottaa huomioon vaikka kaikki maailman kiekkosarjat!
Ässien paras PUOLUSTAJA oli niin pitkään kun pelissä mukana oli Ryzkov. Pelas perusvarmaa ja varmistavaa puolustuspeliä eikä höntyillyt hyökkäysalueelle kiekon perässä. Jyrkkiön ja Rahkolan kontribuutiot oli enemmänkin hyökkäysten tukemisessa ja kiekon ylösviennissä.
Eli paras puolustaja on se joka puolustaa parhaiten ja mitään muuta sen valintaan ei huomioida, vai? Ensinnäkin kaikki puolustajat selvisivät tänään urakastaan melko hyvin ja jopa helposti. Jokerit ei varsinkaan kahdessa ensimmäisessä erässä pystynyt Ässiä haastamaan millään tavalla. Ja toiseksi, mielestäni hyökkäysten tukeminen ja kiekon ylös vieminen kuuluu melko olennaisesti puolustajan toimenkuvaan. Ryzhkov pelasi myös minun mielestäni ok pelin, mutta kyllähän totuuden nimessä parempia olivat ainakin Jyrkkiö ja Taimi.
Piti itse pelistä tulla kertomaan, mutta hermot meni San Jose Shark #50:n viestiä lukiessa ja sen kummempaa raporttia en jaksa väsätä. Se todettakoon, että Ässät oli Jokereita kaikessa edellä ja selvisi pelistä melko helpolla. Lukemat olisivat voineet hieman terävämmällä viimeistelyllä olla todella rumat.