Itselleni joukkueen symboli kyllä merkitsee jotain ja suhtaudun hieman ristiriitaisesti tuohon mainittuun patalogoon, vaikkakin ihan hieno tekele on kyseessä. Kyllä tuo Ässät-mytologian kehittäminen olisi ensisijaisen tärkeää jo pelkän PR:n takia, jota voisi sitten hyödyntää ottelutapahtumissa ja markkinoinnissa seuran ympärillä.
Yleisellä tasolla olisi hienoa, jos Suomessa mentäisiin markkinoinnin ja oheistoiminnan osalta enemmän NHL:n suuntaan. Pyrittäisiin luomaan ottelusta koko perheen tapahtuma ja ylipäätään panostettaisiin markkinointiin vieläkin enemmän. Ruotsissa tämä on käsittääkseni melko hyvällä mallilla ja lätkä on oikeaa showbisnestä. Pori on kaikesta huolimatta melko lätkähullu kaupunki ja tätä kulttuuria olisi varaa kehittää entisestään.
Suomessa suhtaudutaan jotenkin väheksyvästi esimerkiksi pukeutumiseen, mitä tulee ammattilaisurheiluun. Pelaajien pitäisi sisäistää, etteivät he ole pelkkiä lätkäjätkiä, jotka vieraspeliin mennessään astuvat dösästä ulos verkkareissa, biitti huulessa ja menevät ensimmäiseksi huoltamaan mailojaan. Hommassa pitäisi olla aitoa edustamisen meininkiä, olemukseen ja kledjuihin jotain rotia ja niin edelleen.
Pohjois-Amerikassa ollaan jo junnuista lähtien nimenomaan edustamassa joukkuetta, ja olettaisin että jo melko varhaisessa vaiheessa kiinnitetään huomiota pelaajan lausuntoihin ja esiintymiseen. Tästä minulla nyt ei ole täyttä varmuutta, vaan oletukseni perustuu lähinnä pelaajien haastatteluihin, pukeutumiseen ym.
Tiedä sitten päästäänkö Suomessa ikinä tälle tasolle, missään lajissa.