Ässät kriisissä 2007–2008

  • 325 762
  • 1 206
Tila
Viestiketju on suljettu.

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti ässäjohdossa pitävät nyt päänsä kylmänä. Idahossa näyttää pyörivän jo Lammers, Gagnon ja Clune eli en yhtään ihmettele mikäli Dallasin suunnalta yrittävät puskea "maalintekijää" ilmaiseksi kehittymään. Sillä suunnalla on ylitarjontaa saman verran kuin Ässien kokoonpanossa hyökkääjiä. Eli paljon.
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti ässäjohdossa pitävät nyt päänsä kylmänä. Idahossa näyttää pyörivän jo Lammers, Gagnon ja Clune eli en yhtään ihmettele mikäli Dallasin suunnalta yrittävät puskea "maalintekijää" ilmaiseksi kehittymään. Sillä suunnalla on ylitarjontaa saman verran kuin Ässien kokoonpanossa hyökkääjiä. Eli paljon.
Eipä taida löytyä enää tilaa näille, koska kiintiö ulkomaalaisista on jo täynnä(4).
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eipä taida löytyä enää tilaa näille, koska kiintiö ulkomaalaisista on jo täynnä(4).

Ahola oli kertonut lauantain fanitapaamisessa, että Dallasista haetaan tällä hetkellä maalintekijää eli muutokset ovat mahdollisia ulkomaalaispaikoissakin. Ei noita tämän hetken ulkomaalaisnimiä ole kiveen hakattu.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuosta mainitusta kolmikosta varmaan Gagnon vastaisi parhaiten Ässien tarpeita. Rightin puolelta lujaa ampuva energinen hyökkääjä, joka hallitsee maalinteon. Clune olisi mielenkiintoinen pelaaja fyysisyytensä vuoksi, mutta ei ehkä aivan samalla tavalla maalintekijätyyppi. Lammersia en haluaisi Ässä-paidassa nähdä, kun kerran Lammers itsekään ei ollut niin halukas tulemaan viimeksi, kun Ässien puolelta olisi ollut kysyntää. Ja lisäksi Lammers on fyysisesti turhan pehmeä.

Eri asia on, että onko lainkaan järkevää korvata Hisey tällaisella Dallas-avulla, mutta jos sellaista ollaan nyt harkitsemassa, niin Gagnon voisi toki onnistuessaan saada ihan mukavaakin jälkeä aikaan Kivenmäen ja Häppölän rinnalla. Toisaalta jos tämä Dallasista hankittu pelaaja osoittautuu pettymykseksi ja jää kolmos-nelosketuun, niin silloin Ässät saanee enemmän hyötyä joukkueelleen mikäli tämä kyseinen pelaaja on Clune, eikä Gagnon.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, siis mikäänhän ei näytä olevan tällä hetkellä Ässiin liittyen varmaa. Lompsa aukeaa jos joku "sopiva" pelaaja on tarjolla, vaikka suoranaista tarvetta ei olisikaan. Näin ollen en pitäisi enää yllättävänä, vaikka Dallasista nyt raijattaisiin "sopimaton" pelaaja ratkaisemaan tätä orastanutta maalintekopulmaa. Tosiasia nimittäin on, että Gagnon, Lammers ja Clune ovat tällä hetkellä näytöiltään ECHL-tasoa ja on mielestäni hieman kaukaa haettua, että tuosta joukosta löytyy loppukauden aikana sm-liigassa yli 15 maalia laukova laituri.

Toki on varmaan selvää, että marginaalisesti voidaan säästää kustannuksissa jos joku nykyisistä ulkomaalaisista vaihtuu ns. puoli-ilmaiseen Dallas-apuun.

Itse en kyllä juuri kykene näkemään suuria puutteita tuossa Ässien pelaajistossa, vaan normivalmennuksella paikka puolivälierissä pitäisi olla edelleen selviö. Näin ollen koko spekulointini on pelkkää haihattelua...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
assat.com
Viime aikaisten tapahtumien myötä olen kokenut, että minulla on enemmän annettavaa joukkueelle pelaajana. Keskityn tästä eteenpäin auttamaan joukkuetta kaikella kokemuksellani. Tekemäni ratkaisun tarkoituksena on saada joukkue yhtenäisemmäksi”, kommentoi Pasi Peltonen päätöstään

Noh, ratkaisu se on tämäkin. Toivottavasti tuo viimeinen lause näkyy myös päivittäisessä toiminnassa ja sitä kautta myös jäällä. Lähdettäisiinkö tässä nyt vetämään yhdessä vankkureita, meni syteen tai saveen?
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Hiukan vaikuttaa epäilyttävältä, mutta voihan se olla, että yhteisissä keskusteluissa on tultu siihen tulokseen, että Peltonen voi auttaa Ässiä parhaiten, kun pääsee pelaamaan omaa peruspuolustuspeliään ilman, että tarvitsee ajatella Joukkueen ja Valmentajan välisiä asioita... tai jotain..

Voihan olla myös, että pelaajat ovat sopineet yrittävänsä tulla toimeen ilman niitä huhuttuja kuppikuntia ja se vaati kapteenin vaihtoa, jotta kaikki olisivat tyytyväisiä.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olisin nähnyt Pelen kapteenina vaikka ylimääräisenä pakkina jos sitä joukkueelle jotain hyötyä olisi ollut. Paska homma jos äijä on herneet noin pahasti nenään vetänyt valmentajan suhteen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eihän tämä nyt mitenkään ennenkuulumatonta ole, joukkueet ovat aloittaneet aina välillä eri kapteeneilla kauden kuin mitä lopulta kauden lopussa on ollut.

Esim. IFK mestaruuskaudella 97-98.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eihän tämä nyt mitenkään ennenkuulumatonta ole, joukkueet ovat aloittaneet aina välillä eri kapteeneilla kauden kuin mitä lopulta kauden lopussa on ollut.

Niin, ja mikäli oikein muistan, ei ollut ensimmäinen kerta Peltosellakaan, kun kapteenin roolista jättäytyi omasta tahdostaan kesken kauden sivuun.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, ja mikäli oikein muistan, ei ollut ensimmäinen kerta Peltosellakaan, kun kapteenin roolista jättäytyi omasta tahdostaan kesken kauden sivuun.

Ei, kyllä tämä on ensimmäinen kerta Ässien historiassa, kun kapteeni vaihtuu kesken kauden.

Vova Jursinovin ensimmäisellä yrittämällä Pele ei oikein viihtynyt kapteenina, kun ei silloinkaan tullut valmentajan kanssa kovin hyvin juttuun. Mutta sinnitteli silti C rinnassaan läpi kauden. Tosin hänen kausi taisi päättyä loukkaantumiseen, joten sikäli ei toki alusta loppuun kapteenina jäällä ollut.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei, kyllä tämä on ensimmäinen kerta Ässien historiassa, kun kapteeni vaihtuu kesken kauden.

Vova Jursinovin ensimmäisellä yrittämällä Pele ei oikein viihtynyt kapteenina, kun ei silloinkaan tullut valmentajan kanssa kovin hyvin juttuun. Mutta sinnitteli silti C rinnassaan läpi kauden. Tosin hänen kausi taisi päättyä loukkaantumiseen, joten sikäli ei toki alusta loppuun kapteenina jäällä ollut.

Ok, seison korjattuna. Tuonne 2000-luvun paikkeille olisin tuon tapahtuman itsekin sijoittanut. Itse asiassa taisin muistella vain Peltosen kesäisiä kommentteja Korpin paluun jälkeen, joissa puhui voivansa keskittyä jatkossa paremmin vain omaan peliinsä, kun ei tarvitse enää kapteenin roolia vetää Korpin sen homman ottaessa.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Kapteeniston valinta

Sain SK:n tämänpäiväisestä jutusta sen käsityksen, että alkukauden kapteenisto oli Härkälän valitsema ja tämä uusi olisi pelaajien äänestyksellä valitsema. Käsitinkö oikein? Miten Ässissä on yleensä kapteenisto valittu? Olen ollut siinä käsityksessä, että pelaajat ovat pääasiassa äänestäneet ainakin kapteenin, mutta onko jollain tarkempaa tietoa?
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sain SK:n tämänpäiväisestä jutusta sen käsityksen, että alkukauden kapteenisto oli Härkälän valitsema ja tämä uusi olisi pelaajien äänestyksellä valitsema. Käsitinkö oikein? Miten Ässissä on yleensä kapteenisto valittu? Olen ollut siinä käsityksessä, että pelaajat ovat pääasiassa äänestäneet ainakin kapteenin, mutta onko jollain tarkempaa tietoa?

Oikein käsitit.

Valintaprosessi riippuu ihan valmennusjohdosta. Toiset antavat joukkueen äänestää, toiset haluavat päättää itse. Ässissä joukkue on kaiketi vain muutamaa poikkeusta lukuunottamatta valinnut kapteenit äänestämällä. Juhani Tamminen valitsi luonnollisesti kapteenit itse ja nyt sitten Härtsy, mutta muuten nuo ovat tainneet olla pelaajien valintoja. Voi toki joku muukin poikkeus olla.
 

Radek

Jäsen
Radion perusteella tänään jo parempaa, mutta taas meni 5 omiin.

Eipä siinä mitään. Jollain tavalla täytyisi omaa päätä tiivistää.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Radion perusteella tänään jo parempaa, mutta taas meni 5 omiin.

Eipä siinä mitään. Jollain tavalla täytyisi omaa päätä tiivistää.

Tottahan tuokin, mutta joka pelillä on oma luonteensa ja nyt pelattiin liigan mahtiseuran kotiluolassa. Kahteen ekaan erään suuret minuutit erikoistilannepelaamista ja kumpikin väsäsi kaksi ylivoimamaalia, 3-3 40 min. Pelkistettynä, Ässät missasi kolmannen ainoan ylivoimansa ja Kärpät hyödynsi omansa. Kyllähän nää viimesen kympin tappiot aina hieman vithuttaa, oli vastus mikä tahansa. Tää tappion lievästi karvas kalkki täytyy huuhtoa kurkusta alas ja laittaa Ilves nurin lauantaina.

Voi vittu, meillä on viisi voittoa koko kaudelta ja yksi vitun voitto viimesestä kuudesta, silti tässä ollaan vähän kuin lentoon lähdössä. Mitenköhän meidän mahtaa käydä ja palaakohan hihat jossain vaiheessa lopullisesti? Olishan se ihan kiva että se voittoputki alkais jo eilen.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Radion perusteella tänään jo parempaa, mutta taas meni 5 omiin.

Eipä siinä mitään. Jollain tavalla täytyisi omaa päätä tiivistää.

Hyvä kysymys. Kotimaiset vaihtoehdot ovat varmaan kortilla. Olisko esim AHL:sta jotain saatavilla? Ite oon sitä mieltä, että Kuiperin vois vaihtaa, jos ameriikoista olis jotain potentiaalisempaa saatavilla. Tai sit kylmästi Hisey kiertoon AHL pakin tieltä, taitais olla nykytilanteessa parempi vaihtoehto. Älkääkä nyt käsittäkö väärin et jollain tavalla dissaisin Kuiperia, mut tosiasia vaan on, ettei miehen peli ole kovin hohdokasta.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tottahan tuokin, mutta joka pelillä on oma luonteensa ja nyt pelattiin liigan mahtiseuran kotiluolassa.

Tottahan tuokin on, mutta kun niitten muittenkin kotiluolassa tahtoo tulla nenään. Ei tässä tilanteessa voi mielestäni enää puolustautua sanomalla:"Kamoon, ne oli kärpät Oulussa ja kolme maalii, kato". Alkaa olla jo virtuaalivalmentajankin takki tyhjä.
 

R0kMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, HIFK, Newcastle
Ihan vitun sama millä ilmeellä vieraissa pelataan jos aina tulee kotiin vietäväksi ne 0 pojoa. Tämä on mun mielipide.
 

AkiHeino#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
波里王牌
Hyvä kysymys. Tai sit kylmästi Hisey kiertoon AHL pakin tieltä, taitais olla nykytilanteessa parempi vaihtoehto.
Mieluummin näin. Vaikka itse toivoin Robia takaisin ja olin tyytyväinen kun hänet saatiin takaisin, niin nyt täytyy kyllä myöntää, että Hisey on ollut ehkä pahin pettymys tällä kaudella...

Kaveri on ilmeisesti hieman treenannut laiskasti, kun on kuulemma lihonnut ja kunto heikentynyt huomattavasti. Eikä asennekaan taida olla kunnossa, kun saattaa kuulemma olla, että muuttaa lähiaikoina 110 km päähän...

Eli juu, Hisey vaan kiertoon ja joku pakki tilalle...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mieluummin näin. Vaikka itse toivoin Robia takaisin ja olin tyytyväinen kun hänet saatiin takaisin, niin nyt täytyy kyllä myöntää, että Hisey on ollut ehkä pahin pettymys tällä kaudella...

4 ulkomaalaispakilla pelaaminen olis todella harvinaista SM-liigassa, milloin ja missä on viimeksi näin tehty? Olisi pitänyt toimia jo ennen kauden alkua ja huomata pakiston puutteet. Nyt hommaa on jo korjattu Kuiperilla/Nickersonilla ja jos vielä Hisey vaihdetaan pois niin aikamoinen lovi on ollut olemassa.

Pakisto on aika lähellä hopeakauden kalustoa (Forrest <-> Petre), joten missä nyt mättää? Peltonen hidastunut (entisestään), Toivonen kuin varjo entisestään ja Konttinen hyökkää entistä enemmän. Periaatteessa nykyinen pakisto pitäisi riittää (kunhan #50 pysyy kentän puolella), joten en lähtisi vielä Hiseytä ulostamaan. Taktisten kuvioiden muutos voisi myös auttaa, Härkälä voisi katsoa vaikka vuoden 2005-06 DVDeitä ja katsoa sieltä miten noita ukkoja pitää peluuttaa maksimisuorituksen ulossaamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös