Ässien jatko- ja uudet sopimukset 2006–2007

  • 461 421
  • 1 852
Tila
Viestiketju on suljettu.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Blackie kirjoitti:
Selvä. Muista tämä sitten kun tulen joskus heittelemään Lukko-puolelle kommentteja. Itse ainakin muistan.

PS. Mä olen myös ihana!


Etkä muista. Toisekseen se sana oli herttainen. Piti teidän Näkkäri ja Blackie nyt takertua tähän. Ajattelin juuri valtakunnansovittelijan uraa ja se näytti kusevan:) Aivan varmaan ymmärsitte kirjoituksestani pointin, molempia "tunnen" tarpeeksi sen suhteen. Mennäänkö eteenpäin ja selvitetään Maven ulkolais pykälää?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olkku kirjoitti:
Mennäänkö eteenpäin ja selvitetään Maven ulkolais pykälää?

No perhana, pyöräytetään keskustelua taas karvan verran eteenpäin sitten. Maven ulkomaanpykälästä en tiedä mitään, mutta käytännössähän nämä jutut menevät niin, että kun joukkue x tarjoaa Mavelle 4-kertaista palkkaa Ässiin verrattuna ja Ässien organisaatiolle muhkeaa ja laitonta(?) siirtokorvausta, niin Marko ilmoittaa ettei halua jatkaa Ässissä. Tälläkin kaudella Olkun suosikkijoukkeen pelaaja osoitti, että mitä siitä tulee, jos pelaaja pidetään väkisin joukkueessa eli ei mitään. Kivenmäki siis tässä vaiheessa ulos ja vapautuneella palkalla + siirtokorvauksilla Takko hommaa joukkueeseen Steve Kariya part.2:n, joka tekee seuraavalla kaudella 50+50. Näin kaikki ovat taas iloisia.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Näkkäri kirjoitti:
No perhana, pyöräytetään keskustelua taas karvan verran eteenpäin sitten. Maven ulkomaanpykälästä en tiedä mitään, mutta käytännössähän nämä jutut menevät niin, että kun joukkue x tarjoaa Mavelle 4-kertaista palkkaa Ässiin verrattuna ja Ässien organisaatiolle muhkeaa ja laitonta(?) siirtokorvausta, niin Marko ilmoittaa ettei halua jatkaa Ässissä. Tälläkin kaudella Olkun suosikkijoukkeen pelaaja osoitti, että mitä siitä tulee, jos pelaaja pidetään väkisin joukkueessa eli ei mitään. Kivenmäki siis tässä vaiheessa ulos ja vapautuneella palkalla + siirtokorvauksilla Takko hommaa joukkueeseen Steve Kariya part.2:n, joka tekee seuraavalla kaudella 50+50. Näin kaikki ovat taas iloisia.

Näinhän se nykymaailmassa tule menemään, valitettavasti. Sopimukset ovat ainoastaan paperia ja hyvällä tuurilla saadaan pikkasen kipurahoja. Paremmalla tuurilla hyvä korvaaja tilalle.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Riksman...

Juusolle nyt tuntuu löytyvän taas uutta osoitetta oikein urakalla.
Tällä kertaa valtakunnan virallinen kiekkomedia tietää, että Juuson siirto Jokereihin olisi käytännössä varma. Itse taas uskallan väittää, että ei niinkään varma. Lähipiiri kun tietää kertoa, että Juuso ja vaimoke olisivat vähän kyllästyneet ainaiseen reissaamiseen ja Pori tuntuisi mukavalta kodilta, pidemmäksikin aikaa.
Toki kunnon kasa euroja kääntää mielet helpostikin..
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, itse en tätäkään nielaise ihan tältä istumalta.

-paze-
 

Tuamas

Jäsen
paze17 kirjoitti:
Itse taas uskallan väittää, että ei niinkään varma. Lähipiiri kun tietää kertoa, että Juuso ja vaimoke olisivat vähän kyllästyneet ainaiseen reissaamiseen ja Pori tuntuisi mukavalta kodilta, pidemmäksikin aikaa.

Toki näinkin, mutta hintalappu on ainakin tällä hetkellä niin kova että Ässät ei todennäköisesti sitä tarjoa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
paze17 kirjoitti:
Juusolle nyt tuntuu löytyvän taas uutta osoitetta oikein urakalla.
Tällä kertaa valtakunnan virallinen kiekkomedia tietää, että Juuson siirto Jokereihin olisi käytännössä varma. Itse taas uskallan väittää, että ei niinkään varma. Lähipiiri kun tietää kertoa, että Juuso ja vaimoke olisivat vähän kyllästyneet ainaiseen reissaamiseen ja Pori tuntuisi mukavalta kodilta, pidemmäksikin aikaa.
Toki kunnon kasa euroja kääntää mielet helpostikin..
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, itse en tätäkään nielaise ihan tältä istumalta.

-paze-

Heh, nämä on taas näitä. Vajaa 3 kautta sitten eri mediat + Jääkiekkolehti ja Urheilulehti etunenässä vakuuttivat, että Scott Langkow on Jokerien mies. Vaan kuinkas kävikään? Itse en nielaise mitään, ennen kuin siirto on joukkueen toimesta ilmoitettu ja kuten on nähty, ei aina silloinkaan voi olla varma.

Itse tyydyn rauhassa odottelemaan Juuson ratkaisua, mutta Hirsimäen toimintaan sen sijaan olen hieman pettynyt. Tauon aikana piti neuvotella hieman eritahtiin (voi olla että neuvoteltiinkin, mutta ei tuloksena voi olla vain yksi sopimus).

Tai kyllähän niitä on saatettu se muutama enemmänkin tehdä, mutta ne on jätetty kauden jälkeen julkaistaviksi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos UL kirjoittaa näin selvästi, että Riksman menee ensi kaudeksi Jokereihin, niin pakkohan se on vakavasti ottaa. Juuso on helsinkiläissyntyinen kaveri ja varmasti lähtee mieluummin sinne kuin jatkaa Ässissä edes samalla liksalla. Valitettavaa, mutta todennäköisesti myös totta. Tietenkin Porissa puhutaan faneille ja muille nätisti Ässistä ja kaupungista, mutta tuskin Pori kuitenkaan Helsingin edelle ajaa.

Toivottavasti Juuso nyt pelaa kuitenkin loppukauden omalla tasollaan eikä mahdollisesti muualle kirjoitettu paperi haittaa työntekoa.

Pelaakohan Riksman huomenna vai päivystääkö portilla?
 

Nakke^80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Detroit Red Wings, sm-liigan tuomarit
Näkkäri kirjoitti:
Jos UL kirjoittaa näin selvästi, että Riksman menee ensi kaudeksi Jokereihin, niin pakkohan se on vakavasti ottaa. Juuso on helsinkiläissyntyinen kaveri ja varmasti lähtee mieluummin sinne kuin jatkaa Ässissä edes samalla liksalla. Valitettavaa, mutta todennäköisesti myös totta. Tietenkin Porissa puhutaan faneille ja muille nätisti Ässistä ja kaupungista, mutta tuskin Pori kuitenkaan Helsingin edelle ajaa.

Toivottavasti Juuso nyt pelaa kuitenkin loppukauden omalla tasollaan eikä mahdollisesti muualle kirjoitettu paperi haittaa työntekoa.

Pelaakohan Riksman huomenna vai päivystääkö portilla?

Jos saan samaa palkkaa helsingissä tai porissa niin todellakaan en lähde minnekkään Helsinkiin. Toisen tykkää helsingistä ja toiset maaseudusta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nakke^80 kirjoitti:
Jos saan samaa palkkaa helsingissä tai porissa niin todellakaan en lähde minnekkään Helsinkiin. Toisen tykkää helsingistä ja toiset maaseudusta.

No, en kyllä minäkään lähtisi, kun ottaa vielä huomioon asuntojen hinnat pk-seudulla. Melkein tuplahinnat.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nakke^80 kirjoitti:
Jos saan samaa palkkaa helsingissä tai porissa niin todellakaan en lähde minnekkään Helsinkiin. Toisen tykkää helsingistä ja toiset maaseudusta.

Juuso itse kertoi kauden alussa kuinka Poriin (pienempään kaupunkiin) muutto arvelutti häntä ja vaimoa. Riksman nimenomaan viihtyy paremmin isommassa kaupungissa ja uskon, että tämä on myös yksi syy miksei esim. lukko houkuttele kovinkaan paljoa. Stadilainen on aina stadilainen, vai miten se menikään? Toki toivon, että Juuso olisi saanut kunnon kipinän Porin kauneudesta ja ihmisistä jäädäkseen sinne ikiajoiksi, mutta epäilen.

Tietenkin on täyttä paskaa, että Ässät pystyisi tarjoamaan yhtä paljoa rahaa kuin Jokerit, jos kilpalaulantaan alettaisiin.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mielenkiintoista tämä Juuson tilanteen spekulointi. Itsehän jäin ihmettelemään tätä varmaa siirtoa siltä kantilta että Jokereilla seisoo maalinsuulla tällä hetkellä sellanen heebo että itse en oikein ymmärrä. Ilmeisesti tilanne on se ettei Askey sitten missään nimessä jatka Suomessa. Muuten en Jokereiden kiinnostusta Juusoon oikein ymmärrä.

Ei Ässillä ole taloudellisia mahdollisuuksia eikä mielestäni edes mitään järkeä lähteä arpomaan Juusolle jatkosopimusta ensi kaudesta. En näe tässä taloustilanteessa mitään järkeä siinä, että Juusolle tarjottaisiin joku 130-180ke vuodesta. Luultavasti vielä liikutaan tuon haarukan loppupäässä. Esimerkiksi Jokerit pystyy heittämään Juusolle paperin jossa on isoimpana lukuna helposti 200ke. Ero on jo sen verran suuri että en usko että "viihtyneisyys Porissa" painaa tarpeeksi vaakakupissa.

Itse olen ilman muuta sitä mieltä että kiitos erittäin paljon ja näkemiin. Kukaan pelaaja ei tässä taloustilanteessa ole Ässille yli 150ke/kausi arvoinen. Parempi säästää rahat ja lähteä taas vähän lottoomaan maalivahtien kanssa. Jos vaikka natsais toisenkin kerran.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen aina hämilläni, kun näitä palkka-arvioita palstalla aletaan viljelemään. Kertokoon nyt se, joka tietää, mutta itse olen aivan varma ettei Riksman voi missään nimessä saada yhdestä kaudesta lähellekään 200 000 euroa palkkaa ja tuskin edes 150 000/kausi. 100 000 on jo kova hinta ja sen joku voi vielä maksaa, mutta Ässät tuskin sitäkään. Eri asia, että kannattaisiko se, mutta itse en sitä tältä istumalta usko.

Aikoinaan täällä kirjoiteltiin Langkow:n huimista palkoista ja sitten kun verotiedot julkaistiin, niin eihän ne summat olleet sinne päinkään. Varmasti osa palkkioista maksetaan jonain matkakustannuksina yms. verotuksen takia, mutta täällä ollaan puhuttu aina selkeästi peruspalkasta. 200 000 euroa? Tuskin.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Näkkäri kirjoitti:
Tietenkin Porissa puhutaan faneille ja muille nätisti Ässistä ja kaupungista, mutta tuskin Pori kuitenkaan Helsingin edelle ajaa.

Niin, tässä on nyt se ero ettei ole puhuttu faneille, tai edes porilaisille. Juuso ja vaimoke ovat ystävilleen (muualta kotoisin, eivät ole ässäfaneja) todenneet kuinka mukava paikka Pori on asustaa, ja vielä kun vaimokkeen työasiatkin hoituivat jne jne. Pakko ei ole tätä uskoa, mutta tuskin omille ystäville nyt mitään sanahelinä-diipadaapaa syötetään...

Juuso on neuvotellut Ässien kanssa. OK, ei tässä mitään uutta ole. Mutta en usko että Ässien pitää rahallisesti ylittää esim. Jokereiden tarjous. Vähempikin riittänee.

-paze-
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
paze17 kirjoitti:
Juuso on neuvotellut Ässien kanssa. OK, ei tässä mitään uutta ole. Mutta en usko että Ässien pitää rahallisesti ylittää esim. Jokereiden tarjous. Vähempikin riittänee.QUOTE]

Selvähän se on, ettei me rahassa voida kilpailla Jokerien tai esim. Lukon kanssa. Rauhoittaisi vaan kummasti mieltä, jos tietäisi, että Juuso jatkaa.

Saattaa olla, että Juusokin odottaa valmennuskuvion ratkeamista ennen kuin nimensä paperiin laittaa...
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Jan Koller kirjoitti:
paze17 kirjoitti:
Juuso on neuvotellut Ässien kanssa. OK, ei tässä mitään uutta ole. Mutta en usko että Ässien pitää rahallisesti ylittää esim. Jokereiden tarjous. Vähempikin riittänee.QUOTE]

Selvähän se on, ettei me rahassa voida kilpailla Jokerien tai esim. Lukon kanssa. Rauhoittaisi vaan kummasti mieltä, jos tietäisi, että Juuso jatkaa.

Saattaa olla, että Juusokin odottaa valmennuskuvion ratkeamista ennen kuin nimensä paperiin laittaa...

Eikös valmentajakuvio ole jo ratkennut?Vai olenko nähnyt unta,kun muistan lukeneeni Ässien jo tehneen sopimukset ainakin kahden valmentajan kanssa..
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
karhu kirjoitti:
Jan Koller kirjoitti:
Eikös valmentajakuvio ole jo ratkennut?Vai olenko nähnyt unta,kun muistan lukeneeni Ässien jo tehneen sopimukset ainakin kahden valmentajan kanssa..

Joo, mutta ne onkin sellaisia esisopimuksia mallia Bödööni... Ei niistä ole lapsille kerrottavaa...
 

räpsä

Jäsen
Riksman

Riksmanilta kysyttiin pitsiturnauksessa kesällä mitä hän on mieltä maalien suurentamisesta tai maalivahdin varusteiden pienentämisestä. Vastasi, että suojusten pieneneminen olisi hänelle paha isku, koska hänen torjuntatyylinsä perustuu peittämiseen. Tiettävästi ensi kaudella maalivahtien suojukset peinenee ja Juusolla vasta yksi hyvä/ehjä kausi liigassa. Ei kyllä kovin kovaan palkkasotaan kannata Juuson takia lähteä.

PS. Kilpeläiselle kunnon näyttöpaikka
 

Jokke

Jäsen
Kannattaa lukea muuten uusin Porin Sanomat netistä. "Paljon" hyvää juttua, taloudesta, Dallas-yhteistyöstä jne jne.

Jatkosopimuksista on sen verran, että runkkarin loppuun saakka rakennetaan joukkuetta, ja pudotuspelien ajaksi tilanne yllättäen rauhoitetaan. Luultavasti kuitenkin lähiaikoina tapahtuu jotain tällä rintamalla. Tämä siis Hirsimäen kertomaa.
 

Jysky #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No mitä sen juuson perään alkaa itkemään. Jos saa hyvän sopimuksen hesaan tai ulkomaille, niin menköön. Sitten tarttis vaan alkaa Nissiselle tarjoamaan jonkinlaista sopparia. Kilpeläinen kakkoseksi, niin eipä paljoa tilanne muutu viime syksystä. Ei se Tuomas niin huono ole. Muistelkaas aikaa, ennen kuin hän loukkaantui.
 

Levonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Maalivahti

Itse uskon, että Riksman ei jatka Porissa, eikä Suomessa vaan Ruotsissa, Timrån nipussa. Nähtäväksi jää.

Pajuojan huhutaan imevän Poriin tuliaisiksi Ilveksestä Pitkämäen. Hänellähän muistaakseni päättyy pahvi tähän kauteen joten ei olisi mahdoton veto.

Pitkämäki - Kilpeläinen kaksikko, mitäs tästä sanotte?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Levonen kirjoitti:
Itse uskon, että Riksman ei jatka Porissa, eikä Suomessa vaan Ruotsissa, Timrån nipussa. Nähtäväksi jää.

Pajuojan huhutaan imevän Poriin tuliaisiksi Ilveksestä Pitkämäen. Hänellähän muistaakseni päättyy pahvi tähän kauteen joten ei olisi mahdoton veto.

Pitkämäki - Kilpeläinen kaksikko, mitäs tästä sanotte?

Eikös ainoat huhut jotka viittavat Pajuojan imevän Pitkämäen mukanaan ole kirjoiteltu tässä ketjussa lähinnä "näin voisi käydä" heittona? Lisäksi eihän Pajuojankaan pesti patavalmentajana sataprosenttisen varma ole? Pitkämäelle todennäköisesti tarjotaan jatkoa Tampereella ja Ässät tuskin parempaa sopimusta ainakaan tarjoaa, eikä Ässien vetovoima valitettavasti pärjää edes Ipalle vaikka mukava kausi onkin meneillään.

Itse uskon, että Riksmanin osoite löytyy ensi kaudella joko Porista tai Helsingistä, fifty-sixty. Ruotsiin saakka Juuson en usko lähtevän ellei oikeasti selvästi parempaa sopimusta sieltä tarjota, kuin mitä Suomessa olisi saatavailla.

Suomesta on vaikea kuvitella löytyvän Juuson paikkaajaa, varmastikin lähdettäisiin ensikäteen yrittämään Ruotsista paluumuuttajaa tyyliin Vehanen/Korhonen, toinen asia on sitten olisiko mahdollista tällaista nimeä saada. Mielenkiintoinen nimi voisi tosin olla Mikko Strömberg, vaikkakaan SaiPa tuskin kovin halukas on hänestä luopumaan. Kakkosvaihtoehtona todennäköisesti lähdettäisiin pohjois-ameriikan markkinoille. Mutta odotellaan nyt Juuson päätöstä ennen suurempia spekulointeja ja toivotaan, että sopimus hänen kanssaan aikaiseksi saataisiin.

Nissistä mitenkään väheksymättä, hänestä ei Ässien ykkösmaalivahdiksi ole. Nissisen on aika siirtyä kokeilemaan uralle nousua jonnekin muualle. Eihän Nisse missään nimessä pettänyt ole, mutta ei kyllä ole myöskään näyttänyt potentiaaliaan ykköshäkkäriksi. Ei ole paljoa peliaikaa saanut, mutta eipä ole missään vaiheessa pystynyt Lankkua tahi Juusoa haastamaankaan. Ennemmin antaisin jopa Kilpeläisen kokeilla ykkösvahtina, jos Juuso lähtisi ja tilalle ei kunnon hankintaa saataisi. Eero on sentään mestiksessä saanut paljon hyviä pelejä alle.
 

Aces #4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,sympatiat Ilves,
Millainen tilanne karri Kiven kanssa on?

Onko uusi työpaikka jo löytynyt?

Mitä mieltä olette olisiko tarve pitää mies porissa?
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Kuopion matkalta kantautui jotakin tietoa Ässien maalivahtien tilanteesta. Riksman Ruotsiin. Nissinen Kalpaan tai ulkomaille. Oli jo täksi kaudeksi erittäin lähellä sopimusta Kalpaan.

Selvisi sekin että Toivola ei pidä Nissistä juuri minään. Maalivahtivalmentaja olisi antanut Nissiselle peliaikaa tälläkin kaudella useasti mutta Toivola on sitten jyrännyt tämän ehdotuksen ja Riksman pelaa.

Muutenkaan Toivola ei pidä näitä nuoriso-osaston edustajia minään, mutta tämä nyt ei varmaan tullut kenellekkään yllätyksenä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
super kirjoitti:
Selvisi sekin että Toivola ei pidä Nissistä juuri minään. Maalivahtivalmentaja olisi antanut Nissiselle peliaikaa tälläkin kaudella useasti mutta Toivola on sitten jyrännyt tämän ehdotuksen ja Riksman pelaa.

Tai sitten vaan yksinkertaisesti Riksman on pelannut sen verrran vakuuttavasti koko ajan, että Toivola ei ole halunnut laittaa kuumaa miestä luukunavaajaksi, mikä on täysin ymmärrettävää. Jos Ässät varmistaa esim. tänään paikan kuuden joukkoon, niin luulen Nissisenkin saavan peliaikaa jossakin viimeisistä runkkarimatseista.

Nissinen tuskin jatkaa ensi kaudella Ässissä, joten maalivahtiostoksille täytyy lähteä.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
super kirjoitti:
Selvisi sekin että Toivola ei pidä Nissistä juuri minään. Maalivahtivalmentaja olisi antanut Nissiselle peliaikaa tälläkin kaudella useasti mutta Toivola on sitten jyrännyt tämän ehdotuksen ja Riksman pelaa.

Muutenkaan Toivola ei pidä näitä nuoriso-osaston edustajia minään, mutta tämä nyt ei varmaan tullut kenellekkään yllätyksenä.

Lienee pelkästään hyvin luonnollista, että Nissinen kokee, ettei Toivola arvosta häntä. No, näytöt ratkaisevat. Riksmanilla niitä on, Nissisellä ei.

Se on asia erikseen olisiko Nissinen pystynyt näyttöjä antamaan, jos peliaikaa olisi siunaantunut enemmän. Harjoituksissahan Tuomaksella on ollut käytännössä joka päivä mahdollisuus antaa niitä näyttöjä. No, ehkä niitä olisi peleissä tullut, mutta tuskin Riksmanin tasoisia näyttöjä. Kaikki pelaa-systeemit eivät kuitenkaan sovellu enää liigatasolle, joten en nyt suuresti lähtisi Toivolaa asiasta kritisoimaan. Vaikkakin Matalamäen lisäksi myös Takko on ollut kauden mittaan sitä mieltä, että Nissistä olisi voinut ja jopa pitänyt peluuttaa enemmän.

Onneksi tuo nuoriso-osasto kuitenkin itse pitää itseään jonain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös