Patasydän kirjoitti:
Elämme huhujen kulta-aikaa...
Täällä moni on iskemässä päätä pensaaseen ja harmittaa, kun kaikki pelaajat ovat lähdössä. Ymmärrettävää ja ei. Tilanne Ässissä on huomattavasti parempi kuin viime kaudella vastaavassa tilanteessa ja jos edes muutama spekuloitu/vapaana oleva nimi joukkueeseen tarttuu ei ole mitään hätää. Ässien ensi kauden tiedotustilaisuus on pitämättä.
Häppölä, Tähtinen, Hisey, Forrest, Hirvonen, Mäkinen, Tieranta, Wandell, Niinimäki, Pitkämäki, Rämö... Onhan noita nyt vielä. Katsellaan sinne maanantaille ennen pään laittamista pensaaseen.
Olen Patasydämen kanssa samoilla linjoilla. Turha tässä on jännätä, seuran johtoryhmä taustajoukkoineen on osoittanut, että rauhallisin askelin pohjalta noustaan vielä. Pahin virhe olisi nyt menestyksen sokaisemana lähteä koheltamaan pelaajamarkkinoilla ja hukata se kaikki, mitä nyt tarkan euron aikana on saatu hyvää.
Meillä monella fanilla on vielä kymmeniä kausia edessä nähtävänä, tällä hetkellä fiilis Ässien suhteen on paras n. 15 vuoteen, joten itse en aio ainakaan jännätä ja purnata kevään ja kesän siirtomarkkinoita. Olen erittäin tyytyväinen siihen, että esim. Komarovin tasoisen (nykytaso, hyöty) pelaajan kanssa ei lähdetä kilpailemaan rahalla. Ainoastaan ykkösketjuun (varauksin kakkoseen) voidaan hieman laittaa lisää, mikäli muuten ei päästä sopimukseen. Olettaen tietysti, että tulevan pelaajan odotusarvo kohtaa palkan kanssa. Tietenkään en odota, että omista nuorista kehittyneiden pitäisi pelata millään voileipärahalla, mutta kohtuus kaikessa. Rooli jonka on valmis ottamaan ja kantamaan, määritelkööt ansiot, nelosketjun pelaajille ei yksinkertaisesti ihmeitä voi maksaa. Viime kauden nelonen (vajaa) taitaakin silti olla ensi kaudella jo aivan muuta, vaikka kolmonen. Uusia "omia" rohkeasti neloseen kasvamaan.
Mäkinen on ollut aina ärsyttävä, mutta äkkiäkös siihen rakastuisi omien paitaa kantavana pelaajana. Forsbacka-Kuparinen-Mäkinen... Melkoinen "paskaa seinille"-kenttä Ässien ensi kauden pakkaan!
Häppölä on myös yksi pelaaja, jota olen aina inhonnut, mutta..
Tervetuloa! Luulenpa, että kaikki pelaajat jotka yleensä herättävät tunteita, ovat aina plussaa omaan joukkueeseen liittyessään. Esim. Rautee-Kaipainen, monen mielestä kaksikko, jota tulee vihata, mutta niin vain kasvoivat kauden edetessä monen Ässä-fanin suosikeiksi, myöskin allekirjoittaneen. Niin se vaan menee. Eli värikkäitä pelaajia vain pataan, sitä kautta saadaan yleisö ja joukkue syttymään, vaikka taitoa ei niin kovin löytyisikään.