Mainos

Ässät - JYP La 23.10.2004

• 34 390
  • 330
Tila
Viestiketju on suljettu.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Suomi-Salama
Ensimmäiseen kysymykseesi olen jäävi vastaamaan, mutta itse et ilmeisesti huomannut kysymysmerkkiä lauseeni perässä? Toivoisin tietenkin vastaustakin kysymykseeni, jos vain kiireiltäsi ehdit vastaamaan.
En minäkään hyväksy tappelemista enkä myöskään nähnyt yhtään tappelua paikan päällä. Ainoastaan Jyväskyläläisten provosointia tuomarivirheeseen päättyneen ottelun jälkeen. Voi olla että joku siitä ärsyyntyy. Sekä Porissa että vastaavassa tilanteessa myös Jyväskylässä.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Häviämisen vaikeus?

Onko se noin raskasta hävitä kotona?

Suurin osa porilaisista keskittyy selittelemään miksi ässät hävisi "epäreilusti", vaikka kaikkien pitäisi keskittyä miettimään millaisilla toimenpiteillä saadaan nuo saatanan juntit katsomossa kuriin.

Keskittykääpä olennaiseen, ettei liigan tarvitse.

Tomi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Re: Re: Naurettavaa toimintaa

Viestin lähetti kapa76
Tomi, muista että on fiktiota ja faktaa. Erota ne. Älä siis puhu irc-keskusteluissa, jossa jokainen voi piiloutua oman tietokoneensa taakse ja kirjoittaa 2 sekunnissa jotain.

Edit: Lisäksi syyllistät liian monia (Tarkennus eli tarkoitan että yleistät koko kanavan). Esim minut koska siellä olen.

No kyllä tällaisesta asiasta mielipiteitään ircissäkin kirjoittaessa pitää vähän miettiä mitä sanoo. Yleensähän se oikea mielipide asioihin tulee spontaanisti eikä miettimällä mitä sanoo.

Taas näköjään teille porilaisille pitää asioita väännellä rautalangasta. Sana "Monikin" ei todellakaan tarkoita kaikkia. Enkä mitenkään yrittänyt edes antaa sellaista kuvaa, että tarkoittaisin kaikkia. Pieni vähemmistöhän (toivottavasti) tämä apinalauma on.

Ässät #12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti psychodad
Häviämisen vaikeus?

Keskittykääpä olennaiseen, ettei liigan tarvitse.

Kuinka monta kertaa olen toitottanut tuosta BWGstä lauantaipeleihin?HÄH?Psykoisi, sinä olet jossain esbååssa, me olemme täällä Porissa, ja olimme pelissä. Miten voit tietää/kommentoida pelinjälkeisiä tapahtumia? Edelleen, Ässät hävisi, on lauantai, ihmiset ovat ottaneet, ylilyöntejä sattuu, onko se Ässien organisaation vika, vai niiden jotka ovat ylilyöneet?

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näihin Porin tapahtumiin puuttumatta... On pakko kommentoida, että kyllä JYP-fanit provosoivat kotijoukkueiden kannattajia ylivoimaisesti eniten verrattuna muiden jengien faneihin. Ymmärrän hyvin jos heidän kanssaan tulee jotain kahakoita, ainakin lauantaina Isossamäessä kun porukka on maistissa.

Viimeksi muokattu:

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
En hyväksy Porilaisten käytöstä, ymmärrän mutta en hyväksy.

Itse asun Tampereella ja käyn lähes aina katsomassa Ässien pelit hakametsässä. Joskus Ässät on Tampereella voittanutkin, eikä ole tullut mieleenkään aloittaa huutelemaan ja ilakoimaan hallissa/hallin ulkopuolella. Kiltisti vaan bussiin ja kotio. Riemuitaan sitten kotona. Järkeä voi todellakin käyttää puolin ja toisin.

No, olkoon tämä opiksi niin Ässien organisaatiolle, järjestysmiehille, Ässä-faneille kuin Porissa vieraileville vierasjoukkueen faneillekkin.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Ässät #12
Kuinka monta kertaa olen toitottanut tuosta BWGstä lauantaipeleihin?HÄH?Psykoisi, sinä olet jossain esbååssa, me olemme täällä Porissa, ja olimme pelissä. Miten voit tietää/kommentoida pelinjälkeisiä tapahtumia? Edelleen, Ässät hävisi, on lauantai, ihmiset ovat ottaneet, ylilyöntejä sattuu, onko se Ässien organisaation vika, vai niiden jotka ovat ylilyöneet?

Niin, olet tosiaan oikeassa tuon bwg:n suhteen. Eli millä tavalla minun espoossa oloni vähentää bwg:n tarpeellisuutta? Mehän olemme periaatteessa samaa mieltä asioista.

Ihmettelet miten minä voin espoosta käsin kommentoida tapahtumia....samalla tavoin kuin esim. fanit tampereelta jotka tätä ovat kommentoineet. Faktahan on, että tällä kaudella on kolmessa ottelussa ollut suurempaa valittamista kotiyleisön suhteen, ja kaikki ovat tapahtuneet porissa. Ässät-Jokerit ottelussa hakattiin jokerifaneja, ässät-lukko ottelussa syljettiin Rautakorven päälle, tänään hakattiin Jyp faneja ja heiteltiin pulloja jäälle.

MILTÄÄN MUULTA liigapaikkakunnalta ei ole tullut tällä kaudella YHTÄÄN tämän luokan valitusta. Porista jo kolme. Eikö muka saisi jo kommentoida?

Minä sanoin lukkomatsin (minun joukkueeni) jälkeen että kyllä näitä idiootteja joka jengiin mahtuu, ja koitin ymmärtää ässäfaneja tuomitsematta, mutta on se nyt jumalauta jos mistään muusta hallista ole kellään raportoitavaa paitsi isomäestä. Ei savua ilman tulta.

Ässien organisaation syytä on huonot järkkärit. Se kuuluu organisaatioon, usko pois.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Ässät #12
Edelleen, Ässät hävisi, on lauantai, ihmiset ovat ottaneet, ylilyöntejä sattuu, onko se Ässien organisaation vika, vai niiden jotka ovat ylilyöneet?

Ei se ole Ässien vika tietenkään, että ihmiset juovat, mutta se on, ettei Ässät kykene tai halua tehdä mitään sille rehottavalle ja laittomalle katsomojuopottelulle, joka sitten aiheuttaa noita ikäviä seuraamuksia. Olen käynyt muutamia kertoja Isomäen jäähallissa ja tiedän, etteivät järjestysmiehet välitä tuon taivaallista siitä, että katsomossa ryypätään. Tuskin olen ainoa, joka tuon asian tietää.. Järjestysmiehet eivät ole alkuunkaan tehtäviensä tasalla vaan ovat lähinnä katsomassa peliä. Minulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö tänäänkin käynyt noin.

Kyllä Jyväskylässäkin ylilyöntejä tapahtuu, ei siitä ole kyse. Mutta täällä ja ilmeisesti myös muualla paitsi Porissa, tilanteisiin tartutaan. Hippoksella ei esimerkiksi aikuisen miehen tarvitse muuta kuin soittaa hävyttömästi suutansa naisille tai lapsille niin lentää hyvinkin herkästi pihalle, jos järkkäri sattuu kuulemaan. Ja ihan oikein.

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seuraavalla kerralla kun pyh ht saapuu Isomäkeen, hommaan sellaisen torven mikä toimii paineilmalla ja päästää aika julmetun äänen. Katsotaan mitä pyh ht- fanit tykkäävät kun sellaista pöräyttää 50cm:n päässä korvasta, NIINKUIN he tänään ansiokkaasti tekivät (ei tosin vastaavalla kapistuksella, mutta kuitenkin).

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Turpaan..

Ekalla eratauolla {antakaa anteeksi mulla ei ole skandinaavisia merkkeja} joku 20v. 50 kg pyh-fani tulee tupakkapaikalla huutamaan{ jokaisen assa-fanin} naaman eteen kaksi-nollaa..
En ihmettele yhtaan, etta jollakulla paloi kaamit!
Ite en silloin vetany turpaan, koska luotin Assien nousuun.
Mutta jos sama kaveri on jatkanut samaan tyyliin pelin jalkeen, niin sita saa mita tilaa....

