Ässät mediassa

  • 2 308 436
  • 9 603

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
En kyllä tuosta samaa mieltä ole.

Noin puolet nyt kuunneltuna tuota Rocky road kirjaa. Ihan mukavaa kuunneltavaa. Rautakallion uran ohella kivasti käydään läpi jääkiekon, Porin ja maailmankin historiaa.
Näköjään Suplasta ainakin löytyy. Pituutta mukavat 11,5 tuntia, täytyypi laittaa jonoon.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Veikkauksen kausiennakko. Ässät sijalla 13.
Ei sentään viimeiseksi ollut laitettu tässä arvonnassa. Sijat 10-15 varmaan jokaisen median veikkauksista löytyy Ässät, ja enemmän tuolta loppupäästä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan turha vissiin sitten kautta on edes pelata. 15 vuoden kokemuksen omaava Juha Koivula löi naulan Ässien arkkuun ennen kuin kausi on edes alkanut. Voikohan kausikortin vielä palauttaa?
"Kivi on nyt saanut tehdä koko kesän työtä joukkueen kanssa, joten Ässillä on siinä mielessä potentiaalia parantaa melko paljonkin. Lähtökohtaisesti tosin jo kympin joukkoon nousemista voitaisiin pitää hyvänä suorituksena viime kauden mahalaskun jälkeen."

Eiköhän kausi kannata pelata, kun Koivulakaan ei ole naulaamassa Ässiä varmasti kymppisakin ulkopuolelle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Joskus takavuosina otti hermoon ennakot, sitten arvioi niiden olevan melko lähellä todennäkösyyksiä (olkoonkin, että vanhasta muistista niitä pitkälti ladeltiinkin).

Nyt ei voi määräänsä enempää nillittää jos 10. ulkopuolelle pistävät. Tämän päivän Liigassa sinnekään ei vain kävellä sisään. Samalla aika monet ennusmerkit osottaa Ässissä ylöspäin, valmennus, rosteri, johtavat pelaajat joten ei nyt oo syitä laskea Ässiä uloskaan.

Katotaan. Jännä nähdä/kuulla mitkä ennakot osuu omaan makuhermoon ja mitkä lopulta tuloksellisesti oikeaan.

Mitä näitä ny on. Urheilusanomat, Jatkoaika, HäSa/Kiekkokiuas, Elmo ja liuta podcasteja. Paikallismedia SatKua unohtamatta.
 

Tuamas

Jäsen
Joskus takavuosina otti hermoon ennakot, sitten arvioi niiden olevan melko lähellä todennäkösyyksiä (olkoonkin, että vanhasta muistista niitä pitkälti ladeltiinkin).

Itse olen 2006 kaudesta lähtien ottanut ennakot siltä kantilta, että mitä paskemmin Ässät sijoitetaan, sitä komiampaa se on.

Ne harvat kerrat kun Ässiä on veikkailtu sinne paremmille sijoille ovat liki poikkeuksetta päättyneet HMV-pyllähdykseen.

Kivempaa se on, että Ässät arvioidaan sinne sijoille 11-15 ja kauden jälkeen joukkue näyttää hitsarin karvaista persettä "asiantuntijoille".
 
Viimeksi muokattu:

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -

Veikkauksen kausiennakko. Ässät sijalla 13.

Aamulehden Liiga-liitteessä Ässät sijalla 14.

Saman liitteen mukaan Ässien uusi päävalmemntaja on Jari Härkälä. Tosin klo 11.54 ilmestyi tällainen oikaisu: " Aamulehden liigaliitteen sivulla 31 oli virhe. Ässien uusi päävalmentaja on Jere Härkälä, ei hänen isänsä Jari Härkälä." Tosin tuosta nyt saa väärän kuvan, koska ei sanota että Härkälä tulee nykyisen valmentaja Kiven jälkeen.

Että tämmöstä asiantuntijuutta.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Maltillisen realistinen rääppäsy. Faktat ainakin lähellä oikeaa

Olen yrittänyt pitää somessa ja monessa muussa paikassa matalaa profiilia Ässien suhteen enkä vieläkään ala keulimaan, vaan olen tasaisen optimistinen ja odottavalla kannalla kuin Keskustalainen poliitikko ennen budjettiriiheä.

Mutta olen nyt kuitenkin nähnyt kahdessa perättäisessä pelissä sen, kun vastustajan pelaaja luistelee Ässien hyökkääjää karkuun ennen taklausta, sekä kahden vastustajan pakin yrittävän siirtää kivitalon kokoista mörköä omalta maalilta pois siinä onnistumatta. Välillä vastustaja on ollut aivan purjeessa ja peli näyttänyt yllättävän valmiilta. Parempi antaa paineita muille ja olla viimekauden Jukurit. Sinne samaan kastiin Jukurit viimekaudella veikattiin kuten Ässät tälle kaudelle.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Että tämmöstä asiantuntijuutta.
Joskus oli ihan mukava lukea jääkiekkolehdestä kausiennakoita. Ne oli huolella tehtyjä. Taso on vaan pudonnut kuin lehmänhäntä vuosi vuodelta.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä tavallaan ymmärrän, ettei toimittajaa edes kiinnosta, kuka on Ässien päävalmentaja. Viime vuosien mielenkiintoisimmat tapahtumat ovat kuitenkin olleet mysteerivalmentaja, sekä Spede Pasanen Tanskasta, joka kuitenki oli jo töissä toisaalla. Jäällä on jo useampana kautena alettu odottamaan kesälomaa loka-/marraskuun taitteessa.

Nyt on kuitenkin hyvät merkit, että uskottavuus palaa Isomäkeen ja ilman patalaseja seura olisi muutakin kuin kehno vitsi.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen yrittänyt pitää somessa ja monessa muussa paikassa matalaa profiilia Ässien suhteen enkä vieläkään ala keulimaan, vaan olen tasaisen optimistinen ja odottavalla kannalla kuin Keskustalainen poliitikko ennen budjettiriiheä.

Mutta olen nyt kuitenkin nähnyt kahdessa perättäisessä pelissä sen, kun vastustajan pelaaja luistelee Ässien hyökkääjää karkuun ennen taklausta, sekä kahden vastustajan pakin yrittävän siirtää kivitalon kokoista mörköä omalta maalilta pois siinä onnistumatta. Välillä vastustaja on ollut aivan purjeessa ja peli näyttänyt yllättävän valmiilta. Parempi antaa paineita muille ja olla viimekauden Jukurit. Sinne samaan kastiin Jukurit viimekaudella veikattiin kuten Ässät tälle kaudelle.

Juuri näin.

Viimeisen kolmen kauden ajalta, tuo Reunasen väistö, menee muuten ihan top3 hetkiin katsojana.
Jumalauta, änäripaikkaa tavoitellut pelaaja pelkäsi taklausta niin paljon, että väisti ja jätti kiekon vastustajalle. :D

Jos Ässät pystyy koko kauden pelaamaan yhtä inhottavasti ja hyvin kuin pari viimeistä harkkamatsia, en yllättyisi todella kovasta tulosparannuksesta.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkauksen ranking vaikutti kautta linjan hyvin perustellulta vaikkakin viimeiseksi sijoitettu yllätti. Itselläni järjestys olisi osin poikkeava. Ässien kohdalta voidaan todeta, että "kiva olla kauden yllättäjän roolissa".
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jesse Joensuun ulostulot mediassa ovat tuoneet pitkästä aikaa intoa kauden alkuun. Jesse on puhunut juuri niistä tekijöistä, jotka tekevät joukkueesta kiinnostavan porilaisen yleisön silmin.
Puheet on puheita ja sitä on täällä riittänyt kaudesta toiseen. Josko Joensuu olisi vihdoinkin se jonka sana pitää myös kauden aikana. Toivotaan toivotaan, laulettiin joskus.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Odotan, mihin Mertaranta Ässät laittaa. Ei tosin yllättämään pääse vaan sijat 14-15 pomminvarmasti.
Nyt kun Jääkiekkolehteä ei enää ole, niin heittääkö Mertsi(kin) nykyään oman arvionsa IS Urheilulehteen? Sen kausiopas ilmestyy käsittääkseni muuten huomenna..
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on tietysti surullista mitä olen aiemminkin sanonut, että Rocky on nykyään pelkkä katkera ja änkyröivä vanha äijä. Mutta minkäs sille teet..
En olisi ihan varma sillä SK:n jutun lopussa kirjoitetaan:

”Veljeni Pentin hautajaisissa vuonna 2019 sanoin Ässien edustajalle, että jos vaan voin jossain auttaa, olen käytettävissä. Emme me kuitenkaan ole olleet missään tekemisissä.”

Monen mielestä Rautakallion käyttämä numero 5 kuuluisi Isomäki-areenan kattoon. Satakunnan Kansan vuonna 2017 toteuttamassa äänestyksessä 36,51 prosenttia äänestäneistä oli sitä mieltä, että juuri Rockyn pelinumero pitäisi olla Ässien jäädytyslistalla seuraavana.

”Rehellisesti sanottuna on se käynyt minunkin mielessäni. Sen mukaan mennään, mitä Ässät päättää.”
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Odotan, mihin Mertaranta Ässät laittaa. Ei tosin yllättämään pääse vaan sijat 14-15 pomminvarmasti.

Onneksi tämän "asiantuntijan" arviota ei taideta enää joutua mistään näkemään. Saa työntää Pelicans-lasinsa syvään koloon.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
1970-LUVUN loppupuolen Ässät on Rautakallion mukaan ylivoimaisesti paras joukkue, missä hän pääsi pelaamaan. Se joukkue on Rautakallion mielestä ylipäätään määritellyt paljon häntä itseään.

”Siinä oli oma hulluutensa, mutta myös oma selkeytensä”, Rautakallio sanoo ja kiittää silloista valmentajaa Lasse Heikkilää.

Lainaus tuosta yllä mainitusta lehtijutusta. Aika kova lausunto Rockylta, kun on sentään päässyt pelaamaan aika kovissa porukoissa.
Mitkä on ne kovemmat porukat missä Rocky olisi pelannut? Hänhän ei esim. P-Amerikassa missään ihan huippujengeissä ollut. Ehkä Ifk:n mestariryhmä 83' voidaan asettaa ihan pelillisesti rinnalle.

Paljon on ikävää tullut kirjoitettua Rockysta vuosien varrella, mutta eihän miehen legendan statusta käy mitenkään kiistäminen. Olen kanssa vähän sitä mieltä että paidan pitäisi olla katossa tai ainakin matkalla sinne päin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös