irGGu kirjoitti:
Eli, mielestäni Pasi on täysin turha. A-juniori ikäisissä pelaajissa on monta samantasoista pakkia. Jotka tekisivät myös joukkuehengelle hyvää omalla asenteellaan, tosin kun Pasi joka kaikesta huolimatta pelaa päivästä toiseen vain itselleen ja oman kunniansa puolesta. Ässillä niinkään väliä. Keskustelkaapas joskus miehen kanssa.
Puhut siis Pasi Nielikäisestä, joka ulostettiin Ässistä tässä muutama kuukausi takaperin, eikös niin? Siinä tapauksessa kirjoittamasi teksti on suurelta osin täyttä faktaa.
Jos taas tarkoitat tällä tekstilläsi Ässäkapteeni Pasi Peltosta, niin en voi kuin nauraa. Millä perusteella Pasi on turha? Ja ei, tähän ei riitä se ettei Pele suostu valokuvauttamaan itseään kirkuvan tyttölauman kanssa ja tästä syystä mies on turha pelaaja.
Heti, kun nimeät minulle sekä muillekin uteliaille vähintään yhden Ässien A-junnuissa pelaavan puolustajan, joka omalla johtajuudellaan, pelikokemuksellaan, sijoittumisellaan, joukkueen eteen pelaamisellaan, pelitaidoillaan sekä karismallaan yltää edes lähelle Pelen tasoa niin minä nostan välittömästi käteni pystyyn. Muussa tapauksessa kannattaa kahdesti miettiä ennen kuin alkaa asiasta avautumaan. Ei se C-kirjain turhan takia Peltosen rinnuksissa ole.
Jos Pele pelaisi vain itselleen, mies olisi lähtenyt jo monta vuotta sitten pois Porista suurempien tienestien äärelle - tämä on fakta. Pele on aina asettanut perheensä sekä Ässät etusijalle urallaan ja, kun molemmat em. osapuolet ovat näyttäneet vihreää valoa, on Peltosen ollut suorastaan helppoa jäädä Ässiin pelaamaan. Eivät ne lähemmäs 700 SM-liigamatsia, pisteet sekä jäähyminuutit siihen päälle mitään turhia lukuja ole tämän päivän SM-liigassa. Peltosen pelimääriin samassa seurassa ei taida yltää kuin Hämäläisen Eepi sekä Ojasen Janne ja tämä seurauskollinen sukupolvi alkaa olemaan varsin katoava luonnonvara nykyelämässä jossa raha sanelee aivan liiaksi sen missä kukin pelaa.
Pasi Peltosen kaltaisen seuraikonin jatkosopimus on aina hieno asia ja mitä pidemmälle Pele ottelulukemiaan siirtää, sitä vaikeampaa niitä on tulevaisuudessa sivuuttaa. Itse tosin olisin odottanut pidempääkin kontrahtia, mutta kaippa niin seura kuin Peltonen itsekin tahtovat edetä rauhallisesti vuosi kerrallaan ja hyvä niin.