Ässät mediassa

  • 2 326 184
  • 9 615

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näetkös, Vellihousu, kuinka Risto D:kin on sitä mieltä että Ässät on perinteisesti perin vittumainen joukkue? Menetkö sä sillekin kertomaan miten tuo on paskapuhetta ja Ässien ensi kauden (mahdollinen) vittumaisuus on varastettu männä kauden Pelicansilta ja (Risto D:n) Jypiltä? :D
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näetkös, Vellihousu, kuinka Risto D:kin on sitä mieltä että Ässät on perinteisesti perin vittumainen joukkue? Menetkö sä sillekin kertomaan miten tuo on paskapuhetta ja Ässien ensi kauden (mahdollinen) vittumaisuus on varastettu männä kauden Pelicansilta ja (Risto D:n) Jypiltä? :D

Sehän on hienoa että sinulla on nyt oikein Risto Dufva tukenasi. Menetkö hänelle itkemään seuraavan kerran kun kirjoitan jotakin mistä et pidä ja kyselemään josko häneltä liikenisi joku kiva oneliner palstalle heitettäväksi?

Minä en ole sitä paitsi väittänyt Ässien varastaneen mitään mistään. Jääkiekossa trendit tulevat ja menevät ja on pelkästään järkevää ottaa mallia paremmin menestyvistä joukkueista. Tässä mielessä siis vähättelen perinteen merkitystä, jos Kalpan kaltaiset joukkueet olisivat voittaneet useamman Suomen mestaruuden putkeen, se näkyisi myös Ässien joukkueen rakennuksessa. Sitä paitsi jokainen jotakin joskus voittanut joukkue (Neuvostoliiton Punakonetta lukuunottamatta) on ollut jollakin tapaa vittumainen. On omahyväistä puusilmäisyyttä luulla sen olevan jokin porilainen keksintö tai yksinoikeus.
 
Viimeksi muokattu:

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt sinä puhut (tai sinun tyyliäsi lainaten ITKET) taas ihan omiasi. Minähän en ole missään vaiheessa väittänyt että fyysinen ja vittumainen pelityyli olisi porilainen keksintö tai yksinoikeus. Sanoinpa vaan sen kuuluneen perinteisesti Ässien pelityyliin. Sinähän täällä olet julistanut (tai siis ITKENYT) että Ässien perinteet ovat vain ajan kultaamia muistoja ja kovuuskin lähinnä tyhmien pelaajien tyhmiä ylilyöntejä joita tyhmät katsoja tyhmässä seisomakatsomossa tuulettavat ja väärin kannattavat. Luovuta jo, itsesi sä tässä vaan hölmöksi teet :)
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mitäköhän Dufva tossa kommentissaan nyt tarkoittaa. Sitäkö, että Ässät on ollut 20-vuotta sitten oikein rottamainen ja ilkeä joukkue, vaiko sitä, että viime vuosina joukkue on ollut todella hankala vastustaja voitettavaksi. Molemmat tästä saa sen oman mielipiteensä taakse tukea. Yhtälailla Vellihousu kuin Naurava Sikakin. Älä nyt lue sitä juttua vain oman mielipiteesi taakse ja tee itsestäsi naurettavaa Naurava Sika.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ihan oikeasti, ei jumalauta kaikenmaailman nauravat siat ja sanjosesharksit ym. Tämä asia on hyvin yksinkertainen. Kaikella on aikansa, Porin vittuilu-kulttuurin aika oli ja meni. Se toimii ehkä pienenä osana koko hommaa, mutta maailma muuttuu. Niinkuin Porikin. Pori ei ole enää 70-80-luvun Pori; raskas teollisuus vähenee, kansa sivistyy, kaupungin sosiaalinen asema nousee.

Samalla muuttuu myös koko Suomi ja SM-Liiga. Peli kehittyy, se muuttuu ikäänkuin sivistyneemmän kansan jutuksi, minkä mukana muuttuu myös se, minkälaisella pelityylillä pärjätään. Nyt pitää osata vähän jo käyttää älyäkin, ei riitä pelkkä eläimellinen vastustajan telominen. Täysin eläimellistä toimintaa ei enää kannateta eikä tunneta omaksi, jolloin ei myöskään tule sellaisia pelaajia jotka sellaista pelityyliä toteuttaisivat. Sitä vastustajan telomistahan te nauravat siat ja kumppanit todellisuudessa ihannoitte. Te ihannoitte viime kädessä sitä, että fyysisen ylivoiman kautta saavutetaan etulyöntiasema vastustajaan nähden. Teidän unelmanne on se, että vastustajan parempi taitotaso voitetaan fyysisen ylivoiman ja pelottelun kautta. Väitättekö vastaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Teidän unelmanne on se, että vastustajan parempi taitotaso voitetaan fyysisen ylivoiman ja pelottelun kautta. Väitättekö vastaan?

