haunted shores
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät, Varjotuuli
Harmittavaa on myös tietenkin se, että mikäli muutama pelaaja toteaa Apen riittämättömäksi näistä syistä, juttu leviää ympäri Suomen pelaajistossa nopeasti ja pelaajat ryhtyvät karttamaan Poria. Eikä siihen lopulta liity henkilökemiat, poliittiset asiat, ajatusmaailma, vaan nimenomaan pelilliset puutteet, joita pelaajat Apen touhussa löytävät.
Pelillisten (valmennuksellisten) asioiden suhteen ollaan siinä mielessä helpossa tilanteessa, että jos tuleva kausi menee poskelleen niin Alpo voidaan haudata vähin äänin Satakunnan museoon. Jos taas homma toimii edes tyydyttävästi, niin voidaan tulevaisuutta katsella hieman rauhallisemmin mielin.
Näistä poliittisista yms asioista en itse asiassa ole huomannut tai kuullut juurikaan kenenkään koskaan kitisseen, mutta sensijaan Alpon persoona on tuottanut ongelmia. Persoonalla en tarkoita siis teatteria, viinejä yms kliseitä vaan ihan sitä oikeaa persoonallisuutta.
Itse kun en Alpoa tunne, niin omaa kantaa minulla ei aiheesta ole. Mutta totuus on se, että jos henkilö X on jonkun mielestä helvetin ällöttävä ja ärsyttävä ihan jo ihmisenä, niin vaikeahan siinä on toimeen tulla. Ja vielä vaikeampi tehdä töitä kyseisen kaltaisen ihmisen "alaisena".
Jääkiekossa kun on olemassa työntekijän markkinat, niin mukavahan se on vaihtaa ympäristöön, jossa viihtyy. Alpon kohdalla on vaikea sanoa, onko tilanne se, että hänen varsin vastenmielinen julkisuuskuvansa heijastuu joidenkin mielestä häneen myös työpaikallaan. Vai onko kyse siitä, että Alpon varsin vastenmielinen julkisuuskuva on juuri sitä mitä hän on oikeastikin.
Itselleni fanina on totta kai aivan se ja sama millainen ihminen Alpo on, kunhan se ei vaikuta Ässien mahdollisuuksiin tavoitella menestystä. Ja lisäksihän täytyy muistaa, että nämä avautumiset yleensä johtuvat katkeruudesta johonkin muuhun asiaan liittyen. Yleensä pelaajan omaan egoon, tai rahaan.