Ässät mediassa

  • 2 300 865
  • 9 541

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan sairaan siisti! En olisi osannut odottaa ja miksi kukaan ei tätä ennen keksinyt? Keksittiin vain maalata se punaiseksi, mikä ei ainakaan meikäläistä hetkauttanut yhtään, mutta tuo on jo siisti!

Heh, itseasiassa mietin viimeisimmässä Ässät - JYP pelissä ollessani, että punaiseen taustaan voisi hyvin maalata ässien logon. Telepatiaa?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan sairaan siisti! En olisi osannut odottaa ja miksi kukaan ei tätä ennen keksinyt? Keksittiin vain maalata se punaiseksi, mikä ei ainakaan meikäläistä hetkauttanut yhtään, mutta tuo on jo siisti!

Kenties näin. Itse näkisin vastaavan mieluummin jäällä vaikka aloitusympyrässä, mutta sellaista on tietysti vaikea toteuttaa kesken kauden. Nykyisellään logo kuvastaakin hyvin Ässien keskeisintä ongelmaa: rasvaa tihkuvat porilaiset seisovat paskaisissa kengissään seuran päällä, uskovat omistavansa koko seuran ja sylkevät kaikissa mahdollisissa käänteissä sen päälle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kenties näin. Itse näkisin vastaavan mieluummin jäällä vaikka aloitusympyrässä, mutta sellaista on tietysti vaikea toteuttaa kesken kauden. Nykyisellään logo kuvastaakin hyvin Ässien keskeisintä ongelmaa: rasvaa tihkuvat porilaiset seisovat paskaisissa kengissään seuran päällä, uskovat omistavansa koko seuran ja sylkevät kaikissa mahdollisissa käänteissä sen päälle.

Sellainen on alotusympyrässä, tosin sen yläpuolella, kuution alla. Logon maalaaminen maahan voi olla hieman ristiriitaista, koska monessa kopissa vastaava on lattiassa ja sen päälle ei ole lupa astua. Mutta toisaalta monessa kopissa on jokaisen pelaajan edessä logolla varustettu matto, jonka päällä jalat on jatkuvasti. Hieno logo.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kenties näin. Itse näkisin vastaavan mieluummin jäällä vaikka aloitusympyrässä, mutta sellaista on tietysti vaikea toteuttaa kesken kauden. Nykyisellään logo kuvastaakin hyvin Ässien keskeisintä ongelmaa: rasvaa tihkuvat porilaiset seisovat paskaisissa kengissään seuran päällä, uskovat omistavansa koko seuran ja sylkevät kaikissa mahdollisissa käänteissä sen päälle.

Hienosti kiteytetty, lainaan jos sopii?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sellainen on alotusympyrässä, tosin sen yläpuolella, kuution alla. Logon maalaaminen maahan voi olla hieman ristiriitaista, koska monessa kopissa vastaava on lattiassa ja sen päälle ei ole lupa astua. Mutta toisaalta monessa kopissa on jokaisen pelaajan edessä logolla varustettu matto, jonka päällä jalat on jatkuvasti. Hieno logo.

Ajattelin nimenomaan tiettyjä nhl - seuroja jotka pitävät logoaan pyhinä ja myös varsin yleisesti noudatettua pukukoppisääntöä jonka mukaan seuran pelipaitaa ei saa missään olosuhteissa päästää putoamaan lattialle.

Sieluni silmin näen myös koko aloitusympyrän Ässälogoksi maalattuna. Silloin symboliikka osuisi, logo olisi kaiken keskellä, pelin ytimessä kuten pitää.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hienosti kiteytetty, lainaan jos sopii?

Sopii. Hyvä että joku/jotkut ovat kanssani samaa mieltä.

Minä olen tietysti itsekin vain tavallinen läskipersefani, mutta illan ottelussa minun on vakavasti harkittava sijoittumistani katsomoon, sillä logo on maalattu juuri niille main missä minulla on tapana ihrojani riiputtaa. En välttämättä halua seistä pyhänä pitämäni logon päällä, läikyttää sille kahvia ja räpöttää sinappia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajattelin nimenomaan tiettyjä nhl - seuroja jotka pitävät logoaan pyhinä ja myös varsin yleisesti noudatettua pukukoppisääntöä jonka mukaan seuran pelipaitaa ei saa missään olosuhteissa päästää putoamaan lattialle...