Pelissä on monta kerrosta ja legendat ovat yksi osa niitä. En ymmärrä miksi Isomäen legenda pitäisi tappaa?? Ässien valmennus on tässä päivässä, mutta on hyvä, että jotain vastustajan junnua jännittää Isomäen pukukopissa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sinähän täällä olet julistanut (tai siis ITKENYT) että Ässien perinteet ovat vain ajan kultaamia muistoja ja kovuuskin lähinnä tyhmien pelaajien tyhmiä ylilyöntejä joita tyhmät katsoja tyhmässä seisomakatsomossa tuulettavat ja väärin kannattavat.

Kyllä, näin olen kirjoittanut ja tulen vastakin kirjoittamaan. Melkoinen kolhu se vain näyttää olevan eräiden harhaisille egoille. Tuo sinun "kato nyt dufvakin sanoo"-sössötyksesi on todella naurettavaa toisten selän takaa huutelua. Juuri sitä mistä kaltaisesi näennäisfanit parhaiten tunnetaan.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Pelissä on monta kerrosta ja legendat ovat yksi osa niitä. En ymmärrä miksi Isomäen legenda pitäisi tappaa?? Ässien valmennus on tässä päivässä, mutta on hyvä, että jotain vastustajan junnua jännittää Isomäen pukukopissa.

Mun mielestä on kuitenkin parempi lähteä siitä lähtökohdasta, että vastustajankin leirissä osataan asiansa. Jos jäädään miettimään sitä, että vastustajan junnut pelkää, niin mitäs sitten kun ne ei enää pelkääkään?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ymmärrä miksi Isomäen legenda pitäisi tappaa??

Ei mistään syystä, mutta joskus voi olla paikallaan miettiä mitä vastaavuutta legendalla todella on nykypäivässä. Ainakin Jatkoajan keskusteluissa mallit siitä mitä Ässien ja Isomäen pitäisi olla ovat todella usein 20 vuoden takaa.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ei mistään syystä, mutta joskus voi olla paikallaan miettiä mitä vastaavuutta legendalla todella on nykypäivässä. Ainakin Jatkoajan keskusteluissa mallit siitä mitä Ässien ja Isomäen pitäisi olla ovat todella usein 20 vuoden takaa.

Legendalla nyt ei tarvitse ollakaan vastaavuutta nykypäivässä - siitä syystä se juurikin on legenda.

Aika monen nimimerkin takaa toivotaan Ässien pelaamiseen lisää agressiivisuutta ja tätä kautta osittaista paluuta Ässien peli-ideologian juurille. Pelkästään senkin vuoksi, että nykyisellä kliinisellä pelisuunnitelmalla Pata on sulanut parina vuotena peräkkäin.

Jostain syystä et vain pysty/osaa/kykene ymmärtämään tätä asiaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika monen nimimerkin takaa toivotaan Ässien pelaamiseen lisää agressiivisuutta ja tätä kautta osittaista paluuta Ässien peli-ideologian juurille. Pelkästään senkin vuoksi, että nykyisellä kliinisellä pelisuunnitelmalla Pata on sulanut parina vuotena peräkkäin.

Jostain syystä et vain pysty/osaa/kykene ymmärtämään tätä asiaa.

Minä ymmärrän tämän pointin hyvin ja olen sen toisaalla todennut myös "ääneen". Ilmeisesti vaan toteamisen tapa on väärä kun en ole suostunut lähtemään wanhan ajan Ässät -hehkutukseen. Legendaan vetoaminen taas tuntuu olevan joillekin tapa paeta olemassaolevaa nykytodellisuutta. Ei ole tosiaankaan pakko olla vastaavuutta nykypäivässä, mutta onko se sitten perustelu sille että suut vaahdossa kerrotaan miten asioiden pitäisi ja ei pitäisi olla koska silloin kun Kurvissa ja niin edelleen?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä, näin olen kirjoittanut ja tulen vastakin kirjoittamaan. Melkoinen kolhu se vain näyttää olevan eräiden harhaisille egoille. Tuo sinun "kato nyt dufvakin sanoo"-sössötyksesi on todella naurettavaa toisten selän takaa huutelua. Juuri sitä mistä kaltaisesi näennäisfanit parhaiten tunnetaan.

Luehan tuo tekstisi uudelleen ja mieti että kuka tässä on harhainen. Minun egoni ei koe kolausta sinun ITKUISTASI, vaikka varmasti parastasi panetkin. Yritin vaan hieman tökkäistä sinua tuolla Dufvan kommentilla ja aikalailla pahasti näytti osuvan. Olen pahoillani. Sinä tosin vaikutat olevasi sen laatuinen kaveri, että jos olet päättänyt maan olevan litteä, et usko sen pyöreyteen, vaikka sen sinulle todistaisi satapäinen tiedemieslauma.

Mutta kai minä sitten olen näennäisfani. Minä kun en edes laula. Tule sitten vaikka kauden avauksessa poikkemaan sen verran ällöttävän Isomäen allöttävässä seisomakatsomossa ällöttävien muka-kannattajien keskellä, että ammut minut täältä ikuisuuteen. Jos uskallat :)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minun egoni ei koe kolausta sinun ITKUISTASI, vaikka varmasti parastasi panetkin. Yritin vaan hieman tökkäistä sinua tuolla Dufvan kommentilla ja aikalailla pahasti näytti osuvan.