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Repolainen
Näihin Porin tapahtumiin puuttumatta... On pakko kommentoida, että kyllä JYP-fanit provosoivat kotijoukkueiden kannattajia ylivoimaisesti eniten verrattuna muiden jengien faneihin. Ymmärrän hyvin jos heidän kanssaan tulee jotain kahakoita, ainakin lauantaina Isossamäessä kun porukka on maistissa.

Tottakai myös vierasjoukkueen fanien on syytä ymmärtää paikkansa. Mutta miksi jokerifanit hakattiin, jos JYp fanit ovat pahimpia? Ei se nyt selitykseksi riitä kuitenkaan. Syyttömiä omiensa voittoon ovat.

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Re: Re: Naurettavaa toimintaa

Viestin lähetti Tomi
No kyllä tällaisesta asiasta mielipiteitään ircissäkin kirjoittaessa pitää vähän miettiä mitä sanoo...

Kuten sanoin ei siellä kaikki mieti. Näin on ja piste.

Viestin lähetti Tomi
....näköjään teille porilaisille pitää asioita väännellä rautalangasta. Sana "Monikin" ei todellakaan tarkoita kaikkia. Enkä mitenkään yrittänyt edes antaa sellaista kuvaa, että tarkoittaisin kaikkia...

Mutta sen voi niin luulla tai lause voi antaa joillekkin takaraivoon sellaisen käsityksen millaisia ihmisiä kanavalla on. Tarkoitin huomautuksellani sinulle seuraavaa: Sanoudun ehdottomasti tälläisestä toiminnasta itseni irti.

Jatketaan tätä yv:llä/privassa. En ehkä osaa ilmaista itseäni hyvin. nyt. Vituttaa tuollaiset "ässäfanit".

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On pakko kommentoida, että kyllä JYP-fanit provosoivat kotijoukkueiden kannattajia ylivoimaisesti eniten verrattuna muiden jengien faneihin.
Tämä sama homma on tosiaan havaittu Äijänsuolla. Ei sieltä maailman navasta niin kauhean useasti se nöftä Raumalla eksy, mutta lauantai peleihin kuitenkin jokunen.
Viime kaudella lauantai ottelussa viitisen jantteria oli majoittautunut seisomakatsomoon josta sitten Jypin tehdessä maalin lähtivät vittuilemaan ja näyttelemään keskaria saman katsomon Lukko-faneille. Hetken aikaa tätä katseltiin muutaman Raumalaisen toimesta, mutta sitten kun käytiin kyselemässä heiltä homman järkevyyttä, juostiin järkkärien ja poliisien luo. Itkivät vielä että tekevät rikosilmoituksen Lukkoa kohtaan kun eivät saa kotijoukkueen kannattajia "aisoihin". Mitään väkivaltaa ja rikosilmoituksia ei koskaan tapahtunut.

Korkille: Oletko sitä mieltä että tilanteessa jossa toisen joukkueen kannattajaa tullaan esim takaapäin lyömään täysin yllättäin, on molemmat osapuolet syyllisiä. Tälläisiä tilanteita nähdään aika paljonkin jäähalleilla pelien jälkeen.

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Suomi-Salama
Ei se ole Ässien vika tietenkään, että ihmiset juovat, mutta se on, ettei Ässät kykene tai halua tehdä mitään sille rehottavalle ja laittomalle katsomojuopottelulle, joka sitten aiheuttaa noita ikäviä seuraamuksia.

Näin on! Olisi mielestäni täysin aiheellista tehdä katsojille jonkinsortin "turvatarkastus" hallin ovella! Ei siinä nyt voi mennä kuin 3 sekuntia kun kokeilee onko povarissa pottua!!
Tampereen hallissa oli ainakin tuollainen tarkastus ja mielestäni sellainen pitäisi EHDOTTOMASTI olla joka hallissa. TOSIN ne pullot mitkä sinne lentelee on limpsapulloja (ainakin valtaosa), mutta toisaalta, tuskimpa niitä sinne ihan selvinpäin heitellään... luulisin.

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti psychodad
Tottakai myös vierasjoukkueen fanien on syytä ymmärtää paikkansa. Mutta miksi jokerifanit hakattiin, jos JYp fanit ovat pahimpia? Ei se nyt selitykseksi riitä kuitenkaan. Syyttömiä omiensa voittoon ovat.

Minä puhuin kokemuksista Äijänsuolla. Ei muut vittuile täydelle seisomakatsomolle ja pompi siinä alhaalla centterit ylhäällä. Se on sitä provosointia mitä tarkoitin, nimimerkki pee:hän oli kuulemma pelin jälkeen joutunut juoksemaan karkuun vihaisia raumalaisia ja jättänyt kaverinsa käsittelyyn.

velmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado...
Tärkeät pisteet Porista JYPille. En päässyt itse lähtemään Poriin vaikka mieleni olisikin tehnyt, kun tuli työmatka. Pelistä en viitsi kommentoida mitään muuta, kun sitä en nähnyt, mutta täytyy ottaa kantaa näihin lieveilmiöihin.

Harmi, että toisen joukkueen kannattajat eivät osanneet antaa jääkiekolle oikeita mittasuhteita. Ymmärrän jotenkin jos muutama pullo lentää katsomosta, mutta silloin kun pulloja alkaa tulla oikein urakalla niin jokin on vinossa. Lasipullon heitto katsomosta on idioottimaisinta mitä voi tehdä. Lasipullon osuessa päähän voi tapahtua todella pahaa jälkeä. Pullo voi osua myös oman joukkueen pelaajaankin... Toivon mukaan sakkoja on tulossa, se on varmaankin ainoa tapa saada jotain rotia paikalliseen yleisöön.

Muistan kun Jyväskylässä tapahtui vastaava episodi pleijjareissa Kärppiä vastaan (tosin silloin lenti vain yksi pullo). Nuori humaltunut henkilö heitti pullon jäälle, jonka jälkeen hänet poistettiin hallista. Kaupanpäälle tämä tulevaisuuden toivo sai lisäksi porttikiellon JYPin peleihin (porttikiellon pituutta en tiedä). Jyväskylässä ilmiannettiin tämä heittäjä järjestysmiehelle. Mitenkähän oli Porissa?

Tappelut katsomossa... en viitsi sitä enää paljoa kommentoida. Provoaminen on turhaa, mutta jotain on omissa elämänarvoissa pielessä jos lyö jotain pelkän jääkiekon vuoksi. Kaukalossa tappelemisen hyväksyn, jos molemmat osapuolet sitä haluavat, sehän on hyvää viihdettäkin.

PS Vinkki Poriiin ja sinne paikalliseen räkälään, jossa tosin ei varmankaan internettiä lueta (sieltähän nämä pullonheittäjät yleensä tulevat):

JYP ei tarvitse taloudellista avustusta pullojen muodossa. Voi tosin olla että tämä on jokin moderni porilainen kansalaiskeräys heidän uudelle pelaajalle.

Lainataan tähän loppuun vielä kuuluisaa kiekkoilijaa Timo Ahmaojaa, joka totesi nämä kuolemattomat sanat Porin paikallisen grillin jonossa joskus aamu kuuden aikoihin sunnuntaina: "Kaikki porilaiset ovat kusipäitä!" (tätä ei voi ottaa edes provona)

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä puhuin kokemuksista Äijänsuolla. Ei muut vittuile täydelle seisomakatsomolle ja pompi siinä alhaalla centterit ylhäällä. Se on sitä provosointia mitä tarkoitin, nimimerkki pee:hän oli kuulemma pelin jälkeen joutunut juoksemaan karkuun vihaisia raumalaisia ja jättänyt kaverinsa käsittelyyn.

Älä viitsi yleistää. Jokaisella joukkueella on fiksumpia ja vähemmän fiksumpia kannattajia. Olin itse tuossa pelissä myös, enkä kyllä muista, että siellä olisi kovinkaan moni meidän porukasta ko. idiotismia harrastanut..

Tuskinpa tarkoititkaan, että kaikki, mutta halusin vain tarkentaa.

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Re: Partanen...

Viestin lähetti Patasydän
Nyt ymmärrän miksi Partasta on paskaksi haukuttu. Huonoin tuomari mitä tällä kaudella olen nähnyt. Lopussa Classenille tullut jäähy oli koomisin pitkään aikaan. Sinuhe hyppää tarkoituksella Classenin eteen. Classen tulee kovalla vauhdilla ja tietenkin törmää Wallinheimoon. Sinuhe vetää voltit kerien. Viisi sekuntia myöhemmin nousee tuomarin käsi jäähyn merkiksi, kun näkee Wallinheimon maassa. Aivan varma olen ettei tilannetta nähnyt. Nosti käden siksi, että Wallinheimo maassa makasi. Erotuomaritarkkailijan mukaan jäähy olisi kuulunut Wallinheimolle.

Kuulostaapa tutulta. Saman homman Sinkku teki kerran Lukon paidassa, Jarkko Ruutu tuli vauhdilla hakemaan kiekkoa päädystä, Sinkku tunki itsensä linjalle ja pisti vielä mailan eteen. Rudi jyräytti päin ja Sinuhe jäi kaikki raajat levällään jäähän liikkumattomana makaamaan. Lääkäritkin ehtivät paikalle ennen kuin Sinkku nosti päänsä ja totesi saaneensa jäähyn.

Tuomarina oli tuolloin raumalaisten hampaissa perinteisesti ollut Rami Savolainen, ja täytyy myöntää, että harvoin olen ollut niin tyrmistynyt ja vihainen tuomiosta kuin tuolloin. Seuraavana päivänä sitten sainkin Rauma TV:stä todeta, että oikeinhan se Rami puhalsi...

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tapelkaa lapset, mä en jaksa enää.

Saas nähdä, miten käy Kärppien kans; kaiketi sinnekin katseet joskus on käännettävä, tappeluista huolimatta. Joukkue on sen jo toivottavasti tehnyt...

Ellei, tulee kuonoon niin, että vihloo hiuksia.

Hyvä, että Williams pääsi heti pisteiden makuun, vaikka hänen syöttämä maali oli mikä oli. Samoin Uusikartanon 1+1 oli pirteä suoritus.

Lisää tiistaina.

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Viestin lähetti korkki
Että kimmot sun muut voisivat katsoa sarjataulukkoa ennenkuin sieltä tulee radion välityksellä seuratusta ottelusta kommentteja.

Ässät voisivat kyllä lähteä kunnon asenteella pelaamaan näitä heikompiakin vastaan. Liian lepsua peliä ensimmäisessä erässä josta vastustajalle useampi vastahyökkäys. Toisessa maalissa kukasmuukuin Aki Heino katseli vierestä kun maailman paras kiekkoilija teki maalin. Molemmat vierasmaalit olivat kuin Pasi Saarelan oppikirjasta yläpesään. Kovasti ilmeisesti koetettiin hyökätä mutta se kostautui kahdella liian helpolla maalilla.

Toinen erä oli jo parempi ja lopun painostuksesta sitten tuli osittain onnellakin kavennus. Pääasia että tuli. Olihan vastustajallakin paikkansa, mutta paras paikka taisi mennä tyhjästä maalista ohi.

Kolmas erä oli varsinkin loppua kohti täysin Ässähallintaa. Se ainoa huono puoli oli että maaleja tehtiin lukuisista paikoista huolimatta vain yksi. Muut menivät ohi tai sirkuspelle Mika Wallinheimon syliin. Sitten kolmannen erän lopussa Käsi tuli leikkaamaan Classenin luistelulinjaa ja samassa loikkasi kuin Joona Puhakka tai Tähtinen parhaillaan ja mitä tekeekään Partanen... Antaa Classenille käsittämättömän jäähyn.

Neljällä kolmea vastaan on helppo pyörittää, mutta aika kehnoa ylivoimaa toisaalta oli ja todella pitkän vaihdon jälkeen sitten kaukalopalloilijan paska ratkaisi pelin jollain ihmepompulla (ei kyllä mennyt yläpesään vaikka joku niin väittikin).

Joku JYP -fani täällä haukkui Partasta ja olihan mies paska, mutta "yllättäen" siitä oli hyötyä Jypille. Joku kunnolla kiekottoman miehen estämiset puhaltava kaveri olisi laittanut koko ajan poikaa boksiin, mutta Partanen antoi Jypin roikkua. Onneksi ei silti puuttunut taklauksiinkaan.

Ihan kiva tunnelma oli katsomossa eikä minun paikalleni kuulunut PYH -rummut kuin ihan ottelun alussa kun oli hiljaista. Jos joku kehtaa väittää kuulleensa radiosta ainoastaan mustapaitojen huutoja kolmannessa erässä on joko provoaja tai omaa todella valikoivan kuulon. Pullojen heitteleminen on kyllä typerää, mutta eivät Porilaiset kuitenkaan ainoita ole jotka siihen ovat syyllistyneet. Jossain heitellään jopa tikkoja. Ja jos joku PYH -fani on saanut turpaansa niin kyllä se provosointi humalaisten suunnalta oli niin rankkaa että on aika turhaa syyllistää pelkkiä Porilaisia siitä...

Kaksi erää ihan kelpo peliä Ässiltä ja marginaalit olivat pienet. On se kiva lukea seuraavan pelin jälkeen mitä sieltä Suomen sosiaalisten ongelmien kehdosta kirjoitellaan kun Ässät pelaa tosissaan (jos pelaa)...

Taistelu on hävitty, mutta sota jatkuu. Toivottavasti tuo tuomarivirhe ei osoittaudu ratkaisevaksi kauden lopulla.

EDIT: Ja jos Ässät saa jotain sanktioita niin provosoivia JYP -pelaajia voisi myös Muukkonen muistaa. Wallinheimon Mika ainakin provosoi seisomakatsomoa useaan otteeseen kolmannessa erässä ja joku kaljupää ottelun jälkeen.

On se katkeraa, niin katkeraa...ihanaa Jyppi, hyvä kun voititte sumppupaskalla!

Tästä voitosta nautitaan, vaikka kuinka Ässä-fania vituttaisi! Jyppi on tämän maan suurin joukkue, pelaa sydämellä, toisin ku eräät muut.

Se on totta että vain yhtä jääkiekkojoukkuetta voi rakastaa elämänsä aikana. Ja se on JYP, ainaki mulle.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole lukenut muita raporttejeja, mutta lensin baarista ulos, joten nyt avaudun..

Ässät hävisi, voi vittu... Jarkko "Ässät" Immonen pääsi taas napauttamaan.. ei voi mitään,. Yksi kysymys heräsi kuulovaurioiselle johtuen sambaryhnmästä, että ´miten ne itse késti sitä meteliä? Entä mistä saa korvauksia kuulovaurioon?

Williams pelasi ihan hyvin. Uusi sateentekijä?

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Jahas, jos sitä itsekin kirjoittaittaisi (hieman kaljapäissään) pari kommenttia pelistä...

Ässät oli siis TODELLA huono ekat kaksi erää. Luistin ei kulkenut ja harhasyöttöjen määrän ei melkein riittänyt edes katsojien molempien käsien sormet. Kun siihen lisätään vielä kivenmäen lukuisat soolot ja kiekonmenetykset niiden seurauksena, niin v-käyrä otti todella kovan nousun.

Toisaalta toinen erä oli jo hieman viitettä paremmasta, mutta vasta se maali siihen erän loppuun nostatti fiiliksiä niin katsomossa, kuin varmasti pukukopissakin, sillä toiseen erää tulikin sitten todellakin erilainen Ässät ja kotiyleisö.

Isomäki heräsikin sitten kolmannen erän 7. (?) minuutilla, kun A. Uusikartano seurasi hyvin oman ohilaukauksensa ja iski tasoituksen yläkulmaan. Siinä vaiheessa todella oli sellainen olo, että ei olisi kannattanut jypin herättää nukkuvaa Isomäkeä, koska sen verran railakasta oli meno yleisössä sen jälkeen. Takaa-ajo olikin todella hyvää aina kolmannen erän loppuun asti, mutta voittomaalia ei ikinä nähty. Hyvät paikat tuhlasivat mm. Pentikäinen(tai Levokari...isoja miehiä, ei kerinnyt erottamaan) ollessaan vastakkain maalivahdin kanssa, Kuusela, Williams ja viimeisellä minuutilla tyhjistä ohi ampunut Classen.

Homma oli todella hyvin hanskassa, mutta palkinto jäi puuttumaan. Sitten tulee se pahin tuomarivirhe ja Ässille alivoima samaan aikaan, kun kolmas erä loppuu. Harmi, ettei jäähyihin johtaneita tilanteita voi tarkistaa videolta, koska tilannehan olisi kääntynyt toisin päin, koska Wallinheimo oli yli kaksi metriä ulkona maalistaan ja hyppäsi Classenin eteen, kalastaen tästä jäähyn Jypille.

Jatkoajan ylivoima kuluikin sitten siihen, että Korhonen piti kiekkoa Ässien puolustusalueella välillä lainaten kaverille. Lopulta niittasi parin epäonnistuneen yrityksen jälkeen kiekon reppuun harmillisesti Ässien juuri tullessa täysilukuiseksi. Toisaalta, oli tuo melkein odotettavissa.

Kaikenkaikkiaan Ässät pelasi todella huonoa kotikeikkoa, kun taas Jyp puolusti aivan upeasti sekä tasakentällisin, mutta erityisesti alivoimalla. Se oli upeaa katsottavaa, vaikka ässämiehenä joutuu näin myöntämään.

Ässät ansaitsi häviönsä, jyp oli niin paljon parempi. Eipä muuta. Piste.

carzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Bolton
Viestin lähetti Arnold

Williams pelasi ihan hyvin. Uusi sateentekijä?

Williams on juuri sitä mitä toivottiinkin: piste per peli vauhdissa etenevä jossain määrin sitkeä kaveri joka pelaa varmasti vieläkin paremmin kun vain saa homman toimimaan ketjukavereiden kanssa.

Williamsin tilastot tältä kaudelta: 1 ottelu: 0 + 1 = 1

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Viestin lähetti kimmo
Jyppi on tämän maan suurin joukkue, pelaa sydämellä, toisin ku eräät muut.

Hehe.. Kyllä meille siitä keltaisen nesteen noususta jaksettiin vittuilla, mutta oli sentään hiukan pitempi voittoputki alla.

Itse pelistä en osaa juuri sanoa kun olin naatiskelemassa Chelsean voitosta, mutta raporttien mukaan Ässilläkin oli omat paikkansa tehdä ne voittoon tarvittavat maalit peliajalla. Tokihan tuomarivirheen (?) avittama tappio syö miestä, mutta voisivathan pojat iskeä riittävästi häkkejä varsinaisella peliajalla, jottei tarvitsisi tällaisiin tilanteisiin joutua.

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Pelistä: Jypin maalit varsinaisella peliajalla olivat hienosti rakenneltuja. Kentän huonoin MIELESTÄNI Aki Heino. (joku voi olla toista mieltä, joka on täysin sallittua.)
Ässien puolustus oli Peltosen lähdön jälkeen kovissa vaikeuksissa. Puhtaat paperit Toivoselle ja Levokarille. JYPin samba-ryhmä poltti monen katsojan päreet, (menee jo hieman yli). Williams vaikutti lupaavalta. Partanen oli jotakin Aasin ja Seepran väliltä.

Sitten katsomo-episodeista:

1. Jokeri-fanit provoavat katsomosta tyyliin: "Pori on rauman esikaupunki", "Pelto-pellet" Ja joltain paloi päreet. Voisi tapahtua missä vaan.

2. Joku kymmenen vanha räkänokka sylkäisee Tukka-Jukkaa ilmeisesti takkiin? Ei tarkoita sitä että porin seisomakatsomo on mikään viidakko.

3. Kentälle heitellään MUOVIpulloja JYPin pelaajien provosoinnin johdosta.

Väkivallan tuomitsen JOS molemmat osapuolet eivät sitä halua. (esim. jokeri-fanit tuntuivat sitä kovasti haluavan.)

Ja vieraspaikkakuntalaisten toivoisin ymmärtävän että parhaiten porissa saa aikaan tappelun lauantai-iltana provoamalla jotain Porista tai Ässistä.

(Tästä saa vetää herneen nenään.)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.