Pelipaitaa ei saa missään tilanteessa pudottaa lattialle, mutta sehän ei liity mitenkään tähän logo asiaan.
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusitalosta ansiokas henkilökuva Veikkaajassa. Ville kertoo, että maajoukkueleirillä on joutunut vähän (naureskellen) selittelemään omaa CV:tä, johon liigan ja Mestiksen lisäksi mahtuu eurooppalaisia mutasarjoja ja Suomi-sarjaa. Itse asiassa Uusitalo kertoo aikoinaan, ettei edes haaveillut SM-liigasta ja oli aivan fiiliksissä jo siitä, että pääsi pelaamaan Suomi-sarjassa. Sympaattinen kaveri ja oppinut työnteon merkityksen, jos kuka.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelipaitaa ei saa missään tilanteessa pudottaa lattialle, mutta sehän ei liity mitenkään tähän logo asiaan.

Liittyy se siihen Suomessa melko vieraaseen ajatukseen että jotkut asiat jääkiekossa ovat pyhiä ja niitä tulee kohdella sen mukaisesti.

Kitinälinjalla jatkaakseni täytyy ihmetellä miten helvetissä mediakuution seisomakatsomon suuntainen sivu oli eilen pimeänä. Kuutio on sähkölaite ja sellaiset saattavat brakailla, kumma ettei tuollaiseen olla varauduttu paremmin.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Joo, mutta ylipäätään Suomi on Kummeli - huumorin luvattu maa jossa kansalaisen perusoikeuksiin kuuluu nauraa paskaisesti kaikella mahdolliselle.

Minä pidän kyllä tätä enemmänkin hyvänä asiana. Täällä kunnioitetaan mielummin asioita, ajatuksia kun taas Amerikkalaiseen maailmankuvaan on aina kuulunut se, että symbolien kunnioitus ajaa kaiken muun yli.

Itse pidän tälläistä "pelipaita ei saa pudota lattialle" -pelleilyä lähinnä naurettavana taikauskona. Kankaanpala se on missä muutkin. Seuraa pitää kunnioittaa, pelikavereita, joukkuetta, oman seuran kannattajia. Seuran symbolit ovat siinä toisarvoisia, jos oikea kunnioitus oikeita kohteita kohtaan puuttuu.

Pahoittelut OT:sta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse pidän tälläistä "pelipaita ei saa pudota lattialle" -pelleilyä lähinnä naurettavana taikauskona. Kankaanpala se on missä muutkin. Seuraa pitää kunnioittaa, pelikavereita, joukkuetta, oman seuran kannattajia. Seuran symbolit ovat siinä toisarvoisia, jos oikea kunnioitus oikeita kohteita kohtaan puuttuu.

Olen samaa mieltä siitä ettei kunnioituskäytäntöjen toistaminen ilman aitoa ajatusta ole todellista kunnioittamista ja siitäkin että tässä "taikauskossa" on ainakin P - Amerikassa myös naurettavat piirteensä. Aivan täysin en tällaisen pakanameiningin merkitystä lähtisi kuitenkaan kiistämään. Kyllä, pelipaita on pala kangasta, seisomokatsomo betonia ja pelaajat lihaa, verta, kusta ja paskaa. Mutta miksi jääkiekkoa oikein pelataan? Miksi me katsomme sitä? Eikö kyse ole kuitenkin arjen yläpuolelle nousevien elämysten, suurten tunteiden ja tarinoiden etsimisestä? Eikö kaikkeen tähän kuulu myös tietty määrä mystiikkaa?

Ketjun aiheeseen tämä liittyy siten että toivoisin Ässien markkinoinnissaan ja kaikessa julkisessa toiminnassaan tämän tyyppiset merkityskentät entistä paremmin. Kotisivujen "Isomäen legendat" on hyvä alku, koska siinä kirjoitetaan auki tiettyä Ässät - mytologiaa. Ainakin itse haluaisin uskoa Ässien merkitsevän Porissa muutakin kuin voittoja tai tappioita.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Ainakin itse haluaisin uskoa Ässien merkitsevän Porissa muutakin kuin voittoja tai tappioita.

Tästä olen samaa mieltä, mutta itse koen sen niin, että Ässät on Ässät ja patalogon fyysiset ilmentymät eivät ole minkäänlaisia ehtoollisleivän verrokkeita.

Valitettavan usein vain on niin, että abstraktioiden kunnoittaminen on ihmisille vaikeaa ja tästä syystä kunnioutus siirretään symboliin jonka kautta abstraktiolle luodaan konkretia.

Oma tunteellinen suhtautumiseni kohdistuu ennenkaikkea juuri seuraan, ei sen symboleihin. Ihmisiinkin enemmän kuin logoihin ja pelipaitoihin. Minulle on ihan ok vaikka joku käyttäisi vanhaa pelipaitaa pölyrättinä, koska ei se sen kummempaa kangasta ole kuin mikään muukaan.