Läpä läpä läpä; voit kuvitella ihan mitä tykkäät. Kannattaa nyt kuitenkin lukea muidenkin kuin minun kommentteja tuosta elämää suuremmasta tölväisystäsi. Iso mies pelleilee ja uhoaa, melko säälittävää.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Läpä läpä läpä; voit kuvitella ihan mitä tykkäät. Kannattaa nyt kuitenkin lukea muidenkin kuin minun kommentteja tuosta elämää suuremmasta tölväisystäsi. Iso mies pelleilee ja uhoaa, melko säälittävää.

Älähän nyt suutu :) Olihan se vähän ehkä mautonta, mutta haluathan sinäkin tappaa seisomakatsomon porukat ja muutenkin vaikuttaa siltä että suorastaan vihaat Porin Ässiä ja kaikkea mitä se edustaa ja mitä se on menneinä vuosikymmeninä tehnyt. Kai minä saan käyttää hieman tuota sinun tyyliäsi myös, eikä aina vaan tätä kannattamaani pehmeämpää linjaa? Etköhän sinäkin ajan myötä hieman rauhoitu ja ala pyörtämään noita juttujasi. Toivon sitä todella.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olihan se vähän ehkä mautonta, mutta haluathan sinäkin tappaa seisomakatsomon porukat ja muutenkin vaikuttaa siltä että suorastaan vihaat Porin Ässiä ja kaikkea mitä se edustaa ja mitä se on menneinä vuosikymmeninä tehnyt.

Äh, enhän minä täällä roikkuisi kirjoittamassa jos minä Ässiä vihaisin ja mitä tuohon tappamiseen tulee, niin se nyt oli typerä ylilyönti, minäkin yritin hetken olla Ässäperinteen näköinen :)

Kyllähän näitä keskusteluita usein vaikeuttaa se että aiheet ovat kovin nuoria ts. niistä ei ole aiemmin paljon keskusteltu. Sen on huomannut myös tuolla ns. oikeinkannattajien parissa että Ässien kannattamisesta on vaikea keskustella, koska sellaisia keskusteluja ei ole aiemmin käyty. Tässä ilmapiirissä debatit kiehuvat helposti yli ja kyllä minä olen ensimmäisenä valmis myöntämään että olen itse vaikuttanut usein tähän hellalle kiehumiseen. Toisaalta, kun itsestä tuntuu että henkinen ilmapiiri on jähmeä kun Isomäen betoni, sitä kannata lähteä haarukalla rapsuttamaan. Siihen on iskettävä täryporalla.

On varmasti totta että mielipiteet ja tapa ilmaista niitä jalostuvat ajan kuluessa, puolin ja toisin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä on kuitenkin parempi lähteä siitä lähtökohdasta, että vastustajankin leirissä osataan asiansa. Jos jäädään miettimään sitä, että vastustajan junnut pelkää, niin mitäs sitten kun ne ei enää pelkääkään?

Ei kukaan tällaisia mieti ja aika harva junnu siellä Isomäkeä pelkää/ jännittää.

Jääkiekko on muuttunut sekä pelinä että tapahtumana. Aikaisemmin (90-luvun alkuun asti) jääkiekko oli harrastus myös liigatasolla. Tuolloin urheilullisesti vahvoja pelaajia oli vähän, peli hitaampaa, joten fyysinen peli oli mahdollista. Tänä päivänä pelaajat ovat pääosin huippu-urheilijoita ja peli on paljon nopeampaa. Takavuosien tyylinen agressiivinen peli ei ole välttämättä järkevää, sillä siinä kulutetaan liikaa turhaa energiaa. Tämän finaalipari on hyvä esimerkki tämän päivän agressiivisuudesta, taklataan kun on paikka, mutta agressiivisuus ei ole itseisarvo.

Jääkiekko-ottelu tapahtumana on muuttunut muoviseksi. Nykyään kannustuskin pitää suunnitella ja organisoida, ennen se kurvi vaan ulvoi...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässät ja Leo-Pekka Tähti yhteistyöhön

"Porin Ässien vankkumaton kannattaja Leo-Pekka Tähti nähdään aina kuin mahdollista Ässien kotikatsomossa ja siksikin oli selvää, että Ässien koko joukkue kannustaa vuorostaan Leo-Pekkaa. Konkreettisesti Leo-Pekan kannustamiseen pääsee mukaan kaikki satakuntalaiset ja muut suomalaiset. Urheilijayhdistys on luonut tavan tukea urheilijoita helpolla tavalla. Tue Urheilijaa – projektin (www.tueurheilijaa.fi) kautta saa itselleen näyttävän mitalin, jonka Moneta on tuottanut Suomen 1952 Olympialaisten 60-vuotisjuhlan kunniaksi. Mitali maksaa 19,90 € ja maksu menee lyhentämättömänä urheilijalle."
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Loistavaa toimintaa Ässiltä. Leo - Pekka Tähti (ja vammaisurheilijat yleisemminkin) ansaitsee kaiken mahdollisen tuen ja julkisen huomion ja on esimerkillistä että kaupungin ykkösseura on mukana sitä luomassa. Mainiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös