Ässien jatko- ja uudet sopimukset 2006–2007

• 464 381
  • 1 852
Tila
Viestiketju on suljettu.

daavidinfuzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Endstand, Moonsorrow
IkuinenPata kirjoitti:
No katotaan ketä siellä nähdään tällä kaudella, tuskin ketään kiekollista.

Täytyy myöntää, että odottavan aika on piiiiiitkä. Pitkäksi sen tekee varsinkin se, että Ässien resursseilla todennäköisin vaihtoehto todella hohdokaaksi kiekolliseksi puolustajaksi on joku väkkärä sieltä Dallasin organisaatiosta. Tämähän on tietysti moneen kertaan todettu asia ja odottelu kestänee jonnekin syys-lokakuulle sen vaihtoehdon tiimoilta, ikävä kyllä. Koetan silti edelleen uskoa, että siltä suunnalta tulisi joku nuorehko pikkumies parantamaan asemiaan NHL-mahkujen suhteen, vaikka tuo nollatoleranssi saattaa vähentää myös hintelämpien kavereiden saapumista tähän suuntaan, voivat olla entistä kysytympiä myös rapakon toisella puolella? Rafalski ja Murphy olisivat tyypiltään sellaisia ukkoja, jollaisen toivoisi ikään kuin tyhjästä ilmaantuvan sieltä satumaa Dallasista...

IkuinenPata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Williams, Mogilny, Afinogenov.
Janiz80 kirjoitti:
Kaudella 2001-2002. Ei siita niin paljon aikaa ole, vai oletko itse noin tuore fani? En itse muista, koska assissa olisi pelannut pakki luokkaa Rafalski ja kaverit. Realismista on pidettava kiinni Porissakin. Kun viela otetaan huomioon se, etta liigassa jokaisella joukkueella on vaikeuksia hankkia se kunnon kiekollinen pakki, niin ei kannata porilaisena olla ihan siina ekana jonossa kun niita kavereita jaetaan... Eikohan tuo "nyt on loydettava se kiekollinen liideri" ala olemaan jo aika hirvittava klishee, markkinoilta ei helposti noita kavereita irtoa.

Jos astut alas pilven reunalta niin voit todeta, miten suuri apu Forrestista olisi tassa tilanteessa. Minulle ainakin kelpaisi koska vain, toivomuslistan alkupaassa ykkossentterin jalkeen...

Jos tarkoitat laamasta kaudella 2001-2002, olemme jälleen eri mieltä. Mä tarkoitan 2003-2006 vuoden laamasta ja sä tarkoitat 2001-2002 vuoden, noilla on ero kuin yöllä ja päivällä.

olet oikeassa siinä, että ässillä on vaikea haaveilla jostain todella kärkipään pelaajista. Mutta, kysymys kuuluukin, miten siihen pystyy jyp(korhonen)? Hpk(laamanen,schneider)? Lukko(niskala)?, Kalpa(suhonen), Ilves(murphy)?.

Kummasti noilla sitä resurssia löytyy, vaikka puhutaan ihan saman kategorian joukkueista. On totta, että parhaimmat menevät päältä, mutta mielestäni jonkun kiekollisen puolustajan tapauksessa kannattaisi vastata tarjoushuutoihin. Ajatellaan kuitenkin, millainen hyöty kiekollisesta pakista olisi ässien pakkiosastolla, esimerkiksi yv:llä.

Mielestäni tyhmää ajattelutapaa, että jos puhutaan vähänkään tunnetummasta pelaajasta, tulee jotain hätäilijöitä huutelemaan, "ei ässillä ole varaa". On ässilläkin, jos sen vain käyttää oikein. vrt. (Saipa, Machulda). Jyp (Chlubna, Ton). Eli hyviäkin voi ostaa, jos löytyy hyvällä hinnalla sopiva pelaaja.

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
IkuinenPata kirjoitti:
Jos tarkoitat laamasta kaudella 2001-2002, olemme jälleen eri mieltä. Mä tarkoitan 2003-2006 vuoden laamasta ja sä tarkoitat 2001-2002 vuoden, noilla on ero kuin yöllä ja päivällä.

Mielestäni tyhmää ajattelutapaa, että jos puhutaan vähänkään tunnetummasta pelaajasta, tulee jotain hätäilijöitä huutelemaan, "ei ässillä ole varaa". On ässilläkin, jos sen vain käyttää oikein. vrt. (Saipa, Machulda). Jyp (Chlubna, Ton). Eli hyviäkin voi ostaa, jos löytyy hyvällä hinnalla sopiva pelaaja.

Noissa tais käydä kyllä joukkueilla vähän tuuriakin. Eikös nuo ollut vähän sellaisia kääntämättömiä kortteja, jotka onnistuivat Suomessa. Pienen budjetin seurojen täytyy pyrkiä löytämään itse sellainen peluri, joka lyö itsensä läpi vasta täällä ollessaan.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
IkuinenPata kirjoitti:
Jos tarkoitat laamasta kaudella 2001-2002, olemme jälleen eri mieltä. Mä tarkoitan 2003-2006 vuoden laamasta ja sä tarkoitat 2001-2002 vuoden, noilla on ero kuin yöllä ja päivällä...

Haluatko lukita vastauksen?

Kannattaa muistaa, että Lamppu oli tuona vuonna Tähtisen lisäksi sama asia kuin Ässien kiekollinen peli. Voitti muuten sisäisen pistepörssinkin.

Ässien kauden myötähän Laamanen juuri nousi hyvien kiekollisten pakkien joukkoon.

Alla vähän vertailua Ipa kausiin.

2001-02
Ässät
SM-liiga 53 8 + 21 = 29 72 min
2002-03
Ilves
SM-liiga 55 7 + 14 = 21 72 min
2003-04
Ilves
SM-liiga 56 10 + 11 = 21 52 min

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselleni kerrottiin että Häppölä jää Hifk:n. Mikään ei ole epävarmempaa kuin Veikkaajan huhut ja kuulopuheet. Itse luotan siihen että Häppölä ei Ässissä pelaa. Henk. koht. toivoisin että julkaistavat sentterit olisivat Hirvonen ja Häppölä. Olisiko tuo sitten vähän liian hyvää ? Rautee -> Hirvonen ja Häppölä -> AUK.

No odotellaan mitä julkaistaan. Kaiken kaikkiaan itselläni on aika luottavainen mieli kun on nähnyt että homma toimii. Hirsimäki ja Hautamäki urles !

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Häppölä olisi kyllä hyvä veto. Kyllä mun mielestä herra Laamanen pelasi jo Ässissä varsin mallikkaasti kuten TaoTao sano.

Pitäisköhän lähettää joku scoutti ensi talvena kuikuilemaan Norjan pääsarjan matseja... Mestisjyrä J.Kesti mainitsi tuossa Kaalevan MM-lehdessä, että Norjan pääsarjasta löytyisi hyviä pelureita SM-liigaan ja halvalla. Tiedä sitten...

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistäköhän nämä kaikki Häppölä-huhut on lähteny liikkeelle? Itse olisin erittäin tyytyväinen jos hän tänne tulisi, mutta en kyllä usko siihen. Ainoa syy miksi hän voisi pelata Ässissä on se, että saisi pitää punaisen paidan :) Luulen, että Toni on ikuisesti HIFK.

No odotellaan. Maanantaina tai sitten syksyllä ollaan viisaampia.

Mig428 kirjoitti:
Mistäköhän nämä kaikki Häppölä-huhut on lähteny liikkeelle? Itse olisin erittäin tyytyväinen jos hän tänne tulisi, mutta en kyllä usko siihen. Ainoa syy miksi hän voisi pelata Ässissä on se, että saisi pitää punaisen paidan :) Luulen, että Toni on ikuisesti HIFK.

Edelleenkään en itse Häppölän tuloon usko, mutta nyt jos koskaan Ässillä on jotain miehelle tarjota.

Nimittäin peliaikaa ja hyvin todennäköisesti Kivenmäen ja Kuuselan välissä. Viime kauden pistepörssin kakkosen ja maalipörssin kakkosen välissä pelaaminen saattaa jopa kiinnostaa. Lisäksi ykkössentterin paikka on aika kova sana, jos sitä tarjotaan. Ässät on kuitenkin nyt hopeajoukkue ja siinä mielessä vetovoimaakin saattaa olla tavallista enemmän. Porilainen yleisö ja Ässien pelitapa voi myös Häppölää vetää puoleensa, jos ei HIFK:n kanssa sopuun tunnu pääsevän. Rahallisesti ei pärjätä.

Varmaa on, että Porissa on tarjolla suurempi rooli kuin pääkaupunkiseudulla ja tosiaan se paikka ykkösketjussa on varmasti houkutus. Luulisi ainakin.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mig428 kirjoitti:

Kuuleman mukaan Häppölälle (eli agentille) on jätetty tarjous. Voi olla että agentti on ollut asiassa aktiivinen, ja että Veikkaajan juttukin on sylttytehtaalta lähtöisin.

Häppölän ja Hirson tapauksissa on huhupuheiden mukaan koitettu vedettää Penalta mahdollisimman isoa palkkaa ja Hirson tapauksessa kävi pelaajalle vanhanaikaiset, elikkä ajolähtö tuli eteen. Saas nähdä miten case Häppölä etenee, mutta jos mies Ässiin tulee, niin mikään halpa kaveri ei ole kyseessä.

corppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Ässät
Häppölästä

No ohan Häppis ilman sopparia Hifkiin ja ihan ässien näköne pelaaja. Ite näkisin Luigin mielellään padassa. Vois päästä taas vähän isompaan rooliin, luokkaa Rautee, joten varmasti mielii vähän pienempiin seuroihin. Kyl Luigi ois poikaa pataan.

Tiä sitten mistä se huhu o temmattu, mutta perusteet o hyvät. Häppölä vois teoriassa olla köyhän miehen Viitaluoma. Siis suhteellisen köyhän, muttei missään nimessä rikkaan.

corppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Ässät
Tähtinen on vahvistus

Ohan se pakko sanoo kaikille vikisijöille, että oli sitten juudas tai ei, nii ohan se ny ihan ilmiselvää että Tähtinen olis vahvistus. Tietenkin olettaen, ettei tee Litmasia loppuikääsä. Taito on semmonen asia, jota on ja joka tulee parhaimmillaan esiin itseluottamuksesta. Voidaan tietysti sanoa, että padassa tahto ratkasee, ja ku tätä kautta kattoo, nii aika hiljaseks vetää.Tosiasia on kuitenkin se, että taidolla sitä lopulta pelataan, varsinkin sääntöuudistusten jälkeen. Pelkkä tahto ny ei vaan yksinkertasesti riitä loppuun asti. Siitä että onko Tähtinen ollu narisija 20-vuotta sitten on ny aivan yhdentekevään, ite olin vielä kymmenen vuottaki sitten täys taula ja vikisijä, mut ohan tuo kymmenessä vuodessa vähän helpottanu. Pääasia on se että Markku saa itseluottamusken takasin loukkaantumisten jälkeen, nii voidaan sitten muistella taas lämmöllä parin vuoden takasta tähteä.

Hyvöstäki voi muistella markettitappelijana jos tykkää, mut kyl mä veikkaan että senki vikisiän aika moni tänne ois ottanu(älkääkä puhuko rahasta)

Oleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pasi Nielikäinen
corppi kirjoitti:
No ohan Häppis ilman sopparia Hifkiin ja ihan ässien näköne pelaaja. Ite näkisin Luigin mielellään padassa. Vois päästä taas vähän isompaan rooliin, luokkaa Rautee, joten varmasti mielii vähän pienempiin seuroihin. Kyl Luigi ois poikaa pataan.

Älkääs nyt hei pelotelko. Uskon Häppölän jatkavan HIFK:ssa tai suuntaavan Ruotsiin, mihin miestä ilmeisesti jo haluttiin kesken viime kauden. Mutta mikäli teiltä 1. sentteri puuttuu niin miten olisi Jesse Niinimäki? Mieshän on vielä ilman sopimusta Jyväskylässä, eikä ilmeisesti taida jatkaa JYP:issä.

Hexagon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oleg kirjoitti:
. Mutta mikäli teiltä 1. sentteri puuttuu niin miten olisi Jesse Niinimäki? Mieshän on vielä ilman sopimusta Jyväskylässä, eikä ilmeisesti taida jatkaa JYP:issä.

Olen miettinyt tätä jo hetken aikaa mutta en ole viitsinyt heittää tätä edes ilmoille siksi että tämä on aivan puhdas huhu ja spekulaatio. Onkos Pajuojalla jotain tekemistä Jessen Ilves ajan kanssa? Mielenkiintoinen kuvio olisi toteutuessaan.
Loistava pelaaja Maven ja Krissen väliin. Jesse on tunnettu hanakasta syöttelystä ja joukkuepelaamisesta. Noh ei nyt kuitenkaan. Muuhun ketjuun ehkä tai oikeastaan ei. Hauska ajatus kyllä. Mutta toivottavasti ei toteudu.

Kiilholman sekä Forrestin jatkosopimukset olisivat todella tervetulleita. Rohkeasti vaan Kinulle vastuuta, ensi kausi voisi olla the season.

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Levonen kirjoitti:
Olisiko tässä mahdollisesti mies Kuuselan ja Kivenmäen väliin ykkösen keskelle? Tuttu mies muutaman vuoden takaa:

http://www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=17724

Kokonsa puolesta sopisi juuri tuohon ketjuun, heh.

Olisi varmasti, mutta mistä rahat??

Ite oon vähä puoliksi positiivisin mielin tuon Häppölän suhteen, HIFK:n väki kun on pistämässä häpää kolmosketjuun jonku seiska-pasin kanssa..
Ässien riveissä saisi varmasti vastuuta eri malliin.

Ei olis ollenkaa huono vaihtoehto muuten senttereiksi:
AUK -> Häppölä
Rautee -> Hirvonen
Ja kolmosessa Hisey

Ai niin, ja Markku nyt sitte jäi TPS:n leipiin..

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

daavidinfuzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Endstand, Moonsorrow
Levonen kirjoitti:
Olisiko tässä mahdollisesti mies Kuuselan ja Kivenmäen väliin ykkösen keskelle?

Olishan toki hyvinkin, mutta hinta on varmasti niin kova, ettei Ässillä ole varaa moiseen investointiin. Joku toisella nimellä kulkeva perrin voisi olla mahdollinen? Perrinikin tuli täydestä tuntemattomuudesta ja ehti kaiken lisäks saada monoa Jokereista ennen kuin tuli Poriin pätemään. Semmonen vonkale tarttis löytyä ja oon sen verran kahjo, että uskon Hirsimäen tai Takon jostain semmosen vielä jossain vaiheessa löytävänkin?!?

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Perhana, oikeen alkaa jänskättää Häppölän mahdollinen siirtyminen Pataan. Mielestäni tämä kaveri voisi hyvinkin tehdä saman kuin Viitaluoma Saipassa, ainoastaan vielä paremmin. Rohkeasti vaan kahden vuoden sopparia kouraan, ettei -tutus olisi niin kova kauden 06-07 jälkeen, kun Häppölä hakkaa 40-50 pojoa runkkarissa.

No järjellä ajateltuna ei Ässillä luulisi olevan mahdollisuutta miestä tänne haalia vaikkakin Pori teki todellisen "face liftin" kauden päätteeksi.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Myrvold kirjoitti:
Henk.koht. ottaisin rosteriin mielummin Häppölän kuin Tähtisen, ihan vaan sen takia, että sopisi paremmin Maven ja Krissen väliin.

Ahne ottaisi molemmat. Molempi parempi.

Harjoitukset joukkueella alkaa ensi viikolla, joten eiköhän sitten pomminvarmat sopparit julkaista tuota pikaa.

Jokke

Jäsen
Eikös monessa paikkaa ole jo kerrottu, että joukkue (ainakin 22 hlö) ja valmennus julkaistaan 8.5.2006. Harjoitukset alkavat sitten 9.5.2006.

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Mr.Bletch kirjoitti:
Perhana, oikeen alkaa jänskättää Häppölän mahdollinen siirtyminen Pataan. Mielestäni tämä kaveri voisi hyvinkin tehdä saman kuin Viitaluoma Saipassa, ainoastaan vielä paremmin. Rohkeasti vaan kahden vuoden sopparia kouraan, ettei -tutus olisi niin kova kauden 06-07 jälkeen, kun Häppölä hakkaa 40-50 pojoa runkkarissa.

No järjellä ajateltuna ei Ässillä luulisi olevan mahdollisuutta miestä tänne haalia vaikkakin Pori teki todellisen "face liftin" kauden päätteeksi.

Ässillä on tarjota paikka Kuuselan ja Kivenmäen välissä. Tämä varmasti kiinnostaa aika montaa pelaajaa (agenttia), koska siinä on lupaavalla (ei vielä "tähdellä") mahdollisuus saavuttaa kauden aikana 100% arvonnousu markkinahinnassa.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Jokke kirjoitti:
Eikös monessa paikkaa ole jo kerrottu, että joukkue (ainakin 22 hlö) ja valmennus julkaistaan 8.5.2006. Harjoitukset alkavat sitten 9.5.2006.

Päivämäärä ja valmennusjohdon julkaisu on kerrottu, ne tiesin. Mutta että silloin julkaistaan koko porukka, se on mennyt ohitse. Ei ole tosin eka kerta, kun minulta menee jotain ohitse. Hieno homma sinänsä, ettei tarvi jännää kakkaa puskea koko kesää. Tosin tämä Dallas-osasto ehkä varmistunee myöhemmin, mutta ei se mitään.

IkuinenPata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Williams, Mogilny, Afinogenov.
Arnold kirjoitti:
Ahne ottaisi molemmat. Molempi parempi.

Harjoitukset joukkueella alkaa ensi viikolla, joten eiköhän sitten pomminvarmat sopparit julkaista tuota pikaa.

Pakko myöntää, että herahtaa vesikielelle, kun suurissa unelmissa elää.

1.sentteri Häppölä
2.sentteri Tähtinen
3.sentteri Hisey
4.sentteri Kuparinen

kuulostaako hyvältä? :)

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mig428 kirjoitti:
Mistäköhän nämä kaikki Häppölä-huhut on lähteny liikkeelle?...
No tietysti sieltä mistä kaikki muutkin tiedot. Toivolan lähtö Lukkoon yms. Tosifani tiesi tämän siirron jo monta vuotta sitten. Katsokaa vaikka täältä. (Huom vuosiluku.)
Häppölä olisi mielenkiintoinen pelaaja...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.