Ässät mediassa

  • 2 300 835
  • 9 541

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jarno Kärki, lähti järki. Mä oon tietysti yli 30-v eli tuskin kohderyhmää some-hassutteluille, mutta hän on kuitenkin Ässien SomeLiiga-pelaaja tulevalle kaudelle. Löytyykö persoonaa, särmää, rohkeutta?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Kunhan nyt ei some-hassuttelisi samaan malliin kuin Järkkäri taannoin tai nykyisin Hermestä edustava ex-SaiPa Ullbergi....
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jarno Kärki, lähti järki. Mä oon tietysti yli 30-v eli tuskin kohderyhmää some-hassutteluille, mutta hän on kuitenkin Ässien SomeLiiga-pelaaja tulevalle kaudelle. Löytyykö persoonaa, särmää, rohkeutta?
En tiedä mitä Someliigapelaaja tarkalleen ottaen meinaa, mutta eiköhän Kärki hoida pelillisesti ensi kauden hyvin, näin ainakin itse uskon, ja siitä seuraa kiinnostus pelaajaa ja joukkuetta kohtaan.

Okei Ässien sivujen uutisessa sanottiin jotain värikkäistä pelaajista, no sitä Kärki ei ihan ole.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Urheilusanomien ja Urheilulehden kannet pyörii somessa. Valmistaudutaan nettiraivoon, kun UL:n kannessa "Kärpät mestari, SaiPa yllättää, Ässät sulaa"

Mietin että jos fani ja analyytikko vaihtasivat paikkaa ja yrittäisivät katsoa toistensa silmin niin...no, tällä kertaa taitaa fanien ja analyytikkojen arviot lähennellä toisiaan.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Kärpät mestari, SaiPa yllättää, Ässät sulaa"
Näin se on hyvin helppo ennustaa kun katsoo pelkästään faktoja, mutta onneksi urheilussa ei mene aina kaikki ihan niin kuin ennustetaan.
Ässillä tietysti hyvin erikoisesti koottu joukkue sekä erittäin paljon kysymysmerkkejä sekä ennakolta hyvin loukkaantumisalttiita pelaajia, joka jo onkin osoittautunut todeksi. Helppo ennustaa sulamista.

Kärpillä tietysti ylivertainen materiaali ja resurssit muutenkin eli itseoikeutettu mestarisuosikki IFK:n ohella.

Saipassa tehty hyvää työtä monta vuotta putkeen, tulee vähän Ässien kolmen kauden lentokeli mieleen. Hyvä talouskehitys pitäisi osata kääntää tulokseksi kentällä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minua vaan kiinnostaisi tietää, että mistä ikijäästä Ässät oikein sulaa? Viime kaudella nippa nappa sääleihin ja sitä edellisellä ei niihinkään. Joten onko joku väittänyt että Ässät olisi joku mitalikandidaatti ensi kaudella vai mistä ihmeen "sulamisesta" siellä höpötetään? Tällä palstalla kun olen lukenut kannattajien mielipiteitä, on yleinen näkemys ollut että säälit on ensi kaudella parasta mihin Porissa voidaan päästä. Ja todennäköisesti ei päästä niihinkään, vaan siellä pahnan pohjimmaisten joukossa menee tuleva kausi, ellei jonkin sortin ihmettä tapahdu. Niin miten noista odotuksista voi vielä "sulaa" niin pahasti että siitä pitää oikein etusivulla mainita? Vai tarkoitetaanko "sulamisella" sitä, ettei Ässät saa edes koko kautta pelatuksi? Jos tarkoitetaan, niin sitten ymmärrän termin, mutta ihan sellaiseen en kyllä usko.

Eiköhän Pata löydy kauden päätteeksi sieltä alimman kolmanneksen porukoista, eikä se ole ainakaan minun mielestäni minkään sortin "sulamista", vaan ihan puhdasta realismia kun katsoo rosteria. Mikäli taas Ässät pääsee jatkopeleihin, on kausi ollut onnistunut. Joten eipä tässä kai lähtökohtaisesti ole kuin voitettavaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ässien saamat arviot toistaiseksi julkaistuissa median kausiennakoissa (2 kpl) ovat sijat 13. ja 14.

Ässät on tämän palstan patalasien - myös minun - mielestä monesti sijoitettu alakanttiin, mutta ehkä tänä vuonna arvioissa on vielä vähän enemmän "ilmaa", eli Ässien pitäisi pystyä varsin tuntuvaan sijoituksen parantamiseen ennakkoihin nähden.

Jotenkin ruvennut kriittisesti miettimään omia odotuksiani kauden suhteen, patalasien läpi katsottuna näyttää siltä, että kympin sakkiin olisi saumoja, mutta olenko sitten liian optimistinen näissä ajatuksissani....
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan oikealla paikalla Ässät on näissä ennakoissa.

Mielelläni olen väärässä, mutta tällä kokoonpanolla (ja sairastuvalla) ei kuuhun mennä.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Olen samaa mieltä mjarkon kanssa, Ässillä mestaruus on säälit mutta todennäköinen sijoitus kolmen viimeisen joukossa. Kookoo lienee vahvin jumboksi, mutta eipä Ässät nyt sitä kovinkaan paljoa edellä ole.

Näin niinkuin ennakkoon arveltuna, toki toivon Padan pärjäävän huomattavasti paremmin, mutta vaikea sitä on realistisesti tehdä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Yle Aarenaan ilmestynyt tänään liigagalleria ja siellä on paljon yksittäisten pelaajien haastatteluja missä kaikille esitetään samat kysymykset. Mikä Ässien pelaajien haastattelusta on pistänyt silmään on se että lähes poikkeuksetta vastaus kysymykseen mikä on parasta omassa jengissä niin vastaus on ollut yhteishenki. Eli Rockyn puheet parhaasta yhteishengestä ei taida olla tuulesta temmattuja. Kärjen haastattelu myös mielenkiintoinen koska on toistaiseksi ainoa pelaaja joka on kritisoinut liigaa ettei se kuuntele pelaajia tarpeeksi, jengejä on liikaa ja pelimäärä liian suuri runkosarjassa. Muilta tullut tähän menneeksi lähinnä ympäripyöreetä juttua. Tosin mulla vielä kierros kesken. Tulin nyt tännekin huutelemaan että kannattaa katsoa!

E: Löytyy kaikkien pelaajien haastattelut.

E2: Näyttää Ässien pelaajilla olevan joku insideläppä kysymyksessä mikä on hyvä palkka liigapelaajalla? Vastaus: 671.000€ tai vastaava

E3: Bernard puhuu parempaa suomea kuin moni porilainen :D
 
Viimeksi muokattu:

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hemmetin hieno veto yleltä! Olen inhonnut Mikko Viitasta pelaajana, koska on todella vittumainen vastustajan puolella, mutta alan todella tykästyä mieheen. On fiksun ja sympaattisen oloinen ihminen ja kaukalossa juuri niin vittumainen vastustaja, kuin pitääkin olla.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Viitaten on todella älykäs ja miellyttävä ihminen siviilissä. Pelinuttu päällä miehestä kuoriutuu aivan uudenlainen mies. Niinhän toi monen muunkin pelaajan kohdalla menee. Jekyllejä ja Hydejä kaikki tyynni.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
On fiksun ja sympaattisen oloinen ihminen ja kaukalossa juuri niin vittumainen vastustaja, kuin pitääkin olla.

Samanlaiset tuntemukset täälläkin. Vaikutti haastattelun perusteella todella hyvältä jätkältä. Ilmeisen pidetty persoona myös Ässien pukukopissa kuten oli Jypissäkin. Totaalirepeemisen aiheutti Ben Amorin vastaus kysymykseen mikä tekee sinut onnelliseksi: Mikko Viitanen.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viitanen on symppis sekä fiksu kaveri ja pelurinakin tulemme hänestä pitämään.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy yhtyä tuohon mielipiteeseen Viitasesta. Ihan ihmisen oloinen ja kuitenkin huokuu sellaista karismaa, ettei itseä vituta vaikka olisi kapteenina enemmänkin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olikohan YLEn kiekkoennakossa, kun Ässien kohdalla "ainoaksi varmaksi pistenikkariksi" oli nostettu Matti Kuparinen... siis öh, en mä ainakaan mitään hurjaa pistenakutusta olisi Kuprulta odottanut, vaikka olisi kunnossakin.

Pikemminkin niin, että jos olisi päässyt lähelle 30 pistettä, niin olisi erinomaisen tyytyväinen. Hieno mies ja hieno pelaaja, mutta eihän Kuparinen mikään "pistenikkari" ole ollut, huolimatta siitä yhdestä mainiosta KalPa-kaudesta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekk...ien-mahdotonta-tehtavaa-paljon-synkkia-pilvia

Tämmöinen löytyy urheilulehden sivuilta. Mulla jotenkin särähtää aina korvaan toi ettei pystytä korvaamaan lähteneitä. Okei, näinhän se on ettei suoraan pystytä korvaamaan ja puhutaan ykköspakki Lindellistä yms. Kuitenkin, viime kauteen lähdettäessä oli taas sama tilanne. Ei pystytä korvaamaan lähteneitä, Elolla oli alla heikko kausi (8+6), Niemellä oli heikko kausi (7+19 -22!), Lähteenmäellä oli uransa paras kausi alla (16+8), Lindellillä oli liigasta alla 44o kausi missä tuli 2+3 tehot. Eli jos joku vähän muistelisi taaksepäin niin ei ennakkoon näiltä kavereilta odotettu niin hyviä kausia pl. Lähteenmäki, mitä nähtiin.

Nyt on taas uusi kausi, uudet kärkijätkät on löydyttävä. Viime kaudella ne löytyi jotka nousivat uudelle tasolle, löytyykö tällä kaudella. Taitavia ja lahjakkaita pelaajia on paljon, nyt ne on vaan astetta nuorempia (Kärki,Saarela,Ojamäki,Ruotsalainen,Lammikko).
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekk...ien-mahdotonta-tehtavaa-paljon-synkkia-pilvia

Tämmöinen löytyy urheilulehden sivuilta. Mulla jotenkin särähtää aina korvaan toi ettei pystytä korvaamaan lähteneitä. Okei, näinhän se on ettei suoraan pystytä korvaamaan ja puhutaan ykköspakki Lindellistä yms. Kuitenkin, viime kauteen lähdettäessä oli taas sama tilanne. Ei pystytä korvaamaan lähteneitä, Elolla oli alla heikko kausi (8+6), Niemellä oli heikko kausi (7+19 -22!), Lähteenmäellä oli uransa paras kausi alla (16+8), Lindellillä oli liigasta alla 44o kausi missä tuli 2+3 tehot. Eli jos joku vähän muistelisi taaksepäin niin ei ennakkoon näiltä kavereilta odotettu niin hyviä kausia pl. Lähteenmäki, mitä nähtiin.

Nyt on taas uusi kausi, uudet kärkijätkät on löydyttävä. Viime kaudella ne löytyi jotka nousivat uudelle tasolle, löytyykö tällä kaudella. Taitavia ja lahjakkaita pelaajia on paljon, nyt ne on vaan astetta nuorempia (Kärki,Saarela,Ojamäki,Ruotsalainen,Lammikko).
Palomäen Ilkkaa ei kannata ottaa tosissaan. Kyseinen fanipoika on aivan pihalla kotimaisesta liigasta ja jääkiekosta yleensäkin.

Joka kausi syntyy uusia tarinoita. Tuo on ihan väistämätön jatkumo.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Palomäen Ilkkaa ei kannata ottaa tosissaan. Kyseinen fanipoika on aivan pihalla kotimaisesta liigasta ja jääkiekosta yleensäkin.

Joka kausi syntyy uusia tarinoita. Tuo on ihan väistämätön jatkumo.

Tietääkö joku muuten tarkemmin niitä syitä, miksi Palomäki kirjoittaa Ässistä aina siten, miten kirjoittaa? Tämähän on jatkunut jo vuosien ajan. Pari kautta sitten, kun Ässät sijoitettiin ennakoinneissa muutamana vuotena peräkkäin materiaalinsa ja pelinsä puolesta kärkikahdeksikkoon (tai jopa kärkikuusikkoon) niin Palomäki ruksasi Ässät itsekseen jumbotaisteluun.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Tietääkö joku muuten tarkemmin niitä syitä, miksi Palomäki kirjoittaa Ässistä aina siten, miten kirjoittaa? Tämähän on jatkunut jo vuosien ajan.
Mene ja tiedä, mutta kovat on äijän antipatiat Ässiä kohtaan. Tässä on kyllä vuosien varrella oppinut rakastamaan Ilkkaa aina vaan enemmän ja enemmän.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
"We have better looking girls and Josh Gratton"

Ässät perustelee Porin paremmuutta: "We have better looking girls and Josh Gratton" - Kiekkoareena

Siinä perusteita riittämiin! *hymiö*

Se o poka hianoo aikaa tää syyskuu, ku se molemmipualeine uhoomine taas alkaa, ja sit nii viimese pääl :D

Noista SBA:n lakonisella äänellä esittämistä mikkoviitanen-fanipoika kommenteista alkaa muodostua jo tavaramerkki, eikä kausi ole virallisesti vielä edes alkanut..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Se o poka hianoo aikaa tää syyskuu, ku se molemmipualeine uhoomine taas alkaa, ja sit nii viimese pääl :D

Noista SBA:n lakonisella äänellä esittämistä mikkoviitanen-fanipoika kommenteista alkaa muodostua jo tavaramerkki, eikä kausi ole virallisesti vielä edes alkanut..

Epäilemättä tuo Viitas-läppä tulee jatkumaan läpi kauden.

Diggasin kyllä tuosta videon lopusta. En sinällään ole suuri Gratton-fani (ainakaan vielä, hymiö), mutta kyllähän tuo kaveri noin leppoisallakin ilmeellä henkii sellaista mukavaa, mörkömäistä uhkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös