Tottahan toki minäkin haluaisin että koko Ässä-joukkue olisi täynnänsä kaksimetrisiä, yli satakiloisia, kovaa mutta puhtaasti taklaavia, taitavaa kiekkoa pelaavia nopeita pelaajia, joiden hermot ovat terästä ja suonissa virtaa pakkasneste. Lisäksi he saisivat olla halpoja ja tyytyväisiä siihen, että saavat edustaa niinkin kunniakasta porukkaa kuin Porin Ässiä. Näitä pelaajia kun vaan löytyy aika vähän tästä kotoisesta liigastamme ja ovat lisäksi ihan helvetin kalliita. Eli vähän hankalaa toteuttaa tuollaista...Näkkäri kirjoitti:Onneksi tästä ajattelusta ollaan siirtymässä(siirrytty) ajattelumalliin, jossa pelaajat saavat myös liikkua. Miten joku voi kaivata hitaita ja kankeita pelaajia Ässiin? Kyllä ainakin itse pidän enemmän nopeasta ja notkeasta pelaajasta joka lyö ja taklaa lujaa. No makunsa kullakin.
Kristian Kuusela on siinä mielessä epäonnistunut esimerkki, että kaveri osaa myös taklata.
Liigassa ei hidas joukkue pärjää, vaikka se olisi täynnä kovanyrkkejä. Ei kai tässä liigajumboksi enää kukaan halua, edes MusanMake?
Olosuhteisiin nähden olen siis tyytyväinen, että täällä pelaa taidoiltaan ehkä hieman vajavaisia, mutta kuitenkin erittäin fyysisiä ja perksiantamattomia pelaajia. Tietysti pitäähän meillä olla täällä jokunen taitopelaajakin, joka ne maalit tekee. Ihan vaan niin monta kuin kukkaron nyörit antavat myöden. Nopea ja notkea joka lyö ja taklaa lujaa? Hmm.. Niin kyllä tosiaan kelpaisi, mutta mistäs Näkkäri sellaisia tyyppejä meille tänne löytää? Asia on niin, että pakkohan tässä on "hieman" jostain tinkiä, koska mitään tähtisikermää tänne ei ainakaan lähiaikoina olla saamassa. Siinä tosin olet oikeassa, että Kuusela oli tuohon hieman huono esimerkki. Nöyrin anteeksipyyntö... Mutta kun nyt katsot meidän tämän kauden porukkaa, niin huomaat kuinka siellä on aikas monta tällaista "isoa ja ilkeää ukkoa, jotka ovat kankeita ja lyövät lujaa". Lienet kuitenkin edes kohtuu-tyytyväinen tämän kauden menestykseen? Minä ainakin olen ja poikien peliä on vieläpä mukavaa katsoa. Vetoaa ainakin minuun. Ilmeisesti muutamaan muuhunkin...
Ja liigajumboksi en halua enää ikinä. Koettu ollaan sekin, joo... Se, mitä hain takaa on lyhykäisyydessään tämä: Tällä kaudella ollaan pärjätty hienosti ja pelattu peliä, joka uppoaa Isomäen yleisöön. Kuitenkin, mikäli tällä kaudella olisi voimassa nämä "NHL-säännöt", väitän että sarjapaikka olisi paljon alempana kuin se on nyt. Joten Ässien kannattajana suhtaudun varauksella näinkin radikaaliin muutokseen.