Samoin vaatimukset Suomen lipun kunnioittamisesta ovat mielestäni täyttä taikauskoa ja vievät ajatuksen pois olennaisesta: Suomea tulee kunnioittaa, lippu on vain kangasta ja sen kohtelu on yhdentekevää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Itse pidän tälläistä "pelipaita ei saa pudota lattialle" -pelleilyä lähinnä naurettavana taikauskona. Kankaanpala se on missä muutkin. Seuraa pitää kunnioittaa, pelikavereita, joukkuetta, oman seuran kannattajia...

Pelipaita symbolisoi seuraa, joukkuetta, pelikavereita ja kannattajia, sen kunnioituksen kautta rakennetaan ylpeyttä omaa joukkuetta kohtaan. Joukkuepeleissä usein käytetään armeijaan liittyviä vertauksia ja vaikka hieman vierastankin niitä, niin sen allekirjoitan, että pelipaita on verrattavissa maan tai yksikön lippuun. Sen symboliarvon on huomattavasti suurempi kuin mikä tahansa kankaanpalan.

Pelipaidan ja logon kautta voidaan joukkueeseen rakentaa henkistä ylpeyttä ja halua voittaa. Kuinka monta kertaa maalia tuuletettaessa pelaaja osoittaakaan seuran tai maan logoa?? Ihan samaa edustaa Ässäfanien irokeesit, yhteenkuuluvuutta.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselleni joukkueen symboli kyllä merkitsee jotain ja suhtaudun hieman ristiriitaisesti tuohon mainittuun patalogoon, vaikkakin ihan hieno tekele on kyseessä. Kyllä tuo Ässät-mytologian kehittäminen olisi ensisijaisen tärkeää jo pelkän PR:n takia, jota voisi sitten hyödyntää ottelutapahtumissa ja markkinoinnissa seuran ympärillä.

Yleisellä tasolla olisi hienoa, jos Suomessa mentäisiin markkinoinnin ja oheistoiminnan osalta enemmän NHL:n suuntaan. Pyrittäisiin luomaan ottelusta koko perheen tapahtuma ja ylipäätään panostettaisiin markkinointiin vieläkin enemmän. Ruotsissa tämä on käsittääkseni melko hyvällä mallilla ja lätkä on oikeaa showbisnestä. Pori on kaikesta huolimatta melko lätkähullu kaupunki ja tätä kulttuuria olisi varaa kehittää entisestään.

Suomessa suhtaudutaan jotenkin väheksyvästi esimerkiksi pukeutumiseen, mitä tulee ammattilaisurheiluun. Pelaajien pitäisi sisäistää, etteivät he ole pelkkiä lätkäjätkiä, jotka vieraspeliin mennessään astuvat dösästä ulos verkkareissa, biitti huulessa ja menevät ensimmäiseksi huoltamaan mailojaan. Hommassa pitäisi olla aitoa edustamisen meininkiä, olemukseen ja kledjuihin jotain rotia ja niin edelleen.

Pohjois-Amerikassa ollaan jo junnuista lähtien nimenomaan edustamassa joukkuetta, ja olettaisin että jo melko varhaisessa vaiheessa kiinnitetään huomiota pelaajan lausuntoihin ja esiintymiseen. Tästä minulla nyt ei ole täyttä varmuutta, vaan oletukseni perustuu lähinnä pelaajien haastatteluihin, pukeutumiseen ym.

Tiedä sitten päästäänkö Suomessa ikinä tälle tasolle, missään lajissa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tästä olen samaa mieltä, mutta itse koen sen niin, että Ässät on Ässät ja patalogon fyysiset ilmentymät eivät ole minkäänlaisia ehtoollisleivän verrokkeita.

Niin, kyllähän logo on ensisijaisesti kaupanteon väline. Ässien tapauksessa logon historia on kuitenkin jo niin pitkä ja monipolvinen etten osaa pitää sitä vain visuaalisena ärsykkeenä jolla koristellaan käyttöesineitä. En todellakaan näe Patalogossa mitään uskonnollista, mutta toisinaan peräänkuuluttaisin jonkinlaista arkipäivän tasolla tapahtuvaa pyhittämistä joka voisi näkyä vaikka siinä ettei logoa maalata katsomoon ihmisten jalkojen alle. Minulle Patalogon "pyhyys" syntyy sen pysyvyydestä, siitä miten se on ollut aina olemassa ja tulee varmasti myös aina olemaan. Se on jotakin suurempaa kuin katsomossa käyvät ihmiset ja siksi se on mielestäni nyt väärässä paikassa tavalla joka loukkaa niitä arvoja joita itse logoon liitän.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yleisellä tasolla olisi hienoa, jos Suomessa mentäisiin markkinoinnin ja oheistoiminnan osalta enemmän NHL:n suuntaan. Pyrittäisiin luomaan ottelusta koko perheen tapahtuma ja ylipäätään panostettaisiin markkinointiin vieläkin enemmän. Ruotsissa tämä on käsittääkseni melko hyvällä mallilla ja lätkä on oikeaa showbisnestä. Pori on kaikesta huolimatta melko lätkähullu kaupunki ja tätä kulttuuria olisi varaa kehittää entisestään.

Suomessa suhtaudutaan jotenkin väheksyvästi esimerkiksi pukeutumiseen, mitä tulee ammattilaisurheiluun. Pelaajien pitäisi sisäistää, etteivät he ole pelkkiä lätkäjätkiä, jotka vieraspeliin mennessään astuvat dösästä ulos verkkareissa, biitti huulessa ja menevät ensimmäiseksi huoltamaan mailojaan. Hommassa pitäisi olla aitoa edustamisen meininkiä, olemukseen ja kledjuihin jotain rotia ja niin edelleen.

Hyvä kirjoitus josta olen pitkälti samaa mieltä, mutta toisaalta koen ettei Nhl - tyylin siirtäminen Suomeen toimi ainakaan sellaisenaan ja että samalla kun pelaajilta ja seuroilta vaaditaan asioita, tulisi samalla miettiä tätä kulttuuria ja näitä kehyksiä joissa Suomessa elämme.

Pohjois - Amerikassa pelaajat tosiaan opetetaan jo junnuissa puhumaan lehdistölle ja esiintymään tv - kameroiden edessä, koska junnupelejä seuraavat tuhannet ihmiset ja junnupelaajista tehdään säännöllisesti juttuja televisioon. Suomessa junnupelit eivät kiinnosta juuri ketään. Miksi julkista esiintymistä siis pitäisi harjoitella?

Nhl:ssa pelaajat matkustavat puvut päällä, koska media seuraa heitä jatkuvasti. Monella paikkakunnalla joukkueen saapuminen hallille on jo itsessään tapahtuma, jossa paikalla on lehdistö ja faneja. Suomessa vastassa on hallihenkilökunta joten miksi pelaajien kannattaisi pukeutua muuhun kuin verkkareihin?

Winstonin jälkipeleissä Ässäpelaajien pitäisi joidenkin mielestä esiintyä puvut päällä. Oikea ajatus mutta mietitäänpä kehyksiä: tiistai - ilta, viisi ihmistä ja Winston, joka on porilaisella mittapuulla siisti kapakka mutta sittenkin paikka missä aika harvoin ylipäätään ollaan puvut niskassa. Miksi pelaajien siis kannattaisi vaivautua?

Ehdottomasti kannatan parempaa panostusta markkinointiin, oheistoimintaan ja näihin liittyviin pienempiinkin yksityiskohtiin, mutta nämä panostukset eivät hyödytä mitään ellemme me "kuluttajat" jonkin verran mieti omaa vastuutamme ja suhdettamme asioihin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Miksi pelaajien siis kannattaisi vaivautua?...

Tässä sisäistyy satakuntalainen ja porilainen menttaliteetti, miksi vaivautua. Miksi mitään kannattaa kehittää, kun kaikki kuitenkin epäonnistuu?? Säälittävää. Eihän kehitystä tapahdu tällä ajattelulla. Ei tässä kukaan pukua pelaajille vaadi vaan asiallista käytöstä ja kunnioitusta faneille. Tämä on yksi osa Ässien toiminnassa, miksi sitä ei voisi kehittää.

Sinun ehkä kannattaa katsoa elokuva Coach Carter, joka on tositapahtumiin perustuva elokuva Richmond High Schoolin koripallovalmentajasta ja hänen vaatimuksistaan joukkueelle ja koululle.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Viherkokoomuslainen liberaalivouhotus kaikessa aivopesumaisuudessaan on pitänyt huolen siitä, ettei tässä maassa ole enää mikään muu pyhää, kuin homot ja maahanmuuttajat.

Onhan se logo hieno siellä katsomossa, mutta kun tässä jokunen viikko menee, niin se on täynnä purukumia, koiranpaskaa, räkäklimppejä, sinappi/kahvitahroja ja mitä lie spermaa... Silloin se menee lähinnä pyhäinhäväistyksen puolelle ainakin meikäläisen arvomaailmassa. Mutta idea on hieno, ei siinä mitään.

Itse pidin juuri aikamoisen saarnan pojalle, kun ässälippu oli huoneen lattialla rutussa ja rytyssä. Ei sitä nyt polttamaan aleta, mutta parempaa huolta siitä tarvii pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös