Joo, tulihan tuolla Pitsissä poikettua. Näin tosin vain yhden Ässien pelin, elikkä välierän kun työnteko haittaa harrastuksia.
Välierässä kyllä huomasi kuka on treenannut jo pari viikkoa jäällä ja kuka ei. Yllättävän hyvin silti Ässät taisteli, vain yksi meni omiin ennen maalivahdin poisottoa. ZSKA tosin ei antanut Ässille paljoakaan mahdollisuuksia, oikeastaan kaksi kunnon paikkaa oli, toinen Joensuulla ja toinen Pölläsellä. Muut olivat puolittaisia yrityksiä.
Bergeron oli yhden ottelun perusteella ihan jäässä. Tosin niin tuntui olevan moni muukin konkari, kuten esimerkiksi Korpisalo, Eepi taikka Nurmisen Kaitsu. En minäkään nyt menisi teilaamaan Marttaa vielä heti, mutta jos SK:ssakaan ei peli kulje niin Tami saisi alkaa katsella muitakin vaihtoehtoja. Kivenmäellä on tryout, mutta eipä tämänpäiväinen try kyllä jätä kuin luun käteen. Tietysti mies kärsi iäkkäämpien ketjukavereidensa dieselkoneista mutta yrittämällä se sopimus saadaan jos saadaan.
Muuten näytti ihan positiiviselta. Puolustus oli ihan mallillaan, ainoastaan Shirreffs tuntui olevan hukassa, mutta sekin häneltä sallittakoon vielä tässä vaiheessa. Boman oli normaalin hukassa välillä, onneksi entinen Puna-Armeijan joukkue ei saanut tehtyä silloin kun Pupelta unohtui mies vapaaksi maalin eteen. Joensuu osoitti että ansaitsee jo muutaman liigamatsin, mutta olen edelleen sitä mieltä ettei superlupausta saa pilata liiallisella peluuttamisella. Vaikka meikäläistä on arvosteltu hehkuttamisesta niin olen sitä mieltä että siinä on nimi josta koko Suomen jääkiekkoyleisö saa nauttia tulevaisuudessa, aina kun NHL:stä pääsee leijonapaitaan. Muutenkin ketjut tuntuivat ihan tasapainoisilta ykköstä lukuunottamatta. En minä nyt niin negatiivisena tuota joukkuetta näe jos tuo Bergeron nyt lunastaa odotuksia ja jos ei lunasta niin sitten tarvitaan vain ykkössentteri...
Olegsin piruetti oli ihana, eikös niin Annuli ;)